Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb jaren in een elektronica bedrijf gewerkt waar we de printplaten voor o.a. zulke toestellen maakten. De componenten erop worden berekend zodat ze zeker de garantieperiode overleven en dan kan het ieder moment stuk gaan. Als je er iets van kent kan het met 50 cent en een soldeerpen opgelost zijn maar we zitten in een wegwerpmaatschappij en niemand werkt daar nog aan.

Ze werken daar met klassen waarbij de hoogste klasse dan ruimtevaart, vliegtuigen, ziekenhuismateriaal is en die dingen worden veel beter gesoldeerd en gecontroleerd zodat daar nooit iets aan komt.
Ik denk dat onze ex-baas als (relatief) groene jongen dan nog een was die die wegwerpmaatschappij wilde vermijden. Ik heb daar toch regelmatig componenten moeten vervangen om niet heel het toestel weg te gooien. Dat hij daar dan wel de hoofdprijs voor vroeg, is iets anders. :D

Hij wist ook heel goed wie welke projecten moest doen, toen we eens militair materiaal moesten maken, waren er een paar van de soldeersters die daar al veel langer zaten kwaad omdat ik en Brecht dat kregen. :laugh:

We maakten daar ook de printplaten voor een niet nader genoemd wasmachine-merk en die printen werden dan gemaakt door mensen die, met alle respect, eigenlijk in een maatwerkbedrijf thuis hoorden. Dus niet enkel de componenten, maar zelfs het soldeertin en productieproces/team was anders.

...
Er zijn al merken die dat huurmodel aanbieden voor witgoed, bv. Bosch. Je betaalt uiteindelijk wel een stuk meer, ze willen er natuurlijk zelf extra op verdienen en je betaalt voor de flexibiliteit om dat huurcontract te kunnen opzeggen.
Ik heb gezien dat ze dit bij Coolblue doen. Moet er nog eens een rondje over denken want hetgeen dat nu direct in mijn hoofd springt zijn de problemen met gezinnen waar ze niet met geld kunnen omgaan.

Ohh man, ik kan echt gek worden van mensen en hun gsm. Ik kan me zelf niet voorstellen dat mijn gsm, buiten trillen, ooit al lawaai heeft gemaakt.

Nu plots de zoete inval van mijn moeder, zus en schoonbroer. Dus drie gsm´s die hier constant *ping* *pang* *tututututu* aan´t doen zijn voor elk fucking bericht of update van gekkeplaatjes24.nl met dan liefst nog de meest irritante en schelle kutgeluid dat er is. Het is hier precies een fucking kermis.

Bende egocentrische irritante kloten. Steek die gsm toch in uw f*cking hol.
Ook nooit gesnapt. Er zijn misschien 4 apps die geluid mogen maken op mijn gsm, en dat is dan 1 korte zachte toon.
Bij sommigen waan je je op de kermis met het gerinkel en getoeter dat uit dat bakje komt.
En iedereen tegenwoordig een ring camera geïnstalleerd bij de voordeur met bijhorende extra teuten waarna ze natuurlijk onmiddelijk alles moeten laten vallen om te kijken welke vogel er nu weer voorbij die camera gevlogen is. Je vraagt je af hoe de mensheid millenia heeft doorstaan zonder al die zever. Als onze voorvaderen ergens in de hemel naar ons toekijken moeten die toch dikwijls een serieus oog trekken van 'waar dat jullie je in godsnaam mee bezig houden'.

Ik heb toch nog vrij goed nieuws (voor mijzelf). Ik heb de thermostaat getest (200 graden) van de oven en tevens het verwarmingselement.
Terwijl een pizza gisteren nog een uur in de oven stak was het nu plots terug 25 minuten. Ik heb mij ook net niet verbrand lol.

Echter we hebben ook 6th sense technologie (deze gebruikten we tot op heden voor quasi alles). Ik heb nog eens getest daarmee en plots wordt de oven veel minder warm ondanks ik ook 200 graden instelde. Ik kon zelfs het verwarmingselement bijna aanraken, zo koud (relatief bezien)

De 6th sense sensoren zijn vermoedelijk dus stuk. Dat is het minst erge denk ik want je kan ook opwarmen zonder die technologie.

