Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Alsof mijn mentale crisis van vorige week niet genoeg was.

Daarnet een dreigement op de muur naast de voordeur van mijn appartement gekregen, tis met krijt of vuil water op geschreven.

Foto ga ik nog niet tonen want ik heb de politie gebeld en ze gaan proberen iemand te sturen. Maar de tekst zegt: "ik wil je weg. ik voormoord je. zot. zak"

Tis niet de eerste keer dat ik belaagd wordt door een onbekende vandaal (al krassen op mijn auto, ketchup op mijn deurmat) maar wie het ook is is niet goed bij zijn hoofd. Geen idee wie of waarom, ik laat iedereen in dit gebouw met rust maar het moet stoppen want zo durf ik niet meer te gaan slapen 's nachts...

Met die slecht geschreven "voormoord" + het feit dat de politie vorige maand tegen me zei dat er enkele onaangename figuren in mijn gebouw wonen, hoop ik dat ze iemand kunnen vinden.

Godverdomme, alweer ingebroken in onze buurt. 2 weken geleden op 2 huizen van ons. Nu de straat erachter. Al het 4de huis in 2 maanden tijd. Blijkbaar gaan ze nog brutaal te werk. Gaande van de rolluik uittrekken, gat boren met klokboor in schuifraam en het glas breken om een eventuele stok achter het schuivend gedeelte weg te halen.

Spray en knuppel staan klaar. Maar liever niet natuurlijk.

Godverdomme, alweer ingebroken in onze buurt. 2 weken geleden op 2 huizen van ons. Nu de straat erachter. Al het 4de huis in 2 maanden tijd. Blijkbaar gaan ze nog brutaal te werk. Gaande van de rolluik uittrekken, gat boren met klokboor in schuifraam en het glas breken om een eventuele stok achter het schuivend gedeelte weg te halen.

Spray en knuppel staan klaar. Maar liever niet natuurlijk.
Tegen de Franse grens? Dat is al van zolang ik leef een plaag, maar die bendes zijn slim genoeg om telkens andere regio's aan te doen. Als de politie in het Kortrijkse op scherp staan, verleggen ze naar Menen-Ieper, of verder naar de kust. Vorig jaar zijn hier enkele homejackings geweest (Alveringem-Vleteren), nu is het weer kalm, maar zijn ze weer rond Kortrijk bezig... Heel lastige regio om die problematiek aan te pakken vrees ik.

De honden staan hier ook al een paar dagen/nachten serieus nerveus, hopelijk is het toeval. Maar als je wil gaan slapen en er staan er twee te grommen naar de voordeur, val je toch ook niet zo vlot in slaap. :unsure:

Tegen de Franse grens? Dat is al van zolang ik leef een plaag, maar die bendes zijn slim genoeg om telkens andere regio's aan te doen. Als de politie in het Kortrijkse op scherp staan, verleggen ze naar Menen-Ieper, of verder naar de kust. Vorig jaar zijn hier enkele homejackings geweest (Alveringem-Vleteren), nu is het weer kalm, maar zijn ze weer rond Kortrijk bezig... Heel lastige regio om die problematiek aan te pakken vrees ik.

De honden staan hier ook al een paar dagen/nachten serieus nerveus, hopelijk is het toeval. Maar als je wil gaan slapen en er staan er twee te grommen naar de voordeur, val je toch ook niet zo vlot in slaap. :unsure:
Klopt. Regio Kortrijk. 't Is toch elk jaar enkele keren prijs hoor hier in de buurt. Een hond is nu wel een voordeel om die mannen wat af te schrikken.

Die problematiek in de regio is vooral te wijten aan het feit dat onze politie niet mag opereren op Frans grondgebied zonder het aan te vragen. Terwijl dat zonder toestemming mag in Nederland bijvoorbeeld waardoor je daar die problemen aan de grens minder hebt. Een goede vriend van mij zit bij de wegpolitie hier in de regio. Bijna alle achtervolgingen moeten gestaakt worden aan de grens, 't moet al serieus zijn vooraleer ze toestemming krijgen. Een crimineel die net achter de grens stopt om wat te staan uitdagen en onnozel staan doen naar onze agenten is niets nieuws. Indien ze zonder toestemming de grens oversteken zijn ze in theorie in fout met illegale wapendracht. @Str8_6 weet hier misschien meer details over.

