Klassiek probleem inons landdeze wereld, het individuele belang primeert.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klassiek probleem inons landdeze wereld, het individuele belang primeert.
Corona was echt een teleurstelling he.Lijkt me toch ook een gevolg van overbevolking, mismaakte ruimtelijke ordening en de fetisj voor verplaatsingen met de wagen. Klein land, 11miljoen inwoners, dat is best veel. Veel gesponsorde wagens, waardoor mensen niet snel kijken op een halve tank brandstof of een laadbeurt.
Beperkte kustlijn met enorm veel hoogbouw, maar gemiddeld gezien is er amper parkeergelegenheid voorzien. Er is al niet genoeg gelegenheid voor de lokale inwoners op doordeweekse dagen, laat staan voor al die toeristen. Nog heel vaak zet men hier appartementsgebouwen neer en is er niet eens per appartement een parkeerplaats.
Zelf in de omliggende straten neemt de parkeerdruk toe, sommige toeristen zetten zich gewoon in de duinen. Er woont hier iemand int straat en die heeft 4 wagens, soms neemt hij zijn cabrio, dan weer zijn Tesla, dan nog een camionetje, dan nog een Alfa. Dat wordt allemaal gedoogd. Er staan permanent 2 wagens op straat geparkeerd in de berm. Het hele jaar door. Die wagens worden amper gebruikt.
Klassiek probleem in ons land, het individuele belang primeert.
Veel gesponsorde wagens, waardoor mensen niet snel kijken op een halve tank brandstof of een laadbeurt.
Toch ook rekening houden met de verzekering, de afschrijving van de auto en de onderhoudskosten.Voor ons gezin zou het 40,3€ kosten aan treintickets.
Laatste tankbeurt van onze gezinswagen kostte 70€ aan benzine waarmee we 700km kunnen rijden, het is 170km retour van hier naar de parking aan het station van Oostende, dus 17€ aan benzine. Parking aan het station kost 17€ voor 24u (volgens foto's op Google maps). Met de auto kost het dus 34€.
Idd, al vaak gezegd hier, totaalkost van een auto zit snel boven de 30 cent per kilometer. Dan zit je aan minstens 51 € voor die 170 km, plus parking. Trein is dan plots goedkoper.Toch ook rekening houden met de verzekering, de afschrijving van de auto en de onderhoudskosten.
Toch ook rekening houden met de verzekering, de afschrijving van de auto en de onderhoudskosten.
Idd, al vaak gezegd hier, totaalkost van een auto zit snel boven de 30 cent per kilometer. Dan zit je aan minstens 51 € voor die 170 km, plus parking. Trein is dan plots goedkoper.
Juist uit nieuwsgierigheid en voor de volledigheid: is dat met een eventuele personeelskorting meegerekend of heb jij die niet? Ik ken zo paar mensen bij NMBS en Infrabel die wel nog wat korting krijgen als ik mij niet vergis.Ik spreek tegen mijn winkel, maar een halve tank brandstof is goedkoper dan treintickets voor een gezin. En je kan vertrekken wanneer je wil zonder rekening te moeten houden met de uren van de treinen.
Voor ons gezin zou het 40,3€ kosten aan treintickets.
Laatste tankbeurt van onze gezinswagen kostte 70€ aan benzine waarmee we 700km kunnen rijden, het is 170km retour van hier naar de parking aan het station van Oostende, dus 17€ aan benzine. Parking aan het station kost 17€ voor 24u (volgens foto's op Google maps). Met de auto kost het dus 34€.
Dit is zonder enige personeelskorting, de prijzen volgens de app van NMBS.Juist uit nieuwsgierigheid en voor de volledigheid: is dat met een eventuele personeelskorting meegerekend of heb jij die niet? Ik ken zo paar mensen bij NMBS en Infrabel die wel nog wat korting krijgen als ik mij niet vergis.
