Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het schitterende weer van afgelopen dagen.
Mensen buiten zien genieten van de zon.
Terwijl ik maar lig te schilderen, lampen op te hangen etc...

Ik ben het verbouwen kotsbeu!
Meer als een jaar bezig, maar het einde is in zich.
Nog 1 trap bekleden, nog veel lampen ophangen, de muur naast die trap nog schilderen, laminaat in de slaapkamers leggen, badkamer meubels plaatsen, kuisen, kuisen, kuisen en dan verhuizen.
Ik hoop nog dikke maand bezig te zijn

Tel kwijt hoeveel ik er per jaar koop voor 4 staande lampen

550x456.jpg
Gaan die bij jou dan zo snel stuk?
Wij hebben die hier ook gehad, maar dat viel toch wel mee. Nu hebben we al een aantal jaren een ledverlichting.

Tel kwijt hoeveel ik er per jaar koop voor 4 staande lampen

550x456.jpg
Wij hebben ook zo'n (redelijk oude) fancy designlamp, we hebben daar eens van een of andere webshop een zogezegd duurzame lamp voor gekocht, de soort van lamp zelf mocht niet meer worden gemaakt volgens EU regelgeving, maar dat kwam toe en er stond al made in China op, na letterlijk nog geen uur sprongen die allemaal al. Is een mooie lamp en we wouden ze niet kwijt, dus redelijk wat telefoontjes gepleegd en dan toch ne winkel in bxl gevonden die ze nog had, maar dan in deftige kwaliteit, die gaan letterlijk jaren mee, stuk of 6 gelijk gekocht toen. Veel hangt dus af van de kwaliteit van de lamp zelf, tenzij de armaturen defect zouden zijn.

Mij lijkt het dat je moet kijken naar betere licht units zelf, vermoedelijk ligt daar toch het probleem. Goeiekoop is niet altijd beterkoop, zeker bij zulke dingen

Wij hebben ook zo'n (redelijk oude) fancy designlamp, we hebben daar eens van een of andere webshop een zogezegd duurzame lamp voor gekocht, de soort van lamp zelf mocht niet meer worden gemaakt volgens EU regelgeving, maar dat kwam toe en er stond al made in China op, na letterlijk nog geen uur sprongen die allemaal al. Is een mooie lamp en we wouden ze niet kwijt, dus redelijk wat telefoontjes gepleegd en dan toch ne winkel in bxl gevonden die ze nog had, maar dan in deftige kwaliteit, die gaan letterlijk jaren mee, stuk of 6 gelijk gekocht toen. Veel hangt dus af van de kwaliteit van de lamp zelf, tenzij de armaturen defect zouden zijn.

Mij lijkt het dat je moet kijken naar betere licht units zelf, vermoedelijk ligt daar toch het probleem. Goeiekoop is niet altijd beterkoop, zeker bij zulke dingen

Anders maar gelijkaardig: een paar jaar geleden tuinverlichting laten zetten. Elektricien had daar goedkope Chinese LEDs ingestoken. Gingen ongeveer 3-6 maanden mee... Zelf deftige LEDs ingedraaid en die gaan intussen al een paar jaar mee, voor een prijs die misschien 3 keer hoger ligt dan die goedkope gaat de levensduur maal 10 of langer.

messenger.

Op mijn gsm valt hij telkens uit, die app, als ik hem open.

op de computer werkt hij nogtans perfect.

Al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, echter zelfde probleem :mad:

edit: opgelost door vreemde "hack": messenger openen, meteen naar beneden scrollen, tegen iemand een bericht sturen, en het was opgelost.
Dus niet zomaar messenger openen en op het startscherm laten staan, want dan blokkeerde hij, en sloot hij zichzelf op... wtf

Laatst bewerkt:
Nog eens een eervolle vermelding voor beste ontwerp in de geschiedenis:
  • Afstandsbediening Samsung op zonne-energie, locatie zonnepaneel: aan de onderzijde van de remote - de plaats met de meeste lichtinval
  • Afstandsbediening Samsung niet geschikt om decoder Proximus te bedienen
  • Afstandsbediening Proximus niet geschikt om Samsung TV te bedienen (ttz - 10% wel en de rest niet)
Ook een eervolle vermelding in de categorie foutmeldingen: Samsung TV + Soundbar = Q -symphony, werk al maanden perfect - nu werkt het plots niet meer, zonder enige aanleiding:
  • Geluid via enkel de soundbar: geen probleem
  • Geluid via boxen TV: geen probleem
  • Beiden combineren in Q-Symphony: Foutmelding: er is geen externe bron (= soundbar) beschikbaar
Eervolle vermelding in de categorie: verdwijnen functionaliteit na updates:
  • Na bovenstaande - er was een update ter beschikking voor de Samsung TV - dan maar geïnstalleerd:
  • Problemen met geluid ongewijzigd
  • Extra ergernis: één of ander genie vond het blijkbaar nodig om het niveau van geluid (je weet wel: geluid loopt van 1 tot 50 ofzo) niet meer weer te geven, het geluid wijzigt maar je kan niet meer zien op welk niveau van geluid de TV staat, geef die man/vrouw/.. aub één of andere Nobel prijs voor deze upgrade.
Eervolle vermelding PC/IT/Microsoft:
  • afbeeldingen ontvangen via e-mail kunnen in 20% van de gevallen geopend worden, de afbeeldingen die wel of niet kunnen geopend worden zijn pure willekeur en niet gerelateerd aan de afbeelding gezien dezelfde afbeelding nu wel en straks niet kan geopend worden. Er zijn ook geen foutmeldingen te zien en alle hardware indicatoren geven een belasting van minder dan 20% aan.

Waarom kan niet alles met tandwielen werken, dat is tenminste visueel zichtbaar, betrouwbaar, herstelbaar ...

Nog eens een eervolle vermelding voor beste ontwerp in de geschiedenis:
  • Afstandsbediening Samsung op zonne-energie, locatie zonnepaneel: aan de onderzijde van de remote - de plaats met de meeste lichtinval
  • Afstandsbediening Samsung niet geschikt om decoder Proximus te bedienen
  • Afstandsbediening Proximus niet geschikt om Samsung TV te bedienen (ttz - 10% wel en de rest niet)
Ook een eervolle vermelding in de categorie foutmeldingen: Samsung TV + Soundbar = Q -symphony, werk al maanden perfect - nu werkt het plots niet meer, zonder enige aanleiding:
  • Geluid via enkel de soundbar: geen probleem
  • Geluid via boxen TV: geen probleem
  • Beiden combineren in Q-Symphony: Foutmelding: er is geen externe bron (= soundbar) beschikbaar
Eervolle vermelding in de categorie: verdwijnen functionaliteit na updates:
  • Na bovenstaande - er was een update ter beschikking voor de Samsung TV - dan maar geïnstalleerd:
  • Problemen met geluid ongewijzigd
  • Extra ergernis: één of ander genie vond het blijkbaar nodig om het niveau van geluid (je weet wel: geluid loopt van 1 tot 50 ofzo) niet meer weer te geven, het geluid wijzigt maar je kan niet meer zien op welk niveau van geluid de TV staat, geef die man/vrouw/.. aub één of andere Nobel prijs voor deze upgrade.
Eervolle vermelding PC/IT/Microsoft:
  • afbeeldingen ontvangen via e-mail kunnen in 20% van de gevallen geopend worden, de afbeeldingen die wel of niet kunnen geopend worden zijn pure willekeur en niet gerelateerd aan de afbeelding gezien dezelfde afbeelding nu wel en straks niet kan geopend worden. Er zijn ook geen foutmeldingen te zien en alle hardware indicatoren geven een belasting van minder dan 20% aan.

Waarom kan niet alles met tandwielen werken, dat is tenminste visueel zichtbaar, betrouwbaar, herstelbaar ...
ik deel uw ergernis en ik werk in software development. Software is niet onderhoudbare troep.
Om uw analogie met tandwielen te gebruiken:
stel dat 1 tandwiel een software component is.
dat is origineel ontwikkelt in lood, dat is een soort metaal.
na 5 jaren ziet men dat lood niet super is, men gaat over naar goud, ook een soort metaal.
tandwiel is nu compleet verwoest door kracht van de andere tandwielen.

terug naar applicaties/software die niet modulair is en compleet op zichzelf staat!

ik deel uw ergernis en ik werk in software development. Software is niet onderhoudbare troep.
Om uw analogie met tandwielen te gebruiken:
stel dat 1 tandwiel een software component is.
dat is origineel ontwikkelt in lood, dat is een soort metaal.
na 5 jaren ziet men dat lood niet super is, men gaat over naar goud, ook een soort metaal.
tandwiel is nu compleet verwoest door kracht van de andere tandwielen.

terug naar applicaties/software die niet modulair is en compleet op zichzelf staat!
Allemaal out of control.

Die hele IT meuk leeft zijn eigen leven tegenwoordig.

