Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Verjaardag ziek in mijn zetel vieren. Niet dat een verjaardag voor mij zo speciaal is, maar griep hebben op die dag hoeft nu toch ook niet.

De vrouw moest gisterenavond weg. Om 4 uur thuis gekomen en natuurlijk door de kindjes om 7.45 wakker geworden. Dus al de ganse morgen afgeblaft. :mad:

Plaatselijke Carrefour hier.
Tijdje terug wist je waar de producten stonden/lagen, dus dat was daar binnenkomen rechtstreeks naar het product dat je nodig had, betalen en terug buiten.

Nu hebben ze daar alles op een andere plaats gezet, zodat je heel de winkel eerst moet rondwandelen om dat 1e produkt te vinden.
Heb geen problemen met verandering, maar dat ze dan ook het soort van produkten bijeen zetten en niet alles dooreen.

Laatst bewerkt:
ze doen omdat je anders kunt binnenkomen, product nemen dat je nodig hebt, betalen, en weg.
ze rekenen erop dat je eerst heel de winkel rondwandelt, en af en toe zegt: "tiens, dat kan ik ook nog wel gebruiken"

Beh, toch al de 6de keer of zo dat ik Dry January doe en de goesting om s'avonds uit te gaan is er dan zo goed als niet.
Resultaat: ik blijf thuis in het weekend en voel me eenzaam. Ja, ik kan wel uitgaan en niet drinken, maar hier in de café's zijn het dezelfde 3 alcoholvrije bieren die ik al 20 keer heb geproefd en gewoonweg niet lekker vind.
Ja, ik heb precies gewoon die roes nodig gezien ik met m'n huidige vriendenkring enkel alcohol drinken gemeenschappelijk heb en geen hobby's met hun deel :unsure:

Andere jaren ging ik wel vaak weg en de opmerkingen dat ik een pak saaier ben dan met alcohol en ik niet overtuigd werd om toch mee te drinken + dat het dikke zever is tot het zelfs gezond is om te drinken (ja, echt waar) doordat uw lichaal in fightmodus gaat tegen de alcohol zijn niet meer op een hand te tellen.

Beh, toch al de 6de keer of zo dat ik Dry January doe en de goesting om s'avonds uit te gaan is er dan zo goed als niet.
Resultaat: ik blijf thuis in het weekend en voel me eenzaam. Ja, ik kan wel uitgaan en niet drinken, maar hier in de café's zijn het dezelfde 3 alcoholvrije bieren die ik al 20 keer heb geproefd en gewoonweg niet lekker vind.
Ja, ik heb precies gewoon die roes nodig gezien ik met m'n huidige vriendenkring enkel alcohol drinken gemeenschappelijk heb en geen hobby's met hun deel :unsure:

Andere jaren ging ik wel vaak weg en de opmerkingen dat ik een pak saaier ben dan met alcohol
en ik niet overtuigd werd om toch mee te drinken + dat het dikke zever is tot het zelfs gezond is om te drinken (ja, echt waar) doordat uw lichaal in fightmodus gaat tegen de alcohol zijn niet meer op een hand te tellen.
bro wtf

Ik werd filosofisch van mijn Autocorrect vanmorgen. :unsure: De filosofische discussie gaat om het eeuwige dilemma:
  1. Is het in het leven van belang om u te onderscheiden van de massa zodat je slimmer kan zijn dan de rest en/of een unicorn wordt op bepaalde vlakken?
  2. Of doe je beter gewoon mee met de massa omdat het beleid (politiek, bedrijven, policy's) zich toch steeds richt op de grote massa waardoor het eerder een nadeel is om u te onderscheiden? Het beleid zal toch geen rekening houden met jou.
Ik dacht altijd dat redenering 1 het slimste is. Maar ik ben daar al veel in teleurgesteld geweest. En daar is vanmorgen nog een laagje aan toegevoegd, uit onverwachte hoek. Met name door de Autocorrect op mijn iPhone.

Ik onderscheid mij namelijk van de grote massa door als één van de weinigen steeds een poging te doen om correct te schrijven. Ja, ook in sms'en en whatsapp-berichten. Ja, ook wanneer er " 's morgens" of " 's avonds" moet geschreven worden. Apostrof vóór de s, spatie "avonds".
Nu, wat doet mijn iPhone sinds de laatste update? Die gaat er blijkbaar al standaard vanuit dat niemand die apostrof schrijft. Dus vanaf dat hij ergens "s avonds" detecteert, zet hij er nog een apostrof voor. Zelfs wanneer er al eentje staat. :wtf:

Als ik dus correct " 's avonds" schrijf, dan zet hij er automatisch nog een extra apostrof voor en wordt dit dus " ' 's avonds". Twee apostroffen.
Dan sta je daar. Jaren aan educatie. Alle efforts ten spijt.

Het zoveelste bewijs: De maatschappij nivelleert verder bergafwaarts, steeds meer richting het niveau van de idioten, de luieriken of beiden tegelijkertijd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan