Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Waarom moet alles altijd extra moeilijk, lastig, abnormaal zijn bij mij...

Gisterenavond wou ik aan het eten beginnen en ik merk op dat ons kookplaat gebarsten was. Dat ding was qua indeling nogal onhandig, en ook al 10j oud, dus was dat op zich niet zo erg. Frituur schuin over ons, dus we hadden avondeten.
Het zijn ook solden, dus even online rondgekeken en een nieuwe kookplaat besteld. Deze werd deze voormiddag geleverd.

Deze namiddag wou ik ze installeren, maar blijkbaar heeft die nieuwe een andere aansluiting dan de oude, nochtans beiden Perilex. Oude is aangesloten op 3x240V, maar de N-draad is niet aangesloten (ook niet kant zekeringskast) waardoor het blijkbaar niet simpel mogelijk is om die nieuwe plaat daarop aan te sluiten. De kabel die bij die nieuwe plaat zit heeft maar 4 draden ipv 5.

Ik heb online wel wat mogelijke oplossingen tegengekomen, maar ik durf niets proberen uit schrik dat die nieuwe kookplaat direct kapot zal zijn.

Dus hebben we nu terug geen "normaal" avondeten.

Ik heb daarnet een electriciën gebeld en die zei aan de telefoon dat het normaal nochtans gemakkelijk op te lossen is, maar dat hij mij telefonisch (uiteraard) niet kan helpen om dat hij de situatie niet kan zien.

Hij gaat proberen om morgen langs te komen, toevallig mijn enige dat dat ik naar kantoor moet. Maar gelukkig is m'n vrouw thuis. (die 0,0 van elektriciteit kent, in principe niets hier weet zijn qua technische zaken.)

De laatste jaren is mijn ongewilde levensmotto: "Problems never solved, just rearranged", maar sinds enkele maanden komen er steeds meer en meer problems bij dan dat er solved geraken. Ik word er echt zwaar moedeloos van.
Aka je hebt een nieuwe kookplaat nodig en hebt niet goed onderzocht of het compatibel is met je huidige setting.

Kan altijd allemaal erger dan dat toch? Zij al blij dat de elentrieker morgen komt.

Aka je hebt een nieuwe kookplaat nodig en hebt niet goed onderzocht of het compatibel is met je huidige setting.

Kan altijd allemaal erger dan dat toch? Zij al blij dat de elentrieker morgen komt.
Elke nieuwe kookplaat heeft dezelfde aansluiting. Eletrieker die indertijd ons oude heeft geplaatst heeft dat op een abnormale manier gedaan. (En ik heb nog al stoten van hem tegengekomen, natuurlijk jaren nadat hij hier geweest is en hij is intussen al op pensioen).

En ja idd. Het kan altijd erger. Maar dit is de zoveelste (kleine) tegenslag op korte tijd. Allemaal op zich kleine zaken maar samen wel om moedeloos van te worden.

Mijn mentale weerbaarheid staat al sinds december zwaar onder 0 dus alles valt sowieso al veel zwaarder.

Deze namiddag ga ik in onze frigo iets nemen. Zit er in de deur een onhandig smalle fles gin die omvalt de moment dat ik de deur open doe. Ik met al mijn keepersreflexen (ooit gehad) had ze nog net voor ze ten gronde ging. Ik zet ze op een andere plek zodat dat niet meer gaat gebeuren.

Deze avond wil ik weer wat nemen. Ik doe de deur open en wat kletst er op de grond... Die fles gin. Ongeopend, in stukken van elkaar, zonde van de gin. Iemand heeft die achter mijn rug weer op die plek in de deur gezet. :wallbash:

Mijn vrouw aan het zagen dat ik de frigo met te veel kracht open trek... Wilt ze mij tonen hoe het wel moet, valt dat brik karnemelk dat ernaast stond ook uit de deur. :biglaugh:
Waarom zet je een fles gin in de koelkast?

ON-GE-FUCKING-LOOFELIJK

• Het tarief van de oproep is 1,5 euro per minuut.

Om de tandarts van wacht te weten. Waar zijn we mee bezig. Apotheker van wacht kan perfect via de website maar tandarts ooh nee das betalen. man man toch

Drang om geld uit te geven. Om dingen te kopen die ik niet nodig heb, maar gewoon wil kopen om iets te kopen :unsure:

ON-GE-FUCKING-LOOFELIJK

Om de tandarts van wacht te weten. Waar zijn we mee bezig. Apotheker van wacht kan perfect via de website maar tandarts ooh nee das betalen. man man toch
Dat dat telefonisch is vind ik dan nog niet zo erg, maar wel dat dat 1,5 euro per minuut moet kosten.
Dan ze dat dan via een gratis nummer doen.

