Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Deze op zijn zomerbanden naar Brussel. Eigenlijk amper wat gemerkt van de sneeuw, op eens een wiel dat slipt bij het vertrekken na, en natuurlijk de hopen mensen die zich compleet irrationeel gaan gedragen. Want sneeuw betekent natuurlijk dat tegen 70 km/u op het uiterst linkse vak van de ring rijden ok is. Het hangt waarschijnlijk nu wel af waar je woont, maar de ochtendspits viel dacht ik globaal mee.
Tussen de A12 en de E40 richting Leuven is 70km/h zowat de maximumsnelheid op enkele 100m na spijtig genoeg

Tussen de A12 en de E40 richting Leuven is 70km/h zowat de maximumsnelheid op enkele 100m na spijtig genoeg
Mss weet je meer dan ik, maar waar zie je dat hij op de A12 en E40 zat op dat stuk?

En daarnaast, volgens welke regel mag je links rijden bij sneeuw, wat zijn primaire ergernis is?

13% stijging van aandeelprijzen, maar toch 200.000 mensen die hun baan gaan verliezen omdat aandeelhouders nog meer geld willen... Waanzin.

En wat heeft de fluctuatie van een aandeel te maken met hoeveel mensen er nodig zijn voor de toekomstige bedrijfsvoering?

Vereenvoudigd: als mijn bedrijf 10.000 man aangenomen heeft tijdens het jaar, het bedrijf haalt goede resultaten, aandeel stijgt, maar je ziet dat er om 1 of andere reden 1000 man in een lege kamer niets zitten te doen; waarom is het waanzin om die 1000 man te ontslaan?

Samsung gaat hun AI functies op hun telefoons achter een abbonement steken.
Dat is toch uitstekend? Gratis standaard deactivatie van alle AI brol. Ik zou ervoor betalen moest het niet bestaan...

Idem die auto's van tegenwoordig met enkel een touchscreen. UI design straight out of hell.

Ander artikel wel online gekocht.
Nieuw adres (straatnaam) doorgegeven.
Pakje is intussen retour door post.nl wegens onbestaand adres..
Mijn service blijft beschikbaar. :-)

In de aangrenzende straat hebben ze straatborden wel vervangen, terwijl er nog een klacht loopt bij de Raad van State tegen de nieuwe naam.

Er stond onlangs iets erover op VRT.net. Dat die veranderingen mislopen bij de federale overheid, blijkbaar juist hetzelfde dan bij de vorige fusioneringen.

En wat heeft de fluctuatie van een aandeel te maken met hoeveel mensen er nodig zijn voor de toekomstige bedrijfsvoering?

Vereenvoudigd: als mijn bedrijf 10.000 man aangenomen heeft tijdens het jaar, het bedrijf haalt goede resultaten, aandeel stijgt, maar je ziet dat er om 1 of andere reden 1000 man in een lege kamer niets zitten te doen; waarom is het waanzin om die 1000 man te ontslaan?
Ik denk eerder dat ze in dit geval een poging doen het takenpakket van die 1000 man te dumpen bij de andere werknemers.

In het artikel staat er alleen wat PR praat over 'performance'. Niet dat het gaat over mensen die niets doen.
Er staat ook letterlijk dat de shareholders gewoon niet tevreden genoeg zijn met de gemaakte winst.

However, despite posting a revenue increase of 12% in its most recent quarter, around one percentage point ahead of key hyperscaler rivals Amazon and Google, Microsoft share prices didn’t quite please investors.

Mijn service blijft beschikbaar. :-)

In de aangrenzende straat hebben ze straatborden wel vervangen, terwijl er nog een klacht loopt bij de Raad van State tegen de nieuwe naam.

Er stond onlangs iets erover op VRT.net. Dat die veranderingen mislopen bij de federale overheid, blijkbaar juist hetzelfde dan bij de vorige fusioneringen.
Straat borden zijn hier ook al vervangen.
Maar de nieuwe naam is niet terug te vinden in waze of Google maps, chauffeurs weten dus niet waar ze moeten zijn.

Ah, de Janus.

Een sterke stijging van de aandeelprijzen gaat hand in hand met sterke prestaties, uitzonderingen daargelaten. Als we prestaties van Microsoft voor het afgelopen jaar erbij nemen dan zien we inderdaad dat 2024 een recordjaar was voor Microsoft: Financially, the year was also marked by record performance. We delivered over $245 billion in annual revenue, up 16 percent year-over-year, and over $109 billion in operating income, up 24 percent.
Bron: https://www.microsoft.com/investor/reports/ar24/?msockid=0eafb33f1a406f7c3964a0e81b526e88

Ik ben iemand die van mening is dat een biljoenenbedrijf als Microsoft een soort van maatschappelijke functie heeft (of zou moeten hebben), en dat maximale winstoptimalisatie in een recordjaar misschien niet het hoofddoel dient te zijn als dit kan leiden tot veel menselijk leed. 200.000 mensen ontslaan in deze moeilijke tijden voor de gewone mens (met sterke inflatie, onzekere internationale politiek, en een niet echt warme job market) vind ik waanzin puur om aandeelhouders te pleasen, zoals aangehaald in het artikel: However, despite posting a revenue increase of 12% in its most recent quarter, around one percentage point ahead of key hyperscaler rivals Amazon and Google, Microsoft share prices didn’t quite please investors.
Gezien je 109 miljard $ aan winst hebt gemaakt, heb je dus geld om die hypothetische (want dat staat nergens vermeld en is gewoon een fantasietje van jou) 1000 nietsdoende werknemers te hertrainen en productiever te gebruiken om zo nog meer winst te maken. Want ah ja, als je x miljard winst maakt met 1000 man die niets doen, en je die hertraint naar posities die nog meer winst kunnen genereren, ga je uiteindelijk meer winst maken.

Maar goed, dat ben ik. Ik hoop je vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben.

Gegeven omstandigheden: Staking in crèches, verminderde dienstverlening in crèches, staking in scholen, ... M.a.w. als ouder overal brandjes blussen, uw netwerk proberen inschakelen, kinderen zo vroeg mogelijk afzetten en zo laat mogelijk gaan halen, tussendoor uw normale job proberen uitoefenen en 's avonds/'s nachts nog de schade inhalen zodat je zeker aan uw 8 gewerkte uren per dag komt.

Ok. En nu biedt de school ook een nieuwjaarsdrink aan. Leuk! Gezellig! *Checkt uitnodiging*: "Start om 15u30, einde om 17u". 100% binnen de kantooruren dus.
Euh, ok? Dus allemaal nog een extra halve dag verlof nemen om aan de nieuwjaarsdrink te kunnen meedoen ofzo? :thumb: Ah ja, uiteraard. Het is dat we nu nog niet massaal in de problemen zitten natuurlijk. Weer die enorme druk als ouder om daar aanwezig te zijn want je wil niet dat alle kindjes daar samen met hun ouders zijn, terwijl uw kind als enige zich daar loopt af te vragen waar zijn mama en papa blijven. Tot daar het argument: "je bent toch niet verplicht om te komen?".

Maar sorry, het kan er nu gewoon echt niet meer bij.
Ik heb steeds vaker de indruk dat ze in die scholen in een roze bubbel leven alsof de rest van de maatschappij ook zo weinig uren moet werken. Alsof wij op onze vingers zitten draaien tot het 15u20 (!) is om ze dan van school te halen, gezellig te aperitieven, ...

Sorry hoor beste schooldirecties maar als het niet buiten de kantooruren kan, organiseer dan gewoon niets. Focus je op je kerntaken. Dit zorgt alleen maar voor extra discriminatie tussen ouders die altijd en overal available zijn enerzijds en de werkende klasse anderzijds. Wees u bewust van de sociale druk die dit teweegbrengt.

Sorry hoor beste schooldirecties maar als het niet buiten de kantooruren kan, organiseer dan gewoon niets. Focus je op je kerntaken. Dit zorgt alleen maar voor extra discriminatie tussen ouders die altijd en overal available zijn enerzijds en de werkende klasse anderzijds. Wees u bewust van de sociale druk die dit teweegbrengt.
Dit ervaarde ik compleet hetzelfde toen mijn jongens in de basisschool zaten. Alles, maar dan ook bijna alles moest er noodzakelijk tijdens de kantooruren gebeuren. Alsof iedereen dan thuis niets zit te doen.
Ik moet wel zeggen: nu ze in het middelbaar zitten, is dat probleem zowat volledig weg.

