Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wat is daar ook het plan achter? Het kan toch nooit rendabeler zijn om een tweede, minder kwalitatieve versie te produceren dan de reeds geproduceerde aan verminderde prijs te verkopen?

Met outlet wordt idd gesjoemeld.

Fabrikanten laten producten maken louter voor outletwinkels.

Solden zou niet mogen...

Nu, ik was onlangs in de AS adventure, hing een levi's jeansjasje.

Maar ik voelde het zo, die stof, bucht.

Kan niet op tegen mijn huidig jeansjasje dat wsl nog enkele decennia meegaat. Dikke stugge jeans.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog geen problemen heb gehad met Levi's jeans.
Wel pech gehad met 1 paar, ergens achter blijven haken en daar door een gat erin. Maar dat klasseer ik niet onder normale slijtage.

Een kledingwinkel volledig leeghalen en terug vullen met "minder kwalitatieve" kledij, zou een werk zijn van 3 dagen.
Ze werkte in zo'n kleine winkel van één merk, ik zie die ex-collega al lang niet meer dus ik durf er geen merk opkleven. River Woods heeft bv zo'n kleine winkel op de Bond. Zo'n winkel is wel vrij snel leeg.

Zo onlogisch zou ik het niet vinden dat merken voor de solden goedkopere kledij maken om hun marges op peil te houden.

Ze werkte in zo'n kleine winkel van één merk, ik zie die ex-collega al lang niet meer dus ik durf er geen merk opkleven. River Woods heeft bv zo'n kleine winkel op de Bond. Zo'n winkel is wel vrij snel leeg.

Zo onlogisch zou ik het niet vinden dat merken voor de solden goedkopere kledij maken om hun marges op peil te houden.
De vraag is welke logica erachter zit om de niet-verkochte kledij die daar al maanden ligt te vervangen door andere, minderwaardige kledij? Gegeven dat die niet-verkochte kledij ook al betaald is, en wat achteraf dan na de solden, ligt te verschimmelen in je stock?

De vraag is welke logica erachter zit om de niet-verkochte kledij die daar al maanden ligt te vervangen door andere, minderwaardige kledij? Gegeven dat die niet-verkochte kledij ook al betaald is, en wat achteraf dan na de solden, ligt te verschimmelen in je stock?

Dit. Er zit geen enkele logica achter en logistiek is het ook gewoon onhaalbaar. Van outlets ken ik niets, dus daar ga ik me niet over uitspreken, maar bij solden zijn dat echt geen minderwaardige producties die worden aangeboden.

Het mag nog een kleine winkel van 1 merk zijn, die winkel even leegmaken en opnieuw opvullen met minderwaardige producten kost zodanig veel tijd dat het op geen enkel vlak rendabel kan zijn. En als dat wel zo zou zijn, wat zou die winkel dan doen met hun einde reeksen, die in andere winkels de solden uitmaken? Weggeooiden?

Iets wat ik al jaren aanhou bij verhalen, lijkt me hier ook van toepassing: Als een verhaal begin met "Het schijnt dat" of "Ze zeggen dat", is het 95% bullshit.

Dat men echt kledij uit winkels gaat halen om die te vervangen door minderwaarde kledij lijkt mij eerder sterk maar niet 100% onmogelijk. Ik denk dat je zou verschieten als je moest weten wat er allemaal gebeurd.

Een neef van mijn vrouw werkt voor een afvalverwerkings-/recyclagebedrijf... ze verschroten daar van alles maar niet alleen zaken die einde leven zijn zoals je zou denken, evengoed splinternieuwe elektro toestellen waar letterlijk niks mis mee is, gewoon omdat er bv een nieuwer model op de markt is. Liever vernietigen dan te verkopen aan stevige kortingen zoals vroeger het geval was, zo kunnen ze hun marges op hun nieuwe toestellen maximaal behouden. Je zou eens moeten weten wat er zich allemaal afspeelt achter de schermen van de hele retail keten.

Dat men echt kledij uit winkels gaat halen om die te vervangen door minderwaarde kledij lijkt mij eerder sterk maar niet 100% onmogelijk. Ik denk dat je zou verschieten als je moest weten wat er allemaal gebeurd.