Deze namiddag ga ik in onze frigo iets nemen. Zit er in de deur een onhandig smalle fles gin die omvalt de moment dat ik de deur open doe. Ik met al mijn keepersreflexen (ooit gehad) had ze nog net voor ze ten gronde ging. Ik zet ze op een andere plek zodat dat niet meer gaat gebeuren.

Deze avond wil ik weer wat nemen. Ik doe de deur open en wat kletst er op de grond... Die fles gin. Ongeopend, in stukken van elkaar, zonde van de gin. Iemand heeft die achter mijn rug weer op die plek in de deur gezet. :wallbash:

Mijn vrouw aan het zagen dat ik de frigo met te veel kracht open trek... Wilt ze mij tonen hoe het wel moet, valt dat brik karnemelk dat ernaast stond ook uit de deur. :biglaugh:
Game, set and a match...

Meh, in conflict geraakt aan de selfcarwash. Er zijn 4 cabines naast elkaar met ervoor een pleintje. Alle 4 zijn bezet, ik sta al ongeveer 15 minuten te wachten. Intussen was er al iemand die na mij toekwam in de 4de gereden maar goed. In de 3de vertrekt iemand en er rijdt iemand die gelijk net toekomt meteen de cabine in. Ik was echt pissed off. Wat mij betreft is dit geen kassarij. De eerste die op het pleintje staat te wachten zou voorrang moeten hebben op de eerste cabine die vrij komt. Niet trots op de heftige woordenwisseling maar ik ben het zo kotsbeu dat er overal maar scheef volk rondloopt dat neemt wat ze willen en met niemand rekening houdt. Rotte wereld.
Ah en daarna geflitst. Maar goed, karma ofzo zeker, wie weet.

Niet trots op de heftige woordenwisseling maar ik ben het zo kotsbeu dat er overal maar scheef volk rondloopt dat neemt wat ze willen en met niemand rekening houdt. Rotte wereld.
Ah en daarna geflitst. Maar goed, karma ofzo zeker, wie weet.
Ik heb ook al vaak het gevoel gehad dat je als asociale zak met ongeveer alles wegkomt als je maar niet te veel/zwaar de wet overtreedt. Zal wel wat vasthangen aan hoe individualistisch onze samenleving is geworden, vroeger moesten mensen zich wat inhouden want mensen kenden elkaar en dat kon gevolgen hebben.

We zijn ook allemaal vrij hard opgevoed om conflict te vermijden, dus de kans dat mensen worden aangesproken op asociaal gedrag is klein geworden.

Over individualisme / egoïsme gesproken, het valt de laatste tijd meer en meer op dat mensen echt geen scrupules meer hebben om hun sigarettenpeuken uit de auto te gooien. Ik had vroeger de indruk dat men dat meer onopgemerkt probeerde te doen, wanneer er geen andere auto's waren. Maar tegenwoordig in vol verkeer ostentatief die peuk uit de auto op de grond gooien.

Vandaag na lange tijd nog eens een Chocovitje willen drinken. Plastic fles tot daar aan toe maar wtf is er met die smaak gebeurd. Wat een bucht. Willen opzoeken of ze ook aan het recept hebben liggen prutsen en op een hele resem klachten uitgekomen dus het ligt duidelijk alleszins niet aan mij. Waarom toch ook, if it ain't broke don't fix it.
Oei, dat maakt de firma waarvoor ik werk. Klopt dat het recept gewijzigd is, gezien overal en alles hoog in proteïne moet zitten 😅...

Over individualisme / egoïsme gesproken, het valt de laatste tijd meer en meer op dat mensen echt geen scrupules meer hebben om hun sigarettenpeuken uit de auto te gooien. Ik had vroeger de indruk dat men dat meer onopgemerkt probeerde te doen, wanneer er geen andere auto's waren. Maar tegenwoordig in vol verkeer ostentatief die peuk uit de auto op de grond gooien.
Hangt wel af van wat je vroeger noemt, toen ik een kind was, was dat heel gewoon. Ik weet nog hoe mijn vader eens eind jaren '90 heel zijn asbak uit het raam kieperde en dan verontwaardigd was dat de persoon achter ons van zijn oren maakte, want wat was het probleem daarmee?

Oei, dat maakt de firma waarvoor ik werk. Klopt dat het recept gewijzigd is, gezien overal en alles hoog in proteïne moet zitten 😅...
(Ook de grootste scam van de afgelopen jaren gezien de meeste producten er proteine insteken die minderwaardig is.)

Hebben jullie dan veel aanvragen gekregen van mensen die meer proteines in hun chocomelkske wilden of was dat van hogeraf voor den verkoop?

Hebben jullie dan veel aanvragen gekregen van mensen die meer proteines in hun chocomelkske wilden of was dat van hogeraf voor den verkoop?
Is nu wel echt een marketingtrend geworden. Toen ik in 2016 in de VS zat viel me op hoe alles "high protein" was en ondertussen is dat hier ook wel zo.

Terug
Bovenaan