Jawel ik dacht het al, maar ken wegens weinig de trein te nemen de prijzen niet en ook niet hoe het zit met die kortingen. Ik heb een kennis die bij Infrabel zit en die is voortdurend weg met goedkope tickets naar het buitenland. Nice, Parijs, onlangs paar keer naar Wenen geweest met de slaaptrein.Dit is zonder enige personeelskorting, de prijzen volgens de app van NMBS.
Anders zou het niet eerlijk zijn aangezien wij met ons hele gezin gratis in 1e klasse kunnen rijden
(En ik kan ook gratis parkeren aan het station in Oostende, dit heb ik ook bewust niet verrekend bij de autokosten)
Containerpark op een zaterdag. Tis gewoon voor iets kleins weg te doen:
-superlang en schuiven en allemaal boomers natuurlijk
-personeel dat doet alsof het koningen zijn
Hier ook, is echt een luxe. Sinds corona daardoor nog maar 1x in een rij gestaan en dat was dan nog door een probleem met de slagboom.Is hier ook enkel nog maar op afspraak, dus dan zou het sowieso niet mega druk mogen zijn.
Dat is hier gelukkig afgeschaftSint-Niklaas is 24 bezoeken per jaar per adres... Zal teveel bezoek geweest zijn.
En dat personeel, heb je gelijk in.
Boomers, verschrikkelijk, op het containerpark zie je pas hoe dom, onhandig, onpraktisch en inzichtloos sommige mensen zijn.Containerpark op een zaterdag. Tis gewoon voor iets kleins weg te doen:
Zijzelf of de boomers?-personeel dat doet alsof het koningen zijn
Tja, als ze alleen zaterdag zonder afspraak werken is dat wat je krijgt natuurlijk. Bij ons was "de afspraak" tijdens de week vroeger vrij flexibel. Ja, je had een specifiek slot, maar als er ergens in de buurt van dat slot ging (+/- een uur of twee) was het ok en ging de bareel open. Nu moet je tot op 10 min kunnen voorspellen wanneer je klaar zal zijn met het scheren van de haag en opruimen. Dan maar op zaterdag, als er geen afspraak nodig is.Containerpark op een zaterdag. Tis gewoon voor iets kleins weg te doen:
Wij hebben hier een volledig nieuw containerpark (nuja, paar jaar oud) met verzonken containers en wegen/betalen per fractie, heel handig en logisch als ge een beetje de moeite om op voorhand uit te sorteren.Boomers, verschrikkelijk, op het containerpark zie je pas hoe dom, onhandig, onpraktisch en inzichtloos sommige mensen zijn.
* Alles door elkaar in hun auto en dan ter plaatse beginnen rondlopen met hun afval van de ene naar de andere container, of de boel blokkeren omdat ze ter plaatse nog moeten sorteren.
* Naar het containerpark gaan op zaterdag, terwijl ze heel de week tijd hebben.
* Loserremorkjes, waar amper 2 zakken zand in passen en dan niet in staat om achteruit te rijden.
Containerpark op afspraak? Hopelijk voeren ze dat hier niet in.Tja, als ze alleen zaterdag zonder afspraak werken is dat wat je krijgt natuurlijk. Bij ons was "de afspraak" tijdens de week vroeger vrij flexibel. Ja, je had een specifiek slot, maar als er ergens in de buurt van dat slot ging (+/- een uur of twee) was het ok en ging de bareel open. Nu moet je tot op 10 min kunnen voorspellen wanneer je klaar zal zijn met het scheren van de haag en opruimen. Dan maar op zaterdag, als er geen afspraak nodig is.
Het meest frustrerend is dat als je een slot boekt tijdens de week, het containerpark nagenoeg leeg is... nooit meer dan 1, max 2, auto's voor je aan de slagboom, vaak zelfs niemand, maar o wee als je 15 min voor of na je slot komt... kun je terug naar huis zonder te lossen... en dat bij een LEEG containerpark. Dan maar op zaterdag als er geen afspraak is.