Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Alle verzendmaatschappijen maken wel eens foutjes, maar over het algemeen ben ik best tevreden van alles. Behalve UPS. Altijd miserie, zonder uitzondering. Maar wat ik nu voor heb is wel het toppunt.

Iets op Vinted besteld met thuislevering via UPS. Al meer dan 2 weken is het onderweg. Het pakje is vertrokken vanuit Lille, met de auto ongeveer een halfuur van waar ik woon. Van daaruit is het verstuurd naar Madrid, dan Eindhoven, dan Brussel. Dan kreeg ik melding dat er een sorteerfout was gebeurd, en zat het plots in Noorwegen. De dagen daarop ging het naar Zweden, dan Denemarken. Dan weer 2 dagen niks. En nu krijg ik weer melding dat er een nieuwe sorteerfout is gebeurd, en zit het plots in Italië.

Milieuvriendelijk allemaal ook.

Alle verzendmaatschappijen maken wel eens foutjes, maar over het algemeen ben ik best tevreden van alles. Behalve UPS. Altijd miserie, zonder uitzondering. Maar wat ik nu voor heb is wel het toppunt.

Iets op Vinted besteld met thuislevering via UPS. Al meer dan 2 weken is het onderweg. Het pakje is vertrokken vanuit Lille, met de auto ongeveer een halfuur van waar ik woon. Van daaruit is het verstuurd naar Madrid, dan Eindhoven, dan Brussel. Dan kreeg ik melding dat er een sorteerfout was gebeurd, en zat het plots in Noorwegen. De dagen daarop ging het naar Zweden, dan Denemarken. Dan weer 2 dagen niks. En nu krijg ik weer melding dat er een nieuwe sorteerfout is gebeurd, en zit het plots in Italië.

Milieuvriendelijk allemaal ook.
Eurotrip. Package Edition.

Kun je op Vinted niet zelf je vervoerder kiezen?

Wat is dat tegenwoordig met allerhande file sharing services die precies alle moeite doen om hun mails er zo verdacht mogelijk te laten uitzien?

'x has shared a protected document with you!
From: ADOBE DOCS-SERVER # FRR-INV-PROJ#45378 -5333
Pages: 10
Date: 06/02/2025'
PREVIEW DOCUMENTS

Ja bon nu weten we direct over wat het gaat hé. :sarcastic:
Als je wil dat ik op die link klik gaat ge toch wat meer info moeten geven zodat ik ietwat vertrouwen heb dat er geen virus achter zit.
Ik verwacht ook geen documenten van die gast.

Overtijd ook een mail gestuurd naar een heel team, met iemand van een nieuw bedrijf erbij. Krijg ik een autoreply van die nieuwe in de zin van 'dit is de 1e keer dat jij met x mailt, dus voor de veiligheid wordt jou mail geblokkeerd. Klik op deze link als je jouw mail toch wil laten aankomen'
Ja man, dan krijg je mijn mail niet he. Los het zelf maar op. Niet komen zagen als je info uit mijn mail mist.

Eurotrip. Package Edition.

Kun je op Vinted niet zelf je vervoerder kiezen?
Ja, maar de enige optie voor thuislevering was UPS. Het is ook helemaal niet dringend, dus het is niet het einde van de wereld. Ik vind het meer grappig dan irritant.

Het is ook niet breekbaar. Vorige keer gooide de vezorger van UPS het pakket gewoon over de omheining (2 meter hoog). Daar kon ik minder mee lachen.

naar de ikea gegaan, bij thuiskomst achter zo'n wit bestelwagentje moeten rijden waarvan het rijtalent van de eigenaar al duidelijk is als hij stil staat.
die wilt eerst 100m van mijn deur parkeren, maar rijdt toch door. gaat hem dan voor mijn deur zetten. geen probleem denk ik dan, daar is een gat met plaats genoeg voor 2.
alleen, onzen besten zet hem los in het midden van dat gat.
ik doe dus teken of hij zich 2m naar voor kan zetten, dat ik erachter kan. hij wijst naar de hoek van de straat, dat hij daar moet zijn.
ik draai mijn venster af, vraag het eens. hij doet zo'n wegwerpgebaar, stapt uit en bolt het af.

soit, ik ben dan nog eens rond de blok gereden, en mij op die plaats waar hij hem eerst wou zetten. en wie staat daar aan die fucking deur aan te bellen? juist ja, diezelfde idioot.

echt, fuckerkes, eens 2s moeite doen voor een ander is al te veel.

