Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ach, het klassieke drogargument: "wordt het zelf!".

Ik zou het doen want de voorwaarden zijn onnavolgbaar. Maar de mentaliteit staat mij niet aan. Zoals opnieuw bewezen. Ga je mij nu tegenhouden om objectieve argumenten te delen?
Neen, mijn argument was dat een job waarvoor je gewoon moet solliciteren en afhankelijk van de graad zelfs niet moet gestudeerd hebben geen privilege is. Dat jij het niet wil doen, maakt het geen privilege hoor. Je antwoordt naast de kwestie.
Ik heb nog maar net gezegd dat er constant aan lonen en aan voorwaarden wordt geraakt. Mocht er iedere keer een staking zijn, we zouden niets anders te doen hebben.
Maar bij onderwijs en ambtenaren is dat blijkbaar anders. Zelfs aan de meest absurde en onhoudbare voorwaarden mag niet geraakt worden. Wat zeg ik? Er mag zelfs niet over gepraat worden.

Dus neen, dat moet niet normaal bevonden worden.
Allez dan, het is niet normaal dat mensen kwaad worden wanneer er aan de loonsvoorwaarden wordt gemorreld. Vreemd, wat doen al die vakbonden toch al zo'n 100 jaar.
Ah zo. Dus privileges zijn de normaalste zaak ter wereld, en al wie die privileges NIET heeft, die heeft gewoon een strontjob met strontvoorwaarden en die mag niets zeggen, die moet zwijgen en "dat is niet interessant" (wat een argument trouwens :laugh: ).

Was het jij die zei dat "we allemaal rotverwende, bepamperde kinderen" zijn?
Wel, misschien moet je eens luisteren naar mensen met een strontjob tegen strontvoorwaarden. Dan ga je misschien beseffen dat je zelf het grootste "rotverwende en bepamperde kind" bent? Je neemt namelijk alle privileges for granted en wie die privileges niet heeft, zoals ik, daarvan zeg je dat die maar moet zwijgen. Zo is het makkelijk natuurlijk.

Zwem gerust verder in uw eigen grote gelijk.
Euh, neen. Misschien moet je eens stoppen met dingen te lezen die ik niet schrijf? JIJ doet een strontjob, dat is ondertussen al grondig gedocumenteerd op dit forum, en JIJ bent gefrustreerd over alles en iedereen die in je vizier komt. Dat jij even alles en iedereen vanuit dat compleet verwrongen denkkader gaat beoordelen heeft 0.0 waarde, en ik moet zeker en vast daar niet naar luisteren. Net zoals jij kennelijk niet luistert naar mij, want ik zeg nergens dat er niets aan die voorwaarden mag veranderd worden, enkel dat het normaal is dat mensen daar tegen protesteren.

Die laatste zin vind ik ongeloofelijk ironisch trouwens, komende van iemand die gewoon nog eens dezelfde plaat afspeelt zonder te lezen waarop hij reageert.
Fantasietjes? Hier enkele keiharde feiten die uw ogen misschien doen opengaan:
  1. De overheid is de 3de best betaalde sector van het land (royale pensioenen en royale verlofregelen niet eens ingecalculeerd, go figure)
  2. Daaruit vloeit voort dat 1/3 mensen voor een overheid werkt in dit land. Een cijfer wat maar blijft aandikken. De laatste jaren komt de jobcreatie louter door overheidsjobs.
  3. In het onderwijs is dan ook geen leerkrachtentekort. Volgens cijfers van de OESO hebben we bovengemiddeld veel onderwijspersoneel per kind. Echter, door mis-management in het onderwijs worden mensen en middelen verkeerd ingezet waardoor lobbygroepen en vakbonden spreken van "een leerkrachtentekort". Een groteske leugen.
Waar staat het bewijs voor deze uitspraak:
Zo is het geen geruststellende gedachte dat de leerkrachten aan mijn kinderen les geven, niet omdat ze gepassioneerd zijn door het vak, maar omwille van de gunstige pensioenregelingen. Je creëert daar alleen maar ongelukkige werknemers mee, ongelukkige werkgevers én in dit geval ook nog eens kinderen die het slachtoffer worden van ongemotiveerde leerkrachten. Misschien is dat wel de reden waarom ons onderwijs zo dramatisch scoort op de PISA-resultaten? Zijn leerkrachten nog wel gemotiveerd?
Want daar ging het over hoor. Opnieuw naast de kwestie dus.
Met plezier. Geen kinderopvang aan de privé en met het vrijgekomen geld voer een belastingsverlaging door waardoor mensen die kunnen betalen. Dan kun je er tenminste misschien op vertrouwen dat er eens gewerkt wordt.
Ok, geef alvast het goede voorbeeld en reken niet op de kinderopvang en het onderwijs. Be the change you want en van die zaken.
Gesubsidieerd onderwijs brengt iets bij aan de maatschappij als dat goed en efficiënt gebeurt aan normale voorwaarden. Zoniet laat je de organisatie van het onderwijs beter over aan anderen.
Hoe verklaar jij de betere, om niet te zeggen hoge, onderwijskwaliteit van weleer? Hadden die leerkrachten toen slechtere voorwaarden ofzo?

Allez bon, het is weer goed geweest. Eerlijk @mac-bc, ik vind je een gefrustreerde zaag. De frustratie is duidelijk merkbaar omdat ik gewoon letterlijk zeg "ja de pensioenen zijn hoog maar normaal dat mensen op straat komen als je hun voorwaarden wil aanpassen", en je gewoon helemaal over de rooie gaat en met krachttermen begint te gooien alsof ik hier met mijn ABVV-vlag aan het zwaaien ben. Je complete onwil of onkunde om te lezen wat ik schrijf en daarop te antwoorden, in plaats van een pamflet te schrijven waar de vakbond (of het VBO) trots op zou zijn, maakt het gewoon niet plezant of interessant om met jou in discussie te gaan.

Ach, 't is mac's driedagelijkse gebash op ambtenaren.
Je zou denken dat hij zich inderdaad aanmeldt voor zo'n astronomisch lotto-ticket waarvoor hij niet meer zou moeten doen dan af en toe zijn fat lichten om een andere stoel te slijten, ipv zich kapot te stresseren in zijn huidige schandalig onderbetaalde en overgetaxeerde privé-job, maar blijkbaar heeft ie een voorkeur voor dat laatste.

My 2 cents: ik denk dat de 2 kanten zich hier iets teveel richten op de extremen, er is ook niet zoiets als "de leerkrachten" en "de ambtenaren", net zoals er ook enorme verschillen zijn in "de privé".

Wat ik altijd onthouden heb van familie, vrienden en een ex in het onderwijs: het loon was voor de meeste niet het probleem en het hoge pensioen best spectaculair vergeleken met de gemiddelde werknemer in het bedrijfsleven, maar er komt gewoon veel teveel gedoe bij dat niets met de kerntaken van het onderwijs te maken heeft: kom eens in je vrije tijd de klas schilderen, betaal wat lesmateriaal uit eigen zak, als startende leerkracht kan je half Vlaanderen afreizen voor wat losse uren hier en daar, krijg je alle kutjobjes doorgeschoven waar de oude garde zich te goed voor voelt,...
Die ene die wel over loon klaagt ("CEO's verdienen toch veel"), is trouwens één van de beste verdieners in die groep leerkrachten en is op zijn 45e vooral bezig met zoveel mogelijk uitbollen :rolleyes:
En zoals @mac-bc zegt: mensen en middelen die verkeerd ingezet worden, echt flagrant misbruik van geld of bijna misdadig met geld smijten (bv. een niet nader te noemen dienst in het ministerie van onderwijs) waardoor er van het geld dat naar onderwijs vloeit, een te klein deel gebruikt wordt om voldoende leerkrachten te hebben voor het aantal leerlingen.

