Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Van die verborgen zelfverheerlijking en stiekeme zelf-stoef.

Zonet op LinkedIn een ganse post zien passeren van een zekere Nele Somers, een advocate, ook bekend van de tafel van Gert. Het typevoorbeeld van een mooie verschijning (slank, blond haar, blauwe ogen, ... you name it). En belangrijk: ze zet het ook allemaal graag in de verf door altijd perfect uitgedost voor de dag te komen. Op zich uiteraard niets verkeerd mee.

Maar dan begint ze daar haar beklag te doen dat ze gevraagd werd voor een sketch over "Tinder" en "Barbie". En dat een vrouw anno 2025 wel méér is dan alleen de looks. En dat het uiterlijk er niet toe doet. En hoe hard ze wel niet werkt. En hoe succesvol ze wel niet is. En hoe intelligent ze wel niet is. En bla bla bla.

Zogezegd allemaal uit verontwaardiging dat ze enkel op haar uiterlijk beoordeeld wordt. De realiteit is natuurlijk dat ze met deze post:
1) Zowel benadrukt hoe mooi ze is. Want "oh nee, ik word nog maar eens gevraagd op basis van mijn schoonheid, ocharme ik!". :sarcastic:
2) En ondertussen benadrukt ze hoe intelligent en succesvol ze wel niet is, zogezegd om puntje 1 te counteren. :laugh:

In de realiteit doet ze hier dus aan dubbele zelf-stoef.

En natuurlijk alle boomer-venten op mijn LinkedIn dat gaan toejuichen en applaudisseren voor die post. Hoe voorspelbaar. Eens zien hoeveel van die mannen ook staan applaudisseren bij een andere dame die óók zegt dat het uiterlijk niet belangrijk is, terwijl ze er ook daadwerkelijk maar heel gewoontjes uitziet. Wedden dat ze dan in geen lichtjaren te bespeuren zijn?
Ze denken tegen seksisme te zijn, maar het zijn net uitgerekend de grootste seksisten. En dat onder een post die zogezegd bescheidenheid moet uitstralen, maar in de realiteit een dubbele zelf-stoef is.

Wat een fake wereldje is die Linkedin toch.

Ik heb een tip voor Nele Somers: word je nog eens gevraagd voor een sketch op basis van uw schoonheid? Leg die vraag vriendelijk en stilzwijgend naast u neer, beschouw het als een compliment dat je er nog steeds erg goed uitziet, naast het feit dat je blijkbaar ook erg succesvol en intelligent bent, count your blessings en vooral: hou uw muil.

Deze hoort in hetzelfde rijtje thuis als: Geld is niet belangrijk in het leven, zei Warren Buffet tegen de dakloze bedelaar. En hij reed rustig verder in zijn Bugatti Chiron. Soms moet je gewoon weten wanneer je moet zwijgen.

Laatst bewerkt:
Van die verborgen zelfverheerlijking en stiekeme zelf-stoef.

Zonet op LinkedIn een ganse post zien passeren van een zekere Nele Somers, een advocate, ook bekend van de tafel van Gert. Het typevoorbeeld van een mooie verschijning (slank, blond haar, blauwe ogen, ... you name it). En belangrijk: ze zet het ook allemaal graag in de verf door altijd perfect uitgedost voor de dag te komen. Op zich uiteraard niets verkeerd mee.

Maar dan begint ze daar haar beklag te doen dat ze gevraagd werd voor een sketch over "Tinder" en "Barbie". En dat een vrouw anno 2025 wel méér is dan alleen de looks. En dat het uiterlijk er niet toe doet. En hoe hard ze wel niet werkt. En hoe succesvol ze wel niet is. En hoe intelligent ze wel niet is.

Zogezegd allemaal uit verontwaardiging dat ze enkel op haar uiterlijk beoordeeld wordt. De realiteit is natuurlijk dat ze met deze post:
1) Zowel benadrukt hoe mooi ze is. Want "oh nee, ik word nog maar eens gevraagd op basis van mijn schoonheid, ocharme ik!". :sarcastic:
2) En ondertussen benadrukt ze hoe intelligent en succesvol ze wel niet is, zogezegd om puntje 1 te counteren. :laugh:

In de realiteit doet ze hier dus aan dubbele zelf-stoef.

En natuurlijk alle boomer-venten op mijn LinkedIn dat gaan toejuichen en applaudisseren voor die post. Hoe voorspelbaar. Eens zien hoeveel van die mannen ook staan applaudisseren bij een andere dame die óók zegt dat het uiterlijk niet belangrijk is, terwijl ze er ook daadwerkelijk maar heel gewoontjes uitziet. Wedden dat ze dan in geen lichtjaren te bespeuren zijn?
Ze denken tegen seksisme te zijn, maar het zijn net uitgerekend de grootste seksisten. En dat onder een post die zogezegd bescheidenheid moet uitstralen, maar in de realiteit een dubbele zelf-stoef is.

Wat een fake wereldje is die Linkedin toch.

Ik heb een tip voor Nele Somers: word je nog eens gevraagd voor een sketch op basis van uw schoonheid? Leg die vraag vriendelijk en stilzwijgend naast u neer, beschouw het als een compliment dat je er nog steeds erg goed uitziet, naast het feit dat je blijkbaar ook erg succesvol bent, count your blessings en hou uw muil.

Deze hoort in hetzelfde rijtje thuis als: Geld is niet belangrijk in het leven, zei Warren Buffet tegen de dakloze bedelaar. En hij reed rustig verder in zijn Bugatti Chiron. Het is gewoon potsierlijk.
@JanusDR , jij als grote fan, rijd buffet met een bugatti?

Na het lezen van al die shit in het Witte Huis, alle comments errond, blijkbaar enkel doem en negativiteit in het vooruitzicht vraagt een mens zich toch soms af of het niet beter is er meteen een einde aan te maken.

Na het lezen van al die shit in het Witte Huis, alle comments errond, blijkbaar enkel doem en negativiteit in het vooruitzicht vraagt een mens zich toch soms af of het niet beter is er meteen een einde aan te maken.
Dat is niet de eerste keer dat je zo´n dingen post. Ik ken u niet, maar ik hoop dat je in het dagelijkse leven hier toch met iemand over kunt praten.

Ik was vroeger zelf veel meer bezig met dat soort zaken, incl mezelf opjagen maar mijn eigen leven is zo druk geworden dat ik (deels bewust) mezelf nogal afsluit van al dat soort nieuws. Je kunt er zelf toch niks aan veranderen dus het heeft alleen maar negatieve eigenschappen als je zo´n dingen toelaat in je eigen leven.

Heads up!

Bwa , hij kan ook bedoelen dat hij stopt met artikels te lezen over Thrump en heel zijn gevolg , dat is ook ergens een eind aan maken .

De buurman is weer begonnen aan 1 van zijn feestjes, zuipen, veel geroep en keiharde muziek. Uiteraard zonder de minste verwittiging. Benieuwd hoe lang het deze keer weer zal duren.

Van mij mag die mens gerust feesten tot een uur of 1, op een zaterdag geen probleem mee, maar als je zelfs uw TV al moet afzetten omdat je het niet meer verstaat in je eigen huis... Redelijk marginaal.

Van mij mag die mens gerust feesten tot een uur of 1, op een zaterdag geen probleem mee, maar als je zelfs uw TV al moet afzetten omdat je het niet meer verstaat in je eigen huis... Redelijk marginaal.
Dat is zo ja. Hier ook jaren moeten slikken tot ie een grote garage had gezet om zen margi feestjes te houden.
Twas zelfs zo dat elk jaar bij de eerste droge 18/19graden dag de keet op stelten stond..

Ik heb een madammeke van 91 jaar naast mij, en die heeft een tic waarbij ze constant brabbelt, daar komt dan nog eens bij dat ze niet goed meer hoort.

Dat is dus heel de dag dat ik door die muren die tic moet aanhoren. (klint een beetje zoals de roep van een duif, not joking)
Smorgens radio 1 die keihard opstaat vanaf een uur of 6 en vooral in de zomer de tv die luid blijft opstaan tot 2-3 uur in de nacht, wellicht omdat ze in slaap valt voor tv en het zelf niet hoort.

Ik ben eens gaan aanbellen toen ik al 2 dagen op rij een pieptoon hoorde met een interval.
Bleek haar rook detector te zijn waar de batterij zo goed als op was, en ik hoorde dat als buur dus al 2 dagen piepen, terwijl ze zelf niets doorhad.

Tis geen feestende buur, maar minstens even erg... :wtf:

Denk dat ik dus nog eens corona heb voor de derde keer, net dezelfde symptomen gehad als 4 jaar geleden. Beetje hoesten in het begin, dan zware spierpijn door heel m'n lichaam en sterk verminderde reuk en smaak.

Denk dat ik dus nog eens corona heb voor de derde keer, net dezelfde symptomen gehad als 4 jaar geleden. Beetje hoesten in het begin, dan zware spierpijn door heel m'n lichaam en sterk verminderde reuk en smaak.
Ik heb net hetzelfde recent gehad. Abnormale spierpijn, klein beetje hoesten, 'iets' aan mn luchtwegen. Verminderde smaak. Geen klassieke luchtweginfectie, griep,... .

Geraak om een of andere reden mijn Windows niet meer in. Na 2h proberen heel het spel maar gereset. Geen tijd voor dat uit te zoeken. Clean install heeft ook wel iets. Vooral veel werk.

Ik probeer voor de eerste keer de steam wand te gebruiken op mijn espressomachine en de resultaten zijn zoals ik verwacht bedenkelijk
1) Ik gebruik een gewone koffiemok om de melk in te doen die ik wil schuimen -> dom, want dit giet niet makkelijk/vreselijk en je krijgt geen deftig gevoel voor de temperatuur
2) Ik gebruik halfvolle melk, dus mijn resultaten als ik de "geschuimde melk" eenmaal heb overgekapt in men koffietas zijn bedenkelijk om het zacht uit te drukken

Morgen komt normaal mijn stalen melkkannetje aan en pik ik een fleske volle melk in de winkel, dus... misschien drink ik morgen een deftige cortado thuis...

Nee, waarschijnlijk niet, maar het zal al ietsje meer erop lijken gok ik.

Ik heb net in mijn hotmail-spamfolder een vervaldagbericht gevonden van half februari, voor:

een brandverzekering,
op naam van mijn vader die in 2017 overleed,
voor een gebouw dat in 2021 werd verkocht.

Toen de dieren nog spraken heeft mijn vader waarschijnlijk mijn adres eens doorgegeven omdat die zelf geen mails nakeek, maar allez.

Terug
Bovenaan