't Is een plaag. Ik merk dat meer en meer mensen in de buurt ook wel het heft in eigen handen beginnen te nemen door zichzelf te wapenen, net doordat het al jaren aansleept en er niet veel verandert.

Ik heb enkele grote berenvallen aan onze omheiningen gelegd. 't Is ondertussen onze 12de poes dit jaar.

Een beetje sneeuw en de lijn slaagt er al niet in om hun bussen te laten rijden. :sarcastic:
deze morgen 3u30 gedaan over een rit die normaal 45 minuten duurt, met mijn eigen auto.
de bussen van de lijn kunnen moeilijk dóór de andere auto's op de baan doen rijden he. de bus-banen dekken niet het hele traject. en dan nog: niemand slaagt er blijkbaar in om te rijden bij dit weer, dus wat voor mirakels verwacht je van een buschauffeur?

Zit nu met vervelende jeukende huiduitslag en heb er wat het raden naar wat de oorzaak is. Heb het gevoel dat het wel eens mijn grote hoeveelheid zuivel kan zijn, gezien en whey en melk en kwark gewoon te veel is en volwassenen blijkbaar lactose-intolerant kunnen worden.

Bedwantsen zijn het ook niet als ik afga op Google, wat overblijft is mijn zeep waarmee ik me douche. Ik neem die al best lang, kan dat ook op eens een allergeen worden ?

Alsof mijn mentale crisis van vorige week niet genoeg was.

Daarnet een dreigement op de muur naast de voordeur van mijn appartement gekregen, tis met krijt of vuil water op geschreven.

Foto ga ik nog niet tonen want ik heb de politie gebeld en ze gaan proberen iemand te sturen. Maar de tekst zegt: "ik wil je weg. ik voormoord je. zot. zak"

Tis niet de eerste keer dat ik belaagd wordt door een onbekende vandaal (al krassen op mijn auto, ketchup op mijn deurmat) maar wie het ook is is niet goed bij zijn hoofd. Geen idee wie of waarom, ik laat iedereen in dit gebouw met rust maar het moet stoppen want zo durf ik niet meer te gaan slapen 's nachts...

Met die slecht geschreven "voormoord" + het feit dat de politie vorige maand tegen me zei dat er enkele onaangename figuren in mijn gebouw wonen, hoop ik dat ze iemand kunnen vinden.

Politie is kunnen komen en ze gaan eens horen bij collega's of er andere meldingen zijn. Zij waren zelf niet bekend met de situatie in mijn gebouw. Vivendo ook op de hoogte gebracht en ze zeggen zelf dat er iets gelijkaardigs gebeurd is gisteren op het eerste verdiep (iemand die "rotwijf" schreef op de muur naast de deur), ze wachten een foto af om het handschrift te vergelijken. Ik zou zelf kunnen gaan kijken maar ik denk dat ik liever binnen blijf nu.

Foto van dreigement

Net bij een vriend gegaan om te vragen voor morgen te helpen om een extra slot aan mijn deur te hangen. Zelf denkt hij dat het misschien een kind kan zijn omdat het zo kinderlijk geschreven is. Maar in dit gebouw woont er maar 1 gezin met een kind, een alleenstaande moeder met 1 kind en die ziet er veel te braaf en onschuldig uit om zoiets te doen. Ik denk dat em ook nog te klein is om zo hoog aan de muur te schrijven.

Ik ga geen risico's nemen en een extra slot laten installeren. Het is een huurappartement maar in het najaar verhuizen we omdat het volledig gerenoveerd wordt, en ik denk dat die deuren er ook uit gaan. Bovendien kom ik na de renovatie terug, dus als dat extra slot er nog is, np for me.

deze morgen 3u30 gedaan over een rit die normaal 45 minuten duurt, met mijn eigen auto.
de bussen van de lijn kunnen moeilijk dóór de andere auto's op de baan doen rijden he. de bus-banen dekken niet het hele traject. en dan nog: niemand slaagt er blijkbaar in om te rijden bij dit weer, dus wat voor mirakels verwacht je van een buschauffeur?
Ik heb de route van die bus file en probleemvrij kunnen afleggen met de auto 30min nadat de bus dat normaal zou doen.

Dat er vertraging is bvb, te verwachten veel prutsers op de baan die vertraging kunnen veroorzaken. Gewoon niet rijden is iets totaal anders.

