Je ergernissen van vandaag - Deel 2

's logisch he. als hij met een patient bezig is, en dat loopt uit, kan hij die patient niet zomaar midden de behandeling wegsturen, omdat het nù aan u is.
Het zou nogal wat zijn hè. Sorry Arnoud, onze tijd is op, je kunt vooraan aan de balie een nieuwe afspraak maken en ik zie je over een maand terug ofzo.

Meestal loopt dat hier ook wel uit, maar ik calculeer dat dan ook wel in.

thanks.

het vreemde was idd dat het specifiek op chrome was.

In Edge was er geen probleem....
Erg vreemd dat Alphabet het moeilijk maakt om Alphabet hun inkomsten te verminderen. Heel vreemd.

En Microsoft heeft geen probleem met het helpen naar beneden halen van Alphabet hun inkomsten zeg je? Mysterie!

Verhuis doorgegeven aan Bpost, zodat ze alvast 3 maanden de post doorsturen.

Voor onze privé post kost dat 32€, best schappelijk.

Voor de BV kost dit............170€.

Kan er mij eens iemand uitleggen hoeveel meer werk of hoe moeilijker het is om de brieven voor een BV door te sturen, en waarom dit dus zoveel duurder is? Want ik zie het niet.

Verhuis doorgegeven aan Bpost, zodat ze alvast 3 maanden de post doorsturen.

Voor onze privé post kost dat 32€, best schappelijk.

Voor de BV kost dit............170€.

Kan er mij eens iemand uitleggen hoeveel meer werk of hoe moeilijker het is om de brieven voor een BV door te sturen, en waarom dit dus zoveel duurder is? Want ik zie het niet.

De kostprijs is niet enkel gelieerd aan de moeilijkheidsgraad. Ook aan de verwachtingen, afzetmogelijkheden en...

Euh, verklaar?

Als ik als particulier een dienstverlening inhuur heb ik toch ook andere voorwaarden dan wanneer ik als bedrijf dienstverlening inhuur. Als bedrijf kan ik betalen om mijn post de volgende dag te krijgen ipv wanneer, zoals B-post dit bij particulieren voorzien heeft, om de x dagen wegens redenen.
Daarnaast kan ik mij vb inbeelden dat de overheid een stuk terugbetaald voor de particulier maar de volle mep laat betalen voor bedrijven.

Nie echt een ergernis, maar toch iets dat even bleef malen.
Paar dagen geleden (en vandaag ook weer) een wake-up call van hoe goed wij (ons gezin - en de meerderheid hier op BG ook wel denk ik) het eigenlijk wel hebben en relatief zorgeloos leven

In de lokale supermarkt stond iemand voor me (nog 2 personen tussen) die ik nog ken van op de lagere school/voetbal vroeger.
Toen ik men spullen op de band legde hoorde ik de kassierster zeggen "Wil je dat ik het terug neem? Ik kan het terugnemen"

Zijn stem die heel gebroken klonk "Ja als je wilt, ik had er niet op gelet dat het zoveel koste"
Geen idee wat het exact was, maar in de lokale Delhaize koop je geen elektronica ofzo.
Ook die blik in zijn ogen van schaamte en teleurstelling..
Het gevoel dat je naar de supermarkt gaat en dingen moet laten liggen omdat je ze niet kan kopen moet toch verschrikkelijk zijn

Daarnaast vandaag nog iemand voor ons in een grote elektronica winkel die een PS5 plus/pro whatever kwam kopen en meteen een afbetalingsplan vroeg.
Nie dat ik het zelf zou doen voor zoiets, maar "Zijn zoontje wou het absoluut en zou nu zo gelukkig zijn"

Paar dagen geleden (en vandaag ook weer) een wake-up call van hoe goed wij (ons gezin - en de meerderheid hier op BG ook wel denk ik) het eigenlijk wel hebben en relatief zorgeloos leven

In de lokale supermarkt stond iemand voor me (nog 2 personen tussen) die ik nog ken van op de lagere school/voetbal vroeger.
Toen ik men spullen op de band legde hoorde ik de kassierster zeggen "Wil je dat ik het terug neem? Ik kan het terugnemen"

Zijn stem die heel gebroken klonk "Ja als je wilt, ik had er niet op gelet dat het zoveel koste"
Geen idee wat het exact was, maar in de lokale Delhaize koop je geen elektronica ofzo.
Het gevoel dat je naar de supermarkt gaat en dingen moet laten liggen omdat je ze niet kan kopen moet toch verschrikkelijk zijn

Daarnaast vandaag nog iemand voor ons in een grote elektronica winkel die een PS5 plus/pro whatever kwam kopen en meteen een afbetalingsplan vroeg.
Nie dat ik het zelf zou doen voor zoiets, maar "Zijn zoontje wou het absoluut en zou nu zo gelukkig zijn"
In Delhaize heb ik me ook wel al laten vangen aan de prijzen. Ipv dat het prijs per kilo was bleek dat per stuk van 250gr, dat was een dure zalm :laugh:
Of gisteren yoghurt '2+2' dan ga ik uit van potjes "2 + 2 gratis" en niet "die 4 samen zijn 1 dus eigenlijk '8 + 8 gratis". Heb de 8 gratis dus laten liggen 😥 soms is er een kassierster die het door heeft en dat meldt, maar deze niet.