Idem met ambtenaren, ik ken er die al jaren aan een stuk overbelast worden qua werk, maar op dezelfde dienst zitten dan incompetente luierikken op een hoger niveau die daar enkel via vriendjespolitiek zijn binnengeraakt om daar een paar jaar te vegeteren tot de volgende promotie. Ook daar heb ik in veel diensten de indruk dat er steeds minder mensen het uitvoerende werk doen en steeds meer "nog een extra postje of dienst erbij" die zich niet met de kernzaken bezig houden. Dure bezigheidstherapie...
Dus eigenlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren?

Ach, het klassieke drogargument: "wordt het zelf!".

Ik zou het doen want de voorwaarden zijn onnavolgbaar. Maar de mentaliteit staat mij niet aan. Zoals opnieuw bewezen. Ga je mij nu tegenhouden om objectieve argumenten te delen?
Dus ge wilt geen job doen waarin ge, volgens uzelf, rijkelijk (over)beloond wordt, omdat de mentaliteit u niet aanstaat. Maar daarentegen doet ge blijkbaar liever wel een job, waar ge dagelijks gefrustreerd door zijt (zowel over de mentaliteit van uw baas/collega's/ex-collega's, als over het reilen en zeilen van het bedrijf), maar waarin ge blijkbaar veel slechter wordt betaald :unsure: ? Als ge u dan toch op jaagt aan elke scheet, dan deed ik dat liever met een goedgevulde bankrekening, maar sommigen houden blijkbaar van zichzelf te kwellen ofzoiets.

Je zou denken dat de mensen dan in de rij staan om ambtenaar te mogen worden als het zoveel voordelen heeft tegenover die arme stakkers van de privé. Vandaar dat de plaatsen op mijn dienst niet gevuld raken.

Je zou denken dat de mensen dan in de rij staan om ambtenaar te mogen worden als het zoveel voordelen heeft tegenover die arme stakkers van de privé. Vandaar dat de plaatsen op mijn dienst niet gevuld raken.
Niet iedereen is liefhebber natuurlijk om met een verse koffie in de hand naar schijtende mensen te kijken.

Niet iedereen is liefhebber natuurlijk om met een verse koffie in de hand naar schijtende mensen te kijken.
Bwah, die situatie heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, daarvoor moet je bij de NMBS werken. Enig echt uitwerpsel gerelateerde dat ik meegemaakt heb, is dat ik meerdere keren per week langs een bord met een dikke drol op moest passeren als ik naar het station in Bxl wandelde. Plus dat de Pacheco-laan in de zomer niet zo fris ruikt aan die parkeergarages/oppikplek van de toeristenbussen.

Ik werd gisteren om 7u 's morgens wel uitgekafferd onderweg naar kantoor door een dakloze die aan de Aquaviva in Bxl slaapt. Om nog maar te zwijgen van de telefoonshiften om uitgescholden te worden voor iets dat je niet gedaan hebt of dreigementen van zelfdoding te aanhoren als je op een rustige, beleefde manier uitlegt wat de procedure is en wat de uitkomst zal zijn.

Ach ja, maar ik ben blijkbaar bevoordeeld...

En ik lust dankzij het hormonencircus dat de toekomstige zoon teweegbrengt geen koffie meer. 😭

Bwah, die situatie heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, daarvoor moet je bij de NMBS werken. Enig echt uitwerpsel gerelateerde dat ik meegemaakt heb, is dat ik meerdere keren per week langs een bord met een dikke drol op moest passeren als ik naar het station in Bxl wandelde. Plus dat de Pacheco-laan in de zomer niet zo fris ruikt aan die parkeergarages/oppikplek van de toeristenbussen.

