Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vandaag on-site werken en geparkeerd in de gewoonlijke ondergrondse parking... Rond 18u huiswaarts willen gaan en tot de constatatie komen dat 1 band volledig plat is. 😮 Ondertussen bijna 1 uur aan't wachten op de VAB... Hopelijk snel gedepanneerd. 🤞
Bon, ik heb vorige maand een bandenwissel gedaan bij de bandencentrale en blijkbaar was het ventiel van de platte band gewoon losgekomen... Is iets wat volgens de wegenwachter van de VAB heel vaak voorkomt rond deze periode, omdat bandencentrales vaak "rap-rap" te werk gaan door de drukte. Band terug oppompen, ventiel vast draaien en ik kon terug vertrekken.

Mega-irritant, maar ik ben tegelijkertijd blij dat we in een tijd leven waar het zo simpel is als de VAB bellen en wachten... 😀 Bij de volgende bandenwissel zal ik de ventielen toch wel allemaal dubbelchecken...

Wel, woensdag mag ik achter de sleutels, dan kan ik er zelf achter komen hoe heet het daar zal zijn.

Ergernisje over die sleutels: ze zijn voor een digitale oplossing gegaan, de deur van het gebouw open je via een app. :sop: Ik ben zeker voor digitalisering en morderner worden maar hopelijk hebben ze ook gewone sleutels voor mij. Elektronica kan altijd falen en ik zou niet graag hebben dat het faalt in hartje winter als ik effe snel de vuilzak 's avonds buiten zet en dan merk dat ik niet meer binnen geraakt. :unsure:

Had liever gezien dat ze de centen voor een digitale sleutel in rolluiken gestoken hadden, rolluiken vind ik een gigantische meerwaarde.

Om terug te komen op deze discussie (zonder die weer te laten opflakkeren :unsure: ), ben deze morgen om de sleutels gegaan en die app was enkel om de deur vanop afstand te openen want er is geen parlofoons in de appartementen. Ik heb een badge gekregen die de deuren zal openen. En mocht het zijn dat de deuren om de 1 of andere reden niet werken, zullen ze automatisch open gaan.

(Nota: de voordeur van het gebouw zelf, niet de individuele appartementen, dat zou nogal zot zijn é)

Dat moment is weer aangebroken. Ik neem mijn Itsme er alvast bij, want zonder kom ik in geen enkele van de drie.

image.png

Krijg mail van bpost dat ik een aangetekende zending zal ontvangen in de voormiddag als ze een straat verder zijn dan mijn woning.
Ik was niet thuis. Pakje gemist. Nu volop aan het afvragen wat dat kan zijn...

Ik wil voor een maand de tijdelijke limiet van mijn kredietkaart verhogen bij Belfius.
Dat kan gemakkelijk online of via de app.

Krijg ik de boodschap: volgens de risicoscore van uw profiel kan dit niet online aangepast worden, contacteer het kantoor.

Ik heb bij hen voldoende spaargeld staan dat meer dan 10x zoveel is als die gewenste limiet, geen idee welk risico er zou moeten zijn :wallbash:

Ons appartement wordt dus aan andere mensen verhuurd vanaf dinsdag.
3-4 weken geleden is dat koppel de eerste keer komen kijken met de makelaar en erna hebben ze dan beslist om het te huren na ons.
2 weken geleden bellen die hier ineens aan als ik aan het eten ben met de vraag of ze nog es binnen mogen want ze wilden weten of er een bepaalde kast in de slaapkamer zou passen.
Fine, ik laat ze binnen. Ze zien dat ik aan het eten ben en excuseren zich, maar ik versta die mensen wel dus maakt me niet zo uit en heb ook ruim de tijd genomen om ze nog wat te helpen met vragen.

Vorige week bellen die hier weer aan toen mijn vriendin thuis was, rond 21 uur. Die laat die binnen, hadden weer wat dingen die ze wilden zien.
Maandag zie ik die mensen aan de achterkant van ons terras rondkijken en turen, maar hebben ze niet aangebeld.

Gisteren stonden die om 21u15 gvd weer aan mijn deur. Bellen 2 keer, maar ik had echt geen zin om open te doen. Ben net hersteld van buikgriep, zit hier midden in ne verhuis en ben blij dat ik wat op de zetel ex on the beach kon kijken.

Zie ik ze een paar minuten later weer verschijnen aan het terras, ze zullen gezien hebben dat de TV opstond want die bellen 5 minuten later gewoon opnieuw fucking aan, natuurlijk doe ik niet meer open.

Doe eens normaal man.

Had een tand die ze moesten verwijderen en heeft de tandarts ook wat bot getransplanteerd.
Nu is het normaal dat er stukjes bot loskomen maar bah, best een goor gedacht om stukjes bot van god weet wie in je mond te voelen.

Eind mei mail van GKW dat ze mijn aansluiting voor het water van Pidpa vandaag zouden komen doen. Aankomst ploeg tussen 8u en 10u. Zit ik daar te wachten. Om 10u nog niemand dus gebeld. Blijkbaar werd het verplaatst naar volgende week dinsdag om welke reden dan ook. Ik vermoed iemand ziek maar lijn was niet heel duidelijk. Hebben ze mail gestuurd om 9.50u volgens hem maar ik zeg dat ik niks heb gehad. 'Oh ja sorry meneer, we hebben naar verkeerde klant in uw straat gestuurd'.
Als het zo kort is hé, belt dan gewoon direct. Dan zit ge toch niet te mailen.

Twee uur verscheten voor niks. En kan ik dinsdag ook nog eens verlof pakken. Ongelooflijk.

Na pakweg 15 jaar intensief pakjes bestellen heb ik voor het eerst een vermist pakje. Zou zogezegd geleverd worden op PostNL punt maar daar hebben ze niets ontvangen en pakje staat al 5 dagen op ´Zaterdag afgeleverd´.
Gelukkig geen duur pakje, enkel ambetant want het is het laatste onderdeel van een scooter die ik deze week écht wou afwerken. Nu hopen op wat goodwill van de webshop zelf.

Mogen daar alle groentjes op meneer?

jazeker

en toen legde ze ALLE groenten uit haar toog op mijn broodje

godverdomme, mijn bakkes is te klein

Terug
Bovenaan