Een neef van mijn vrouw werkt voor een afvalverwerkings-/recyclagebedrijf... ze verschroten daar van alles maar niet alleen zaken die einde leven zijn zoals je zou denken, evengoed splinternieuwe elektro toestellen waar letterlijk niks mis mee is, gewoon omdat er bv een nieuwer model op de markt is. Liever vernietigen dan te verkopen aan stevige kortingen zoals vroeger het geval was, zo kunnen ze hun marges op hun nieuwe toestellen maximaal behouden. Je zou eens moeten weten wat er zich allemaal afspeelt achter de schermen van de hele retail keten.
Een volledig verhaal erachter:

De moeite om eens te kijken.

Soit, nabije zelfdestructie quasi verzekerd.

Ik zou vooral zeggen: Doe je eigen onderzoek. De waarheid zit tussen de vezels.
#OpenJeOgen #KatoenGate

In China gaan ze nog een stapje verder: daar hebben ze al een pak schandalen gehad over zogenaamd gerecycleerd materiaal. Dat bleek niet gerecycleerd te zijn: ze produceerden daar laagwaardige brol mee, rechtstreeks van de fabriek naar de recycling plant om daarna te verkopen aan een hogere prijs wegens "post industrial recycled material".

En de andere, ook volledig voor de vuilbak ondertussen. *Scheeeuuur*

Triestig.

De vrijdag eens de c&a passeren, nooit meer levi's.
Wie heeft er tegen woordig nog een portefeuille en steekt die dan ook nog steeds in zijn achterzak
Achteraf gewoon terug in de winkel met sticker ´nieuwe collectie´ en dat verkoopt weer.

Mijn ergernis, Rada doucheknop in zwembad, verschrikkelijk!

Wie heeft er tegen woordig nog een portefeuille en steekt die dan ook nog steeds in zijn achterzak
Waar moet je anders makkelijk alles van kaarten en eventueel cash op 1 plek bijeenhouden? En kom niet af met een GSM hoesje, want dat ziet er altijd dwaas uit.

Waar moet je anders makkelijk alles van kaarten en eventueel cash op 1 plek bijeenhouden? En kom niet af met een GSM hoesje, want dat ziet er altijd dwaas uit.
Gsm-hoesje. :unsure:

Toen ik in februari mijn portefeuille verloor en al mijn nodige kaarten opnieuw aanvroeg, merkte ik dat een portefeuille eigenlijk overbodig leek te zijn. Ik heb maar 5 kaarten: debetkaart, kredietkaart, rijbewijs, identiteitskaart en gehandicaptenkaart. Kredietkaart laat ik thuis liggen, de overige 4 passen perfect in mijn gsm-hoesje.

Cash geld gebruikte ik tot eind vorig jaar nog enkel voor de kapper, sindsdien is het Payconiq.

Ik gebruik ook al 10 jaar geen portefeuille meer, enkel bankkaart/visa, identiteitskaart en badge toegang van het werk in mijn gsm hoes.
Rijbewijs ligt in mijn handschoenkast van de auto bij mijn andere auto papieren.
Cash geld heb ik nooit op zak, ik heb er zelfs al niet meer mee betaald sinds begin covid.

Bijlagen

• Screenshot_20250418_171607_Chrome.jpg
    Screenshot_20250418_171607_Chrome.jpg
    173,9 KB · Weergaven: 18
Hier ook wel fan van zo'n kaart-portefeuille. Ik heb al enkele jaren geen portefeuille meer in de achterzak steken (op aanraden van mijn chiropractor) en sindsdien heb ik quasi niks meer van last van mijn rug. En een gewone portefeuille is meestal te groot om in de zijzakken of dijzakken (werkbroek) te steken. En dan heb je de keuze om uw geld in een rol te bewaren (grote biljetten in de midden, kleine buitenkant) maar 3 biljetten van 10 en 1 van 20 vormen nu eenmaal geen stevige rol en uw paspoort en bankkaart zijn niet zo flexibel. En dan is zo'n geval zoals hierboven afgebeeld gewoon perfect.

Hier ook wel fan van zo'n kaart-portefeuille. Ik heb al enkele jaren geen portefeuille meer in de achterzak steken (op aanraden van mijn chiropractor) en sindsdien heb ik quasi niks meer van last van mijn rug.
Dan moeten er wel heel veel briefjes in je portefeuille hebben gezeten.

Terug
Bovenaan