Nog meer James Cooke op tv. Ik snap dus echt niet dat de gemiddelde Vlaming die zelfingenomen kwal nog niet beu gezien is?
Kan je de naam James Cooke in die zin niet vervangen met minstens 12 anderen inclusief letterlijk elk VTM gezicht? :unsure: De oplossing is gewoon niet kijken... hoewel dat intussen wel héél moeilijk geworden is nu die BV programma's ook bij de VRT goed en wel voet aan de grond gekregen hebben. Dan erger ik mij veel meer aan programma's als De Rugzak waarmee VRT in sneltempo meer en maar aan het afglijden is naar het beerput niveau dat VTM grotendeels is.

Dit ervaarde ik compleet hetzelfde toen mijn jongens in de basisschool zaten. Alles, maar dan ook bijna alles moest er noodzakelijk tijdens de kantooruren gebeuren. Alsof iedereen dan thuis niets zit te doen.
Ik moet wel zeggen: nu ze in het middelbaar zitten, is dat probleem zowat volledig weg.
Ik snap nu wel dat men activiteiten zoals dat tijdens de schooluren doet vanuit het perspectief van school en leerkrachten: anders moet je personeel na hun uren blijven en ik denk dat veel kinderen ook wel naschoolse activiteiten hebben. In de praktijk plooien ouders zich dan wel dubbel. Wat verkeerd is hé, voor de goede orde.

Gegeven omstandigheden: Staking in crèches, verminderde dienstverlening in crèches, staking in scholen, ... M.a.w. als ouder overal brandjes blussen, uw netwerk proberen inschakelen, kinderen zo vroeg mogelijk afzetten en zo laat mogelijk gaan halen, tussendoor uw normale job proberen uitoefenen en 's avonds/'s nachts nog de schade inhalen zodat je zeker aan uw 8 gewerkte uren per dag komt.

Ok. En nu biedt de school ook een nieuwjaarsdrink aan. Leuk! Gezellig! *Checkt uitnodiging*: "Start om 15u30, einde om 17u". 100% binnen de kantooruren dus.
Euh, ok? Dus allemaal nog een extra halve dag verlof nemen om aan de nieuwjaarsdrink te kunnen meedoen ofzo? :thumb: Ah ja, uiteraard. Het is dat we nu nog niet massaal in de problemen zitten natuurlijk. Weer die enorme druk als ouder om daar aanwezig te zijn want je wil niet dat alle kindjes daar samen met hun ouders zijn, terwijl uw kind als enige zich daar loopt af te vragen waar zijn mama en papa blijven. Tot daar het argument: "je bent toch niet verplicht om te komen?".

Maar sorry, het kan er nu gewoon echt niet meer bij.
Ik heb steeds vaker de indruk dat ze in die scholen in een roze bubbel leven alsof de rest van de maatschappij ook zo weinig uren moet werken. Alsof wij op onze vingers zitten draaien tot het 15u20 (!) is om ze dan van school te halen, gezellig te aperitieven, ...

Er zijn bij ons, vooral in het kleuter, heel wat activiteiten voor de ouders in school tijdens de kantooruren. Ik ben daar nog nooit naartoe geweest en lach dat ook altijd weg want 'wie gaat daar nu eigenlijk naartoe, iedereen moet toch werken?!'

Joke's on me, afgaande op de vele foto's komt daar tot mijn verbazing heel wat volk op af en blijkt dat wij veelal één van de enige koppels ouders zijn die er niet zijn.

Same here, gisteren was het op de kleuterschool ontbijt voor de ouders, om 8u. Ik dacht, ja tof maar wie kan daar nu naartoe gaan => Heel de parking vol

Er zijn bij ons, vooral in het kleuter, heel wat activiteiten voor de ouders in school tijdens de kantooruren. Ik ben daar nog nooit naartoe geweest en lach dat ook altijd weg want 'wie gaat daar nu eigenlijk naartoe, iedereen moet toch werken?!'

Joke's on me, afgaande op de vele foto's komt daar tot mijn verbazing heel wat volk op af en blijkt dat wij veelal één van de enige koppels ouders zijn die er niet zijn.
En dan? Imo is het net omdat iedereen dat zich aantrekt dat scholen daar gewoon altijd mee weg komen. Wat is er mis met nee zeggen tegen iets.
Er zouden er verdorie meer moeten zijn zoals jij, niet alleen omdat het niet nodig is om zich in allerlei bochten te wringen om daar aanwezig te kunnen zijn maar ook eens aan kinderen te leren dat niet alles mogelijk is in het leven en dat je als volwassene ook verplichtingen hebt. Kwestie van de fomo eens wat meer de kop in te drukken.

Terug
Bovenaan