Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik vind dat wel beleefd als ge dat gewoon effe checkt, zeker als dat een jaarlijks iets is wat je normaal met een 'vaste ploeg' doet. Een vriendin van mij nodigt ook dikwijls achteraf nog mensen uit als wij al hebben afgesproken maar vraagt wel telkens of dat ok is wat ik wel apprecieer. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit al nee heb gezegd daarop trouwens.
Ik vind het wel een groot verschil tussen nog iemand uitnodigen als je maar met 2-3 mensen hebt afgesproken, dan een gastheer die het gezelschap van 8 naar 10 laat gaan. Maar ik snap je punt wel.

Grote mensen zouden imo gewoon door vier delen, maar veel kans dat er daar 1 koppel is die het minste moet geven, dat geklaagd heeft over de rest.

Dat er daar dan nog een koppel bij zit dat ik niet ken zou ik me totaal niet aan storen. Voor hetzelfde geld zijn dat leuke mensen en leer je nog eens iemand kennen. Zijn het geen leuke mensen, dan praat je gewoon met je vrienden.
Eigenlijk niet moeilijk dat de warmste week over eenzaamheid moet draaien als het zo moeilijk is om nieuwe mensen te leren kennen.
Ik vind het ook heel raar dat je niet zou willen dat er andere 'nieuwe' mensen bij gaan zijn. Ik vind dat zo triestig, dat het zo moeilijk is om nieuwe vrienden te maken na je dertigste.
Ik vind dat nu wel oervlaams overigens, en inderdaad de reden dat het zo moeilijk is mensen te leren kennen. Het is hier gewoon heel moeilijk om op een bepaalde leeftijd nog vrienden te maken omdat al die "groepjes" afgeschermd zijn.

Dat is in heel wat culturen een pak makkelijker.
Ik vind dat wel beleefd als ge dat gewoon effe checkt, zeker als dat een jaarlijks iets is wat je normaal met een 'vaste ploeg' doet. Een vriendin van mij nodigt ook dikwijls achteraf nog mensen uit als wij al hebben afgesproken maar vraagt wel telkens of dat ok is wat ik wel apprecieer. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit al nee heb gezegd daarop trouwens.
Ik vind dingen vragen voor de beleefdheid, waar niemand dan nee op durft zeggen ook wel vrij Vlaams :)

Ik vind dat nu wel oervlaams overigens, en inderdaad de reden dat het zo moeilijk is mensen te leren kennen. Het is hier gewoon heel moeilijk om op een bepaalde leeftijd nog vrienden te maken omdat al die "groepjes" afgeschermd zijn.
Ja dat is frustrerend. 30 jaar en nog vrijgezel? Dan moet je als je wat introvert bent ook al online beginnen chatten voor een lief want iedereen heeft of te wel al een partner of ze laten u niet meer in de groep om iemand nieuw te leren kennen. :tongue:

En gelukkig is online daten nu al goed ingeburgerd. Nog niet zo heel lang geleden werd je dan (letterlijk) uitgemaakt voor 'mongool'. Je kan daar mee lachen maar dat was ooit het geval binnen mijn vriendenkring en familie.

Dat is in heel wat culturen een pak makkelijker.

Ik vind dingen vragen voor de beleefdheid, waar niemand dan nee op durft zeggen ook wel vrij Vlaams :)
Ik zou zeker nee zeggen als ik geen zin heb in extra companie hoor. Soms zit je niet goed in je vel en wil je gewoon eens afspreken met je goeie vriendin zonder extra volk. Mijn Canadese vrienden deden dat ook trouwens "hey, X is joining us if that's ok", dus voor mij niet Vlaams noch negatief.

Ik zou toch ook eens een andere notaris raadplegen. De erfgenamen moeten toch gewoon het vruchtgebruik afkopen? Dat moet via notariële akte. Nadien kunnen de gelden vrijgegeven worden aan de erfgenamen.

Net de notaris nog gesproken. Heeft de papieren van de bank gezien. Geen akte nodig. Zelfs de vruchtgebruiker alleen kan het vrijgeven.

Ik vind het ook heel raar dat je niet zou willen dat er andere 'nieuwe' mensen bij gaan zijn. Ik vind dat zo triestig, dat het zo moeilijk is om nieuwe vrienden te maken na je dertigste.

Dat er volk bij is stoort me nog niet zo hard.
Maar ofwel vraag je het iedereen of het oké is ofwel niet.
Nie "voor x ist oké, en voor jullie?" Verschrikkelijk om voor n voldongen feit gezet te worden.

T ding is ook, volgend jaar is het dan bij ons thuis. Moet ik me dan verplicht voelen om die ook uit te nodigen?
Of misschien willen andere zich er nog bijvoegen dan zit ge met 20 man op den duur

Vriendengroep is groot genoeg, maar deden dit nu beperkt onder ons omdat dat gewoon gezelliger is

Vandaag kerst bij de schoonfamilie, water, cola en ice tea. Na het hoofdgerecht was het water zelfs op 🤣😐

Het zijn geen drinkers, maar de voorbije 15j was er altijd cava en 2 flessen wijn, nu niets meer. Ook geen alternatief, beetje triestig eigenlijk.

Nie "voor x ist oké, en voor jullie?" Verschrikkelijk om voor n voldongen feit gezet te worden.

T ding is ook, volgend jaar is het dan bij ons thuis. Moet ik me dan verplicht voelen om die ook uit te nodigen?
Of misschien willen andere zich er nog bijvoegen dan zit ge met 20 man op den duur
Mochten ze het gevraagd hebben en jij zegt dat je dat niet ziet zitten, breng je hen toch wel in een lastig parket. Dan moeten ze tegen dat ander koppel zeggen dat ze niet welkom zijn?

En neen, dat wil niet zeggen dat je ze zelf ook moet uitnodigen. Al zie ik het probleem niet onmiddellijk dat je hen volgend jaar ook vraagt.

Dan hebben ze het toch wel gevraagd?

En 'verschrikkelijk' inderdaad, stel je voor dat je nieuwe vrienden maakt. The horror.

Vriendengroep is groot genoeg, maar deden dit nu beperkt onder ons omdat dat gewoon gezelliger is
Heel 'gezellig' inderdaad, andere mensen willen buiten sluiten. Heel veel mensen moeten door omstandigheden de feesten alleen doorbrengen, met een piek in de zelfdodingscijfers. Jouw kille houding toont zo aan wat er mis is met onze samenleving.

Ik zou zeker nee zeggen als ik geen zin heb in extra companie hoor. Soms zit je niet goed in je vel en wil je gewoon eens afspreken met je goeie vriendin zonder extra volk. Mijn Canadese vrienden deden dat ook trouwens "hey, X is joining us if that's ok", dus voor mij niet Vlaams noch negatief.
Is dat dan niet zoals hierboven gezegd omdat het wat kleinschaliger is qua opzet? Het gaat hier over 8 of 10 man.

In de VS heb ik die vraag nooit gekregen alleszins, misschien was ik de "extra" natuurlijk. In Mexico is het principe eerder: "hoe meer zielen hoe meer vreugd".

Hij kan het toch aan iedereen tegelijk gevraagd hebben? Maar sommigen hebben sneller geantwoord?

Volgend jaar zijde mss al dood? Mss vinde ze leuk en wil je ze erbij? Of niet... thuis doe je toch gewoon wa je wilt?

Is ook begrijpelijk, maar blijkbaar is er toch niet 100% eensgezindheid

Heel 'gezellig' inderdaad, andere mensen willen buiten sluiten. Heel veel mensen moeten door omstandigheden de feesten alleen doorbrengen, met een piek in de zelfdodingscijfers. Jouw kille houding toont zo aan wat er mis is met onze samenleving.

Heerlijk toch dat overdrijven, van zulke berichten krijg ik spontaan zin om mij zat te zuipen en met de auto te gaan spookrijden en zo zelfmoord te plegen.
Gewoon omdat iedereen dat afkeurd en er dan weer lekker veel mensen getriggerd zijn.

Ze zijn trouwens ni alleen want `t is een koppel....
Da ge van mening zijt dat Silence hem beter wat zou openstellen, akkoord.
Maar dat hij daarom de oorzaak van al het kwaad is....

Heerlijk toch dat overdrijven, van zulke berichten krijg ik spontaan zin om mij zat te zuipen en met de auto te gaan spookrijden en zo zelfmoord te plegen.
Gewoon omdat iedereen dat afkeurd en er dan weer lekker veel mensen getriggerd zijn.
Het is gewoon overdrijven langs elke kant hé. "Jamaar wat moet ik nu volgend jaar doen, straks zijn ze met 20" is ook onzin.
Maar met een woordenbrij die neerkomt op: "van een interdiscussie van 5 posts krijg ik zin om zelfmoord te plegen" schiet je wel de hoofdvogel af.

Het is gewoon overdrijven langs elke kant hé. "Jamaar wat moet ik nu volgend jaar doen, straks zijn ze met 20" is ook onzin.
Maar met een woordenbrij die neerkomt op: "van een interdiscussie van 5 posts krijg ik zin om zelfmoord te plegen" schiet je wel de hoofdvogel af.

Welke prijs hangt aan die hoofdvogel vast?
En is dat unaniem verkozen dat dit de hoofdvogel is?
Of zijde alleen voorzitter van het comité die als dictator beslist wie de hoofdvogel heeft afgeschoten?

Vandaag kerst bij de schoonfamilie, water, cola en ice tea. Na het hoofdgerecht was het water zelfs op 🤣😐

Het zijn geen drinkers, maar de voorbije 15j was er altijd cava en 2 flessen wijn, nu niets meer. Ook geen alternatief, beetje triestig eigenlijk.
Je kan ook zelf je fles meenemen? Obstentatief onder de kerstboom leggen als een cadeautje voor jezelf en als het tijd is om de cadeautjes uit te delen meteen de fles ontkurken en een glas inschenken. "Schat, gij rijdt wel hé!" :unsure:

Je kan ook zelf je fles meenemen? Obstentatief onder de kerstboom leggen als een cadeautje voor jezelf en als het tijd is om de cadeautjes uit te delen meteen de fles ontkurken en een glas inschenken. "Schat, gij rijdt wel hé!" :unsure:

Had ik het geweten op voorhand had ik zelf een fles mee gepakt ja, maar dat was het geval niet..
Soit, ben er vanaf voor een 6 tal maand.

Volgend jaar heel BG uitnodigen. Het zal ze leren andere mensen uit te nodigen...

Ik zou het er moeilijk mee hebben, moesten er andere mensen plots bijkomen. Ik voel me niet op mijn gemak bij vreemden en zou een heel stresserende avond hebben.

Mochten ze het gevraagd hebben en jij zegt dat je dat niet ziet zitten, breng je hen toch wel in een lastig parket. Dan moeten ze tegen dat ander koppel zeggen dat ze niet welkom zijn?

En neen, dat wil niet zeggen dat je ze zelf ook moet uitnodigen. Al zie ik het probleem niet onmiddellijk dat je hen volgend jaar ook vraagt.

Dan hebben ze het toch wel gevraagd?

En 'verschrikkelijk' inderdaad, stel je voor dat je nieuwe vrienden maakt. The horror.

Daarom vraag je het ook voor je die mensen gaat uitnodigen..

Nee ze hebben het niet gevraagd. Ze maken een WhatsApp groep aan voor elke scheet. Maar voor extra volk ist eerst aan koppel C vragen en dan aan ons "Ik heb x en y ook gevraagd, voor C ist oké. Voor jullie?"
Die mensen gaan zich welkom voelen als ik dan nee zeg 😅

@sylver in het verleden al gedaan met grote groepen, dat is echt geen cadeau meer om dan gastheer te zijn, je hebt niks van uw avond. Ik zou trouwens nog 15 man uit onze eigen vriendengroep kunnen vragen (wat ik ook niet doe) vooraleer ik aan "vreemden" ga vragen.

Kerstmis ook al met 37 mogen vieren, plezant hoor, gezelligheid troef
Soit, gisteren gebeld, tis uitgeklaard

Mijn haar laten knippen en een mega kale plek hebben links boven op mijn hoofd. Ben anderhalve maand eens tegen kast gevallen maar dokter vond ni nodig voor te hechten met andere woorden mijn haar heeft altijd mee in die wonde geweest.
Op zich ni zo erg want ben al vrij kaal:coolbrows:

Dubbele ergernis:
1. Pakket laten leveren op het DPD afhaalpunt. DPD tracker zegt dat het geleverd is, afhaalpunt zegt dat ze het niet hebben :sop: . Ik contacteer de webshop (zoals de website van DPD ook zegt, ik ben namelijk niet hun klant, de webshop is hun klant) -> webshop zegt: contacteer DPD zelf maar :thumb:urgh... chance dat ik het pakketje niet direct nodig heb want dit belooft een processie van Echternach te worden.

2. En deze is véél frustrerender. Wij hebben deze zomer onze dochter na stilgeboorte achtergelaten in het UZ Gent met de overeenstemming dat er geen verdere onderzoeken gingen gebeuren en dat ze haar naar het crematorium gingen brengen. Een paar weken geleden krijgen wij plots een factuur waar een consult wordt aangerekend 3 dagen nadien... wij reageren naar het UZ dat wij het niet goed begrijpen, er was ons beloofd dat er geen verdere onderzoeken gingen gebeuren en wij hadden ook expliciet gezegd dat wij dit ook niet wouden. Wat is er dan gebeurd dat ze daar plots toch nog een consult aanrekenen?
Mijn vrouw had ook al gebeld en kreeg daar een reactie: "Het gaat over €12,5???" (in de zin van, gaan jullie echt ambras maken voor zo'n bedrag???). Want het gaat echt om het bedrag... :S Al was dat een factuur van €1, ik zou ze nog aanvechten. En nu kregen we via mail nog eens reactie met een droge "de factuur is correct". :confused: Als je dan belt en je geeft de context mee dan hoor je ze daar van achter hun bureautje plots ineens in kramp trekken "uh uh uh...". Als je u job op zo'n manier moet doen... ga dan doppen aub. Fuck zeg.

Ik zou ze er (vriendelijk) over aanspreken en als dat niet helpt dan zou ik de volgende keer zelf een fles of twee meebrengen. Ik ben daar echt niet gegeneerd voor. Ik durf dat echt doen (mijzelf kennende).

Gelukkig zit ik niet in uw scenario.

Terug
Bovenaan