Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Politie bellen en dat is opgelost?
niet per sé he. in het beste geval contacteert de politie de eigenaar om hem te verplichten zijn wagen te verplaatsen.

maar met de Gentse Feesten zie je dat hier in de straat ook: dan staat er altijd wel minsten 1 wagen die elke dag een extra bonnetje onder de ruitenwisser krijgt. da's een dure rekening voor die persoon, maar het probleem dat die wagen hier fysiek (en onrechtmatig) een parkeerplaats komt innemen wordt niet opgelost.

niet per sé he. in het beste geval contacteert de politie de eigenaar om hem te verplichten zijn wagen te verplaatsen.

maar met de Gentse Feesten zie je dat hier in de straat ook: dan staat er altijd wel minsten 1 wagen die elke dag een extra bonnetje onder de ruitenwisser krijgt. da's een dure rekening voor die persoon, maar het probleem dat die wagen hier fysiek (en onrechtmatig) een parkeerplaats komt innemen wordt niet opgelost.
Tijdens een evenement maakt dat uiteraard weinig uit. Maar in een gewone woonwijk kan het wel nut hebben om de politie te bellen.
1x de politie gebeld omdat ik niet kon laden. Heel vriendelijk en ze waren 5 minuten later ter plaatse om te bekeuren. Wonderbaarlijk stond de dame van de wagen plots bij ons: "ik wist niet dat het verboden was!!!". Ze zal daar geen tweede keer staan.

(Daarna hebben ze meegenomen in hun combi en ben ik thuis afgezet zodat ik niet moest wandelen :unsure: )

ja, maar als die vrouw daar niet wonderbaarlijk staat om die wagen te verplaatsen, stak er dus ook gewoon een boete onder haar ruitenwisser, en had jij je nog niet aan die laadpaal kunnen zetten.

Dan is dat omdat die niet betaald heeft, maar op een legale plek staat. Een fout geparkeerde krijgt geen ticket onder de ruit, maar wordt weggetakeld als hij in storend geparkeerd staat.
In jouw voorbeeld gaat het om legale parkeerplaatsen, maar voorbehouden voor bepaalde doelgroep. Die gaan ze idd niet takelen, maar bekeuren. Ik zie dat nog veranderen. Wel decennia te laat, want voor de gehandicaptenplaatsen hebben ze ook nooit willen takelen (hier en daar een gemeente gelaten). Dat vind ik toch nog erger dan parkeren op een laadplek.

tijdens de GF kunt ge hier niet betalen, enkel bewoners mogen hier dan parkeren.
ik weet niet hoe het reglement dan werkt, maar dan sta je als niet bewoner sowieso fout geparkeerd.

Mijn zus heeft in Oostende een parkeerboete gekregen van die auto met camera's op die daar rond rijdt. Ze was een patiënt thuis gaan afzetten en net dan passeert die camerawagen.
Er was onlangs al iets in de media gekomen over wagens met invalidenkaart die onterecht beboet werden in Oostende door die auto, nu toevallig mijn zus ook tijdens het stilstaan (laden/lossen of instappen/uitstappen).
Ze vroeg wat ze moest doen, dus uiteraard niet betaald en de boete met uitleg terug gestuurd. Ik zou wel eens willen zien hoeveel die automatisering van boetes nu precies opbrengt als invaliden en andere niet terecht bekeurden klacht indienen. Die moeten toch ook manueel behandeld worden, waar je met parkeerwachters die zaken niet hebt.
Die parkeerwachters hebben natuurlijk ook hun lopende kost, maar zo'n auto met ANPR camera er op is ook niet gratis.

Mijn zus heeft in Oostende een parkeerboete gekregen van die auto met camera's op die daar rond rijdt. Ze was een patiënt thuis gaan afzetten en net dan passeert die camerawagen.
Er was onlangs al iets in de media gekomen over wagens met invalidenkaart die onterecht beboet werden in Oostende door die auto, nu toevallig mijn zus ook tijdens het stilstaan (laden/lossen of instappen/uitstappen).
Ze vroeg wat ze moest doen, dus uiteraard niet betaald en de boete met uitleg terug gestuurd. Ik zou wel eens willen zien hoeveel die automatisering van boetes nu precies opbrengt als invaliden en andere niet terecht bekeurden klacht indienen. Die moeten toch ook manueel behandeld worden, waar je met parkeerwachters die zaken niet hebt.
Die parkeerwachters hebben natuurlijk ook hun lopende kost, maar zo'n auto met ANPR camera er op is ook niet gratis.
Per parkeerwachter zal het bedrijf ong 40.000€ betalen per jaar en zo een auto kan verschillende parkeerwachters vervangen. Die verdiend zichzelf wel snel terug, zelfs als ze er iemand moeten bijnemen om de fouten te behandelen.

Steeds terugkomende ergernis wanneer je iets doet met sociaal-gehandicapten:

Het zichzelf cadeautjes toe-eigenen door zelf consistent het meeste te consumeren en daarna te stellen: "Rekening gewoon delen door [aantal aanwezigen]?". Vaak door de meest-verdienenden, ten koste van de minder-verdienenden. En dat gedrag dan nog eens te framen als: "Zie hoe chill ik ben wanneer het op geld aankomt". :laugh:

Wauw, je bent "chill" wanneer het aankomt op andere mensen forceren om jou te trakteren. Echt, applaus hoor jongen.

Het gaat mij echt niet om het geld. Die paar euro kunnen mij gestolen worden. Maar als je overduidelijk het meeste geconsumeerd hebt, en je bent dan nog eens te gierig of te lui om zelf te gaan afrekenen, dan ga je toch niet ZELF achteraf beginnen over "rekening splitsen"? Neen, dan toon je je bereid om uw gedeelte te betalen. Zeker wanneer je ook nog eens dubbel zoveel verdient dan de anderen. Dat is nu toch geen rocket science en een doodsimpel principe? Mensen die die voeling niet hebben, bah.
De voorstellen om gewoon de rekening te splitsen moeten komen van diegenen die het minst geconsumeerd hebben. Dàt is chill.

Groetjes, iemand die supergraag zelf trakteert uit eigen initiatief maar die er een hekel aan heeft om in die positie gedwongen te worden.
Ge kunt ook gewoon zeggen: "ik reken het liever uit". Dat valt bij onze groep wel meer voor hoor.
Rekening komt: dan de vraag of we delen of uittellen. Al een paar keer dat iemand vraagt om het gewoon uit te tellen omdat ze bv niet mee gedronken hebben van de wijn. Sure thing dan, ik snap dat.

Zelf split ik meestal, want meestal scheelt dat toch nooit echt veel, zeker in ne grotere groep. Maar alle begrip voor mensen die het liever na tellen. Daarom dat ik uw ergernis wel begrijp, zeker als het voorstel komt van diegene die er het meeste voordeel uit haalt.
Maar wat ik ni snap is dat ge dan gewoon uw kas of vreet en er verder niks aan doet.

Zegt in't vervolg gewoon dat ge de rekening mee nr huis neemt en het wel uittelt.

Ge kunt ook gewoon zeggen: "ik reken het liever uit". Dat valt bij onze groep wel meer voor hoor.
Rekening komt: dan de vraag of we delen of uittellen. Al een paar keer dat iemand vraagt om het gewoon uit te tellen omdat ze bv niet mee gedronken hebben van de wijn. Sure thing dan, ik snap dat.

Zelf split ik meestal, want meestal scheelt dat toch nooit echt veel, zeker in ne grotere groep. Maar alle begrip voor mensen die het liever na tellen. Daarom dat ik uw ergernis wel begrijp, zeker als het voorstel komt van diegene die er het meeste voordeel uit haalt.
Maar wat ik ni snap is dat ge dan gewoon uw kas of vreet en er verder niks aan doet.

Zegt in't vervolg gewoon dat ge de rekening mee nr huis neemt en het wel uittelt.

Ik heb dat ook effectief gezegd: dat ik het zou bekijken en nasturen.

Ik smijt de volgende dag de rekening in de Whatsapp omdat ik niet goed wist wie wat besteld had. En net toen iemand duidelijkheid gaf en er dus geen issue meer was, reageert de sociaal-gehandicapte op behoorlijk arrogante wijze: "Kerel, splitst dat toch gewoon!". Met zo'n ondertoon van: "Gij mierenneuker" of "gij gierigaard". Terwijl het net omgekeerd is.