Ik werd gisteren om 7u 's morgens wel uitgekafferd onderweg naar kantoor door een dakloze die aan de Aquaviva in Bxl slaapt. Om nog maar te zwijgen van de telefoonshiften om uitgescholden te worden voor iets dat je niet gedaan hebt of dreigementen van zelfdoding te aanhoren als je op een rustige, beleefde manier uitlegt wat de procedure is en wat de uitkomst zal zijn.

Ach ja, maar ik ben blijkbaar bevoordeeld...

En ik lust dankzij het hormonencircus dat de toekomstige zoon teweegbrengt geen koffie meer. 😭
Dat is inderdaad problematisch voor een ambtenaar.
Kwestie van de vooroordelen wat op peil te houden.

Je hebt dus 2 zaken om naar uit te kijken.

1) uwe spruit, de zoon
2) uwe fix, de koffie

:p.
Depends, bij mijn vrouw is dat gewoon gebleven... ik moet nog maar het woord tomatensaus uitspreken en die slaagt al groen uit. (Ik denk stiekem dat het tussen haar oren zit maar wat weet ik er eigenlijk van? :unsure:)

Depends, bij mijn vrouw is dat gewoon gebleven... ik moet nog maar het woord tomatensaus uitspreken en die slaagt al groen uit. (Ik denk stiekem dat het tussen haar oren zit maar wat ik er eigenlijk van? :unsure:)

je moet dat van de positieve kant bekijken.

Het moment dat ze vanavond niet schat zegt haal jij een pot tomatensaus boven.
Jij geen fun, zij ook niet !!!!!!!

Ik stond woensdagavond vast in de lift op 't werk...
Was tot het gelijkvloers geraakt en de deur bleef op een kiertje staan. Kreeg ze zelf niet open geforceerd.
Op de bel geduwd ze gingen meteen een technieker sturen.
Een collega heeft de deur langs de buitenkant wel opengekregen, maar lift was voor de rest volledig geblokkeerd. Chance dat ik niet tussen verdiepingen zat.
Een tweetal jaar geleden is er hier een lift naar beneden gekomen. Doctoraatsstudente werkte wat later, ik denk dat het iets voor 20u was. Lift schokte wat en ging toen in vrije val, waarna uiteindelijk het veiligheidsmechanisme van de laatste kans, klemmen die de lift blokkeren, activeerde. Ze kon gelukkig wel nog iemand bellen, en die persoon kon zijn vriendin dan opsturen die in de buurt was. Zo dan langs de buitenkant gezelschap gehouden tot de brandweer de lift kon openen via een slijpschijf door het dak.

Dat is toen niet echt aan de grote klok gehangen en het is dus niet duidelijk wat er misliep (en gezien dat nieuwe liften waren, misschien eerder wie er iets verkeerd had gedaan). De persoon die vast zat zelf heeft nog 2 jaar de trap genomen en enkele maanden therapie nodig gehad.

Ik heb zo ooit eens een artikel gelezen over liften, over hoe dat zo'n vanzelfsprekendheid is geworden dat mensen er niet meer bij stilstaan dat ze uiteindelijk in een cabine in een diepe schacht hangen.

Ik heb zo ooit eens een artikel gelezen over liften, over hoe dat zo'n vanzelfsprekendheid is geworden dat mensen er niet meer bij stilstaan dat ze uiteindelijk in een cabine in een diepe schacht hangen.
een aantal jaar was er toch een ongeval met dodelijk afloop geweest met een oude niet goed onderhouden/functionerende lift.

Achteraf bleek (of wat ik mij toch van herinner) dat de verenigde eigenaars zich hadden verzet tegen strenge veiligheidsmaatregelen bij oude liften, want die kosten te veel.

Het is inderdaad een verandering in mindset om de trap te nemen ipv de lift. Anderzijds wordt er meer hoger gebouwd, als je dan veel afstand moet doen tussen verdiepen, snap ik wel dat je lift neemt ivp de trap

Neen, mijn argument was dat een job waarvoor je gewoon moet solliciteren en afhankelijk van de graad zelfs niet moet gestudeerd hebben geen privilege is. Dat jij het niet wil doen, maakt het geen privilege hoor. Je antwoordt naast de kwestie.

