Je ergernissen van vandaag - Deel 2

De eeuwige "waarschuwingen" in de media. Ik word er moe van.
Wat stelt ge anders voor?

Er zijn teveel mensen die meedoen aan wedstrijden die er fysiek niet klaar voor zijn of niet goed voorbereid zijn. Zeker met grote eventen.

Als de media ergens nog nuttig is, is het voor zo een dingen.

Gelieve geen grote bevolkingsgroepen dood te wensen.
Vergrijzing begint toch wel een serieus probleem te worden. We zitten hier dan ook nog met een arrogante grijze bevolking, die hier gewoon komen wonen is na hun veel te vroeg pensioen. In de colruyt, bij de bakker, op de fietspaden, overal lopen ze in de weg. Ze ontnemen de toekomst van onze kinderen en maken de planeet kapot met hun veel te grote voetafdruk.

Bovendien kosten ze handenvol geld en brengen ze niks meer bij. Er moet dringend een Corona2/Spaanse griep komen die specifiek die grijze laag serieus uitdunt, dit is de enige oplossing om de planeet te redden en te zorgen dat er nog iets overblijft voor onze kinderen.

Nieuwe identiteitskaart en rijbewijs nodig want verlopen binnenkort. 60 euro alstublieft.
Altijd met die verdoken belastingen hier.
Dat je voor je rijbewijs moet betalen kan ik nog mee leven, dat is geen verplichting om te hebben. Maar dat je voor je ID-kaart moet betalen heeft mij toch altijd tegengestoken. Je bent verplicht om het bij te hebben en om te vernieuwen, maar diegene die het je verplicht om te hebben, moet je er ook nog eens voor betalen. Dat klopt imo niet.

Amai 60 EUR. Hier is het 21,20 EUR (identiteitskaart) en 25 EUR (rijbewijs). Mijn rijbewijs is nog een oude papieren. Ik ga niet op reis dus daar ga ik toch nog mee wachten om het te laten vernieuwen :p.

Amai 60 EUR. Hier is het 21,20 EUR (identiteitskaart) en 25 EUR (rijbewijs). Mijn rijbewijs is nog een oude papieren. Ik ga niet op reis dus daar ga ik toch nog mee wachten om het te laten vernieuwen :p.
De roze papieren rijbewijzen blijven nog tot 2033 geldig in de EU, enkel die hele oude witte mogen de grens niet over.

Dat je voor je rijbewijs moet betalen kan ik nog mee leven, dat is geen verplichting om te hebben. Maar dat je voor je ID-kaart moet betalen heeft mij toch altijd tegengestoken. Je bent verplicht om het bij te hebben en om te vernieuwen, maar diegene die het je verplicht om te hebben, moet je er ook nog eens voor betalen. Dat klopt imo niet.
Dan verhogen ze toch gewoon de gemeentebelasting om die kost te comnpenseren.

Politie dispatch: ieder jaar weer dezelfde mensen die bellen voor één fuif per jaar, ieder jaar opnieuw.
Ik denk dat je onze frustratie niet goed begrijpt. Hier gaan in en rondom het park een 250m verderop 's zomers meer dan genoeg events door met onder meer een gans evenementenweekend (fuif en andere events over 3 dagen met genoeg lawaai, n.b. van diezelfde Chiro). Ook zijn er wekelijkse concerten van 18u a 19u tot 22u30 a 23u die buiten doorgaan indien het weer het toelaat. Voor de rest in de zomer nog wat andere events in het park. Opstelling van de luidsprekers staat dan vrijwel altijd in onze richting en is dus ook goed hoorbaar, maar nooit problemen van gemaakt. Ik ben destijds zelf nog bestuur geweest van een jeugdhuis en heb genoeg fuiven en optredens mee georganiseerd en laten doorgaan in onze zaal dus ik weet hoe het er aan toe gaat (of zou moeten gaan).

Ik maak er nu wel een probleem van omdat het bij ons weten de eerste keer is dat het ze zoiets op die schaal op die locatie doen. Een locatie die mijns inziens gewoon ongeschikt is om zoiets openlucht te organiseren, laat staan voor 12u aan een stuk. Direct links van hun koer een appartementsgebouw, direct rechts van hun koer verschillende rijhuizen en kleine 100m en +-150m achter hun de volgende 2 straten met open bebouwingen. Vooral omdat er letterlijk 1 straat verder in het centrum een deftig geïsoleerde fuifzaal aanwezig is ...

Grootste probleem is nog dat ze zéér nonchalant gewoon helemaal niets op voorhand hebben laten weten aan de omwonenden. Anders hadden we onze vakantie nog anders kunnen regelen dat we enkele dagen vroeger vertrokken... Bijkomend probleem is dat ze in tegenstelling tot professionele events in het park eerder deze week ook meerdere malen gedurende uren lawaai aan het maken waren tijdens het klaarzetten (en chillen erna). Ok dat is overdag tijdens de week dus minder storend, maar het blijft dus niet bij die ene gebeurtenis.

Dus ja, ik heb hiervoor uiteindelijk de politie gebeld op 101 (want er is buiten de kantooruren geen algemeen nummer waar je terecht kan voor niet noodgevallen en het moet tijdens het event zelf vastgesteld worden ... ) zodat er nadien tenminste kan aangetoond worden dat het op deze manier niet voor herhaling vatbaar is.