En 1001 afhankelijkheden, die elke 5 voet deprecated zijn, of service x die ineens weer plat ligt.
Steeds meer methodologieën.

Elke service moet meermaals draaien achter een balancer, afhankelijk van cloudshit, firewallshit, certificatenshit, ...
Meer asynchroon denken.

Elke 5 voet alles updaten, of je loopt zo weer achter.

Ik mis de oude desktoptoepassingen wel.
Je werkte in een sandbox die amper evolueerde.
Connectie met databank maken. Je kon wat query's, kende for en if, en voila je was vertrokken.

En nu: 🤯

Eerste snelheidsboete ooit na tien+ jaar rijden. Godverdomme toch.

Wel netjes 9 per uur te hard gecorrigeerd en dus nog net 53 euro ipv meer.

Maar toch, zal dan ergens gedacht hebben dat het 70 was terwijl ik blijkbaar nog in een bebouwde kom zat, zeikers.

Eerste snelheidsboete ooit na tien+ jaar rijden. Godverdomme toch.

Wel netjes 9 per uur te hard gecorrigeerd en dus nog net 53 euro ipv meer.

Maar toch, zal dan ergens gedacht hebben dat het 70 was terwijl ik blijkbaar nog in een bebouwde kom zat, zeikers.
M'n vrouw is gisteren geflitst geweest op hetzelfde punt waar we vorige maand allebei geflitst geweest zijn.

2 weken geleden is er op Immoweb een huurappartement online gekomen en ik heb direct na plaatsing via Mijn Huurprofiel mijn kandidatuur ingediend.
Vandaag een mail terug gehad dat alle bezoekmomenten volzet zijn... Dan vraag ik mij echt af wat ik verkeerd doe als ik zelf geen uitnodiging krijg terwijl ik 1 van de eerste was die kandidatuur heeft ingediend...

2 weken geleden is er op Immoweb een huurappartement online gekomen en ik heb direct na plaatsing via Mijn Huurprofiel mijn kandidatuur ingediend.
Vandaag een mail terug gehad dat alle bezoekmomenten volzet zijn... Dan vraag ik mij echt af wat ik verkeerd doe als ik zelf geen uitnodiging krijg terwijl ik 1 van de eerste was die kandidatuur heeft ingediend...
Nja. Je was vast een van de 1ste samen met die 100 anderen.

Speelt geen rol of je nu eerst of laatste was bij dat systeem. Na een halve dag kunnen er al snel 50 kandidaten geregistreerd zijn.
Mijnhuurpofiel discrimineert eigenlijk op voorhand. Ben je bvb single als men een koppel wil? Of is uw inkomen te laag? Vergeet het maar, volk genoeg! Of te weinig info op mijn huurprofiel, bvb geen loon- of inkomensfiches laatste 3 maand ofzo. Solliciteren om zelfs een huis te mogen gaan zien dus.
Ze vegen ook ergens hun voeten aan GDPR en omzeilen dat via een vinkje waar je zegt dat je akkoord gaat met hun diensten. Tof voor de immo's natuurlijk, tijdwinst door op voorhand uitfilteren van kanditaten.

Speelt geen rol of je nu eerst of laatste was bij dat systeem. Na een halve dag kunnen er al snel 50 kandidaten geregistreerd zijn.
Mijnhuurpofiel discrimineert eigenlijk op voorhand. Ben je bvb single als men een koppel wil? Of is uw inkomen te laag? Vergeet het maar, volk genoeg! Of te weinig info op mijn huurprofiel, bvb geen loon- of inkomensfiches laatste 3 maand ofzo. Solliciteren om zelfs een huis te mogen gaan zien dus.
Ze vegen ook ergens hun voeten aan GDPR en omzeilen dat via een vinkje waar je zegt dat je akkoord gaat met hun diensten. Tof voor de immo's natuurlijk, tijdwinst door op voorhand uitfilteren van kanditaten.
Ja, het wordt erger en erger nu meer immo's gebruikmaken van Mijn Huurprofiel. Ik heb gewoon geen keuze helaas, en ik voel me ook niet prettig bij het feit dat ik zoveel privé-info moet geven maar anders maak je gewoon geen kans. Ben nu al 2 jaar op zoek naar een huis/appartement met 3 slaapkamers en helaas maar de voorbije 2 jaar ben ik misschien max. 3x uitgenodigd geweest...

adblock voor youtube op mijn computer in chrome werkt niet meer.... zomaar opeens...

iemand die weet of er een nieuwe plug in beschikbaar is die wel werkt?

Terug
Bovenaan