Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ga in trein naar toilet, stonk naar sigarettenrook. Vervolgens gaat een alarm af. Trein moest hierdoor stilstaan. Een fukin treinrit niet kunnen overbruggen zonder te roken jfc, crepeer dan gewoon.

Ging normaal met m'n broer naar de cinema vanavond voor zijn verjaardag.
Blijkt dat er in kinepolis Antwerpen gewoon GEEN ENKELE film 's avonds speelt omdat ALLE zalen in beslag genomen worden voor de fucking De Mol finale.
WTF???
Een ideaal moment om eens een deftige cinemazaal in Antwerpen te bezoeken.

Hebben gratis tickets... En welke cinema dan? UGC is bijlange niet zo goed van beeldkwaliteit en die zalen zijn vuil.

Wil de auto wassen, steek de hogedrukreiniger in die na inschakelen even aanschiet en meteen terug uitvalt. Huh...geen stroom meer op het stopcontact? Kortsluiting dus. Hoofdschakelaar aan en uit...geen resultaat. Half uur lang zekeringen vervangen...haalt ook niks uit. Einde van mijn herstellingscapaciteiten.
Gelukkig enkel die ene kring die eruit ligt maar het wordt vanavond dus wel douchen met koud water. En gaat weer wat worden om een elektricien te vinden die snel genoeg kan komen...

Wil de auto wassen, steek de hogedrukreiniger in die na inschakelen even aanschiet en meteen terug uitvalt. Huh...geen stroom meer op het stopcontact? Kortsluiting dus. Hoofdschakelaar aan en uit...geen resultaat. Half uur lang zekeringen vervangen...haalt ook niks uit. Einde van mijn herstellingscapaciteiten.
Gelukkig enkel die ene kring die eruit ligt maar het wordt vanavond dus wel douchen met koud water. En gaat weer wat worden om een elektricien te vinden die snel genoeg kan komen...
Alle apparaten op die kring uitzetten en/of loskoppelen, en dan één voor één terug aan, tot die zekering of differentieel weer springt zeker?

Alle apparaten op die kring uitzetten en/of loskoppelen, en dan één voor één terug aan, tot die zekering of differentieel weer springt zeker?
Dacht ik dus ook maar op die kring hangen buiten enkele stopcontacten enkel de CV, de elektrische garagepoort en de garageverlichting.
De hogedrukreiniger heb ik uiteraard al uit het stopcontact getrokken, met de garagepoort is niks mis (want die heb ik net met behulp van een verlengkabel terug dichtgedaan) en de CV stond gewoon af. De oorzaak moet bij het stopcontact gelegen hebben waar de hogedrukreiniger instak. Dat heb ik ook al eens opengedraaid maar zie daar ook nergens geschroeide of gesmolten draden.
Vreemde is dat er oorspronkelijk 2 kringen waren uitgevallen waarvan ik er 1 door zekeringen te vervangen terug aan de praat heb gekregen.

Paar maanden geleden is hier wel een digitale meter geplaatst maar ik neem aan dat dat er niets mee te maken kan hebben?

Dacht ik dus ook maar op die kring hangen buiten enkele stopcontacten enkel de CV, de elektrische garagepoort en de garageverlichting.
De hogedrukreiniger heb ik uiteraard al uit het stopcontact getrokken, met de garagepoort is niks mis (want die heb ik net met behulp van een verlengkabel terug dichtgedaan) en de CV stond gewoon af. De oorzaak moet bij het stopcontact gelegen hebben waar de hogedrukreiniger instak. Dat heb ik ook al eens opengedraaid maar zie daar ook nergens geschroeide of gesmolten draden.
Vreemde is dat er oorspronkelijk 2 kringen waren uitgevallen waarvan ik er 1 door zekeringen te vervangen terug aan de praat heb gekregen.

Paar maanden geleden is hier wel een digitale meter geplaatst maar ik neem aan dat dat er niets mee te maken kan hebben?
Bij ne collega al zijn domotica naar de knoppen na installatie.