Maakt mij dat een onverdraagzame buur? Misschien, misschien ook niet. Valt te zien aan wie je het vraagt.

Vergrijzing begint toch wel een serieus probleem te worden. We zitten hier dan ook nog met een arrogante grijze bevolking, die hier gewoon komen wonen is na hun veel te vroeg pensioen. In de colruyt, bij de bakker, op de fietspaden, overal lopen ze in de weg. Ze ontnemen de toekomst van onze kinderen en maken de planeet kapot met hun veel te grote voetafdruk.

Bovendien kosten ze handenvol geld en brengen ze niks meer bij. Er moet dringend een Corona2/Spaanse griep komen die specifiek die grijze laag serieus uitdunt, dit is de enige oplossing om de planeet te redden en te zorgen dat er nog iets overblijft voor onze kinderen.
De bedrading in uw bovenkamer is toch ook maar op z'n zondags aangesloten zalle.

Dat vind ik ook. En dan ook nog eens die willekeur aan prijzen. In gemeente X is het 20€, gemeente Y 25€ en gemeente Z dan weer maar 18€. Ofwel volledig gratis ofwel gewoon de federale kostprijs en niets meer. Dat daar nog een toeslag die de gemeenten zelf mogen kiezen bijkomt is helemaal van de pot gerukt vind ik. Je betaalt toch gemeentebelasting voor die dienstverlening? Dat je voor spoedprocedures etc extra kosten aangerekend worden daar kan ik wel mee leven.

The f? Niet doorspoelbare reclame in opnames bij Proximus? :wtf: ik neem regelmatig een serie op, maar die kon ik tot nu toe altijd doorspoelen, maar blijkbaar niet meer bij bepaalde series (lego masters bv). Dingen van Play gaan blijkbaar wel nog.

The f? Niet doorspoelbare reclame in opnames bij Proximus? :wtf: ik neem regelmatig een serie op, maar die kon ik tot nu toe altijd doorspoelen, maar blijkbaar niet meer bij bepaalde series (lego masters bv). Dingen van Play gaan blijkbaar wel nog.
Ligt aan VTM denk ik, bij Telenet kan je dat ook niet meer doorspoelen bij opnames.

Hopelijk weet je dan dat jonge mensen en uw kinderen ook de eersten zullen zijn om dood te vallen.

Je leest hier toch wat hoor...

Het verschil met via een app tv kijken wordt daarmee ook weer een stukje kleiner. Zeker als je beseft dat die Proximus box tegenwoordig gewoon een standaard Android streamer is met Proximus schil over. Voor tv betaal je gewoon een premium voor erg weinig extra.

Is bij Telenet al lang zo. Eerst iedereen een digibox opdringen met als uithangbord dat je gewoon reclames kan skippen en dan komt uiteindelijk toch een verplichting om reclame te zien. Uiteraard zien de zenders dit als grote boosdoeners van lagere kijkcijfers of verminderde reclame inkomsten (deels ook waar). Maar ze denken er uiteraard nooit een bij of het niet met hun absolute bagger programma's te maken heeft.

Lineaire tv is al 10 jaar dood, enkel hebben de tv zenders dit nog niet door.

Fitness waar ik vroeger kwam die nu via een PT een cursus "functioneel ademen" gaat geven, uiteraard 30 euro voor een half uur. Kan er iemand mij een voorbeeld geven van wanneer ademen niet functioneel zou zijn behalve als je onderwater uw adem inhoudt? Allé, ik vind het best functioneel dat ik zuurstof enzo binnenkrijg. :unsure:

Het verschil met via een app tv kijken wordt daarmee ook weer een stukje kleiner. Zeker als je beseft dat die Proximus box tegenwoordig gewoon een standaard Android streamer is met Proximus schil over. Voor tv betaal je gewoon een premium voor erg weinig extra.
2

Ik had hier de laatste 2 afleveringen van “Welkom aan boord” opgenomen, 2 weken na elkaar wanneer ik de opname wil bekijken: “technische fout, probeer later opnieuw”.
Box uit, de app van VTM Go starten en kijken maar.

Ik twijfel ook al lang of ik die Proximus TV wel nog nodig heb, ik neem toch alles op om nadien te kijken zodat je die reclame kan doorspoelen.
Bijna alles dat ik kijk is meestal ook te zien via VTM go, Netflix of Apple TV ofzo.

Mocht die reclame nu nog beperkt zijn zoals bij VTM Go ofzo kan ik er mee leven, maar een blok reclame gaat al snel naar 10 minuten, dan zijn ze verwonderd dat tv dood is…

Fitness waar ik vroeger kwam die nu via een PT een cursus "functioneel ademen" gaat geven, uiteraard 30 euro voor een half uur. Kan er iemand mij een voorbeeld geven van wanneer ademen niet functioneel zou zijn behalve als je onderwater uw adem inhoudt? Allé, ik vind het best functioneel dat ik zuurstof enzo binnenkrijg. :unsure:
Dat is voor de oudere bevolking, zo lang die functioneel kunnen ademen kunnen zeons blijven pesten op zondag.

We have been doing it wrong!

Terug
Bovenaan