Je ergernissen van vandaag - Deel 2

dat is altijd het probleem he. Om bij te dragen is iedereen van meninh dat het teveel is, om te krijgen is het altijd te weinig. Gezien dat diegene die betalen dat doen voor diegene die krijgen moet je ergens tot een vergelijk komen dat voor beide partijen aanvaardbaar is.
Ik weet niet hoe het bij de andere ambtenaren zit maar bij de politie mag ik iedere maand 200€ afdragen voor pensioen politie. En dan zijn ze bezig om aan onze pensioenen te zitten terwijl we er eigenlijk wel iedere maand zelf extra voor worden afgehouden.

Dusja zo astronomisch is het dan plots niet meer en ik hoop dat ik niet doodval voor mijn pensioen of ik ben helemaal geript geweest.

Bod gedaan op een woning in aug/2024. Meteen mail gestuurd naar bank met hoe ik het allemaal zie ifv verkoop huidige woning, hoeveel eigen inbreng, hoeveel we nog willen bijlenen, etc .. helemaal niet complex.

Ik ben 4 keer langs moeten gaan om het uit te gaan leggen, omdat ze het vergeten was hoe het juist zat.
Ze zei ook steeds 'k ga het dan naar de analist sturen, maar ze heeft dat nooit gedaan.. omdat ze wacht tot wanneer ons eigen woning verkocht was. Had al lang aangegeven dat we een overbruggingskrediet gaan nodig hebben en dat ze niet moet wachten op de verkoop. Bovendien na die 4 keer wist ik nog altijd niet of het haalbaar was wat we wouden bijlenen. Ik wist nu wel op voorhand dat echt doenbaar was, was parallel met andere bank ook bezig en was ok.

Soit, fast forward: voor kerstvakantie gehoord dat ok is voor analist, gisterenavond EINDELIJK de lening getekend, wetende dat volgende maandag de akte is.
De notaris zit ook al weken te zagen achter alle documenten bij de bank...
Vandaag moest ze alle ondertekende documenten naar de notaris doorsturen, zodat hij de afrekening kan maken, en is niet gebeurd. Notaris is zelf morgen en overmorgen in verlof ....

Ik ben al laks behandeld geweest, maar dit tart alles.... pfff.

Laatst bewerkt:
@Guazala Morgen voor of tijdens de operatie in uw plaatselijke Aveve een Curver-kattenbak o.i.d. gaan kopen? Daar kan de kap af. Ik heb die, denk ik, aangekocht indertijd op Zooplus maar ook al in de plaatselijke tuincentra ofzo zien staan.

Ik had ook al bij Aveve gekeken, maar ook daar zijn hun grote bakken maar 50cm lang. Degene die onze katten hebben zijn 70cm en voor hem zijn die eigenlijk nog altijd iets te kort.

We gaan dus kijken wat het geeft met een van hun bakken zonder de kap erop en het zal dus om de paar uur alle zand rondom opvegen worden.

' t Is vooral stom dat ge goed voorbereid wil zijn en dan een of andere pipo alles zo in een doos gooit, waardoor je toch weer moet gaan improviseren en behelpen.

Ik had ook al bij Aveve gekeken, maar ook daar zijn hun grote bakken maar 50cm lang. Degene die onze katten hebben zijn 70cm en voor hem zijn die eigenlijk nog altijd iets te kort.

We gaan dus kijken wat het geeft met een van hun bakken zonder de kap erop en het zal dus om de paar uur alle zand rondom opvegen worden.

' t Is vooral stom dat ge goed voorbereid wil zijn en dan een of andere pipo alles zo in een doos gooit, waardoor je toch weer moet gaan improviseren en behelpen.
Een onesy voor de kat is geen optie ?

Ik heb dus nu een zak zand en een hoop scherven plastiek die ooit een kattenbak waren. En morgen een kat met een kap en een bak met kap, waar de kap af is, maar die dus geen aangepaste rand heeft om te voorkomen dat het zand (en hij gaat blind graven, dus hopelijk alleen dat) door heel het huis vliegt.

Snij en gat in de doos die je gekregen hebt met de post zodat de kat met hare col erdoor kan (of snij de zijkant eruit .
Zet daar uwe kattenbak zonder deksel in .
Kan het zand nog maar 1 richting uit (en ja ..ge zult wel prijs hebben . ;) )

Die col is

Samsung gaat hun AI functies op hun telefoons achter een abbonement steken.

