Als eerste de Android updates krijgen is ook een bonus![]()
of net niet?

#proefkonijn
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als eerste de Android updates krijgen is ook een bonus![]()

Ik heb hier nog een Samsung A70 van juli of augustus 2019, doet het nog steeds heel goed.Ah dan zat dat bij de 6, die nu nog dienst doet bij mijn vader trouwens. Best wel phones die lang meegaan, anders dan samsung soms toch
Ik krijg bij mijn Samsungs toch wel meerdere keren per jaar updates binnen, heb er niet over te klagen.Hij is blijkbaar ondertussen al Android 15 aan het downloaden, da's bij Samsung idd wat anders, 1 update om de 3 jaar of zo![]()
Ik heb hier nog een Samsung A70 van juli of augustus 2019, doet het nog steeds heel goed.
Ik krijg bij mijn Samsungs toch wel meerdere keren per jaar updates binnen, heb er niet over te klagen.
(Heb naast de A70 nog een S21 (of was het nu 22) Ultra)
Kennis van mij die nooit lang bij hetzelfde toestel blijft heeft al verschillende merken gehad, maar komt altijd terug bij Samsung omdat die het beste zijn (volgens hem), de Samsungs heeft hij ook altijd het langst voordat hij weer eens van toestel veranderd.
Gegeven omstandigheden: Staking in crèches, verminderde dienstverlening in crèches, staking in scholen, ... M.a.w. als ouder overal brandjes blussen, uw netwerk proberen inschakelen, kinderen zo vroeg mogelijk afzetten en zo laat mogelijk gaan halen, tussendoor uw normale job proberen uitoefenen en 's avonds/'s nachts nog de schade inhalen zodat je zeker aan uw 8 gewerkte uren per dag komt.
Ok. En nu biedt de school ook een nieuwjaarsdrink aan. Leuk! Gezellig! *Checkt uitnodiging*: "Start om 15u30, einde om 17u". 100% binnen de kantooruren dus.
Euh, ok? Dus allemaal nog een extra halve dag verlof nemen om aan de nieuwjaarsdrink te kunnen meedoen ofzo?Ah ja, uiteraard. Het is dat we nu nog niet massaal in de problemen zitten natuurlijk. Weer die enorme druk als ouder om daar aanwezig te zijn want je wil niet dat alle kindjes daar samen met hun ouders zijn, terwijl uw kind als enige zich daar loopt af te vragen waar zijn mama en papa blijven. Tot daar het argument: "je bent toch niet verplicht om te komen?".
Maar sorry, het kan er nu gewoon echt niet meer bij.
Ik heb steeds vaker de indruk dat ze in die scholen in een roze bubbel leven alsof de rest van de maatschappij ook zo weinig uren moet werken. Alsof wij op onze vingers zitten draaien tot het 15u20 (!) is om ze dan van school te halen, gezellig te aperitieven, ...
Sorry hoor beste schooldirecties maar als het niet buiten de kantooruren kan, organiseer dan gewoon niets. Focus je op je kerntaken. Dit zorgt alleen maar voor extra discriminatie tussen ouders die altijd en overal available zijn enerzijds en de werkende klasse anderzijds. Wees u bewust van de sociale druk die dit teweegbrengt.

