Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Tja, dat is ondernemen hé. De risico's van het vak.
Als ze al eens zouden beginnen met deftige programma's te maken ipv de zoveelste (scripted) reality-serie of één of ander ding met dezelfde afgezaagde BV's.

Als ze al eens zouden beginnen met deftige programma's te maken ipv de zoveelste (scripted) reality-serie of één of ander ding met dezelfde afgezaagde BV's.
Gelukkig gaat het leven ook verder zonder The Masked Singer en maar beter ook. :unsure:

Is er op den duur niet wat teveel keuze in tv-zenders?
Oké, terug naar vroeger met alleen brt en TROS moet nu ook niet, maar nu is het gewoon teveel.

Idem met radiozenders op DAB: Joe, Joe 50/60, Joe 60/70, joe 70/80, joe 80/90, joe christmas, Willy 1, Willy 2,…
Meer dan 100 zenders zeker?

Oké, terug naar vroeger met alleen brt en TROS moet nu ook niet, maar nu is het gewoon teveel.

Idem met radiozenders op DAB: Joe, Joe 50/60, Joe 60/70, joe 70/80, joe 80/90, joe christmas, Willy 1, Willy 2,…
En nog klagen de mensen dat op zender x iets uitgezonden wordt wat hun niet aanstaat :unsure: .

Ik heb mij dat ook al afgevraagd, die overvloed van zenders kan toch niet rendabel zijn. Dat is waarschijnlijk een pak marktonderzoek hebben ingezeten om zo een niche doelgroep te bereiken maar dan nog. De tijd dat ik bewust nog eens naar Play 5/6 of VTM 2/3 heb gekeken is toch al een hele tijd geleden.

Deze nacht om 4u wakkergemaakt door de dochter, niet veel meer geslapen, dus redelijk brak. Hoest ik deze morgen, wat mijn keel leek pijn te doen. In de auto deze morgen voel ik wat aan mijn hals, om te zien of die gezwollen is, want ik lijk wat hees. "Klikt" er iets en doet mijn keel nog meer pijn, ook weer een nieuwe ervaring, lijkt alsof er iets scheelt met mijn strottehoofd ofzo.

Deze nacht om 4u wakkergemaakt door de dochter, niet veel meer geslapen, dus redelijk brak. Hoest ik deze morgen, wat mijn keel leek pijn te doen. In de auto deze morgen voel ik wat aan mijn hals, om te zien of die gezwollen is, want ik lijk wat hees. "Klikt" er iets en doet mijn keel nog meer pijn, ook weer een nieuwe ervaring, lijkt alsof er iets scheelt met mijn strottehoofd ofzo.
Ah, beginnende ontsteking of angine?

Ah, beginnende ontsteking of angine?
Geen idee. Ik heb nog nooit in mijn leven een angine gehad en nog maar een paar keer een keelontsteking. Ik heb gisteren wel drie uur aan een stuk staan praten tegen een hoop passieve studenten dus het zou ook een beetje alles bij elkaar kunnen zijn en overbelaste stembanden ofzo.

Wel lastig met een dag vol meetings en morgen weer lesgeven om je stembanden te laten rusten.

Vorige week vrijdag enorm druk op de wegen. Langste tijd stilgestaan dit jaar en uit curiositeit rondgekeken. Dit jaar nooit zoveel auto's gezien met twee-drie personen in. Bon, waarschijnlijk omdat het Black Friday is, zeker?
Blijkt dat het deze vrijdag is, :help:@fileleed.
Een kaarsje branden dat ze me niet oproepen vrijdag.

Vorige week vrijdag enorm druk op de wegen. Langste tijd stilgestaan dit jaar en uit curiositeit rondgekeken. Dit jaar nooit zoveel auto's gezien met twee-drie personen in. Bon, waarschijnlijk omdat het Black Friday is, zeker?
Blijkt dat het deze vrijdag is, :help:@fileleed.
Een kaarsje branden dat ze me niet oproepen vrijdag.
Wat heeft black friday te maken met file deze vrijdag en het feit dat ze dan met meerdere in een auto zitten?

Dit snap ik niet. Veel concurrenten zijn goed, dat drukt de zwaksten eruit en dwingt anderen tot innoveren. Misschien knelt daar het schoentje wel bij VRT en VTM :).

Dit snap ik niet. Veel concurrenten zijn goed, dat drukt de zwaksten eruit en dwingt anderen tot innoveren. Misschien knelt daar het schoentje wel bij VRT en VTM :).
Knelt het daar niet bij de veel ondernemingen die (lange) tijd het heel goed deden en dan "plots" concurrentie krijgen (meestal vanuit het buitenland) en gepakt worden op hun eigen strategie. En dan wenen dat ze het spel niet meer kunnen meespelen?

In heel lang nog eens van die ringvormige Crokychips gekocht, vond dat altijd de beste. Die zijn nu blijkbaar compleet anders en veel minder aangenaam. Veel dunner en de textuur klopt niet. Rap eens opgezocht en blijkt dat ze effectief veranderd zijn omdat ze hun licentie verloren zijn aan een Duitse concurrent. Jammer, maar de volgende keer geen Croky meer. :(

Ik hoop vooral dat één van onze lumineuze politici niet weer op het idee komt hier een taks à la een SABAM-heffing op harde schijven voor invoert. Ik las al in een krant dat een politica van de N-VA vindt dat we zouden moeten verplichten dat lokaal aangekochte televisies pre-geïnstalleerd de apps van VRT en VTM erop zouden moeten hebben... nee, dank u ik doe dat liever zelf dan een verplicht hogere prijs erbovenop...

Cord-cutting betekent dat ik inderdaad via mijn kabelabonnement niet onrechtstreeks meer moet meebetalen voor zenders waar ik praktisch niet naar kijk (VTM) en dat kan ik enkel toejuichen. Van de lokale Vlaamse programma's zou ik er maar een handvol missen: De Mol, De Ideale Wereld, een goede quiz, of wat actua (maar dat is staatszender), sporadisch eens een goede Vlaamse serie (Nonkels, Onder Vuur) al zitten daar ook veel series tussen waarbij ik denk aan het spreekwoord "eigen lof stinkt" als je de recensies uit de Vlaamse pers erbij neemt ...

In totaal kunnen die toch niet op tegen het internationale aanbod: slechts zelden qua kwaliteit, en al helemaal niet qua variëteit (bepaalde genres bestaan gewoon niet in het Vlaamse aanbod).

In heel lang nog eens van die ringvormige Crokychips gekocht, vond dat altijd de beste. Die zijn nu blijkbaar compleet anders en veel minder aangenaam. Veel dunner en de textuur klopt niet. Rap eens opgezocht en blijkt dat ze effectief veranderd zijn omdat ze hun licentie verloren zijn aan een Duitse concurrent. Jammer, maar de volgende keer geen Croky meer. :(
Bedoel je deze: https://www.croky.be/nl-BE/onze-chips/snacks?
Ik vermoed dat het Duitse merk Chio is. Die verkopen ze hier ook wel (https://www.ah.be/producten/merk/chio/chips). Misschien zijn die beter?

't is ook gewoon een veranderend landschap he.
mensen betalen liever een abonnement voor een ruim aanbod waar kwaliteit in zit, dan elke keer weer dezelfde bagger-reclame moeten doorstaan voor een handvol kwaliteitsprogramma's per jaar tussen een hoop filler en heruitzendingen.

Ik hoop vooral dat één van onze lumineuze politici niet weer op het idee komt hier een taks à la een SABAM-heffing op harde schijven voor invoert. Ik las al in een krant dat een politica van de N-VA vindt dat we zouden moeten verplichten dat lokaal aangekochte televisies pre-geïnstalleerd de apps van VRT en VTM erop zouden moeten hebben... nee, dank u ik doe dat liever zelf dan een verplicht hogere prijs erbovenop...

zou mij eigenlijk niet boeien, tbh.

Dat ik dit jaar al veel te vaak bij de begrafenisondernemer ben geweest voor n laatste groet van een ouder van iemand uit onze vriendengroep

En ten tweede, dat dat de weinige momenten zijn dat de hele vriendengroep nog eens samenkomt 🙁

Terug
Bovenaan