Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Heb precies een EV gekocht met die Android 15 :unsure:

Protect your battery during charging. Turn on the 80% limit feature to protect battery health and lifespan.

Ah dan zat dat bij de 6, die nu nog dienst doet bij mijn vader trouwens. Best wel phones die lang meegaan, anders dan samsung soms toch
Ik heb hier nog een Samsung A70 van juli of augustus 2019, doet het nog steeds heel goed.
Hij is blijkbaar ondertussen al Android 15 aan het downloaden, da's bij Samsung idd wat anders, 1 update om de 3 jaar of zo :laugh:
Ik krijg bij mijn Samsungs toch wel meerdere keren per jaar updates binnen, heb er niet over te klagen.
(Heb naast de A70 nog een S21 (of was het nu 22) Ultra)

Kennis van mij die nooit lang bij hetzelfde toestel blijft heeft al verschillende merken gehad, maar komt altijd terug bij Samsung omdat die het beste zijn (volgens hem), de Samsungs heeft hij ook altijd het langst voordat hij weer eens van toestel veranderd.

Ik heb hier nog een Samsung A70 van juli of augustus 2019, doet het nog steeds heel goed.

Ik krijg bij mijn Samsungs toch wel meerdere keren per jaar updates binnen, heb er niet over te klagen.
(Heb naast de A70 nog een S21 (of was het nu 22) Ultra)

Kennis van mij die nooit lang bij hetzelfde toestel blijft heeft al verschillende merken gehad, maar komt altijd terug bij Samsung omdat die het beste zijn (volgens hem), de Samsungs heeft hij ook altijd het langst voordat hij weer eens van toestel veranderd.

True, die Samsungs gaan best lang mee. Laatste 2 telefoons waren S8 en s10+. Die s8 dient nog altijd als gametelefoon voor mijn oudste zoon.

Gegeven omstandigheden: Staking in crèches, verminderde dienstverlening in crèches, staking in scholen, ... M.a.w. als ouder overal brandjes blussen, uw netwerk proberen inschakelen, kinderen zo vroeg mogelijk afzetten en zo laat mogelijk gaan halen, tussendoor uw normale job proberen uitoefenen en 's avonds/'s nachts nog de schade inhalen zodat je zeker aan uw 8 gewerkte uren per dag komt.

Ok. En nu biedt de school ook een nieuwjaarsdrink aan. Leuk! Gezellig! *Checkt uitnodiging*: "Start om 15u30, einde om 17u". 100% binnen de kantooruren dus.
Euh, ok? Dus allemaal nog een extra halve dag verlof nemen om aan de nieuwjaarsdrink te kunnen meedoen ofzo? :thumb: Ah ja, uiteraard. Het is dat we nu nog niet massaal in de problemen zitten natuurlijk. Weer die enorme druk als ouder om daar aanwezig te zijn want je wil niet dat alle kindjes daar samen met hun ouders zijn, terwijl uw kind als enige zich daar loopt af te vragen waar zijn mama en papa blijven. Tot daar het argument: "je bent toch niet verplicht om te komen?".

Maar sorry, het kan er nu gewoon echt niet meer bij.
Ik heb steeds vaker de indruk dat ze in die scholen in een roze bubbel leven alsof de rest van de maatschappij ook zo weinig uren moet werken. Alsof wij op onze vingers zitten draaien tot het 15u20 (!) is om ze dan van school te halen, gezellig te aperitieven, ...

Sorry hoor beste schooldirecties maar als het niet buiten de kantooruren kan, organiseer dan gewoon niets. Focus je op je kerntaken. Dit zorgt alleen maar voor extra discriminatie tussen ouders die altijd en overal available zijn enerzijds en de werkende klasse anderzijds. Wees u bewust van de sociale druk die dit teweegbrengt.

En daar stopt het blijkbaar nog altijd niet: nu ook oudercontact integraal tijdens de kantooruren tussen 15u30 en 17u. :wtf:
In onze tijd, toen er nog veel minder ouders met twee moesten werken, was dat al 's avonds na de kantooruren. Nu werkt iedereen met twee en nu kan dat plots allemaal niet meer. Te lastig. Ze worden daar zo moe van in het onderwijs.

Je voelt aan alles dat scholen steeds meer uitgaan van een enorme flexibiliteit bij de werkgevers en werknemers. Alsof dat allemaal vanzelfsprekend is. Alsof dat allemaal bon-ton is geworden. Want omdat het tijdens de Corona-crisis kon, moet het ook kunnen doorgetrokken worden natuurlijk. Je geeft ze een vinger en ze pakken een arm.