Het irritante is dat je dit gevecht niet kunt winnen, want elk woord dat ik er nog aan verspil geeft de indruk dat hij gelijk heeft: dat ik een mierenneuker zou zijn, of tot op de laatste euro wil tellen. Quod non. Het is nu een princiepskwestie geworden.

Ik laat het sociaal ongemak in de groep nu rustig pruttelen.

Hier is de standaard toch ook dat het gewoon uitgerekend wordt, tenzij iedereen zowat gelijkaardig heeft geconsumeerd. Maar meestal heb je dan een deel mensen dat wel wijn wil drinken en een deel niet, of wel dessert/voorgerecht en een deel niet, dus dan reken je dat gewoon uit.

Allez eerlijk gezegd herken ik dit probleem niet, wat voor een vriendengroepen zijn dat dan ook? Wat volgens mij net meer miserie geeft is die dynamiek van iedereen eens op zijn beurt trakteren.

Allez eerlijk gezegd herken ik dit probleem niet, wat voor een vriendengroepen zijn dat dan ook? Wat volgens mij net meer miserie geeft is die dynamiek van iedereen eens op zijn beurt trakteren.
Uiteindelijk valt dat bij ons wel mee hoor.
Iedereen geeft trouw zijn rondje en is eigenlijk maar 1 koppel dat zo doet.En die zijn er maar sporadisch bij.

bij ons wordt daar eigenlijk niet echt naar gezien? den ene keer betaalt den ene, een andere keer iemand anders.
alleen die dat nooit betalen vallen uit de boot, maar anders is het allemaal niet zo'n issue.

Een pc verkocht aan mensen (vader met zijn zoon) van ergens diep uit Wallonië. Ze hebben 2u30 enkel gereden om dan hier een uur in mijn living te staan leuteren. Eindeloos. De vader zijn grootste bekommernis was waarom de computer zo goedkoop was (de omgekeerde wereld?!), want ze waren al 3 maand een computer aan het zoeken. Ik had precies meer moeten vragen aan hem.

En dan nog beginnen vragen of ik gekraakte Autocad op de computer kon installeren.

Holy shit. Was een sympathieke man, maar ik ging ze bijna buitensmijten op een bepaald moment 😅 .

Laatst bewerkt:
Ook maar eens online een aflevering meepikken dacht ik.

image.png

Zucht.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241015_96629075

Serieus? Waarom geven ze die mensen eigenlijk nog maar de kans om zo in het nieuws te komen. Ik weet dat het een plus-artikel is, dus hierbij korte samenvatting:
Na 40 minuten was er een technicus, die heeft de deur op een kier gekregen dus die mensen hebben continu contact gehad met de technicus.
Ok, het lukte niet onmiddellijk om de deuren open te krijgen, ze zaten in totaal ongeveer 1h45 vast, maar echt waar:
'Een trauma voor het leven'
'Ze kon nog nauwelijks ademen' (de deur stond op een kier, hoezo kon ze nog amper ademen?)
De echtgenoot is daar vrij agressief met een koevoet zelf de deur komen proberen openbreken...

Als ik dit lees, hoop ik echt dat ik mijn kind iets weerbaarder ga opvoeden. En dat ik zelf iets rustiger blijf in zulke situaties.

Ik moet echt minder het streeknieuws lezen, niet goed voor mijn gezondheid

Nog geen formulier gehad van de belastingen. Ik moet terugbetalen dus had gedacht dat die ondertussen al zou aangekomen zijn.

Mijn ene rookmelder geeft aan dat de batterij bijna plat is, om de minuut zo’n dubbele pieptoon.
Ik heb er met een ingebouwde batterij, ik dacht die ergens het zwijgen op te leggen maar dat kan dus niet.
Er zou toch een mogelijkheid mogen zijn die melding enkele uren stil te zetten ofzo.

Dat spel zal dus blijven piepen tot de batterij helemaal plat is :unsure:

Terug
Bovenaan