Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Waarom moet Paul Gheysens weer elke keer opnieuw en opnieuw en opnieuw in de gazet komen met zijn verlieslatende bedrijven?
Wat is er zo speciaal aan die mens?

Waarom moet Paul Gheysens weer elke keer opnieuw en opnieuw en opnieuw in de gazet komen met zijn verlieslatende bedrijven?
Wat is er zo speciaal aan die mens?

Iemand waarvan men dacht dat die supersuccesvol en stinkend rijk was, en die het goed liet en laat hangen, die van zijn toren afdondert en eigenlijk zeer zwaar op de poef leefde. Het proverbiale voorbeeld van de succesvolle ondernemer waar er toch wat barsten komen in die afbeelding.

En het feit dat hoge bomen veel wind vangen en wij Belgen, of mensen zelfs?, daar een beetje leedvermaak lijken te hebben met mensen die neertuimelen. en terug op "ons" niveau komen. Onder de noemer van : doe maar een beetje normaal, dat is al erg genoeg.

Of omdat het gewoon nieuws is die clicks oplevert en makkelijk te maken en genereren is om de/het pagina/nieuwsblad te vullen?

Het is mooi weer en de Vlaming moet weer in kudde naar zee trekken. Met de bedrijfswagen uiteraard, lekker gesponsord door de belastingbetaler. Eerst een piek aan uitstoot en file gaan veroorzaken. Nadien hier overal in de weg gaan rijden, lekker hufterig door de fietsstraten scheuren, en wildparkeren in de bermen. Bij de bakker lange rijen veroorzaken, in de winkels het vlees van de lokale inwoners weggraaien. Bij het vertrek nog even het afval onder de wagen wippen, of via een sluipweg in de berm en dan weer 2u in de file naar huis met een kreeftenkop.

Het is mooi weer en de Vlaming moet weer in kudde naar zee trekken. Met de bedrijfswagen uiteraard, lekker gesponsord door de belastingbetaler. Eerst een piek aan uitstoot en file gaan veroorzaken. Nadien hier overal in de weg gaan rijden, lekker hufterig door de fietsstraten scheuren, en wildparkeren in de bermen. Bij de bakker lange rijen veroorzaken, in de winkels het vlees van de lokale inwoners weggraaien. Bij het vertrek nog even het afval onder de wagen wippen, of via een sluipweg in de berm en dan weer 2u in de file naar huis met een kreeftenkop.
Alles ok?
:unsure:

Weg met die werkmensen en hun… even kijken… behoefte om mij een verlengd weekend en goed weer een paar dagen naar zee te willen!

Ik snap het niet, die massale trek naar de kust. Oostende tijdelijk afgesloten geweest. Blijf daar toch weg op zo'n dagen? Dan toch liever naar Zeeland. En als ik al naar de eigen kust zou gaan is het heel vroeg, naar een rustigere badplaats en als het kan niet op de dag dat iedereen op de baan gaat.

Ik snap het niet, die massale trek naar de kust. Oostende tijdelijk afgesloten geweest. Blijf daar toch weg op zo'n dagen? Dan toch liever naar Zeeland. En als ik al naar de eigen kust zou gaan is het heel vroeg, naar een rustigere badplaats en als het kan niet op de dag dat iedereen op de baan gaat.
Same. Wat opgpropt in de file of een trein gaan zitten. Ge moet er maar goesting voor hebben met kinderen.

Vandaag dan ook naar de Koekenstad getrokken en de klein heeft zich vermaakt aan de waterpartijen. Het leven kan soms simpel zijn.

Onderweg even gelachen met die file aan de Kennedy tunnel natuurlijk :rofl: Kuddebeesten.

Ik versta dat ook niet, waarom je de drukte zou gaan opzoeken. Maar moet ook wel erbij zeggen dat ik nooit veel van de zee moeten hebben heb. Ik ging liever de andere kant op.
Wel beu want mijn vader is aantal jaren terug aan de zee gaan wonen, dat is de komende zomermaanden ook weer weinig naar daar en aanhoren: ik zie jullie zo weinig.
Ja sorry ik ga mijn weekends ook niet in de file gaan staan gelijk die meute en ik ga geen verlof nemen om eens naar daar te komen, trouwens de kinderen moeten naar school. Als het slecht weer is of in een minder druk weekend kan ik naar daar eens gaan, maar die mogelijke weekends zijn in de zomermaanden redelijk beperkt met de ervaring van de voorbije jaren.

Voor de meeste mensen is dit warme weer zalig, met dat zonnetje dat je lichaam lekkere vitaminen D geeft.
Maar voor mij helaas een hel, kan niet buiten lopen zonder korte mouwen of korte broek. Na enkele minuten buiten sta ik vol met uitslag wegens zonne-allergie.
En wetend dat ik daar vroeger nooit last van heb gehad.

Android 15 ☹️... had gehoopt dat de nieuwe versie 15 (en samsung shell UI 7), eindelijk eens komaf ging maken met "rechten weggenomen van 1 app", maar als je er dan op klikt toont ie de volledige lijst, niet de app waarvan de rechten zonet verwijderd werden. Waar zit hun idee toch??? Als ik zo'n melding krijg wil ik weten WELKE app(s) zijn/hun rechten afgenomen werden.

Android 15 ☹️... had gehoopt dat de nieuwe versie 15 (en samsung shell UI 7), eindelijk eens komaf ging maken met "rechten weggenomen van 1 app", maar als je er dan op klikt toont ie de volledige lijst, niet de app waarvan de rechten zonet verwijderd werden. Waar zit hun idee toch??? Als ik zo'n melding krijg wil ik weten WELKE app(s) zijn/hun rechten afgenomen werden.
Heb de afgelopen jaren als gsm prostitution boy.. De Samsung s22 ultra en s23 ultra gehad.
Alsook Oneplus 9 pro, 12
Google Pixel 7, pixel 7 pro, pixel 8a en pixel 8 pro
Honor magic pro 5 en nu in gebruik de Honor magic pro 6.

Wat mij betreft steekt Honor los boven alles uit wat betreft totaal pakket.. Camera.. Batterij.. Software.. You name it.
Moraal van het verhaal open ander deuren. Ok daag.

Als introvert uitgenodigd worden bij vrienden thuis of mensen die aansturen om af te spreken... Dat zegt me echt heel weinig. Bij 1 van mijn vrienden vond ik dit niet erg, maar die vriend is ondertussen al bijna 2 jaar overleden.

En met ouder te worden krijg ik hier nog een grotere hekel aan. Als ik dan eens afspreek met 1 van mijn beste vrienden. Doen we leuke dingen met hem (Iets bezoeken, een goeien gaan drinken...). Daar mijn vriendin alles op sociale media gooit volgt dan binnen de kortste keren berichten van andere vrienden die ook willen afspreken. Maar dat is bijna altijd gewoon bij hun thuis. Sorry maar bij mij thuis kan ik ook in de zetel hangen.

Dan spreek je een datum af. Hou je de hele dag vrij maar dan moet er plots s'avonds worden afgesproken omdat bij een ander koppel 's morgens de kleine nog ballet heeft en er in de namiddag een loopwedstrijd is voor de oudste... Ik kijk al uit naar de afspraak. :wallbash:

God damn wat is er in godsnaam met het medium televisie gebeurd
:wtf:
Die schaarse keren dat ik er nog eens een flard van opvang voel ik mijn hersencellen gewoonweg woest vluchtend over elkaar heen buitelen, wanhopig op zoek naar betere oorden.
De haast ondraaglijke inhoudsloosheid is werkelijk verbijsterend
:eek::puke:

Mijn zus en haar egoïsme en gemakzucht.

- Gisterenavond krijg ik om +- 21:45u nog een sms of vandaag de kinderen mochten afkomen.. nogal laat natuurlijk en als ik dan zeg dat dat moelijk gaat "Oh, ja das wel jammer"

- Babyborrel van de jongste komt eraan. De gekozen datum is op moederdag. Heel leuk geregeld, ons planning ook weer moeilijker.
De oudste (2) binnenkort ook jarig "Kan dat feestje de dag ervoor? Het weekend erop? Misschien die voormiddag?"

- Zonet weer via Whatsapp "Jullie hadden eens gezegd dat de kinderen wel eens mochten komen slapen hè.. wij zouden morgen naar een feest willen - zo vanaf 16u"
Aaaahja gij weet pas van vandaag dat ge morgen naar een trouwfeest moet?

Wij letten met veel plezier op die kinderen, maar onze agenda is echt te druk om telkens de dag op voorhand met iets af te komen.

Lijkt me toch ook een gevolg van overbevolking, mismaakte ruimtelijke ordening en de fetisj voor verplaatsingen met de wagen. Klein land, 11miljoen inwoners, dat is best veel. Veel gesponsorde wagens, waardoor mensen niet snel kijken op een halve tank brandstof of een laadbeurt.

Beperkte kustlijn met enorm veel hoogbouw, maar gemiddeld gezien is er amper parkeergelegenheid voorzien. Er is al niet genoeg gelegenheid voor de lokale inwoners op doordeweekse dagen, laat staan voor al die toeristen. Nog heel vaak zet men hier appartementsgebouwen neer en is er niet eens per appartement een parkeerplaats.

Zelf in de omliggende straten neemt de parkeerdruk toe, sommige toeristen zetten zich gewoon in de duinen. Er woont hier iemand int straat en die heeft 4 wagens, soms neemt hij zijn cabrio, dan weer zijn Tesla, dan nog een camionetje, dan nog een Alfa. Dat wordt allemaal gedoogd. Er staan permanent 2 wagens op straat geparkeerd in de berm. Het hele jaar door. Die wagens worden amper gebruikt.

Klassiek probleem in ons land, het individuele belang primeert.

Terug
Bovenaan