Maar je hebt idd veel mensen die niet met geld kunnen omgaan. Die laatste is daar een prima voorbeeld van

Maar je hebt idd veel mensen die niet met geld kunnen omgaan. Die laatste is daar een prima voorbeeld van
Oh ja, misschien heeft die vader 200K staan in een etf, 400K vastgoed die al afbetaald is en net geen overschot meer op 't einde van de maand... We kennen van niemand echt de details of motieven.

Dan zou ik voor de lol ook wel eens een consumentenkrediet van 5% nemen hoor.

Ik moest op de zaak absoluut een nieuwe bestelwagen kopen, kon evengoed een 2dehandse geweest zijn, maar goed, een krediet aangegaan voor een nieuwe die ik perfect cash had kunnen betalen... Het bracht me uiteindelijk meer op om een krediet te nemen en het bedrag te investeren...

In Delhaize heb ik me ook wel al laten vangen aan de prijzen. Ipv dat het prijs per kilo was bleek dat per stuk van 250gr, dat was een dure zalm :laugh:
Of gisteren yoghurt '2+2' dan ga ik uit van potjes "2 + 2 gratis" en niet "die 4 samen zijn 1 dus eigenlijk '8 + 8 gratis". Heb de 8 gratis dus laten liggen 😥 soms is er een kassierster die het door heeft en dat meldt, maar deze niet.

Ik heb ook al wel eens iets laten liggen omdat ik de prijs niet verantwoord vond ten opzichte van het product.
Maar dingen moeten achterlaten omdat je ze niet kan betalen of omdat je jezelf dan in de problemen zou brengen die maand.
Lijkt mij verschrikkelijk om zo elke keer te moeten rekenen en opletten

Oh ja, misschien heeft die vader 200K staan in een etf, 400K vastgoed die al afbetaald is en net geen overschot meer op 't einde van de maand... We kennen van niemand echt de details of motieven.

Dan zou ik voor de lol ook wel eens een consumentenkrediet van 5% nemen hoor.

Ik kan u met zekerheid zeggen dat dit niet dat type persoon was.
Hij gaf al 2 verschillende telefoonnummers op en werd nadien apart genomen ipv aan de kassa.
Het opgegeven adres matchte precies niet met het adres op zijn ID 😅

Ik heb ook al wel eens iets laten liggen omdat ik de prijs niet verantwoord vond ten opzichte van het product.
Maar dingen moeten achterlaten omdat je ze niet kan betalen of omdat je jezelf dan in de problemen zou brengen die maand.
Lijkt mij verschrikkelijk om zo elke keer te moeten rekenen en opletten
Inderdaad, we kunnen het ons niet inbeelden... Heb eigenlijk nog nooit iets achtergelaten om gelijk welke reden.

Maar een ander fenomeen, ik ben dan beschaamd als m'n vriendin 2good2go gaat halen... Terwijl we ons op de normale manier boodschappen kunnen veroorloven.
Als je dan naar een winkel in een Tesla 2good2go afhaalt lijken we wel 'nieuwe armen'...

Waar we vroeger een halfvolle tot een volle winkelkar zouden kopen gaan we nu wat vaker minder kopen in combinatie met een 2good2go afhaling, om zo minder te verspillen...

Ik kan u met zekerheid zeggen dat dit niet dat type persoon was.
Hij gaf al 2 verschillende telefoonnummers op en werd nadien apart genomen ipv aan de kassa.
Het opgegeven adres matchte precies niet met het adres op zijn ID 😅
Tja, zo hopeloos zijn en nog proberen, onwetende dat 't adres op de eID staat en moet overeenkomen voor de kredietovereenkomst... Red flags!

Altijd op tijd komen voor doktersafspraken en telkens een half uur zitten wachten in de wachtruimte tot je binnen mag komen. Voor één keer dat jij 20 minuten later bent, is de dokter gefrustreerd en geeft hij een preek dat de afspraak de volgende keer geannuleerd en aangerekend zal worden. F**k you denk ik dan.
Hier ooit iets gelijkaardigs met vrienden gehad. Die zijn standaard 5-10 minuten te laat, met regelmatig nog wat later.

