Neen, mijn argument was dat een job waarvoor je gewoon moet solliciteren en afhankelijk van de graad zelfs niet moet gestudeerd hebben geen privilege is. Dat jij het niet wil doen, maakt het geen privilege hoor. Je antwoordt naast de kwestie.Ach, het klassieke drogargument: "wordt het zelf!".
Ik zou het doen want de voorwaarden zijn onnavolgbaar. Maar de mentaliteit staat mij niet aan. Zoals opnieuw bewezen. Ga je mij nu tegenhouden om objectieve argumenten te delen?
Allez dan, het is niet normaal dat mensen kwaad worden wanneer er aan de loonsvoorwaarden wordt gemorreld. Vreemd, wat doen al die vakbonden toch al zo'n 100 jaar.Ik heb nog maar net gezegd dat er constant aan lonen en aan voorwaarden wordt geraakt. Mocht er iedere keer een staking zijn, we zouden niets anders te doen hebben.
Maar bij onderwijs en ambtenaren is dat blijkbaar anders. Zelfs aan de meest absurde en onhoudbare voorwaarden mag niet geraakt worden. Wat zeg ik? Er mag zelfs niet over gepraat worden.
Dus neen, dat moet niet normaal bevonden worden.
Euh, neen. Misschien moet je eens stoppen met dingen te lezen die ik niet schrijf? JIJ doet een strontjob, dat is ondertussen al grondig gedocumenteerd op dit forum, en JIJ bent gefrustreerd over alles en iedereen die in je vizier komt. Dat jij even alles en iedereen vanuit dat compleet verwrongen denkkader gaat beoordelen heeft 0.0 waarde, en ik moet zeker en vast daar niet naar luisteren. Net zoals jij kennelijk niet luistert naar mij, want ik zeg nergens dat er niets aan die voorwaarden mag veranderd worden, enkel dat het normaal is dat mensen daar tegen protesteren.Ah zo. Dus privileges zijn de normaalste zaak ter wereld, en al wie die privileges NIET heeft, die heeft gewoon een strontjob met strontvoorwaarden en die mag niets zeggen, die moet zwijgen en "dat is niet interessant" (wat een argument trouwens).
Was het jij die zei dat "we allemaal rotverwende, bepamperde kinderen" zijn?
Wel, misschien moet je eens luisteren naar mensen met een strontjob tegen strontvoorwaarden. Dan ga je misschien beseffen dat je zelf het grootste "rotverwende en bepamperde kind" bent? Je neemt namelijk alle privileges for granted en wie die privileges niet heeft, zoals ik, daarvan zeg je dat die maar moet zwijgen. Zo is het makkelijk natuurlijk.
Zwem gerust verder in uw eigen grote gelijk.
Die laatste zin vind ik ongeloofelijk ironisch trouwens, komende van iemand die gewoon nog eens dezelfde plaat afspeelt zonder te lezen waarop hij reageert.
Waar staat het bewijs voor deze uitspraak:Fantasietjes? Hier enkele keiharde feiten die uw ogen misschien doen opengaan:
- De overheid is de 3de best betaalde sector van het land (royale pensioenen en royale verlofregelen niet eens ingecalculeerd, go figure)
- Daaruit vloeit voort dat 1/3 mensen voor een overheid werkt in dit land. Een cijfer wat maar blijft aandikken. De laatste jaren komt de jobcreatie louter door overheidsjobs.
- In het onderwijs is dan ook geen leerkrachtentekort. Volgens cijfers van de OESO hebben we bovengemiddeld veel onderwijspersoneel per kind. Echter, door mis-management in het onderwijs worden mensen en middelen verkeerd ingezet waardoor lobbygroepen en vakbonden spreken van "een leerkrachtentekort". Een groteske leugen.
Want daar ging het over hoor. Opnieuw naast de kwestie dus.Zo is het geen geruststellende gedachte dat de leerkrachten aan mijn kinderen les geven, niet omdat ze gepassioneerd zijn door het vak, maar omwille van de gunstige pensioenregelingen. Je creëert daar alleen maar ongelukkige werknemers mee, ongelukkige werkgevers én in dit geval ook nog eens kinderen die het slachtoffer worden van ongemotiveerde leerkrachten. Misschien is dat wel de reden waarom ons onderwijs zo dramatisch scoort op de PISA-resultaten? Zijn leerkrachten nog wel gemotiveerd?
Ok, geef alvast het goede voorbeeld en reken niet op de kinderopvang en het onderwijs. Be the change you want en van die zaken.Met plezier. Geen kinderopvang aan de privé en met het vrijgekomen geld voer een belastingsverlaging door waardoor mensen die kunnen betalen. Dan kun je er tenminste misschien op vertrouwen dat er eens gewerkt wordt.
Hoe verklaar jij de betere, om niet te zeggen hoge, onderwijskwaliteit van weleer? Hadden die leerkrachten toen slechtere voorwaarden ofzo?Gesubsidieerd onderwijs brengt iets bij aan de maatschappij als dat goed en efficiënt gebeurt aan normale voorwaarden. Zoniet laat je de organisatie van het onderwijs beter over aan anderen.
Allez bon, het is weer goed geweest. Eerlijk @mac-bc, ik vind je een gefrustreerde zaag. De frustratie is duidelijk merkbaar omdat ik gewoon letterlijk zeg "ja de pensioenen zijn hoog maar normaal dat mensen op straat komen als je hun voorwaarden wil aanpassen", en je gewoon helemaal over de rooie gaat en met krachttermen begint te gooien alsof ik hier met mijn ABVV-vlag aan het zwaaien ben. Je complete onwil of onkunde om te lezen wat ik schrijf en daarop te antwoorden, in plaats van een pamflet te schrijven waar de vakbond (of het VBO) trots op zou zijn, maakt het gewoon niet plezant of interessant om met jou in discussie te gaan.
).
? Als ge u dan toch op jaagt aan elke scheet, dan deed ik dat liever met een goedgevulde bankrekening, maar sommigen houden blijkbaar van zichzelf te kwellen ofzoiets.
.