Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Zijn er echt mensen die nog naar het weerbericht en een specifieke weerman/vrouw kijken?

Ik kijk al jaren gewoon naar de weer app op de smartphone en die is vrij accuraat.
Ruben Weytjens voor Limburg, zit er echt boenk op. Maar vooral zijn rants zijn geweldig op facebook als mensen hem aanspreken, als zij vinden dat hij toch een verkeerde voorspelling maakt.

Vooral zonnebloempitten worden gretig rondgespuwd.
Het vieze daaraan is om dat van een ander op te kuisen is dat men die pitten volledig in de mond steekt om dan dat schild uit te spuwen.
Maar dat zijn maar restjes van noten, en die vervuilen niet echt he.
Tis ook soms geen zicht als er zo een tapijt van noten resten ligt maar ik zou dat toch niet onder de categorie zwerfvuil zetten... :)
Ik vind dat gigantisch ranzig. Elke bankje hier in ons park in het Antwerpse is ondergespuwd met die schillen, dus je weet ook dat het bankje waar je op wilt zitten doorgaans relatief vers is ondergespuugd. En die schillen zijn vaak niet het enige. Er staat een leeg blikje golden power bij, lege flesjes, papier en/of zakje van een kebab of whatever. En dan hebben we het nog niet over de letterlijk volledige zakken vuil die gewoon worden achtergelaten naast een vuilbak zodat de vogels het kunnen openpikken en de gemeentewerkers de volgende ochtend nog meer werk hebben.

Achter de lokale muziekacademie hebben ze een politiecamera moeten plaatsen omdat de hangjongeren er zoveel afval achterlieten, met debiele brommertjes overlast bezorgden en gewoonweg zaken kapotmaakten. En dat met vlakbij twee mooie nieuwe basketbalvelden, een voetbalveldje en enkele open velden waar je gewoon wat kan ballen naar hartelust.

Zonde van al die leuke en mooie parkjes waar de stad veel geld in pompt.

Crew Post
De discussie over de link tussen afkomst en gedragingen werd verplaatst naar een reeds bestaand topic en mag gerust daar verder worden gevoerd.

Zijn er echt mensen die nog naar het weerbericht en een specifieke weerman/vrouw kijken?

Ik kijk al jaren gewoon naar de weer app op de smartphone en die is vrij accuraat.
Je kan hem moeilijk ontlopen als die vaak hoofdnieuws is bij DPG 😂 tenzij die volledig vermijden, wat ik meer en meer probeer 😀

https://www.nieuwsblad.be/media-en-...ertrouw-op-de-drie-basispijlers/78088062.html

Ik zou toch durven zeggen dat hij op 4 dingen vertrouwd.. ozempic.
Het valt gewoon op hoeveel 'sterren' er afvallen de afgelopen tijd op 'natuurlijke' wijze. :rolleyes:
Het is natuurlijk als hollywoodacteur véél makkelijker om af te vallen dan Jan Modaal. DIe hebben het geld voor een goeie personal trainer, een private chef, en alles wat nodig is om succesvol af te vallen. Allez, 'nodig' is dat niet maar het maakt het direct een stuk makkelijker.

Maar je opmerking blijft terecht, Hollywood heeft Ozempic ontdekt en sommige gebruiken het terwijl het niet nodig is. Sharon Osborne heeft het gebruikt en van Ariana Grande wordt het gespeculeerd, want die is echt lelijk mager nu.

2 weken geleden tijdens de vakantie een dagje naar de Middellandse Zee geweest, La Grande Motte.

Dat was daar kei proper, geen enkel papiertje, sigarettenpeuk, plastic flesje, helemaal niets. Zelfs op het strand. Het was ook verboden om te roken op het strand, stonden hoge boetes op. Om de zoveel meter staat er wel een vuilbak/asbak op de dijk. Er was ook constant controle, iemand die aan het roken was op het strand werd meteen omringd door enkele agenten.

Zelfs op een strand even buiten het centrum, waar honden vrij mochten rondlopen, lag er nergens afval. Er waren daar zelfs geen vuilbakken, dus iedereen moest zijn troep meenemen, dus ook de hondenuitwerpselen.

De Fransen stonden in het verleden toch niet echt bekend om proper te zijn, als zij het kunnen dan moet het bij ons toch ook mogelijk zijn. Ik walg van die beelden van vorig jaar na een warme zondag in Oostende.

Op terugweg uit Normandië even gestopt in Wimereux voor een avondetentje, best wel proper Frans kuststadje, kunnen ze in Oostende nog wat van leren qua architectuur, properheid enz...

Heb nu al 2 x m'n handen gewassen en ze ruiken nog naar mosselen...

Laatst bewerkt:
Ik kom elke keer wel gewoon zo'n zakje tegen gevuld met stront. Dat zijn dus mensen die de moeite doen het op te rapen om het dan in een PE-zakje achter te laten dat niet vergaat.
Die honden zakskes zijn doorgaans toch biologisch afbreekbaar? Nu bon, niet dat dat wil zeggen dat ge ze moet achter laten hé.
Of bedoelt ge echt een pe / klassieke plastieken zak? Want dan ben ik verbaasd welke idioot daarmee we hondenkak opraapt.

Hoe kan er nu in hemelsnaam "de festivalterrein" in dat artikel terechtkomen
:wtf:
Pisa scores nog gecheckt onlangs? :unsure:

Waar zit die boenk op? Toch nie op het weer alvast..
Zit hij er dan echt zoveel naast? Heb die indruk toch niet. Nu ik bekijk wel niet elke dag zijn weerberichten eerder sporadisch. En zijn voorspellingen zijn dan ook wel zo geformuleerd met mogelijks dit, of grote kans op dat hij altijd wel gelijk heeft.

Een beetje zoals een waarzegger of handlezer dus 🤷‍♂️
Het blijft een voorspelling he, geen wiskunde waar 1 +1 altijd 2 is.

Bijkomend, iets wat Ruben vaak heeft vermeld, is dat de meetinstrumenten bepaalde regen niet kunnen detecteren of tot op de meter nauwkeurig zeggen waar er neerslag kan vallen. Als men dan een weerbericht zwart/wit leest zonder bovenstaande, dan zit elke weerman er veel naast.

Maar inderdaad zoals een waarzegger of handlezer, soms boenk erop, meestal er naast ;)

GRRR... die namen van de bestemmeling die je soms ziet bij verrichtingen op je bankrekening. Geregeld zijn die absoluut niet te matchen met de naam van de zaak waar je de betaling hebt gedaan met de kaart... totaal onherkenbaar. Dit zou volgens mij bij wet verplicht moeten matchen met officiële de naam van de zaak !

Terug
Bovenaan