Laatst bewerkt:
Ook nooit gesnapt. Er zijn misschien 4 apps die geluid mogen maken op mijn gsm, en dat is dan 1 korte zachte toon.
Bij sommigen waan je je op de kermis met het gerinkel en getoeter dat uit dat bakje komt.
En iedereen tegenwoordig een ring camera geïnstalleerd bij de voordeur met bijhorende extra teuten waarna ze natuurlijk onmiddelijk alles moeten laten vallen om te kijken welke vogel er nu weer voorbij die camera gevlogen is. Je vraagt je af hoe de mensheid millenia heeft doorstaan zonder al die zever. Als onze voorvaderen ergens in de hemel naar ons toekijken moeten die toch dikwijls een serieus oog trekken van 'waar dat jullie je in godsnaam mee bezig houden'.
Die ring camera is deze week anders goed van pas gekomen: kreeg plots melding op mijn horloge hiervan, ging gaan kijken aan de voordeur, en jawel, onze hond zat daar mooi te wachten om terug binnen te mogen (was blijkbaar buiten geglipt toen mijn madam de voordeur effe open had laten staat)... hond kan (nog) niet aanbellen, dus camera was zeer nuttig!

Mijn televisie die na een update opeens kuren krijgt.
Krijg nu minstens per keer dat ik kijk dat het beeld wegvalt met No Signal :sop: .
Moet hem dan eens herstarten en alles is in orde.
Kut updates altijd.

das gewoon verdoken reclame, want 9 op 10 tandartsen raden Sensodyne aan
IMG_4352.jpeg

Ik woon in het centrum en mijn buurman of buurvrouw heeft fucking kippen en een haan gekocht.

In het centrum met alleen appartement blokken en rijhuizen. En die haan begint te kraaien om 5 uur s morgens stipt.

Ik meen het ik ga dat dier de nek om wringen.

Is die mens nu zo bekend dat die zijn naam daar toch redelijk expliciet bij moet?
Binnen 10 seconden weet ge ook wie zijn vrouw is, denk dat het voor die vrouw al erg genoeg is zonder dat dat nu ook nog eens in de gazet komt.

Is die mens nu zo bekend dat die zijn naam daar toch redelijk expliciet bij moet?
Binnen 10 seconden weet ge ook wie zijn vrouw is, denk dat het voor die vrouw al erg genoeg is zonder dat dat nu ook nog eens in de gazet komt.
Met de beschrijving van die persoon heb je op 10 seconden zijn naam ook gevonden, dus of die naam daar nu redelijk expliciet bij staat of niet maakt dan ook niet veel uit.

Ik vind het overigens net erg sterk van de dame dat ze zelf naar de politie gestapt is. Je moet het toch maar doen, als echtgenote en bekend journaliste.

Bart De Rauw? Neen serieus. HLN heeft gewoon ne foto genomen rechtstreeks van zijn instagram account, die foto copy/pasted en daarna geblurred en voila klaar is kees.

Ergens wel een beetje gemakzucht van HLN.

Het is wat onnozel van enkel de voornaam en dan de initialen bij dergelijke personen te gebruiken. Ik weet nog altijd niet wie het zou kunnen zijn. :unsure:
image.png

Misschien moeten ze die wetgeving wat bijspijkeren en anders zal het op de blaren zitten worden als ge u gat verbrand.

Met de beschrijving van die persoon heb je op 10 seconden zijn naam ook gevonden, dus of die naam daar nu redelijk expliciet bij staat of niet maakt dan ook niet veel uit.

Ik vind het overigens net erg sterk van de dame dat ze zelf naar de politie gestapt is. Je moet het toch maar doen, als echtgenote en bekend journaliste.

Ja, ik vind dat ook sterk. Maar ik vind het niet ok dat er gewoon geen moeite gedaan is om die mens zijn identiteit te verbergen. Vooral omwille van zijn vrouw die nu ook niet meer op haar gemak buiten kan, enfin lijkt me dan.

Ja, ik vind dat ook sterk. Maar ik vind het niet ok dat er gewoon geen moeite gedaan is om die mens zijn identiteit te verbergen. Vooral omwille van zijn vrouw die nu ook niet meer op haar gemak buiten kan, enfin lijkt me dan.
Ik moet nu wel zeggen dat ik zonder de posts hierover nooit zou hebben opgezocht wie die echtgenote is. :unsure:

Vanmorgen blijkbaar een buur die is komen klagen tegen onze tuinaannemer "Dat ze toch wat te vroeg beginnen met lawaai maken, het is wel vakantie hè"

En dan nog niet iemand van de rechtstreekse geburen die er het meeste "last" van hebben, maar iemand van de achterliggende straat.

Vanmorgen blijkbaar een buur die is komen klagen tegen onze tuinaannemer "Dat ze toch wat te vroeg beginnen met lawaai maken, het is wel vakantie hè"

En dan nog niet iemand van de rechtstreekse geburen die er het meeste "last" van hebben, maar iemand van de achterliggende straat.
Op pensioen en tijd teveel? Lekker potje klagen tegen de eerste den beste.

Zijn partner is toch een stuk 'bekender' dan hem waar ik nog nooit van had gehoord.

Terug
Bovenaan