Mailtje van de interim.

Aanstaande vrijdag (geen werkdag voor ons) wordt je verwacht voor medisch onderzoek.
Graag om 23u naar werk komen voor een kwartier. Je krijgt een halfuur betaald.

Leutig

al een hele dag pijn aan mijn schouder, ik kan amper mijn hoofd bewegen zonder pijn.

oorzaak: verkeerd geslapen :(

Enkele jaren heb ik geleden een HP printer gekocht voor amper 30€. Nieuwe inkt kost vandaag de dag: 39,99€ voor inkt van HP zelf (dat kost nu dus al meer dan de printer zelf ooit gekost heeft) en dat is dan alleen maar zwarte inkt. Dus dan heb je nog helemaal geen kleur.

Er is ook een addertje onder het gras: De printer werkt helemaal niet als je alleen zwarte inkt er in steekt (er zijn 2 gleuven).
Gelukkig is er een trukje: Je laat gewoon een leeg kleuren inktpatroon in de printer steken en voila de printer werkt. ;)

Ik krijg tevens bij de laatste bestelling ook 10€ gratis krediet voor Instant Ink(t). Maar als ik de reviews lees blijf ik daar beter af en is dat een halve scam tenzij je echt veel afprint. Echt gratis bestaat niet hé.

Nu goed, dit is blijkbaar hun verdienmodel.

Laatst bewerkt:
Oud worden, al zegt mijn grootmoeder van 94 altijd dat het nog erger wordt....

Maar tegenwoordig, de laatste 4 dagzn, word ik smorgens wakker met een stijve rug.

Bukken, draaien, elke kleine beweging die je maakt en dat doet pijn. Zoveel pijn dat je in een slakketempo wandelt, zoals mijn grootvader vroeger schuifelde. Of dat je u nog maar zo klein voelt...

Ik kan echt niet wachten op nog ouder worden...

Ik lachtte vroeger toen mijn vader zei van rustig, ik ben geen jonge gast meer. En toen hij 50 werd en meldde van ik voel dat hier achteruitgaan en dat is confronterend.... maar belangrijker dat die "klop" zo ineens komt, en niet echt geleidelijk aan.

Dat lachen is mij nu toch wel vergaan....

Ach ja... old Men gona complain zeker.

Oud worden, al zegt mijn grootmoeder van 94 altijd dat het nog erger wordt....

Maar tegenwoordig, de laatste 4 dagzn, word ik smorgens wakker met een stijve rug.

Bukken, draaien, elke kleine beweging die je maakt en dat doet pijn. Zoveel pijn dat je in een slakketempo wandelt, zoals mijn grootvader vroeger schuifelde. Of dat je u nog maar zo klein voelt...

Ik kan echt niet wachten op nog ouder worden...

Ik lachtte vroeger toen mijn vader zei van rustig, ik ben geen jonge gast meer. En toen hij 50 werd en meldde van ik voel dat hier achteruitgaan en dat is confronterend.... maar belangrijker dat die "klop" zo ineens komt, en niet echt geleidelijk aan.

Dat lachen is mij nu toch wel vergaan....

Ach ja... old Men gona complain zeker.
is het enkel ouder worden dat je pijn hebt? Geen andere mogelijke oorzaak?

Je lichaam wordt met ouder worden minder flexibel, waardoor een verkeerde slaaphouding zich kan wreken, zeker als je misschien ook nog gedurende de dag je lichaam bewegingen heeft gedaan/ belastingen heeft ervaren dat het niet gewend is.

Om een open deur in te trappen, beweeg je genoeg? Of misschien net te veel?

Ik ben er 43 en voel toch ook dat het langer duurt eer ik ergens van gerecupereerd ben, en slapen op een "slecht" kussen, voel ik ook meer dan vroeger.

Anderzijds 94 jaar kunnen worden zoals je grootmoeder en nog een conversatie kunnen voeren is ook niet vanzelfsprekend. Mijn vader is er geen 50 mogen worden, mijn grootmoeder was er 90, maar dement.

Maar we moeten ergens over kunnen klagen en het moet niet altijd het weer zijn ;)

Terug
Bovenaan