Allez, moet ik weer de maatschappij redden als enige van mijn tak maken daarover? Of gaan we weer allemaal braafjes zwijgen en knikken?

En daar stopt het blijkbaar nog altijd niet: nu ook oudercontact integraal tijdens de kantooruren tussen 15u30 en 17u. :wtf:
In onze tijd, toen er nog veel minder ouders met twee moesten werken, was dat al 's avonds na de kantooruren. Nu werkt iedereen met twee en nu kan dat plots allemaal niet meer. Te lastig. Ze worden daar zo moe van in het onderwijs.

Je voelt aan alles dat scholen steeds meer uitgaan van een enorme flexibiliteit bij de werkgevers en werknemers. Alsof dat allemaal vanzelfsprekend is. Alsof dat allemaal bon-ton is geworden. Want omdat het tijdens de Corona-crisis kon, moet het ook kunnen doorgetrokken worden natuurlijk. Je geeft ze een vinger en ze pakken een arm.

Allez, moet ik weer de maatschappij redden als enige van mijn tak maken daarover? Of gaan we weer allemaal braafjes zwijgen en knikken?
Aan de andere kant kan je stellen dat het belangrijker is dat zowel ouders als leerkrachten beter thuis ( of op activiteiten) zijn met hun kinderen na de werkuren. En als we dat als maatschappelijk wenselijk zien dan mag de 'last' daarvoor best wel op de werkgever vallen.

En last is relatief natuurlijk, uiteindelijk heeft dat bijna nul impact voor mensen in een positie als de uwe.

Aan de andere kant. Heb je er misschien ooit aan gedacht dat dit gewoon nog maar eens een druppel is. En één van de weinige druppels waar ze zich effectief tegen kunnen verzetten.....

Vroeger kwamen kinderen 10 minuten voor de bel aan op school en gingen kinderen na schooltijd vrijwel direct naar huis. Nu heb je zwaar misnoegde ouders als er om 7u 's morgens geen voorschoolse opvang is en/of als kinderen tot 18u in de naaschoolse kan.
Ok je moet daar voor betalen.... nu ja betalen? die paar cent die je per kind betaald is peanuts. Anderzijds kan de leerkracht die de opvang doet zijn/haar normale werk niet doen op dat moment (oké ze houden er een extra zakcentje aan over, maar hun reguliere werk moeten zij dan 's avonds of in het weekend doen)
Daarnaast krijgen leerkrachten tegenwoordig dermate veel kak over hun heen terwijl de ouder steeds minder verantwoordelijkheid bij zich zelf en zijn/haar kind(eren) legt. Het zou me niets verbazen als het op een bepaald moment zover komt, dat leerkrachten het zo beu zijn, dat ze gewoon weigeren te werken tot er terug weer wat respect voor de leerkracht is en de ouders hun verantwoordelijkheid in de opvoeding opnemen.

Als leraren het volgens jou echt zo goed hebben tegenwoordig. Feel free to become one.

Ik heb dat ook graag dat mijn klanten na de kantooruren nog komen leuteren. Stel je voor dat ik mijn avond zou moeten doorbrengen met vrouw en kinderen *huiver*

Ik heb dat ook graag dat mijn klanten na de kantooruren nog komen leuteren. Stel je voor dat ik mijn avond zou moeten doorbrengen met vrouw en kinderen *huiver*
Gohja, als je daarna enkele weken/maanden thuis mag blijven, zou ik er dat wel voor over hebben. Die oudercontacten zijn toch zowat altijd de laatste dag voor een vakantie?
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe we dat gaan oplossen eens het aan ons is om naar die oudercontacten te gaan hoor.

Eh, vrij onkarakteristiek maar in deze ga ik @mac-bc toch bijvallen. Fijn dat je als school de betrokkenheid van ouders wil stimuleren, maar ik erger mij er toch ook aan wanneer er een picnic op woensdagmiddag wordt georganiseerd of ik moet zien dat ik kort op de bal speel bij de opening van inschrijvingen voor het oudercontact om een slot te pakken dat laat genoeg ligt zodat ik er kan raken.

Ik heb gewoon een drukke job, die zich regelmatig op verplaatsing afspeelt, en ik kan gerust uitzonderingen maken en eens vroeger stoppen, maar als dat "eens" regelmatig wordt dan gaat dat wegen, want dan moet ik toch gaan inhalen op andere momenten van de week.

En ja, ik begrijp heel goed wat dat qua impact geeft op het onderwijspersoneel, want ik ben zelf met een kleuteronderwijzeres getrouwd.

Gelukkig zijn drinks hier meestal eerder van 17u tot 19u of iets dergelijks.

