Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Al een maand of 2/3 lekt het koelstofvat van de auto. Garagist vindt geen probleem en er voor de zekerheid als eens zo'n flesje ingekapt voor mini-lekkages.

Soms lijkt het een paar weken niet te lekken en soms staat hij na 2 dagen plots leeg.

Omdat we deze ochtend op reis vertrekken (4u rijden) wilde ik het nog eens controleren en bijvullen. Bij het opendraaien raakt de binnenkant van de dop echter los van de buitenkant. Gevolg is dus dat ik niet kan bijvullen. Nu maar de motor aan het warmdraaien en hopen dat ik het zo toch loskrijg.

Als er nog iemand tips heeft, laat maar komen

Bijlagen

• Screenshot_20250411-091918~2.png
    Screenshot_20250411-091918~2.png
    193,6 KB · Weergaven: 17
Ik zie 3 opties:
- Dop er terug op lijmen en hopen dat het voldoende houdt
- In het midden een platte schroevendraaier in rammen en open te draaien. Eens verwijderd, vervangen door een nieuw exemplaar.
- Nieuwe auto kopen :fingerguns_r:

Al een maand of 2/3 lekt het koelstofvat van de auto. Garagist vindt geen probleem en er voor de zekerheid als eens zo'n flesje ingekapt voor mini-lekkages.

Soms lijkt het een paar weken niet te lekken en soms staat hij na 2 dagen plots leeg.

Omdat we deze ochtend op reis vertrekken (4u rijden) wilde ik het nog eens controleren en bijvullen. Bij het opendraaien raakt de binnenkant van de dop echter los van de buitenkant. Gevolg is dus dat ik niet kan bijvullen. Nu maar de motor aan het warmdraaien en hopen dat ik het zo toch loskrijg.

Als er nog iemand tips heeft, laat maar komen
Kan je die niet losdraaien met 2 platte tangen?
Of 2 lusjes maken met snelbinders door die gaatjes aan die ring (binnenkant dop) en zo opendraaien.

Platte tang past niet. En de enige spanbandjes die passen zijn niet sterk genoeg.

Edit: toch gelukt met de spanbandjes. Merci @Lots02 je bent een genie!

Laatst bewerkt:
Nieuwe Android versie 15 en OneUi 7 op Samsung S24 gekregen vanmorgen, ziet er niet uit, kers op de taart is die afgrijselijke batterij indicator rechts bovenaan. Wie bedenkt zo'n design? 🙈

Ondertussen zijn ze hier al 10 werkdagen bezig met het in orde brengen van de documenten voor het overnemen van de lening. Herinnering gestuurd en ze zijn dus nog steeds bezig. 🤷‍♂️ Wat een gedoe ook.

Daarvoor moet je bij de bovenburen zijn denk ik. Vroeger ook dikwijls miserie mee gehad, tot ik zo’n draagbare compressor heb gekocht, daar zat een opzetstuk bij dat je er gewoon kan opdraaien. De slang van de compressor heeft ook een stukje waarmee je alleen het ventiel kan draaien zonder dat de slang draait, kan het alleen maar aanraden.

Kan je ook voor de auto of moto gebruiken.

Bekijk Donrox Ride F511 Draagbare Compressor Bandenpomp - Luchtcompressor Oplaadbaar - Fiets Tot Auto - Elektrische Fietspomp op: https://www.bol.com/nl/p/donrox-rid...0119531372?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Daarvoor moet je bij de bovenburen zijn denk ik. Vroeger ook dikwijls miserie mee gehad, tot ik zo’n draagbare compressor heb gekocht, daar zat een opzetstuk bij dat je er gewoon kan opdraaien. De slang van de compressor heeft ook een stukje waarmee je alleen het ventiel kan draaien zonder dat de slang draait, kan het alleen maar aanraden.

Kan je ook voor de auto of moto gebruiken.

Bekijk Donrox Ride F511 Draagbare Compressor Bandenpomp - Luchtcompressor Oplaadbaar - Fiets Tot Auto - Elektrische Fietspomp op: https://www.bol.com/nl/p/donrox-rid...0119531372?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ja, zit op het wiel van een aanhangfietsje voor de jongste die ik in NL gekocht heb. Bloody hell zeg, van zodra je die ring losschroeft schiet dat bovenste eruit door de druk en is de band plat. En als je dan probeert op te pompen blijft dat los stuk ventiel aan je pomp hangen :lol:

ik moet dus met een nagel dat koppelstuk tegenhouden als ik de pomp wil losmaken :lol:

Ja, zit op het wiel van een aanhangfietsje voor de jongste die ik in NL gekocht heb. Bloody hell zeg, van zodra je die ring losschroeft schiet dat bovenste eruit door de druk en is de band plat. En als je dan probeert op te pompen blijft dat los stuk ventiel aan je pomp hangen :laugh:

ik moet dus met een nagel dat koppelstuk tegenhouden als ik de pomp wil losmaken :laugh:
Huh, je moet die ring toch niet losdraaien? Gewoon pomp erop en lucht inblazen, niet?

Werkt niet, dat moet losgedraaid worden.
Nee hoor, het bovenste stuk (dat er dus uit schiet als je die ring los draait) is het eigenlijke ventiel. Gewoon de pomp daarop, en pompen maar. Soms heb je wel wat druk nodig vooraleer het ventiel echt iets doorlaat.
Best handig overigens, want je kan dus dat ventiel gewoon vervangen als het stuk is. (en dat is dan ook de enige reden waarom je die ring zou moeten losdraaien).

Nee hoor, het bovenste stuk (dat er dus uit schiet als je die ring los draait) is het eigenlijke ventiel. Gewoon de pomp daarop, en pompen maar. Soms heb je wel wat druk nodig vooraleer het ventiel echt iets doorlaat.
Best handig overigens, want je kan dus dat ventiel gewoon vervangen als het stuk is. (en dat is dan ook de enige reden waarom je die ring zou moeten losdraaien).

ok, met onze voetpomp lukt het niet (tenzij ring licht losgedraaid is). Compressor heb ik voor dat ventiel geen kopke.

"vandaag besteld, morgen in huis!"

cool, want ik ben morgen thuis, de rest vd week niet.

's anderendaags: "het spijt ons, je pakje kon niet worden bezorgd, we komen morgen"

F@#!

"vandaag besteld, morgen in huis!"

cool, want ik ben morgen thuis, de rest vd week niet.

's anderendaags: "het spijt ons, je pakje kon niet worden bezorgd, we komen morgen"

F@#!
Ik zou veel liever hebben dat die webshops zo'n zaken gewoon niet beloven. Dat zorgt ervoor dat klanten dit gaan verwachten, en volgens mij is dat gezien de hele discussie rond uitbuiting bij postorderbedrijven niet wenselijk, terwijl er IMO niets mis is met enkele dagen wachten.

ok, met onze voetpomp lukt het niet (tenzij ring licht losgedraaid is). Compressor heb ik voor dat ventiel geen kopke.
Je moet daar een tussenstuk voor hebben, kan je ook bij de lokale fietsenhandelaar gaan halen. Kost nog geen 5€ denk ik.

Je moet van het ventiel eigenlijk niets losschroeven, het tussenstuk zorgt er dan eigenlijk voor dat je er lucht kan inpompen.

Vroeger ook dikwijls op gevloekt.

Terug
Bovenaan