De dochter en 2 van haar vriendinnen dan maar met de auto gevoerd en aan alle bushaltes stonden de kinderen nog te wachten.

Zit nu met vervelende jeukende huiduitslag en heb er wat het raden naar wat de oorzaak is. Heb het gevoel dat het wel eens mijn grote hoeveelheid zuivel kan zijn, gezien en whey en melk en kwark gewoon te veel is en volwassenen blijkbaar lactose-intolerant kunnen worden.

Bedwantsen zijn het ook niet als ik afga op Google, wat overblijft is mijn zeep waarmee ik me douche. Ik neem die al best lang, kan dat ook op eens een allergeen worden ?
Ik heb gehoord dat er mensen zijn die 10+ jaar naar school gaan voor zulke vragen op te lossen. :unsure:

Als ge u afvraagt wat iets medisch is zou ik gewoon naar de huisarts gaan hoor.

Heb daar het laatste jaar ook last van. Droge huid? Misschien ligt het aan bepaalde wasverzachter. En ja met ouderdom kunt ge inderdaad bepaalde allergieën of intoleranties krijgen.

Dus je bent vanaf het vertrekpunt van de route van die bus vertrokken en hebt die helemaal tot aan het einde uitgereden? 🤔
Ja ik ben zelfs 1 km voorbij de eerste halte gereden om een vriendin van de dochter af te halen zodat ze ook op school raakt en haar school is 1 halte voor de laatste halte van die buslijn.

KBC :rolleyes:

Ik had zo een bankfonds zonder kapitaalsbescherming om wat te diversifieren. In de app klinkende nummers als: opbrengst: 19%.!!!!! woAW ma Gij ZiJt RjiK my dude!

Als ge dat dus uitrekent sinds dat geld er inzit is dat minder dan 2% per jaar aan compounding intrest. :rolleyes: Had dat beter op een termijnrekening gezwierd.

Dat moet daar dus weg en ga het elders beleggen.
Vorige week online de order ingegeven om dat vrij te geven mits kosten.

Dat is dus nog altijd niet verwerkt :lol:
If only we had computers and stuff om dingen te automatiseren.

TA783VY.jpeg

Buiten dat de meest logische handeling is om naar je huisarts te gaan, lijkt het me nogal kort door de bocht om meteen aan een lactose-intolerantie te denken. Genoeg gymbro's die wei binnenkappen als water. Krijg je dan trouwens niet vaker gewoon buikloop?

In principe kan je aan zowat alles allergisch worden dacht ik, maar of die kans groot is weet ik niet. Ik vermoed het niet eigenlijk, tenzij je met stoffen zit die dat uitlokken (isocyanaten om polyurethaan te maken zijn beroemd daarvoor).

Mijn romp stond jaren terug vol met een jeukende uitslag. De dag ervoor was ik naar een Rammstein-concert geweest, dus de pyrotechnics zouden een oorzaak kunnen geweest zijn, maar zeker ben je nooit.

KBC :rolleyes:

Ik had zo een bankfonds zonder kapitaalsbescherming om wat te diversifieren. In de app klinkende nummers als: opbrengst: 19%.!!!!! woAW ma Gij ZiJt RjiK my dude!

Als ge dat dus uitrekent sinds dat geld er inzit is dat minder dan 2% per jaar aan compounding intrest. :rolleyes: Had dat beter op een termijnrekening gezwierd.

Dat moet daar dus weg en ga het elders beleggen.
Vorige week online de order ingegeven om dat vrij te geven mits kosten.

Dat is dus nog altijd niet verwerkt :laugh:
If only we had computers and stuff om dingen te automatiseren

Mij wilden ze ooit zo'n kbc comfort 4 life tak23 aansmeren.

Ik herinner me een tabel met mooie rendementen in de toekomst.

Haha, heeft na 10 jaar geen kloten opgebracht.
Goed dat ik er toen niet ben opgesprongen.

Laatst bewerkt:
Van lactose intolerantie krijg je maar zelden huiduitslag. Je zou constant op de pot zitten moest het dat zijn en je grote hoeveelheden zuivel binnenkapt. Als het al iets met lactose te maken heeft is het dan eerder een allergie. De laatste jaren heb ik daar zelf ook last van tijdens de winter, op handen en onderbenen, maar dat is puur door de koude, heeft hier niks met voeding te maken.

Ga naar de dokter en laat die een allergietest doen?

Terug
Bovenaan