Ik heb ook nooit beweerd dat je enkel door erfelijke opvolging ambtenaar kan worden natuurlijk. Dus je antwoordt naast de kwestie.

Je kunt perfect ook privileges hebben door een veel te machtige vakbond bijvoorbeeld.

Allez dan, het is niet normaal dat mensen kwaad worden wanneer er aan de loonsvoorwaarden wordt gemorreld.

Het gaat er niet om of mensen kwaad zijn. Het gaat erom of dat terecht is of niet.

Iemand die een boete krijgt zal ook kwaad zijn. Maar als die boete terecht is, dan kun je als maatschappij maar één ding doen met die kwaadheid. Namelijk: straal negeren.

Vreemd, wat doen al die vakbonden toch al zo'n 100 jaar.

Daar kun je boeken over schrijven. Maar ik probeer het kort samen te vatten. Zo'n 100 jaar geleden zorgden ze voor mensen in zwakke posities. Vandaag zorgen ze voor de geprivilegieerden, die op kap van uw en mijn kinderen én vooral op kap van de meest kwetsbare kinderen, de buffettafel nog vlug maximaal proberen leegschranzen door uitbuiting van het stakingsrecht.

Euh, neen. Misschien moet je eens stoppen met dingen te lezen die ik niet schrijf? JIJ doet een strontjob, dat is ondertussen al grondig gedocumenteerd op dit forum, en JIJ bent gefrustreerd over alles en iedereen die in je vizier komt. Dat jij even alles en iedereen vanuit dat compleet verwrongen denkkader gaat beoordelen heeft 0.0 waarde, en ik moet zeker en vast daar niet naar luisteren.

Ah zo, ik heb een "verwrongen denkkader". Dat denk ik nu niet. Integendeel, ik ben één van de weinigen op dit forum die al achtereenvolgens:
  • Als jobstudent tussen de arbeiders heeft gestaan
  • Contractueel ambtenaar is geweest
  • Statutair ambtenaar is geweest
  • Bediende geweest in privé-bedrijf 1
  • Bediende geweest in privé-bedrijf 2
  • En recent ben ik zelfstandige geworden + heel mijn leven opgegroeid in een zelfstandig nest met de zaak aan huis, dus elke dag aan den lijve heb ondervonden wat dat betekent in mijn volledige jeugd
Ik kan dus zonder schaamte wel stellen dat ik wel ongeveer weet hoe het er allemaal aan toegaat in die wereldjes. Van binnenuit. Dus wars van alle lobbygroepen en promopraatjes in de media, die telkens een vertekend beeld geven met een bepaalde agenda.

Dus ik denk eerder dat JIJ met een verwrongen denkkader zit die 0,0 waarde heeft. Terwijl ik spreek vanuit het dagdagelijkse werkveld met een ongefilterde ervaring en een zo breed mogelijke blik.

Net zoals jij kennelijk niet luistert naar mij, want ik zeg nergens dat er niets aan die voorwaarden mag veranderd worden, enkel dat het normaal is dat mensen daar tegen protesteren.

Weet je wat ik bizar vind? Dat jij zoveel sympathie hebt voor mensen die 5 jaar vroeger op pensioen mogen gaan en daarbij meer dan € 300 000 per persoon extra krijgen dan andere mensen, maar als het gaat om mensen die EN 5 jaar later op pensioen mogen EN daarbij € 300 000 minder krijgen EN dan nog eens constant moeten opdraaien (*) voor de bescherming van eerstgenoemden hun foliekes... Daar heb je dan blijkbaar 0,0 begrip voor? Raar. Als zij boos mogen zijn, mag ik dan niét boos zijn? Of hoe werkt dat precies in jouw hoofd?
Het enige verschil is natuurlijk dat jonge, hardwerkende ouders in de privé niet hun eigen machtige vakbonden hebben. Neen, wij moeten zwijgen en de brandjes blussen achter iedereens gat.
Ofwel ligt het nu toevallig aan het feit dat er "mac-bc" staat aan de linkerkant natuurlijk.

