Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Fletse smaakloze platte mandarijnen 😑

Amai, gisteren liep mijn zoontje 's morgens bij zijn ontbijt plots al kokhalzend naar de vuilbak, om zijn stuk mandarijn uit te spuwen.

Ik dacht "allé, hoe erg kan het zijn...", dus ik proef zelf eens.

Mannekes, degoutant. Die langwerpige celletjes van dat vruchtvlees waren poederdroog en vielen allemaal in stukjes vaneen. :puke:

Amai, gisteren liep mijn zoontje 's morgens bij zijn ontbijt plots al kokhalzend naar de vuilbak, om zijn stuk mandarijn uit te spuwen.

Ik dacht "allé, hoe erg kan het zijn...", dus ik proef zelf eens.

Mannekes, degoutant. Die langwerpige celletjes van dat vruchtvlees waren poederdroog en vielen allemaal in stukjes vaneen. :puke:
Ja de kwaliteit van de mandarijntjes is tegenwoordig niet om voor naar Spanje te schrijven.

Ik heb onlangs eens geproefd hoe een tomaat uit eigen (iemand zijn) tuin smaakt, dat was in niets te vergelijken met de brol in de supermarkt, zo lekker.

Ja de kwaliteit van de mandarijntjes is tegenwoordig niet om voor naar Spanje te schrijven.

Ik heb onlangs eens geproefd hoe een tomaat uit eigen (iemand zijn) tuin smaakt, dat was in niets te vergelijken met de brol in de supermarkt, zo lekker.
Je ruikt het zonnetje op die tomaten. :love:

Radiospotje van Keytrade bank. Vrolijk kerstdeuntje om een nieuwe rekening te promoten waarbij je denk ik ook een bedrag cadeau krijgt :sarcastic:
Afsluiter van dat liedje "Geef liever geld". Man man wat een dooddoenertje, weg gezelligheid en sfeer, payconiq en klaar. Lekker transactioneel :clap:

Radiospotje van Keytrade bank. Vrolijk kerstdeuntje om een nieuwe rekening te promoten waarbij je denk ik ook een bedrag cadeau krijgt :sarcastic:
Afsluiter van dat liedje "Geef liever geld". Man man wat een dooddoenertje, weg gezelligheid en sfeer, payconiq en klaar. Lekker transactioneel :clap:
Cash. De beste waardebon die je kan krijgen. Die andere belanden toch maar in de kast :unsure:

Fletse smaakloze platte mandarijnen 😑
Paar weken geleden zo een heel netje weggegooid. Niet te vreten door de smakeloosheid. Bah.

"voor naar Spanje te schrijven" nice one :lol: :rofl:

Da's juist het probleem...de meeste komen niet uit Spanje maar uit Zuid-Afrika of Zuid-Amerika en zijn al drie weken onderweg.
Door DANA zijn veel plantages verzopen en is de oogst in Andalusië totaal mislukt.

Te vroeg victorie gekraaid. Nu merk ik op de trein dat ik geen toegang heb tot de Pickx app. Mijn vriendin heeft er geen problemen mee.

Nu zit ik weer verwikkeld in een hallucinant gesprek in de hel van de Proximus klantendienst.

"Ik heb nergens toegang, niet op de app, niet via Chrome, niet via Edge,..."
- "Heb je al een andere browser geprobeerd?"

:wallbash:

Te vroeg victorie gekraaid. Nu merk ik op de trein dat ik geen toegang heb tot de Pickx app. Mijn vriendin heeft er geen problemen mee.

Nu zit ik weer verwikkeld in een hallucinant gesprek in de hel van de Proximus klantendienst.

:wallbash:

Ze hebben wel een punt he. Er is nog firefox, opera, safari...

Ze hebben wel een punt he. Er is nog firefox, opera, safari...
Eigenlijk zou ik er beter mee lachen in plaats van mij erin op te jagen.

"Nee, het werkt op geen enkele browser, en ook niet in de app".
- "En heb je al eens je cookies verwijderd?"
"Ja, dat helpt niet" (ik zal maar rustig blijven en niet vermelden waarom ook dat een vraag is van iemand die duidelijk een script zit af te lezen zonder er iets van te snappen)
- "En heb je toegang tot My Proximus?"
"Ja, dat is geen probleem"
- "Dus je kan inloggen op de app, maar niet op de website?"

:help:

"Nee, het werkt op geen enkele browser, en ook niet in de app".
- "En heb je al eens je cookies verwijderd?"
"Ja, dat helpt niet" (ik zal maar rustig blijven en niet vermelden waarom ook dat een vraag is van iemand die duidelijk een script zit af te lezen zonder er iets van te snappen)
- "En heb je toegang tot My Proximus?"
"Ja, dat is geen probleem"
- "Dus je kan inloggen op de app, maar niet op de website?"
Soms vraag ik me af waar men dat soort mensen vindt.
Maar het antwoord is jammer genoeg gewoon de huidige schoolverlaters.

