Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Opzich vind ik dat op afspraak gebeuren goed.
Maar ik vind het wel irritant dat als je en "vol tijdslot" hebt, je ochot ocharme met 4-5 auto's in heel het containerpark bent

Ik gebruik hoogstens 1 keer per jaar een kleine remorque van mijn buur, een enkel-assertje. En ik kan daar dus ook niet mee achteruit rijden. Dat ding schaart als je nog maar naar uw stuur kijkt.

Dat is net gemakkelijk, nooit aanschuiven.
Nope, niet voor mij.
Ik wil kunnen gaan wanneer nodig is en niet dagen/weken op voorhand moeten plannen, net hetzelfde bij de kapper.

Ik heb al genoeg vaste afspraken op mijn werk dat ik in mijn privé ´vrijer´ wil zijn.

Nope, niet voor mij.
Ik wil kunnen gaan wanneer nodig is en niet dagen/weken op voorhand moeten plannen, net hetzelfde bij de kapper.

Ik heb al genoeg vaste afspraken op mijn werk dat ik in mijn privé ´vrijer´ wil zijn.
Waar ik woon is dat een kwestie van enkele dagen op voorhand eens kijken wat vrij is. Veel plannen is daar niet aan, buiten misschien je rommel wat vroeger of later in te laden. Uiteindelijk win je daardoor gewoon tijd, wat ook vrijheid is.

In Genève hebben de glasbakken openingsuren.
Niet dat je er geen glas in kan steken buiten deze openingsuren, maar het is echt not done hier om buiten die openingsuren om er glas in te steken. Vandaag is het zondag en de glasbakken zijn zogezegd gesloten.

In Genève hebben de glasbakken openingsuren.
Niet dat je er geen glas in kan steken buiten deze openingsuren, maar het is echt not done hier om buiten die openingsuren om er glas in te steken. Vandaag is het zondag en de glasbakken zijn zogezegd gesloten.
Dat is in België toch ook? Bij ons in het gemeente hangen er toch borden bij de glascontainers dat je tussen 20u en ik dacht 8u niets in de bakken mag gooien. Nooit veel verder gelezen maar ik denk dat er nog wat onder staat over nachtlawaai en gas-boete.

Dat is in België toch ook? Bij ons in het gemeente hangen er toch borden bij de glascontainers dat je tussen 20u en ik dacht 8u niets in de bakken mag gooien. Nooit veel verder gelezen maar ik denk dat er nog wat onder staat over nachtlawaai en gas-boete.
Inderdaad, het idee is dat zoiets geluidshinder veroorzaakt. Geen idee hoe dat met zondag zit.

Ok, nooit beseft toen ik nog in België woonde. Ik deed mijn glas toen naar het containerpark, bijna nooit naar publieke glasbakken.

Terug opgestaan met een visbokaal gevoel in mijn oren. Gisteren bad genomen en nu weer prop in mijn oor.
Uit laten spoelen, ik denk niet dat dat zichzelf oplost, kan altijd, maar als het dus blijft aanhouden effe bij de nko arts gaan ofzo, huisartsen doen dat soms ook maar de nko heeft het beste gerief...

Uit laten spoelen, ik denk niet dat dat zichzelf oplost, kan altijd, maar als het dus blijft aanhouden effe bij de nko arts gaan ofzo, huisartsen doen dat soms ook maar de nko heeft het beste gerief...
Een wederkerend fenomeen om de zoveel jaar eens. Denk dat het de 4e keer ofzo is en intussen 3-tal jaar geleden is sinds de laatste keer. Huisarts heeft het tot hiertoe altijd los gekregen, wel 2x met moeite. Nu heb ik het voor vandaag zelf weer opengekregen met wat olijfolie. Huis-tuin-keuken truc van de huisarts gekregen laatste keer. Morgen wel contact nemen met de dokter om de rest van de prut er ook uit te halen.

De moeke die heel de vloer van haar living wilt laten schuren voor een nieuw kleurtje, vandaag gaan helpen om alle meubels aan de kant te zetten. We dachten een lekker dineetje voor in de plaats te krijgen, neen. Terug naar huis se.

De moeke die heel de vloer van haar living wilt laten schuren voor een nieuw kleurtje, vandaag gaan helpen om alle meubels aan de kant te zetten. We dachten een lekker dineetje voor in de plaats te krijgen, neen. Terug naar huis se.
Frituur dan ?

Ge hebt dan toch al eens kunnen schuren op ne zondagmiddag.

Vanochtend in De Zondag zag ik weer reclame voor een nieuw programma 'Gloria Mundi'. Precies dat de drie grote zenders niks anders meer kunnen uitvinden dan met BV's op reis te gaan. Met een groep de oceaan over, een andere groep door Namibië, nog een andere groep gaat wat kung fu-en in Zuid-Korea, een andere herbeleeft zijn 'eerste reis' en nu mag Gloria eens op reis gaan. Zucht.

Ik weet het, boomerrant en 'je moet er niet naar kijken'. Ik kijk er ook niet naar. Maar de originaliteit is ver te zoeken tegenwoordig.

Vanochtend in De Zondag zag ik weer reclame voor een nieuw programma 'Gloria Mundi'. Precies dat de drie grote zenders niks anders meer kunnen uitvinden dan met BV's op reis te gaan. Met een groep de oceaan over, een andere groep door Namibië, nog een andere groep gaat wat kung fu-en in Zuid-Korea, een andere herbeleeft zijn 'eerste reis' en nu mag Gloria eens op reis gaan. Zucht.

Ik weet het, boomerrant en 'je moet er niet naar kijken'. Ik kijk er ook niet naar. Maar de originaliteit is ver te zoeken tegenwoordig.
Om ook nog eens in dezelfde beperkte groep van BV's te gaan vissen.

Terug
Bovenaan