(*) Met de staking van februari erbij zitten we dus al aan 10% van mijn jaarlijks verlof die wordt afgepakt door de mensen van het onderwijs die 4 maanden verlof per jaar hebben en die hun foliekes willen afschermen omdat er regeringsleiders zijn die 30 jaar te laat het aandurven om nog maar te praten over hun privileges.
(*) Komt daar nog eens bij: de talloze maanden waarbij ik al onbetaald verlof heb moeten nemen om alle stakingen van ambtenaren in de crèche op te vangen. Er zijn meer maanden met gereduceerd loon dan omgekeerd.

Die laatste zin vind ik ongeloofelijk ironisch trouwens, komende van iemand die gewoon nog eens dezelfde plaat afspeelt zonder te lezen waarop hij reageert.

Waar staat het bewijs voor deze uitspraak:

Want daar ging het over hoor. Opnieuw naast de kwestie dus.

Als je geen enkele vorm van collectieve actie onderneemt voor de dramatische output van uw sector maar je gaat direct "over de rooie" (zoals jij dat zo mooi omschrijft) als er nog maar gepraat wordt over de hyperindividuele voordelen waarvan iedereen weet dat die budgettair onhoudbaar zijn, welk bewijs heb je dan nog nodig om hun intrinsieke motivaties aan te tonen? Luister niet naar hun woorden, kijk naar hun daden.

De 3 puntjes die ik daar schrijf zijn trouwens harde feiten, die pal op de kwestie zijn. Reageer er gerust maar eens op.

Ok, geef alvast het goede voorbeeld en reken niet op de kinderopvang en het onderwijs. Be the change you want en van die zaken.

Hoe verklaar jij de betere, om niet te zeggen hoge, onderwijskwaliteit van weleer? Hadden die leerkrachten toen slechtere voorwaarden ofzo?

Allez bon, het is weer goed geweest. Eerlijk @mac-bc, ik vind je een gefrustreerde zaag. De frustratie is duidelijk merkbaar omdat ik gewoon letterlijk zeg "ja de pensioenen zijn hoog maar normaal dat mensen op straat komen als je hun voorwaarden wil aanpassen", en je gewoon helemaal over de rooie gaat en met krachttermen begint te gooien alsof ik hier met mijn ABVV-vlag aan het zwaaien ben. Je complete onwil of onkunde om te lezen wat ik schrijf en daarop te antwoorden, in plaats van een pamflet te schrijven waar de vakbond (of het VBO) trots op zou zijn, maakt het gewoon niet plezant of interessant om met jou in discussie te gaan.

Het is zeker goed geweest. Wél begrip hebben voor machtige lobbygroepen en hun privileges, maar dan langs geen kanten begrip hebben voor de niet-geprivilegieerden die er de gevolgen van moeten dragen. Ofwel spelen hier dus persoonlijke belangen ofwel ben jij zodanig verwaand dat je er op één of andere manier niet de gevolgen van moet dragen.
Ik zie geen andere reden voor uw bizarre spreidstand. En anders mag je die mij gerust eens uitleggen.

Laatst bewerkt:
Als zij boos mogen zijn, mag ik dan niét boos zijn? Of hoe werkt dat precies in jouw hoofd?
Het enige verschil is natuurlijk dat jonge, hardwerkende ouders in de privé niet hun eigen machtige vakbonden hebben. Neen, wij moeten zwijgen en de brandjes blussen achter iedereens gat.
Ik kan me vergissen maar er is niks dat u tegenhoudt om deel te zijn van een vakbond?
(*) Met de staking van februari erbij zitten we dus al aan 10% van mijn jaarlijks verlof die wordt afgepakt door de mensen van het onderwijs die 4 maanden verlof per jaar hebben en die hun foliekes willen afschermen omdat er regeringsleiders zijn die 30 jaar te laat het aandurven om nog maar te praten over hun privileges.
(*) Komt daar nog eens bij: de talloze maanden waarbij ik al onbetaald verlof heb moeten nemen om alle stakingen van ambtenaren in de crèche op te vangen. Er zijn meer maanden met gereduceerd loon dan omgekeerd.

Maar aan de positieve kant nu heb je zoveel verlof als je wilt als zelfstandige ^^ Een goede gedachte om het weekend mee in te gaan

Het gaat er niet om of mensen kwaad zijn natuurlijk. Het gaat erom of dat terecht is of niet.

Daar kun je boeken over schrijven. Maar ik probeer het kort samen te vatten. Zo'n 100 jaar geleden zorgden ze voor mensen in zwakke posities. Vandaag zorgen ze voor de geprivilegieerden, die op kap van uw en mijn kinderen de buffettafel nog vlug en zoveel mogelijk leegschranzen.
wie bepaalt of het terecht is of niet?

Ooit de bedenking gemaakt dat geprivilegieerden zoals jij ze omschrijft, nog altijd de mensen zijn in zwakke posities als je hun bescherming wegneemt
Ik kan dus zonder schaamte wel stellen dat ik wel ongeveer weet hoe het er allemaal aan toegaat in die wereldjes. Van binnenuit. Dus wars van alle lobbygroepen en promopraatjes in de media, die telkens een vertekend beeld geven met een bepaalde agenda.

Dus ik denk eerder dat JIJ met een verwrongen denkkader zit die 0,0 waarde heeft. Terwijl ik spreek vanuit mijn eigen ongefilterde ervaring met een zo breed mogelijke blik.
Over uw blik heb ik toch een ander mening dan dat ze breed is. Juist eerder zeer eng door je eigen frustraties (die in mijn ogen wel terecht zijn). Kort door de bocht, personen die gebukt gaan onder zeer zware stress (ik vul dit in voor u, afgaand op uw posts en zowat elk topic hier op het forum) creëren tunnelvisie (wetenschappelijk onderbouwd) zonder zich hiervan bewust te zijn.
ik wist niet dat jonge hardwerkende ouders uitgesloten waren bij de vakbond.

Persoonlijk heb ik meer aan mijn vakbond gehad toen ik in de privé als arbeider werkte dan nu als ambtenaar.
Als ambtenaar moet ik ook mijn verlof inzetten als de crèche gesloten is/ scholen staken enz.
Volgens mij is onbetaald verlof krijgen juist een privilege van uw werkgever

Ik zit hier in een wachtzaal van het ziekenhuis. De dokter uiteraard al een uur te laat en plots komt er hier een de lichten uitdoen en gaat naar huis.
Dus ik zit hier nu in een donkere wachtzaal in een ziekenhuis waar het muisstil is en ik in de verte het licht van een andere afdeling zie. Wtf zeg.

Ik zit hier in een wachtzaal van het ziekenhuis. De dokter uiteraard al een uur te laat en plots komt er hier een de lichten uitdoen en gaat naar huis.
Dus ik zit hier nu in een donkere wachtzaal in een ziekenhuis waar het muisstil is en ik in de verte het licht van een andere afdeling zie. Wtf zeg.
Ge gaat toch van u kloten gaan maken? Alé wat een klootzakerij is me da

Ge gaat toch van u kloten gaan maken? Alé wat een klootzakerij is me da
Ik ben een fotoreportage aan het maken.
Hieronder een van het licht door de dakkoepel, om toch ook de goede dingen te laten zien.

Bijlagen

• 20250124_173253.jpg
    20250124_173253.jpg
    463,3 KB · Weergaven: 16
Begin van een horrorfilm.

Terug
Bovenaan