Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Kerstdagen bij de schoonfamilie. Gepensioneerde ambtenaren, begin de 60. Heel lieve mensen en ze bedoelen het allemaal goed, maar het zijn gewoon totaal niet mijn type mensen.

Geen enkele zorgen in het leven, maar zich wel druk maken over vanalles en nog wat. Een pensioen van hier tot in Tokyo, betaald door middelen gegenereerd vanuit onze lokale economie, maar toch zo gierig als de pest en brol kopen op Chinese webshops. Altijd met bonnen en acties en kortingen cumuleren om een hotel te boeken, en dan vervolgens alle gratis koffiecapsules meenemen naar huis. Bah.

En ken je het begrip "helikopterouders"? Wel, dit zijn helikoptergrootouders. Constant rond die kinderen hangen. Totaal niet mijn opvoedingswijze, dus ik doe daar niet aan mee en laat de kinderen hun ding doen zolang ze braaf zijn. Maar dan krijg je van die scheve opmerkingen dat je je niets aantrekt van je kinderen. Of dan geven ze van die "subtiele" bevelen door tegen de kinderen te zeggen: "Ah, de papa zal wel eens meespelen met X" of "de papa zal Y wel eens halen voor jou". :wtf: Euh, ok dan? :wtf: Mooi in de hoek gedrumd door de kinderen te gebruiken.

En als ik dan bezig ben met mijn (toekomstige) onderneming door te bellen, door mails te behandelen, ander computerwerk, ... dan komt mijn schoonvader ongevraagd over mijn schouder loeren naar mijn scherm en gaat het vingerwijzend dat ik toch wel "verslaafd ben aan mijn smarpthone" en "verslaafd ben aan mijn computer". Fucking hell. Wees blij dat iemand nog een beetje ondernemend is. Ik had ook hangend in de zetel pinten kunnen zuipen ganser dagen. En dan de manier waarop, door op mijn scherm mee te kijken. The fuck is zijn probleem?!
Pas op, goed wetende dat ik ook de vroegste wakker ben om voor de kinderen te zorgen terwijl iedereen hier nog in zijn nest lag bijvoorbeeld. Allemaal geen probleem, ik blijf mijn verantwoordelijkheid nemen.

Man, ik heb al enorm veel op mijn tanden moeten bijten. Ik vrees dat ik ooit eens ga uitvliegen als ze zo verder doen. Blij dat ik terug thuis ben in ieder geval. Brrr.
oh ho, de grote boze wereld hé? hebben ze je geen spiegel cadeau van temu cadeau gegeven? :s

Eindjaarrekening van De Watergroep ontvangen met gemeentetaks en de laatste kwartaalfactuur gecombineerd. Drie weken later krijgen we nog eens laatste kwartaalfactuur, als je niet oplet betaal je dat twee keer.

Ik vrees dat ik ooit eens ga uitvliegen als ze zo verder doen.
Amoesjamarramarramarra. Heel hun leven comfortabel loon maar weinig zelfrealisatie, dan willen ze macht over andere mensen onder het mom van "ik doe dat alleen maar om goed te doen." Gewoon van antwoord dienen wordt verbale pingpong "Oeioei ik hem toch niks verkeerd gedaan zeker? Ik ben gewoon geïnteresseerd in waar je mee bezig bent."

Amoesjamarramarramarra. Heel hun leven comfortabel loon maar weinig zelfrealisatie, dan willen ze macht over andere mensen onder het mom van "ik doe dat alleen maar om goed te doen." Gewoon van antwoord dienen wordt verbale pingpong "Oeioei ik hem toch niks verkeerd gedaan zeker? Ik ben gewoon geïnteresseerd in waar je mee bezig bent."
En dan een half boek schrijven op BG, amirite?

Laatst bewerkt:
Kerstfeest bij de Franse familie van mijn vrouw. Pure hel. Mijn Frans is niet goed, en zij weigeren om zelfs maar de notie te entertainen om eens Engels te proberen praten tegen mij.

En een van de kinders hier heeft blijkbaar buikgriep, echt waar. Dat ik hier een halve dag van mijn leven wegsmijt allemaal goed en wel, maar straks mag ik mijn vakantie nog spenderen met kots te kuisen en zelf op de plee te zitten.

Daar gaat mijn trots als autorijder. Een deuk in de auto en die trots.
Rijangst overwonnen, deftige oplettende chauffeur geworden na pas 25 000 km's.

Sta in boerenwegel (die ik ken) blok met grote brede traktor en aanhangwagen, net op stuk waar je niet even in berm kan en kwasie niets opzij. Dus rij achteruit maar was zeer bochtig stuk en veel verder naar en stuk vrije bermplaats dan ik dacht... kon ook niet echt altijd goed achter me kijken wegens pijn arm en schouder, dus op buitenspiegels. Beton verlichtingspaal mee in dooie hoek en sensors achter gaven ook geen biep.

Stevige deuk achteraan en diepe krassen. Dat in het jaar na de typische omnium periode. Had traktor wat achteruit moeten laten gaan zag ik te laat, was korter naar vrij berm stuk voor hem waar ik dan even in kon (doe ik meestal zo), dan voor me. Maar ik wou hoffelijkheid tonen, zucht. Bad call. Ook echt wel net in een stuk als gevaarlijke (kronkel)bochten aangegeven, dus wou de boer niet te veel maneuvers laten doen. Vooruit mag je zelfs al even opletten. Ik ben nog geen camioneur of rij expert met ocharme 25k km, ver van ... zei ik nog tegen mezelf onlangs, les geleerd.

Laatst bewerkt:
Daar gaat mijn trots als autorijder. een deuk in auto en die trots.
Rijangst overwonnen, deftige oplettende chauffeur geworden na pas 25 000 km's

Sta in boerenwegel blok met grote brede traktor en aanhangwagen, net op stuk waar je niet even in berm kan en kwasie niets opzij. Dus rij achteruit maar was zeer bochtig stuk ... kon ook niet echt altijd goed achter me kijken wegens pijn arm en schouder, dus op buitenspiegels. Beton verlichtingspaal mee in dooie hoek en sensors achter gaven ook geen biep.

Stevige deuk achteraan en diepe krassen. Dat in het jaar na de typische omnium periode. Had traktor wat achteruit moeten laten gaan zag ik te laat, was korter naar vrij berm stuk stuk dan voor me. Maar ik wou hoffelijk tonen, zucht.
Er zijn weinig mensen die de waarheid vertellen als ze zeggen nog nooit iets geraakt te hebben.
In de situatie die je beschrijft is het logisch dat jij achteruit rijdt en niet de tractor, die heeft het moeilijker en nog eens veel minder zicht, dus daar heb je niets misdaan. Baalmoment, dat zeker, maar je gaat dat geen 2x tegen komen. Gewoon morgen weer in uw auto stappen en een toertje doen, zodat die rijangst niet terug komt.

Thx @Remake. Mijn rijangst komt niet meer terug hoor, lag ook deels aan jaren klote medicatie ooit (die ik niet meer neem), en veel te weinig echte rijtijd na halen rijbewijs. Zoals ik zei, even ferm balen en een deuk in de trots vooral.

ps. de boer ging ook net wat achteruit, maar zag me dan ook achteruit gaan. Idd best dat je met kleiner voortuig die maneuvers eerst doet voor de veiligheid.

Sta in boerenwegel (die ik ken) blok met grote brede traktor en aanhangwagen, net op stuk waar je niet even in berm kan en kwasie niets opzij. Dus rij achteruit maar was zeer bochtig stuk en vdrer naar bermplaats dan ik dacht... kon ook niet echt altijd goed achter me kijken wegens pijn arm en schouder, dus op buitenspiegels. Beton verlichtingspaal mee in dooie hoek en sensors achter gaven ook geen biep.

Stevige deuk achteraan en diepe krassen. Dat in het jaar na de typische omnium periode. Had traktor wat achteruit moeten laten gaan zag ik te laat, was korter naar vrij berm stuk voor hem waar ik dan even in kon (doe ik meestal zo), dan voor me. Maar ik wou hoffelijkheid tonen, zucht. Bad call. Ook echt wel net in een stuk als gevaarlijke (kronkel)bochten aangegeven, dus wou de boer niet te veel maneuvers laten doen. Vooruit mag je zelfs al even opletten. Ik ben nog geen camioneur of rij expert met ocharme 25k km, ver van ... zei ik nog tegen mezelf onlangs, les geleerd.
Imo kan dat iedereen overkomen. Kuddos dat je tenminste het respect hebt om de hoffelijkheid te tonen voor de ander.

Stevige deuk achteraan en diepe krassen.
Ik heb zo eens een doodlopende straat ingereden. Maar het was daar één of andere feestje dus dat stond bomvol auto's allemaal dwars geparkeerd. Ik kon amper terugdraaien. Ikke dus voorzichtig en heel stillekes draaien en keren, gene beep én ineens "BAM!" Ik was recht op een soort opritboordsteen gereden (allé ja zo zag het er toch uit maar mss vergis ik mij). Maar die lag daar dus gewoon los (en was geen onderdeel van de oprit zelf) .. met alle gevolgen van dien.

Ik stap uit. Een deuk van maar liefst +-10 cm (nadien nagemeten) onder mijne wagen. (Voor het overige was er dus niks schade)

Nadien heeft diegene die mijn wagen moest inspecteren van de Leasemaatschappij dan nooit gezien en ik heb er nooit franchise voor moeten betalen. Want ja wie kijkt er nu ONDER de wagen naar blutsen zonder dat de schade elders zichtbaar is :tongue:

Ik heb zo eens een doodlopende straat ingereden. Maar het was daar één of andere feestje dus dat stond bomvol auto's allemaal dwars geparkeerd. Ik kon amper terugdraaien. Ikke dus voorzichtig en heel stillekes draaien en keren, gene beep én ineens "BAM!" Ik was recht op een soort opritboordsteen gereden (allé ja zo zag het er toch uit maar mss vergis ik mij). Maar die lag daar dus gewoon los (en was geen onderdeel van de oprit zelf) .. met alle gevolgen van dien.

Ik stap uit. Een deuk van maar liefst +-10 cm (nadien nagemeten) onder mijne wagen. (Voor het overige was er dus niks schade)

Nadien heeft diegene die mijn wagen moest inspecteren van de Leasemaatschappij dan nooit gezien en ik heb er nooit franchise voor moeten betalen. Want ja wie kijkt er nu ONDER de wagen naar blutsen zonder dat de schade elders zichtbaar is :tongue:
Shit happens gewoon soms, en als je pech hebt op net een klote plaats vast komen te staan moet je al getraind vrachtwagenbestuurder zijn om zo'n dingen nog (tijdig) te zien zeker en zelfs dan nog, Niemand is een 100% feilloos bestuurder op dat vlak denk ik. Zei m'n oude buur van bijna 60 met 100 000den km's ook.

Zie schade. Vriend gebeld uit volvo en die zei, oei de C stijl. Kan duur worden, en is ook deel van gans het metaalframe. Damn it, klink alleen had peanuts geweest, of de damn bumper anders .... maar gaf net licht gas in natte berm om te corrigeren weg van prikkeldraad weide, en met wat slip zeker, en pats de 15cm te veel langs de zijkant op net dus geen 2cm.

Denk eerder aan wat paint retouches als het uitblutsen etc teveel wordt. Die auto rij ik toch op. Nog zeker 100k kms hoop ik.

ps. zal het in mobiliteit posten ivm iemand die mogelijks ook zicht heeft op kosten, of zo laten

edit, mijn oude buur had dus 100 DUIZENDEN km's rij ervaring ipv 100den :lol:

Laatst bewerkt:
Ziet er al bij al nog oké uit ? Hoe oud is de wagen?
Ik zou daar geen kosten aan doen.
4 jaar oud in april. Dacht no more full omnium na 3 jaar kwasie feilloos rijden, haha.

Ik ga het idd gewoon wat laten paint retoucheren denk ik. Die vriend kent mogelijks iemand (veel Volvo mensen) die het hier zou komen doen misschien.

Laatst bewerkt:

Sta in boerenwegel (die ik ken) blok met grote brede traktor en aanhangwagen, net op stuk waar je niet even in berm kan en kwasie niets opzij. Dus rij achteruit maar was zeer bochtig stuk en veel verder naar en stuk vrije bermplaats dan ik dacht... kon ook niet echt altijd goed achter me kijken wegens pijn arm en schouder, dus op buitenspiegels. Beton verlichtingspaal mee in dooie hoek en sensors achter gaven ook geen biep.

Wel, tenminste geen elektrisch stepke vermorzeld.

Shit happens gewoon soms, en als je pech hebt op net een klote plaats vast komen te staan moet je al getraind vrachtwagenbestuurder zijn om zo'n dingen nog (tijdig) te zien zeker en zelfs dan nog, Niemand is een 100% feilloos bestuurder op dat vlak denk ik. Zei m'n oude buur van bijna 60 met 100 000den km's ook.

Zie schade. Vriend gebeld uit volvo en die zei, oei de C stijl. Kan duur worden, en is ook deel van gans het metaalframe. Damn it, klink alleen had peanuts geweest, of de damn bumper anders .... maar gaf net licht gas in natte berm om te corrigeren weg van prikkeldraad weide, en met wat slip zeker, en pats de 15cm te veel langs de zijkant op net dus geen 2cm.

Denk eerder aan wat paint retouches als het uitblutsen etc teveel wordt. Die auto rij ik toch op. Nog zeker 100k kms hoop ik.

ps. zal het in mobiliteit posten ivm iemand die mogelijks ook zicht heeft op kosten, of zo laten

edit, mijn oude buur had dus 100 DUIZENDEN km's rij ervaring ipv 100den :laugh:
Hieronder resultaat van mijn pa zijn auto enkele jaren geleden toen die achteruit tegen een betonnen paaltje reed. En die heeft ook honderdduizenden kilometers gereden in zijn leven. Heel goeie chauffeur ook. Heeft mijn ma, mijn zus en mij leren autorijden. Niemand is perfect op de baan en die was er ook serieus van aangedaan. Kan iedereen voorhebben.

Enkele carrossiers afgegaan en uiteindelijk een gevonden die dat voor een zeer schappelijke prijs (toen in 2019) heel goed weer heeft gemaakt. In tegenstelling tot sommige anderen die al begonnen over compleet nieuwe stukken erop te zetten voor heel wat meer geld.

dPdf8gF.jpeg

Als hobbyist, klusser/knutselaar met electrische componenten en andere laagspannings electronica zijn die webshops echt wel een verschil hoor.
De spullen die ik zou aankopen kosten via een lokale handelaar (die ook gewoon maar een doorgeefluik is) het vijf tot tienvoudige van wat ik zou betalen op bvb aliexpress.
Je zou een domkop zijn om daar geen gebruik van te maken.
Exacte producten dat we als bedrijf al jaren kopen op Aliexpress gevonden voor +/- 15 keer goedkoper, (goedkoop product, inkoopprijs in België was 15 euro nu effectief 1,5 euro/stuk incl taksen.
Je zou zot zijn om het soms niet te gebruiken.
En een van de kinders hier heeft blijkbaar buikgriep, echt waar. Dat ik hier een halve dag van mijn leven wegsmijt allemaal goed en wel, maar straks mag ik mijn vakantie nog spenderen met kots te kuisen en zelf op de plee te zizitten.
Hier eerst de zoon buikgriep, dan ik en nu de dochter ook al. Dan neem je eens na jaren een weekje verlof met de feestdagen en wordt het zo weer verbrod.

Geen goesting om gans het verhaal neer te schrijven. Maar long story short: een goede vriendin die zich al een paar keer al te opportunistisch gedraagt tegenover mij. Eerst kan ze wel afspreken, dan niet, dan moet ik mij weer aanpassen aan haar agenda, enzovoort enzovoort.

Vanavond liep het echt de spuigaten uit, waarbij ik mij weer in allerlei bochten moest wringen zodat haar agenda, en haar agenda alleen, optimaal uitkwam. Wat een gezellig avondje moest worden heb ik gewoon gecancelled, heb haar eens goed op haar plaats gezet en mijn telefoon aan de kant gesmeten. Alle inkomende telefoontjes en excuses ten spijt.

Ik ben echt een meegaande jongen IRL (in tegenstelling tot op het forum). Maar hoe langer hoe meer heb ik de indruk dat dat niet geapprecieerd wordt maar eerder als een uitnodiging wordt aanzien van "ach, die zal zich wel weer schikken". Alsof ik dat niet doorheb. Alsof ik achterlijk ben. Meegaand =/ achterlijk.

Bon, dan durft de emmer al eens overlopen. Eventjes hakken in het zand (moeten) zetten.

Fucking hell, mensen kunnen toch irritant zijn.

Terug
Bovenaan