Gohja, als je daarna enkele weken/maanden thuis mag blijven, zou ik er dat wel voor over hebben. Die oudercontacten zijn toch zowat altijd de laatste dag voor een vakantie?
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe we dat gaan oplossen eens het aan ons is om naar die oudercontacten te gaan hoor.
Zolang er geen grote issues zijn, heb je daar ook weinig aan (hier is dat toch zo, voor de oudste is dat altijd "ja, tis er ene. moest ie nu wat meer werken é") en is dat tijdverlies. En als er grote issues zijn, zullen ze niet wachten op een oudercontact om dat duidelijk te maken.

Bij ons hebben ze dat ook eenmaal gedaan. Velen konden er niet geraken, wat logisch is. Ik heb dan verlof genomen en heb erbij gezegd dat het eenmalig was van mijn kant.

Nu doen ze beiden, ze starten om 15u30 en je kan inplannen tot 19u als ik mij niet vergis.

Oudercontact is 2-3x per jaar gevolgd door een vakantie. Kom he zeg.

ik kan gerust uitzonderingen maken en eens vroeger stoppen, maar als dat "eens" regelmatig wordt dan gaat dat wegen

Oudercontact is 2-3x per jaar gevolgd door een vakantie. Kom he zeg.
maar dat werkt toch van 2 kanten? dat is dus 2 à 3x per jaar dat 1 van beide ouders zich een paar uur eerder vrij van't werk zou moeten maken, maar da's dan "te veel moeite"
de leerkracht moet dus na 15u30 (einde van de lessen) tot 17u? 18u? onbetaald met de vingers zitten draaien, om het in het schema van de ouders te doen passen, en da's dan voor diezelfde ouders die zelf de moeite niet kunnen opbrengen, "toch geen moeite zeker?"

't is gewoon een mes dat aan 2 kanten snijdt, en dat ge een directeur nu gaat verwijten dat hij eens aan de work/life balance van zijn leerkrachten denkt, da's jammer.
als ge bij de bank oid moet zijn, moet ge toch ook congé pakken? die doen ook niet open om 19u omdat u dat beter uitkomt, hoor.

maar dat werkt toch van 2 kanten? dat is dus 2 à 3x per jaar dat 1 van beide ouders zich een paar uur eerder vrij van't werk zou moeten maken, maar da's dan "te veel moeite"
de leerkracht moet dus na 15u30 (einde van de lessen) tot 17u? 18u? onbetaald met de vingers zitten draaien, om het in het schema van de ouders te doen passen, en da's dan voor diezelfde ouders die zelf de moeite niet kunnen opbrengen, "toch geen moeite zeker?"

't is gewoon een mes dat aan 2 kanten snijdt, en dat ge een directeur nu gaat verwijten dat hij eens aan de work/life balance van zijn leerkrachten denkt, da's jammer.
als ge bij de bank oid moet zijn, moet ge toch ook congé pakken? die doen ook niet open om 19u omdat u dat beter uitkomt, hoor.
Onbetaald? Zit dat niet gewoon in hun loon, zoals bij bedienden met hetzelfde brutoloon er ook verwacht wordt extra uren te presteren, en dan niet af en toe.

Ik zie de andere kant ook hoor en begrijp de argumenten. Maar ik merk ook op dat de vakantie precies ook wel vroeger begint dan "in mijn tijd". Dat was op school zijn tot de laatste dag en na de laatste schooldag kwamen de ouders aan om het oudercontact te doen.
Nu moeten ze de laatste 2-3 dagen al niet meer naar school, want de lessen en examens zijn gedaan. De leerkrachten zijn dan toch ook 2-3 dagen eerder klaar? Vroeger moesten de leerkrachten ook hun werk nog doen na die uren. De oudercontacten dan eens in de avond doen, kan er volgens mij wel af he.

De ene kant van het mes heeft wel 82 weken verlof op een jaar.

Onbetaald? Zit dat niet gewoon in hun loon, zoals bij bedienden met hetzelfde brutoloon er ook verwacht wordt extra uren te presteren, en dan niet af en toe.

lessen = prestaties
oudercontact = prestaties

de tijd er tussen is dat niet. als ge in de buurt woont, des te beter, als ge moet pendelen... tant pis.

lessen = prestaties
oudercontact = prestaties

de tijd er tussen is dat niet. als ge in de buurt woont, des te beter, als ge moet pendelen... tant pis.
In die tijd tussenin kunnen ze toch een van hun ontelbare andere taken die ze buiten de lessen moeten doen toch nog doen?

Terug
Bovenaan