Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Geld waarvan je niet (meer) kan bewijzen waar het vandaan komt, kan je weer regulariseren

"Van 200.000 euro blijft soms amper 40.000 over" 😅

Wie gaat geld nog regulariseren als de bank en overheid 500% kosten aanrekent?
Tenzij je in geldnood zit, wacht je wel tot dit weer voordeliger kan (wanneer de overheid nog eens extra geld nodig hebt) of je steekt het in uw sok. :tongue:

Gisteren 10 euro gevonden in een broek. Ook geen idee meer vanwaar dat kwam. Wisselgeld denk ik. Soit, waar moet ik dat aangeven?

Geld waarvan je niet (meer) kan bewijzen waar het vandaan komt, kan je weer regulariseren

Tenzij je in geldnood zit, wacht je wel tot dit weer voordeliger kan (wanneer de overheid nog eens extra geld nodig hebt) of je steekt het in uw sok. :tongue:
Als ze 500% kosten aanrekenen zou die 200.000 toch -800.000 worden (1.000.000 kosten - de 200.000 die je hebt)?

Als ze 500% kosten aanrekenen zou die 200.000 toch -800.000 worden (1.000.000 kosten - de 200.000 die je hebt)?
Je kan mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze niet meer in procenten kunnen rekenen... zelfs POTUS kan het niet.

Studies wezen immers uit dat het aantal afwezigheden van één dag in grote bedrijven in ons land met maar liefst 44,2% zijn toegenomen sinds de schrapping van het verplichte doktersattest voor één ziektedag (1).

Wat een verrassing!
Bij de invoering (anderhalf? jaar geleden) stonden de huisartsen nog op tafel te dansen want: verlost van al die nutteloze administratie van briefjes schrijven en terug naar de kerntaak! Hoera!
En nu is een vereniging van artsensyndicaten enthousiast over het (deels van 3 naar 2) terugdraaien van die regeling? Ze gaan mij toch moeten verontschuldigen dat ik dit allemaal niet meer zo goed begrijp. :unsure:

Uiteindelijk gaan we (voorlopig) dus helemaal nog niet terug naar een systeem waar een arts als enige kan bepalen of je ziek bent of niet en veranderd er helemaal niks in het vertrouwen tussen werknemer & werkgever als die eerste zijn 2 resterende dagen gebruikt... die argumenten van BVAS kunnen dus terug de wachtkamer in tot het volledige systeem op de schop gaat. De mensen die hier écht voordeel uit halen zijn toch wel de werkgevers lijkt mij... de meeste huisartsen hebben wel werk genoeg dat ze dat kort verzuim er niet terug bij hoeven zou ik denken.

Ik kan nu al voorspellen wat het resultaat gaat zijn van deze aanpassing van 3 naar 2: de stijging ten opzichte van de baseline (2023) zal zich beperken tot 30-35% ipv de 44% die het nu is. Maar de mensen die de huidige 3 dagen als verlof zien gaan ook de 2 resterende gewoon zo blijven gebruiken. De vraag is dan: blijf je dat tolereren en houdt je dan die 2 dagen? Of stel je daar paal en perk aan en schaf je heel dat boeltje gewoon af?

Dit is eigenlijk een schoolvoorbeeld van "This is why we can't have nice things". Een paar mensen misbruiken het systeem en de meerderheid is de dupe van een systeem dat in de kern eigenlijk niet verkeerd is (als iedereen eerlijk zou zijn).

Laatst bewerkt:

Je kan in ieder restaurant en iedere supermarkt nog cash betalen. Dus zelfs met 200k geraakt dat wel op. Als je natuurlijk 1 miljoen euro zwart hebt, is dat moeilijker. Maar dan ben je toch ook niet echt goed bezig geweest de laatste jaren.

Je kan in ieder restaurant en iedere supermarkt nog cash betalen. Dus zelfs met 200k geraakt dat wel op. Als je natuurlijk 1 miljoen euro zwart hebt, is dat moeilijker. Maar dan ben je toch ook niet echt goed bezig geweest de laatste jaren.
Didier Reynders weet daar wel raad mee.

Ja, ik vind dat ook sterk. Maar ik vind het niet ok dat er gewoon geen moeite gedaan is om die mens zijn identiteit te verbergen. Vooral omwille van zijn vrouw die nu ook niet meer op haar gemak buiten kan, enfin lijkt me dan.
Quote uit 'DeMorgen'

B. was het uithangbord van Play Nostalgie als nieuwe zender. Tijdens de eerste uitzending is het hoofdpunt in het nieuws uitgerekend de arrestatie van Sven Pichal. B. spreekt zijn afschuw uit voor de “vieze” feiten waarvan zijn collega van Radio 2 wordt beschuldigd: het bezit en de verspreiding van beelden van kindermisbruik. “Achteraf bekeken,” zegt een intimus, “was dat een vreemd moment.” :unsure:

dat is zoals Poetin die een oorlog tssn andere landen veroordeelt en iemand stuurt om te onderhandelen.
En ge kunt nu ook niet verwachten dat die daar een bekentenis ging doen, he. Natuurlijk veinzen zo'n mensen verontwaardiging.

acties waarbij ge een bepaald bedrag 'korting' krijgt, maar het is pas op uw volgende aankoop. Ik snap de opzet, maar dat is nu toch echt een actie die vooral in het voordeel van de verkoper is.

Naar een lokaal “festival” geweest, maar echt wtf.

20€ voor een ticket van 1 dag, aan de kassa: 21.4€. Want “transitiekost”. Dan krijg je een kaart die je moet opwaarderen, moet je eerst 1,5€ “activatiekosten” betalen.

En dan was het 3,2€ voor een pint, of zelfs een cola. Voor iets dat 2 jaar geleden een gratis buurtfestival was. Gestoord.

Inderdaad, het was "Okay, Houston ... we've had a problem here".
Miljaar, dat was niet wat ik bedoelde moet ik eerlijk bekennen, HLN had gelijk met de verleden tijd. De meeste mensen, incl ikke, zijn blijkbaar de film versie van de quote gewoon. Ook wel vreemd om te zeggen in verleden tijd, alsof er niets meer aan hand is, en puur ter info wordt meegegen, de koelerds…

Laatst bewerkt:
Naar een lokaal “festival” geweest, maar echt wtf.

20€ voor een ticket van 1 dag, aan de kassa: 21.4€. Want “transitiekost”. Dan krijg je een kaart die je moet opwaarderen, moet je eerst 1,5€ “activatiekosten” betalen.

En dan was het 3,2€ voor een pint, of zelfs een cola. Voor iets dat 2 jaar geleden een gratis buurtfestival was. Gestoord.
Die prijzen van drank op die parkies is ook zo. Ok het is gratis ingang, maar bijna 4€ voor een 20cl flesje cola is toch ook iets teveel van het goeie.

Terug
Bovenaan