Bij ne collega al zijn domotica naar de knoppen na installatie.
Meter hangt er sinds februari en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik dacht eerder in de zin van dat bij een kortsluiting er mss ergens een beveiliging zou opspringen maar aangezien slechts 1 kring uitligt is dat toch onwaarschijnlijk.

Vreemde (en verontrustende) is dus wel dat de zekering niet afspringt maar ik toch geen stroom heb. Heb alle contactdozen eens nagekeken (want wil me toch niet laten kennen) maar enige 'vreemde' wat ik vond was een kabeltje dat op een onorthodoxe wijze in een 4-polige wago stak. Heb dit aangepast maar ook dat hielp niet, en heb zelf geen 4-polige wago's.

Zal dus iets worden voor een professional...die hoogstwaarschijnlijk bij iets heel simpels gaat uitkomen. Voor de zekerheid de zekeringen van die kring maar uitgezet want ben er niet echt gerust in....

Zekering zelf die kapot is ?
Wat je eens kan doen is om die aansluiting op een andere zekering te zetten en dan te kijken of die springt .
Als dan alles normaal blijft werken en je hebt stroom op die kring …zekering vervangen .
Indien nog altijd niks …tja ergens leiding die onderbroken is …meten is weten . ;)

Beetje teruglezen in de 'De Mol' topics van de voorbije weken. Alle theorieën over, en hoe overtuigd sommigen zijn van, de foute mol. Hilarisch. :laugh:

Zekering zelf die kapot is ?
Wat je eens kan doen is om die aansluiting op een andere zekering te zetten en dan te kijken of die springt .
Als dan alles normaal blijft werken en je hebt stroom op die kring …zekering vervangen .
Indien nog altijd niks …tja ergens leiding die onderbroken is …meten is weten . ;)

Zekeringen zouden OK moeten zijn. Er daarstraks achter gekomen dat er 1 lamp (in de wasplaats) is die op diezelfde kring hangt en wél stroom krijgt...en ik kan het licht aan en uit laten gaan door de zekeringen in en uit te schakelen.
Echt heel vreemd; moet iets kleins, onnozels zijn...en precies daarom dat ik een professional wil laten komen om alles eens goed na te laten kijken. Ben nogal paranoia als het aankomt op elektriciteit, kortsluitng, brandgevaar... Ik heb trouwens zelf geen multimeter oid.
Hoop alleen dat er geen toestellen beschadigd zijn geraakt. Garagepoort deed het in ieder geval nog...hoop hetzelfde van de CV want dat kan ik niet testen...

Serieus? 😳 Ik wil van mijne smoel een realistische zombie versie maken via chatgtp. Krijg ik volgende opmerking "Ik kan deze afbeelding helaas niet omzetten naar een zombieversie, omdat dat verzoek in strijd is met onze inhoudsrichtlijnen." Wtf.

Een ladderlift op zondag daar hebde bijna een afbetalingsplan voor nodig :sop:
Ge kunt hem natuurlijk nog altijd zelf ergens gaan huren bij een huurmaatschappij zoals boels , eurorent en dergelijke . ;)
Voordeel is dat ge dan geen personeel moet betalen maar ge zult hem wel zelf moeten bedienen .

hoeveel vragen ze daarvoor? binnenkort mogelijks ook nodig. andere dagen stuk goedkoper?
Niet weekend vond ik er wel voor 60-70 euro per uur range.

In t weekend goedkoopste dat ik vind (en ook ietwat vertrouw, in Brussel of Antwerpen vinde er mogelijks nog goedkoper maar dan wel mogelijks louche...) 90 euro eerste uur, 60 euro per extra uur. Waren er ook bij die 70 vragen tijdens de week per uur, 150 in t weekend per uur... .

Ja vermits ik niets goedkoper vind zullen het wel marktconforme prijzen zijn.

Desalniettemin vind ik het schandalig duur :p . En al zeker als ge quasi verdubbelt qua prijs in t weekend.

Terug
Bovenaan