Dat is frustrerend, maar ondertussen rekenen we dat in. Op een dag hadden we bij hen afgesproken en waren we 5-10 minuten te laat. We wisten dat we te laat gingen zijn, maar hadden niet verwittigd wegens: zij zijn altijd te laat en verwittigen ook nooit. Dus vermoedelijk vinden ze stiptheid gewoon niet zo belangrijk.

Wordt mijn vrouw daar achteraf op aangesproken omdat we niet verwittigd hadden. Elke keer we nu afspreken en ze zijn wéér te laat, moet ik toch een stuk van mijn tong afbijten

Is voor mij altijd de definitie geweest van ' welvarend'voor mezelf.

Naar de supermarkt kunnen gaan er niet naar de prijzen kijken.

Hier ooit iets gelijkaardigs met vrienden gehad. Die zijn standaard 5-10 minuten te laat, met regelmatig nog wat later.

Dat is frustrerend, maar ondertussen rekenen we dat in. Op een dag hadden we bij hen afgesproken en waren we 5-10 minuten te laat. We wisten dat we te laat gingen zijn, maar hadden niet verwittigd wegens: zij zijn altijd te laat en verwittigen ook nooit. Dus vermoedelijk vinden ze stiptheid gewoon niet zo belangrijk.

Wordt mijn vrouw daar achteraf op aangesproken omdat we niet verwittigd hadden. Elke keer we nu afspreken en ze zijn wéér te laat, moet ik toch een stuk van mijn tong afbijten
Zal wel aan mij liggen, maar 5-10 minuten te laat komen op een afspraak met vrienden, valt voor mij zelfs niet onder "te laat komen".

Sterker nog, als we bij iemand thuis uitgenodigd worden, komen we liever 5 minuten later dan stipt op tijd, al was het maar om die mensen niet op te jagen moesten ze nog niet volledig klaar zijn.

Zal wel aan mij liggen, maar 5-10 minuten te laat komen op een afspraak met vrienden, valt voor mij zelfs niet onder "te laat komen".

Sterker nog, als we bij iemand thuis uitgenodigd worden, komen we liever 5 minuten later dan stipt op tijd, al was het maar om die mensen niet op te jagen moesten ze nog niet volledig klaar zijn.
Als ik wil dat je 5 à 10 minuten later komt, dan spreek ik wel 5 à 10 minuten later af :tongue:

Ik begrijp wel dat sommigen zo redeneren. Maar dan maak je er omgekeerd toch ook geen probleem van als iemand wat later is bij jou?!

Is voor mij altijd de definitie geweest van ' welvarend'voor mezelf.

Naar de supermarkt kunnen gaan er niet naar de prijzen kijken.
Awel dan ben ik volgens u ook welvarend want ik koop gewoon zonder kijken (alhoewel ik wel eens durf kijken naar items die in korting staan wegens vervaldatum , meestal vlees of dergelijke want dat gaat gewoon in de vriezer dan . ;) ) ..maar dat heeft soms ook wel eens een ambetant moment wanneer je aan de kassa staat en je dan te horen krijgt wat je moet betalen …de mensen achter mij die staan dan soms zo wat raar naar mij te kijken …ik sta daar dan in versleten kleding , versleten schoentjes (maar die zitten zo goed ) en haal gewoon mijn betaalkaart boven en betaal met de glimlach …en dan laad ik alles over in mijne EV die op de parking staat ….

Volgens de KBC app geef ik per maand een goeie € 800 uit aan eten voor mij alleen en de hondjes (denk dat ze dat er wel bij rekenen ) maar ik doe dan sommige dingen niet die andere welvarende mensen misschien wel doen . ;)

(Ik ga trouwens soms ook eens langs bij de Lidl maar ben daar dus niet beschaamd voor . ;) )

Mijn thuiswerk bureau zit op het 1e verdiep in ons huis. Mijn partner werkt halftijds en wanneer ze thuis is, opent zij alle vensters van de kamers van het verdiep waar ik werk. Ik heb haar al 1000x gezegd om dat niet te doen omdat ik vries van de kou en ik niet meer kan concentreren op mijn werk. Zij doet het elke keer weer met als reden dat het huis verlucht moet worden. Maar zij doet dat niet op het verdiep waar zij zit tv te kijken in de living. Ook al sluit ik achteraf de vensters op mijn verdiep, gaat zij op een bepaald moment in de dag langskomen om naar de badkamer te gaan (die op dezelfde verdiep zit) en dan gaat zij opnieuw alle vensters openzetten ook al heb ik haar gezegd om dat niet te doen. Zij doet het elke. Keer. Weer. Ik ben het spuugzat. Wij leven nog niet zo lang samen, maar dit is toch niet normaal?

Terug
Bovenaan