Burenruzie 2 lijkt er ook aan te komen. Mensenlief.
Aan de overkant van de straat is er een gastje die met een leren bal voortdurend naar een doel trapt met zijn vriendjes. Dit doel staat tegen de omheining, waar ze voortdurend over trappen, wat resulteert in de ene leren bal na de andere die we tegen onze ramen en garagepoort krijgen. Twee keer vriendelijk gevraagd aan die gastjes om wat voorzichtiger te zijn, waarna ze het gewoon opzettelijk beginnen doen. Ze trapten de bal ook al tegen geparkeerde auto's, én tegen een voorbijgaande fietser, waar ze eens goed mee lachten. Het gaat om gastjes van 13-14 jaar. Daarna dan maar eens kordater mijn gedacht gezegd. Ze hebben daarna het doel verschoven, meer richting het huis van de buurvrouw.
Vandaag kreeg de buurvrouw meerdere ballen tegen haar raam, en hoorde ik haar ook klagen. Even later kwam de papa thuis. Ik zag hem naar de buurvrouw stappen, en het werd meteen een scheldtirade. "Triestig wijf, kinderen mogen toch spelen, het is vakantie." De buurvrouw repliceerde met "de volgende keer dat het zover is, pak ik de bal af". Waarop de overbuur "dan dien ik klacht in tegen diefstal!!" Twee minuten later zag ik ze opnieuw opzettelijk ballen tegen haar huis trappen.
Dan denk je in een deftige buurt te wonen, zit je met zulke marginalen opgescheept. Het idee om eens vriendelijk de ouders erover aan te spreken, kunnen we dus ook al opbergen.
Wat voor waarden en normen breng je je kinderen ook weer bij op die manier.