Sommigen hebben al wel door dat ze u niet kunnen helpen, maar dan zeggen ze "meneer op mijn scherm staat..." of "meneer ik kan dat niet zien in mijn systeem heb ik toch gezegd!". Die winden zich dan wat op en gaan u wat afblaffen.

Anderen spelen het anders "mag ik de volledige naam van uw firma aub meneer" en dan "meneer dit komt niet 100% overeen met mijn scherm" en gaan u dan beginnen trollen met uiteindelijk het woord BVBA dat ontbreekt of uw naam dat afgekort in hun systeem zit en u niet kunnen helpen tot je exact geeft wat zij moeten valideren. Die amuseren zich dan nog wat door te trollen. Heb er zo ook al een gehad die na 5 minuten gezever beetje begin te lachen met mijn voornaam "a jij heet zoals uit die tekenfilm :oi22:"

Er zijn er ook te liegen als de druk wat opgevoerd wordt, a la "ik verbind u door" "ik ben nu een mail aan het typen en u ontvangt die dadelijk na ons gesprek" "morgen komt iemand langs is helemaal in orde meneer!" en dan het gesprek beëindigen en niks doen. Dan kan je de volgende dag terugbellen en alles opnieuw uitleggen aan iemand anders die niks kan terugvinden van uw gesprek gisteren.

Maar jammergenoeg heb ik nog niemand gehoord die nog een stap verder gaat en probeert ondanks het gebrekkig systeem u effectief toch te helpen, vanaf zo'n kerel daar wat veel ambetant gaat doen tegen zijn manager dan ligt hij buiten denk ik.

Soms vraag ik me af waar men dat soort mensen vindt.
Maar het antwoord is jammer genoeg gewoon de huidige schoolverlaters.

Sommigen hebben al wel door dat ze u niet kunnen helpen, maar dan zeggen ze "meneer op mijn scherm staat..." of "meneer ik kan dat niet zien in mijn systeem heb ik toch gezegd!". Die winden zich dan wat op en gaan u wat afblaffen.

Anderen spelen het anders "mag ik de volledige naam van uw firma aub meneer" en dan "meneer dit komt niet 100% overeen met mijn scherm" en gaan u dan beginnen trollen met uiteindelijk het woord BVBA dat ontbreekt of uw naam dat afgekort in hun systeem zit en u niet kunnen helpen tot je exact geeft wat zij moeten valideren. Die amuseren zich dan nog wat door te trollen. Heb er zo ook al een gehad die na 5 minuten gezever beetje begin te lachen met mijn voornaam "a jij heet zoals uit die tekenfilm :oi22:"

Er zijn er ook te liegen als de druk wat opgevoerd wordt, a la "ik verbind u door" "ik ben nu een mail aan het typen en u ontvangt die dadelijk na ons gesprek" "morgen komt iemand langs is helemaal in orde meneer!" en dan het gesprek beëindigen en niks doen. Dan kan je de volgende dag terugbellen en alles opnieuw uitleggen aan iemand anders die niks kan terugvinden van uw gesprek gisteren.

Maar jammergenoeg heb ik nog niemand gehoord die nog een stap verder gaat en probeert ondanks het gebrekkig systeem u effectief toch te helpen, vanaf zo'n kerel daar wat veel ambetant gaat doen tegen zijn manager dan ligt hij buiten denk ik.
Het probleem is dat je als klant echt machteloos bent, tot je een competent iemand aan de lijn krijgt.

Ik moest dit jaar een volmacht regelen voor mijn mama, die de rekening van mijn opa wou beheren via online banking.

Hij had 2 rekeningen bij 2 verschillende banken. Bij bank 1 was dit direct zonder veel gedoe geregeld. Bij bank 2 was het een ander paar mouwen.

Eerst kon ik de klantendienst maar niet bereiken wegens “drukte”, ondanks bellen op de meest verschillende tijdstippen van de dag. Toen ik na meermaals proberen eindelijk iemand aan de lijn kreeg, was die mij aan het wijsmaken dat mijn mama ook een rekening moest openen bij hun bank om de online banking van mijn opa te kunnen doen.

Ik zei dat dit mij nogal sterk leek en dat dit bij bank 1 ook totaal niet nodig was. Kreeg toen een mail van hem, om dan zogezegd een rekening te openen. Vond dat nogal vaag, dus de volgende dag eens een lokaal kantoor proberen bereiken. Heeft ook even geduurd om binnen te geraken.

Maar zoals ik dacht was zelf een rekening openen absolute zever en dat lokaal kantoor had het op 24u in orde gebracht.

Stel nu dat je die pipo van de algemene klantendienst zou geloven, dan hangt ge nog vast aan hen met een nutteloze rekening.

Ik heb ooit tegen zo'n Proximus gast dat mij aan het lijntje hield en aan het trollen was kwaad geworden en gezegd iets als "kunt ge mij doorverbinden met uw supervisor want dit kan echt niet" -> dat kan ik niet doen meneer eerst moet u uw bedrijfsnaam zeggen -> "dat is toch ongelooflijk, en wat is uw naam?!" en die gast antwoorde met "Redwan, en wat is uw naam?" terwijl ik hem in het begin 2x mijn naam en adresgegevens telefoonnummer etc opgenoemd en gespeld had. Dat is toen ik dacht OK chill out je kan nu beter het gesprek vriendelijk proberen beëindigen alvorens een hoop nobody's u nog gaan doxen of intimideren in de prive sfeer.

Amai dit exact. Proximus heeft mijn overdracht bij verhuis zodanig omzeep geholpen dat ik 10 dagen ofzo zonder internet zat. First world problems enal zeker maar toch vervelend.

Ongelooflijk hoe veel dingen er gezegd en beloofd zijn zonder dat er ook maar iets van gebeurd is.
“U mag er zeker van zijn, morgen is het inorde”
- “ Euh ja maar uw collega zei gisteren exact hetzelfde, yet here we are”
“Neenee, u mag er van op aan meneer”

X5 ofzo met elke dag een andere oplossing en verhaaltje. Constant elkaar tegenspreken ook.

Op de duur uit wanhoop me er gewoon bij neergelegd dat er blijkbaar geen enkele manier is om iets gedaan te krijgen wat niet in hun standaard flow past en dat ze ook gewoon maar kunnen zeggen wat ze willen, zonder enig gevolg.

Ik moet wel zeggen, dat gedoe heeft me wel veel voldoening opgeleverd toen ik uiteindelijk heel de nest bij Proximus weggehaald heb en naar Edpnet gegaan ben. Geen van die helpdeskmedewerkers zal er ook maar een seconde van wakker liggen, maar ik betaal nu toch elke maand Edpnet met de glimlach, denkend aan hen.

Vanaf het duidelijk wordt dat ze niets kunnen doen moet je beleefd en duidelijk achter hun supervisor blijven vragen. Vanaf het duidelijk wordt dat je niet afgeeft zal het soms opeens wel lukken om te doen wat je vraagt, of anders krijg je de supervisor die toch iets meer mogelijkheden heeft om dingen gedaan te krijgen.

Diegenen die je eerst aan de lijn krijgt zitten daar echt om de mensen af te moedigen, een soort firewall voor de bellers eruit te filteren die niet voldoende doorzettingskracht hebben om hun probleem opgelost te krijgen.
Triestig.

Nog erger zijn die automatische keuzemenus zonder einde. 'Druk 1 voor nederlands, druk 8 voor aankopen en leveringen, druk 3 voor leveringen in Antwerpen, druk 5 indien uw levering reeds plaatsgevonden heeft, druk 45387 indien het product niet aan uw wensen voldoet, druk ..... ' om dan uiteindelijk te horen "voor vragen over x, wend u tot de veelgestelde vragen sectie op onze website. Danku." *klik*

Raaaaargh :wallbash::wallbash:

Het ironische is dat als je belt voor een abbonnement dat iets zwaarder is en meer kost, dan ineens kunnen die wel normaal doen. Dat zijn ook andere telefoonnummers. Dan kan plots iedereen alles terugvinden, heb je geen lange wachttijd, spreek je altijd met mensen met kennis van zake, die verkopen niet wat onmogelijk is, die sturen u zelf een ticketnummer als uw internet plat ligt of als er 's nachts updates komen, als er een technieker langskomt dan laat die de boel zomaar niet achter zonder het marcheert enz.

Alsof dat dat gewoon een andere firma is waar je mee samenwerkt.

Bijvoorbeeld:
* Telenet Business Fibernet (61€) = total shit support
* Telenet Corporate Fibernet (startend vanaf 135€) = normale support wat elke particuliere mens en zeker bedrijf zou verwachten

Laatst bewerkt:
Het ironische is dat als je belt voor een abbonnement dat iets zwaarder is en meer kost, dan ineens kunnen die wel normaal doen. Dat zijn ook andere telefoonnummers. Dan kan plots iedereen alles terugvinden, heb je geen lange wachttijd, spreek je altijd met mensen met kennis van zake, die verkopen niet wat onmogelijk is, die sturen u zelf een ticketnummer als uw internet plat ligt of als er 's nachts updates komen, als er een technieker langskomt dan laat die de boel zomaar niet achter zonder het marcheert enz.

Alsof dat dat gewoon een andere firma is waar je mee samenwerkt.

Bijvoorbeeld:
* Telenet Business Fibernet (61€) = total shit support
* Telenet Corporate Fibernet (startend vanaf 135€) = normale support wat elke particuliere mens en zeker bedrijf zou verwachten

Heb dat ook met proximus voor. Internet en gsm is helpdesk voor bedrijven: instant geholpen.

Digitale tv en gsm van mijn madam was prive pakket: normale helpdesk.

Wat een verschil.

Terug
Bovenaan