Je ergernissen van vandaag - Deel 2

net ook gekeken met de PC versie,

geen instant overschrijvingen te vinden.

Zou het kunnen omdat ik een gratis rekening heb bij hen, en geen betalende zichtrekening?
Een Instantbetaling van een Crelan zichtrekening naar een rekening bij een andere bank is slechts mogelijk indien de begunstigde bank ook is aangesloten op het systeem van Instantbetalingen.
In myCrelan wordt dit voor u automatisch gecontroleerd op het moment dat u de betaling bevestigt.

Een instantbetaling van een Crelan rekening naar een andere Crelan rekening is niet mogelijk.
Een dergelijke betaling moet u uitvoeren via Europese overschrijving in EUR. Gezien het feit dat de betaling tussen 2 Crelan rekeningen verloopt, wordt deze ook onmiddellijk uitgevoerd.

Bron: FAQ Crelan

Ergernis van de week eerder
Een rechterarm die tot voorbij de elleboog in een drukverband zit met een atelle waarmee ik niet eens deftig iets op de pc kan doen. Surtout iets doen.

Soit. Volgende maandag zou het er allemaal wel afmogen. Toch een serieuze beperking. Tot dan maar wat series bingen.

Ik drink hier op kantoor de hele dag koffie uit dezelfde tas. Ik spoel ze altijd even af en hergebruik die, het is toch maar koffie.
Mijn collega heeft op het einde van de dag 5 vuile koffietassen in de keuken staan. Hij neemt elke keer een nieuwe. 's Morgens met misschien een half uur tussen twee tassen.
Wie is hier de rare?

Ik drink hier op kantoor de hele dag koffie uit dezelfde tas. Ik spoel ze altijd even af en hergebruik die, het is toch maar koffie.
Mijn collega heeft op het einde van de dag 5 vuile koffietassen in de keuken staan. Hij neemt elke keer een nieuwe. 's Morgens met misschien een half uur tussen twee tassen.
Wie is hier de rare?

Allebei.

Wie is hier de rare?

Volgens mij die collega. Ik spoel dat ook gewoon uit tussen 2 tassen koffie door, of ik nu op het werk ben of thuis.

Argh, aan het aanschuiven in proximus boetiek. Ik dacht op maandag te gaan want zaterdag zo druk. Bloody hell.

"Opgestaan" met de ziekte van meniere.

Lang geleden dat ik nog zo'n aanval heb gehad. Zal wel met te weinig slapen te maken hebben, elke zondag doe ik bijna een nachtje door ivm nachtwerk.

Na een motilium wel terug beter, maar bah, dat was ff flink misselijk zijn.

Sinds dit weekend een achillespees ontsteking, ik loop te manken dat geen naam heeft. En nu juist dat ik een rondleiding en gesprek had bij mss toekomstige werkgever. Hebt gelukkig kunnen uitstellen naar donderdag, nu hopen dat beter is met ontstekingsremmers en niet te veel stappen.

Ik heb morgen een examen en voel mezelf echt dom :unsure:.

Iemand rekentips? Ik moet van % naar promille berekenen.

VB: je hebt Braunol 7%. Maak 200ml Braunol van 4‰. Hoeveel ml Braunol 7% heb je nodig en in hoeveel ml water los je dit op?

Iemand 😥 ?

Ik heb morgen een examen en voel mezelf echt dom :unsure:.

Iemand rekentips? Ik moet van % naar promille berekenen.

VB: je hebt Braunol 7%. Maak 200ml Braunol van 4‰. Hoeveel ml Braunol 7% heb je nodig en in hoeveel ml water los je dit op?

Iemand 😥 ?
Regel van 3 en dan /10?

Wat zegt chatgpt?
IMG_0450.jpeg

IMG_0452.jpeg

Mijn vader die eigenlijk niet meer in staat is om auto te rijden (ook al is hij nog maar 67).
Moest daarnet 200 meter met hem meerijden hier
De wagens stonden ongeveer zoals op google, hij moest rechts aan de parking parkeren en rijdt gewoon met zijn spiegel tegen die (in dit geval) grijze volkswagen.
Geen tegenligger niets, en hij moest pas een dikke 20 meter verder aan de kant gaan.
Hij heeft zelfs die slag niet gehoord...

Ik zit niet vaak met hem in de auto, maar het valt op dat hij gewoon sommige zaken niet opmerkt, aan het dromen is,...
Mijn moeder zegt het ook mja moeilijke discussie.

Afgelopen weekend gaan eten met 2 bevriende koppels en hun kinderen. Waarvan één koppel die hun opvoedingsstijl beschrijft als "een vrije/losse opvoedingsstijl". Weer maar eens gebleken dat dat gelijkstaat aan: "géén opvoeding at all".

Fucking hell. Die laten hun kinderen dus gewoon doen waar ze goesting in hebben hé, niet normaal. Tot zware ergernis van de obers, en ik kon ze geen ongelijk geven. We zaten in een uithoek van het restaurant, helemaal achteraan. In die uithoek waren nog twee andere tafels:
  • De ene tafel vertrok al na 5 minuten om zich ergens anders te gaan zetten
  • De andere tafel heeft het iets langer volgehouden maar na 20 minuten waren die ook vertrokken
En nog steeds was dit geen signaal voor hen om iets aan de toestand te doen. Zelfs integendeel, dan gaat het nog wat arrogant van: "Tja, wij hebben er nog altijd meer last van dan zij dus zij moeten niet klagen." :wtf: Euh ja, maar jullie kunnen er wél iets aan doen, die andere mensen niet want het zijn niet hun kinderen. Hallo?

Wij en het andere (normale) koppel hadden ook al regelmatig eens "al lachend" gezegd van "Amai, ze zijn wel uitgelaten precies hé?". Waarna ze zich wel eens heel vriendelijk en heel vrijblijvend naar hun kinderen richtten à la "Kindjes, doe eens wat kalm aub" maar het was precies eerder voor de bühne dan om echt iets aan de situatie te doen. En dat bleef maar duren tot we er allemaal hoofdpijn van kregen.
Dus toen heeft mijn vrouw het maar zelf moeten doen: zich op duidelijke, strenge wijze gericht naar die kinderen dat ze er NU moesten mee ophouden omdat het echt niet meer draaglijk was. En toen was het eindelijk gedaan. Hulde aan mijn vrouw dat ze het aandurfde want zelf vind ik dat moeilijk bij vrienden.

En weet je wat nog het ergste is? Dat dat soort ouders zich dan zogezegd ook "ergeren" aan hun eigen kinderen maar dan op semi-trotse wijze. Zo van: "Gohoho, onze kinderen zijn toch speciallekes hoor! Zoveel energie! Amai amai amai! Daar gaan we nog wat mee meemaken hoor!".
-> Neen, uw kinderen zijn geen "speciallekes", uw kinderen zijn gewoon ONOPGEVOED. Jezus.

En dat is dan het type mensen die een groot gezin willen hé. Want zij "vinden kinderen grootbrengen niet zo lastig".
-> Neen, natuurlijk vinden jullie kinderen grootbrengen niet lastig, want je weigert ze namelijk op te voeden. Alle andere mensen rondom u, dié vinden het lastig. Je geeft ze gewoon eten. Voor de rest laat je de opvoeding over aan de rest van de maatschappij: aan de kindbegeleiders in de crèche, aan de leerkrachten op school, aan uw eigen vrienden (zoals hier), aan de obers op restaurant, en aan alle anderen die nog met uw kinderen in contact zullen komen, ... en later wellicht aan de politie en justitie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan