Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wat een nest is dat toch. 🥹
48 minuten te laat and counting :love: .

-1 en het spel is om zeep :lol:

Deze morgen aan de school van mijn kinderen een klein manneke van ik schat 4-5 jaar met zijn step traag het zebrapad zien oversteken. Dat is vlak aan school te midden de dorpskern. Op zich een veilig zebrapad, maar ik had precies een bizarre ingeving over de chauffeur voor mij.

Aangezien mijn wagen in de garage staat, was ik mee met m'n vrouw. Ik zeg haar out of the blue 'hopelijk ziet die chauffeur voor ons dat manneke afkomen terwijl dat ventje met z'n step begint over te steken. Wagen voor ons stopt. Oef.

Maar plots, terwijl dat manneke nadert, begint die voor ons stillekes vooruit te bollen zonder te stoppen. Ik zie dat ventje verdwijnen voor die wagen (hij kwam zelfs niet tot boven de motorkap) en zie tegelijkertijd die wagen verder en verder vooruit bollen. Ik wist totaal niet wat ik kon doen om die situatie te stoppen. 't Ging heel snel, ik dacht even: op de claxon van m'n vrouw beginnen drukken (alé, van haar wagen é) maar voor 't zelfde geld geeft dat paniek aan de chauffeur voor ons en rijdt die gewoon in één trek door, met alle gevolgen van dien.

Manneke kwam plots tevoorschijn aan de andere kant en wreef over z'n jas. Ik vroeg ofdat alles in orde want ik ging ervan uit dat de wagen hem licht geraakt had. Hij was duidelijk onder de indruk.

Op dat moment rijdt die wagen gewoon door, terwijl er nog een voetvanger aan het oversteken was en ook die totaal niet had gezien. Ook bijna omver.

Die machteloosheid op zo'n moment is toch maar een akelig gevoel die even is blijven hangen.

48 minuten te laat and counting :love: .

-1 en het spel is om zeep :laugh:

'winterse omstandigheden' 🥸

Ik houd mijn hart vast voor als het echt begint te vriezen.
Kan altijd erger.

Kan altijd erger.

"buschauffeur kan passagiers op tijd evacueren"

De vertragingen hebben mss levens gered.

Wat heeft black friday te maken met file deze vrijdag en het feit dat ze dan met meerdere in een auto zitten?
Met de verplaatsingsdwang van een hele hoop mensen om koopjes in te slaan, ga ik ervan uit dat velen met hun gezin de wegen vandaag gaan bevolken, tot ergernis van van de werkende mens. Niet veel verschil met een zaterdag of woensdag, zou je zeggen, maar het zijn koopjes. Dan zijn de mensen er gauw bij, kijkende naar de solden-periodes.

Ik geloof dat ze daar bij de planning wel wat onrealistische verwachtingen hebben van hoe snel je pakjes kan leveren en van hoeveel verkeer er op de baan is. Imo worden die koeriers eigenlijk zwaar onder druk gezet/ uitgebuit.
Een tijdje geleden was daar nog een reportage van. Daar was dan een koerier en die had die dag pech. Hij had een enorme workload. Hij kreeg dat dus onmogelijk allemaal verwerkt die dag.

Via de speaker werd die mens dan afgeblaft gelijk ne hond door zijn baas dat hij maar sneller moest werken en dat de rest hem geen moer interesseerde.

Gevonden. Dit was bij onderaannemers van PostNL
Kinderarbeid en uitbuiting bij PostNL

Heel herkenbaar. Maar ben ondertussen het stadium verder en de pijntjes zijn er ook.

Ouderdom zeker?
Nuja, op 30jarige leeftijd hoop ik mezelf niet te oud te noemen. Er wordt wel eens gezegd dat sporten energie geeft, maar dat hebben wij dus nooit ervaren.

Ik had vandaag alleen maar tevreden reizigers en een trein die mooi op tijd reed. 🤩
giphy.gif

22 euro invoerrechten moeten betalen voor een geschenk die ik uit het buitenland opgestuurd krijg
9 postkaarten versturen naar het buitenland. Formaat was binnen de grenzen maar blijkbaar zijn vierkante postkaarten altijd niet genormaliseerd ongeacht het formaat. Ouch. Dat wist ik niet. Ik had me beter moeten informeren.

Totale kostprijs om deze op te versturen: 85,3 € :S (Genormaliseerd is maar een derde van dat tarief en dat zou dan 28,x € zijn)
En dan die postbediende: Ja vanaf januari slaan de prijzen op en wordt het een beetje duurder.

Terug
Bovenaan