Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Meh, iedere herfst en winter transformeer ik weer in een grumpy brombeer die meer bitterheid omvat dan de gemiddelde espresso. Naast bitter ben ik ook nog eens pessimistisch en somber.
Zodra de dagen weer langer worden, ben ik precies weer fris, fruitig en walking on sunshine. Herkenbaar ?

Meh, iedere herfst en winter transformeer ik weer in een grumpy brombeer die meer bitterheid omvat dan de gemiddelde espresso. Naast bitter ben ik ook nog eens pessimistisch en somber.
Zodra de dagen weer langer worden, ben ik precies weer fris, fruitig en walking on sunshine. Herkenbaar ?
Heel herkenbaar. Eens we in maart zijn en de temperaturen stijgen, de dagen weer langer worden en er uitzicht is op mooi weer, word ik weer gelukkig. Een augustus gepasseerd is, gaat dat dan weer bergaf. Dat er geen mooie zonnige winterdagen meer zijn, helpt ook niet. Gewoon koud en grijs. Of teveel wind. Of teveel regen.
Gewoon al om 6u30 de wekker horen terwijl het nog pikdonker is, is al slecht voor mijn humeur. Vertrekken naar het werk en de hele rit in het donker doen ook.

is het hier verplicht om pol en actua te volgen ofzo wanneer je er geen fuck om geeft? In een hoop topics in dit forum heb ik nu al gebash op pol en actua gelezen, dat die mensen het zelf niet beu worden, dat gaat mijn verstand te boven.
Ik zal hier in het ergernissen topic wel zagen waarover ik wil, danku. Of mag een mens niet gewoon eens een kutdag hebben en gewoon efkes mekkeren over iets zonder ineens verweten te worden van te bashen?

Geen paniek, ik heb in het ergernissen op het werk topic mijn pijlen ook al richtig de Indische helpdesk gericht. Dus alles en iedereen moet eraan geloven vandaag. Al bash ik die laatste met plezier op een dag dat ik niet slecht gezind ben, moest zo’n dag er ooit zijn that is.

Laatst bewerkt:
Batterijen in kinderspeelgoed. De hoeveelheid dat wij hier op een jaar weggooien is ha-llu-ci-nant. We zijn ingehuisd in augustus 2023 en hier staan ondertussen 6 van die Bebat recyclage doosjes vol en dat komt 99% uit kinderspeelgoed.
Nu weer zo'n voorbeeld. Zoontje krijgt een Hot Wheels autobaan van de Sint, tof ding. 4 Duracell D batterijen verteerd op 3 dagen spelen. Het wordt een duur bedoening op die manier.
Ben ondertussen bezig met alles te vervangen naar herlaadbare batterijen, maar dat lost vaak ook niet op dat je x-aantal van een bepaalde soort nodig hebt.

is het hier verplicht om pol en actua te volgen ofzo wanneer je er geen fuck om geeft? In een hoop topics in dit forum heb ik nu al gebash op pol en actua gelezen, dat die mensen het zelf niet beu worden, dat gaat mijn verstand te boven.
Dus eigenlijk moet ik het niet erg vinden dat ik daar geband ben. :rofl:

Batterijen in kinderspeelgoed. De hoeveelheid dat wij hier op een jaar weggooien is ha-llu-ci-nant. We zijn ingehuisd in augustus 2023 en hier staan ondertussen 6 van die Bebat recyclage doosjes vol en dat komt 99% uit kinderspeelgoed.
Nu weer zo'n voorbeeld. Zoontje krijgt een Hot Wheels autobaan van de Sint, tof ding. 4 Duracell D batterijen verteerd op 3 dagen spelen. Het wordt een duur bedoening op die manier.
Ben ondertussen bezig met alles te vervangen naar herlaadbare batterijen, maar dat lost vaak ook niet op dat je x-aantal van een bepaalde soort nodig hebt.
Ge kunt dat in een verzamelpunt weggooien, dan heb je geen 6 volle dozen staan.

Voor AA's kopen wij dit: https://www.bol.com/be/nl/p/kodak-x...h=rUE69m0Yfa8Zru64mhtGFw.2_3_7.8.ProductTitle
Die gaan uit ervaring langer mee dan gelijk welk ander merk of type dat we al kochten. Buiten een weerstation en afstandsbediening is het hier ook enkel in kinderspeelgoed te doen.

Kijk zeker ook nog eens ronden een meter of 100-300 rondom de werf. Misschien meegenomen en gedumpt.
Ik weet het. Heb met de fiets in de omliggende straten geweest om eens te kijken maar niks gevonden helaas. Morgenochtend normaal gaan wandelen en zal dan nog eens kijken voor de zekerheid maar ik vrees ervoor.

Mja.
Speedpedelecs.

Mensen schatten dat verkeerd in. Toch als je effectief tegen hoge snelheid fietst.

Mensen denken: "ah daar een fiets, ik ben die wel voor of die remt op tijd zachtjes af zonder volledig te moeten stoppen."

Maar als ene afkomt tegen 30- 50 per uur.
Is verschieten.

Het zal een probleem blijven.

Ook al ben je in uw recht, je bent met zo'n machien eigenlijk een serieus zwakke weggebruiker.
Je kan er serieus lelijk met vallen.

Bij het afdraaien ook eens, ik wist dat ik een fietser was gepasseerd, maar als goede chauffeur keek ik nog eens bij het afdraaien, en plots zoefde die al voorbij. Niks gebeurd dus, maar ik was verrast dat die al daar was.
Een nonchalante chauffeur had gewoon afgedraaid denkende: "die fietser is nog ver achter."
Vooral aan het treinstation in Heist is dat soms een probleem vind ik (tov mijn eigen ervaringen).
Of tijdens de piek aan het pleintje in Heist.

Dan komt er iemand achter u tegen 50 km/u af op ne speedpedelec.

Ondertss komen er meerdere wagens links van jou en rechts van jou aan, dus je kan NIET oversteken.
En je weet NOOIT goed wat die speedpedelec dan gaat doen.

Soms vlamt die mens u plots rechts voorbij (wat wettelijk niet mag maar ja ... ongeduldig) en die mens gooit zich dan doodleuk links terug voor je wagen. Als je nét op dat moment een vrije baan hebt en die mens doet dat manoeuvre net op diezelfde seconde dan moet ik daar alle remmen dichtgooien. (Dit heb ik helaas al meermaals voor gehad daar)

Vooral aan het treinstation in Heist is dat soms een probleem vind ik (tov mijn eigen ervaringen).
Of tijdens de piek aan het pleintje in Heist.

Dan komt er iemand achter u tegen 50 km/u af op ne speedpedelec.

Ondertss komen er meerdere wagens links van jou en rechts van jou aan, dus je kan NIET oversteken.
En je weet NOOIT goed wat die speedpedelec dan gaat doen.

Soms vlamt die mens u plots rechts voorbij (wat wettelijk niet mag maar ja ... ongeduldig) en die mens gooit zich dan doodleuk links terug voor je wagen. Als je nét op dat moment een vrije baan hebt en die mens doet dat manoeuvre net op diezelfde seconde dan moet ik daar alle remmen dichtgooien. (Dit heb ik helaas al meermaals voor gehad daar)
Los van de ergernis, als je stil staat mag die je wel rechts voorbijrijden volgens de wegcode.

Los van de ergernis, als je stil staat mag die je wel rechts voorbijrijden volgens de wegcode.
Ja je hebt gelijk maar dat is daar levensgevaarlijk (en dus tevens deel van het probleem) om dit dan te doen als speedpedelec gebruiker. Ik raad het alvast niet aan op dat punt.

Het gaat over dit punt en dit lijkt nog mee te vallen maar je moet dit eens voorstellen in de spitsuren. Dat punt wordt wel eens onderschat.
Je trekt net op want géén wagens links en rechts en dan vlamt ne speedpedelec (of soms zelfs meerdere !!) vanuit de parking achter u (dus je ziet deze mens soms pas last minute want ie is er heel snel) u rechts voorbij en knalt zich of haarzelf asap terug naar links.

Station Heist Kruispunt

Pedelecs vlammen vanuit deze parking asap via de rechterzijde auto's voorbij aan het kruispunt

Laatst bewerkt:
Een remork hout weggedaan en 70euro kwijt (700kg).

Had het beter opgestookt in den hof.
Die ergernis heb ik ook al gehad.
Inderdaad: dus iemand die netjes zijn afvalhout gaat afleveren in het containerpark, moet daarvoor in de buidel tasten. Maar iemand die dat gewoon opstookt en daarmee heel de buurt vervuild, die komt daar mee weg.

Die ergernis heb ik ook al gehad.
Inderdaad: dus iemand die netjes zijn afvalhout gaat afleveren in het containerpark, moet daarvoor in de buidel tasten. Maar iemand die dat gewoon opstookt en daarmee heel de buurt vervuild, die komt daar mee weg.
Hier is hout wegdoen gratis behalve als het snoeiafval is …dan moet je betalen . ;)

Terug
Bovenaan