Sloan
Banned
Aka je hebt een nieuwe kookplaat nodig en hebt niet goed onderzocht of het compatibel is met je huidige setting.Waarom moet alles altijd extra moeilijk, lastig, abnormaal zijn bij mij...
Gisterenavond wou ik aan het eten beginnen en ik merk op dat ons kookplaat gebarsten was. Dat ding was qua indeling nogal onhandig, en ook al 10j oud, dus was dat op zich niet zo erg. Frituur schuin over ons, dus we hadden avondeten.
Het zijn ook solden, dus even online rondgekeken en een nieuwe kookplaat besteld. Deze werd deze voormiddag geleverd.
Deze namiddag wou ik ze installeren, maar blijkbaar heeft die nieuwe een andere aansluiting dan de oude, nochtans beiden Perilex. Oude is aangesloten op 3x240V, maar de N-draad is niet aangesloten (ook niet kant zekeringskast) waardoor het blijkbaar niet simpel mogelijk is om die nieuwe plaat daarop aan te sluiten. De kabel die bij die nieuwe plaat zit heeft maar 4 draden ipv 5.
Ik heb online wel wat mogelijke oplossingen tegengekomen, maar ik durf niets proberen uit schrik dat die nieuwe kookplaat direct kapot zal zijn.
Dus hebben we nu terug geen "normaal" avondeten.
Ik heb daarnet een electriciën gebeld en die zei aan de telefoon dat het normaal nochtans gemakkelijk op te lossen is, maar dat hij mij telefonisch (uiteraard) niet kan helpen om dat hij de situatie niet kan zien.
Hij gaat proberen om morgen langs te komen, toevallig mijn enige dat dat ik naar kantoor moet. Maar gelukkig is m'n vrouw thuis. (die 0,0 van elektriciteit kent, in principe niets hier weet zijn qua technische zaken.)
De laatste jaren is mijn ongewilde levensmotto: "Problems never solved, just rearranged", maar sinds enkele maanden komen er steeds meer en meer problems bij dan dat er solved geraken. Ik word er echt zwaar moedeloos van.
Kan altijd allemaal erger dan dat toch? Zij al blij dat de elentrieker morgen komt.

...