Bedankt om de keuze voor mij te maken. Dat wordt dus een Google Pixel phone.

Al sinds het weekend voorspellen ze sneeuw.
Grote alarmbellen overal, zware ochtendspits..

MAAR men is voorzien, strooiwagens gaan de hele nacht uitrijden en de miserie beperken

Precies betaal ik niet genoeg belastingen want hier is geen zak gedaan, er ligt nog meer sneeuw op straat dan gisterenavond en er is 0,0 gestrooid

De hoofdwegen vrij houden is allemaal goed en wel, maar men moet er ook geraken hè..

Pffff Postnl die een pakje kwijt is dat hier al 8 dagen geleden moest zijn.
Na contact met 'Corina' via de post nl chat: "Sorry we hebben slecht nieuws, we vinden het momenteel niet MEER in het sorteerproces. U kan best de verzender een onderzoek laten starten...."

Dus zij geven aan dat ze het wel ontvangen hebben, maar intern niet weten waar het is, en dan moet mijn verzender alsnog een onderzoek laten starten op zijn vraag.

Bijkomstig komt er normaal gezien vandaag een groot pakket met wat pc hardware die besteld is, blijkt dat het ook via post nl is.... stressssss.
En dan nog eens dat kutweer, nu nog een berichtje dat mijn bestuurder ergens tegen wat andere autos geplakt staat, of vanavond "oops we hebben het niet gehaald" zekers om mijn week helemaal te verkloten :)

Al sinds het weekend voorspellen ze sneeuw.
Grote alarmbellen overal, zware ochtendspits..

MAAR men is voorzien, strooiwagens gaan de hele nacht uitrijden en de miserie beperken

Precies betaal ik niet genoeg belastingen want hier is geen zak gedaan, er ligt nog meer sneeuw op straat dan gisterenavond en er is 0,0 gestrooid

De hoofdwegen vrij houden is allemaal goed en wel, maar men moet er ook geraken hè..
ha ge weet het, doe het dan maal 2 als ge met fiets de baan op gaat.

"Ze maken allemaal (te) vaak gebruik van gehoorbeschermers en oortjes of hoofdtelefoons met een noise cancelling-functie waarbij omgevingsgeluiden helemaal wordt weggefilterd."

Tja, ergens snap ik het wel hoor. Probeer tegenwoordig maar eens op kantoor te werken zonder noise-cancelling hoofdtelefoon. Alles is tegenwoordig met flexplekken en landschapbureau's.

Deze op zijn zomerbanden naar Brussel. Eigenlijk amper wat gemerkt van de sneeuw, op eens een wiel dat slipt bij het vertrekken na, en natuurlijk de hopen mensen die zich compleet irrationeel gaan gedragen. Want sneeuw betekent natuurlijk dat tegen 70 km/u op het uiterst linkse vak van de ring rijden ok is. Het hangt waarschijnlijk nu wel af waar je woont, maar de ochtendspits viel dacht ik globaal mee.

Tja, ergens snap ik het wel hoor. Probeer tegenwoordig maar eens op kantoor te werken zonder noise-cancelling hoofdtelefoon. Alles is tegenwoordig met flexplekken en landschapbureau's.
Als relatief zware hyperacusis patient door mild gehoorverlies door de jaren en daarbovenop een zwaarder akoestisch trauma vind ik dit best verrassend. Bij jonge mensen met mild of geen gehoorverlies kan je het snel(ler) omkeren met therapie denk ik. Net zoals bij een oorprop, je oren wennen wel weer aan luidere (normale)niveaus als de prop eruit is. Maar het zegt mij ook iets over hoe 'meer lawaaierig' onze maatschappij is geworden met momenten. En dat veel jongeren met stres kampen en mogelijks een hogere nood aan rust en ontspanning. Stres en vermoeidheid maakt veel overgevoeligheden ook snel slechter. Maar rust en je oren constant beschermen is wel iets anders.

De sensatiezucht van kranten

PJRoXWK.png

Ga 1 km verder staan uit de wind en doe dat masker uit.
Als ik in de rook van een kampvuur ga staan is het ook ambetant he.

Terug
Bovenaan