Aan de andere kant kan je stellen dat het belangrijker is dat zowel ouders als leerkrachten beter thuis ( of op activiteiten) zijn met hun kinderen na de werkuren. En als we dat als maatschappelijk wenselijk zien dan mag de 'last' daarvoor best wel op de werkgever vallen.En daar stopt het blijkbaar nog altijd niet: nu ook oudercontact integraal tijdens de kantooruren tussen 15u30 en 17u.
In onze tijd, toen er nog veel minder ouders met twee moesten werken, was dat al 's avonds na de kantooruren. Nu werkt iedereen met twee en nu kan dat plots allemaal niet meer. Te lastig. Ze worden daar zo moe van in het onderwijs.
Je voelt aan alles dat scholen steeds meer uitgaan van een enorme flexibiliteit bij de werkgevers en werknemers. Alsof dat allemaal vanzelfsprekend is. Alsof dat allemaal bon-ton is geworden. Want omdat het tijdens de Corona-crisis kon, moet het ook kunnen doorgetrokken worden natuurlijk. Je geeft ze een vinger en ze pakken een arm.
Allez, moet ik weer de maatschappij redden als enige van mijn tak maken daarover? Of gaan we weer allemaal braafjes zwijgen en knikken?
Aan de andere kant. Heb je er misschien ooit aan gedacht dat dit gewoon nog maar eens een druppel is. En één van de weinige druppels waar ze zich effectief tegen kunnen verzetten.....En daar stopt het blijkbaar nog altijd niet: nu ook oudercontact integraal tijdens de kantooruren tussen 15u30 en 17u.
In onze tijd, toen er nog veel minder ouders met twee moesten werken, was dat al 's avonds na de kantooruren. Nu werkt iedereen met twee en nu kan dat plots allemaal niet meer. Te lastig. Ze worden daar zo moe van in het onderwijs.
Je voelt aan alles dat scholen steeds meer uitgaan van een enorme flexibiliteit bij de werkgevers en werknemers. Alsof dat allemaal vanzelfsprekend is. Alsof dat allemaal bon-ton is geworden. Want omdat het tijdens de Corona-crisis kon, moet het ook kunnen doorgetrokken worden natuurlijk. Je geeft ze een vinger en ze pakken een arm.
Allez, moet ik weer de maatschappij redden als enige van mijn tak maken daarover? Of gaan we weer allemaal braafjes zwijgen en knikken?
Is er dan al één van uw rants geweest die de maatschappij gered heeft?Allez, moet ik weer de maatschappij redden als enige van mijn tak maken daarover? Of gaan we weer allemaal braafjes zwijgen en knikken?
Gohja, als je daarna enkele weken/maanden thuis mag blijven, zou ik er dat wel voor over hebben. Die oudercontacten zijn toch zowat altijd de laatste dag voor een vakantie?Ik heb dat ook graag dat mijn klanten na de kantooruren nog komen leuteren. Stel je voor dat ik mijn avond zou moeten doorbrengen met vrouw en kinderen *huiver*
Ik merk toch een duidelijk verschil qua productiviteit in de ambtenarij.Is er dan al één van uw rants geweest die de maatschappij gered heeft?
Zolang er geen grote issues zijn, heb je daar ook weinig aan (hier is dat toch zo, voor de oudste is dat altijd "ja, tis er ene. moest ie nu wat meer werken é") en is dat tijdverlies. En als er grote issues zijn, zullen ze niet wachten op een oudercontact om dat duidelijk te maken.Gohja, als je daarna enkele weken/maanden thuis mag blijven, zou ik er dat wel voor over hebben. Die oudercontacten zijn toch zowat altijd de laatste dag voor een vakantie?
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe we dat gaan oplossen eens het aan ons is om naar die oudercontacten te gaan hoor.
Bij ons hebben ze dat ook eenmaal gedaan. Velen konden er niet geraken, wat logisch is. Ik heb dan verlof genomen en heb erbij gezegd dat het eenmalig was van mijn kant.En daar stopt het blijkbaar nog altijd niet: nu ook oudercontact integraal tijdens de kantooruren tussen 15u30 en 17u.
ik kan gerust uitzonderingen maken en eens vroeger stoppen, maar als dat "eens" regelmatig wordt dan gaat dat wegen
maar dat werkt toch van 2 kanten? dat is dus 2 à 3x per jaar dat 1 van beide ouders zich een paar uur eerder vrij van't werk zou moeten maken, maar da's dan "te veel moeite"Oudercontact is 2-3x per jaar gevolgd door een vakantie. Kom he zeg.
Onbetaald? Zit dat niet gewoon in hun loon, zoals bij bedienden met hetzelfde brutoloon er ook verwacht wordt extra uren te presteren, en dan niet af en toe.maar dat werkt toch van 2 kanten? dat is dus 2 à 3x per jaar dat 1 van beide ouders zich een paar uur eerder vrij van't werk zou moeten maken, maar da's dan "te veel moeite"
de leerkracht moet dus na 15u30 (einde van de lessen) tot 17u? 18u? onbetaald met de vingers zitten draaien, om het in het schema van de ouders te doen passen, en da's dan voor diezelfde ouders die zelf de moeite niet kunnen opbrengen, "toch geen moeite zeker?"
't is gewoon een mes dat aan 2 kanten snijdt, en dat ge een directeur nu gaat verwijten dat hij eens aan de work/life balance van zijn leerkrachten denkt, da's jammer.
als ge bij de bank oid moet zijn, moet ge toch ook congé pakken? die doen ook niet open om 19u omdat u dat beter uitkomt, hoor.
De ene kant van het mes heeft wel 82 weken verlof op een jaar.maar dat werkt toch van 2 kanten? dat is dus 2 à 3x per jaar dat 1 van beide ouders zich een paar uur eerder vrij van't werk zou moeten maken, maar da's dan "te veel moeite"
de leerkracht moet dus na 15u30 (einde van de lessen) tot 17u? 18u? onbetaald met de vingers zitten draaien, om het in het schema van de ouders te doen passen, en da's dan voor diezelfde ouders die zelf de moeite niet kunnen opbrengen, "toch geen moeite zeker?"
't is gewoon een mes dat aan 2 kanten snijdt, en dat ge een directeur nu gaat verwijten dat hij eens aan de work/life balance van zijn leerkrachten denkt, da's jammer.
als ge bij de bank oid moet zijn, moet ge toch ook congé pakken? die doen ook niet open om 19u omdat u dat beter uitkomt, hoor.
Amai, dat is bijna evenveel als een langdurig zieke!De ene kant van het mes heeft wel 82 weken verlof op een jaar.
Onbetaald? Zit dat niet gewoon in hun loon, zoals bij bedienden met hetzelfde brutoloon er ook verwacht wordt extra uren te presteren, en dan niet af en toe.
In die tijd tussenin kunnen ze toch een van hun ontelbare andere taken die ze buiten de lessen moeten doen toch nog doen?lessen = prestaties
oudercontact = prestaties
de tijd er tussen is dat niet. als ge in de buurt woont, des te beter, als ge moet pendelen... tant pis.