Je ergernissen van vandaag - Deel 2

@Waelvis Deze review heeft mij overtuigd om voor de nieuwe te gaan (die van 512). Ik ben er enorm content van maar heb natuurlijk geen vergelijking met de vorige versie. Ik heb anders geen console en enkel games op mijn PC maar aangezien ik hier vaak al 10+uur per dag zit was die SteamDeck echt een zegen om gewoon overal beetje te kunnen gamen en vooral niet aan mijn pc te moeten zitten. Natuurlijk de financiële kant en of ge überhaupt ene moet hebben is iets wat ge voor uzelf moet uitmaken.

Geen warm water meer uit de kraan, heb al alles geprobeerd (waterdruk enz) maar vrees dat er is iets verkeerd met CV ketel.
Ze komen donderdag vr inspectie/herstel, ik hoop dat ze nu ook effectief komen, want met die stielmannen weet ge nooit.
Ondertussen moet ik nr ouders/vrienden indien ik wil douchen.

Het viel dit schooljaar tot nu toe nog mee, maar de whatsapp groep van de ouders is vandaag alsnog ontploft; eentje vraagt wie z’n kind er nog mee wil doen aan een leesjury op zaterdag voormiddag.

Waarop een stortvloed van reacties genre “oh jammer, onze X heeft dan turnen/zwemles/hockey/paardrijden/kantklossen/…”

family-guy-peter-griffin.gif

Nieuw record: laatste 10 dagen is 6 keer iemand langs geweest om de printer na te kijken, soms print hij, soms niet - nobody knows why. Herstarten en hij doet het terug, maar dat duurt +5min (dankzij de hypersnelle processoren die men vandaag de dag maakt - echt een enorme vooruitgang t.o.v. 25 jaar geleden - een HP 720C deed daar zeker 2-3 min over). Momenteel aan het kijken om een slaapgelegenheid te creëren - makkelijker voor de arme technieker die steeds moet langskomen.

Paar weken terug overgeschakeld van Telenet naar Proximus - echt fantastisch hoe hun decoder uitgerust is met de nieuwste snufjes en state of the art hardware.
  • fantastische structuren, er is goed over nagedacht, dat merkt je - vlot en logisch ...
  • lightning fast respons times - vermoedelijk dezelfde hardware als in de printer denk ik
  • fantastisch duidelijke foutcodes: 106/131/136 ... telkens met woordje uitleg wat het zou kunnen zijn en hoe het op te lossen, echt chapeau
  • iets opnemen en er naar kijken is zoals op de lotto spelen - je moet geluk hebben, het geeft een extra dimensie aan je TV ervaring
  • reset werkt soms, gelukkig start die binnen de 30 minuten terug op - ideaal om snel iets kleins te eten of te drinken- een 7 gangen menu met aangepaste wijnen ofzo
  • ook over de afstandsbediening is goed nagedacht, je kan probleemloos de instellingen van de TV wijzigen, allebei zelfs

Ik werd onder mijn pauze opgebeld door een vrouw van Mediahuis. Mijn pa wou 1 maand gratis het Belang van Limburg, maar die had dat enkele maanden geleden al eens genomen en dus ging dat niet meer. Daarom heeft die de krant 1 maand lang op mijn adres laten leveren. Nu goed, meestal kwam die die dan 's morgens uit mijn bus halen ofwel las ik die zelf. Op zich wel fijn om het gazetje 's morgens bij de koffie te lezen.

Nu goed, maar een krant aan huis is voor mij geen must. Als ik eens de krant wil lezen doe ik dat op café. Ondertussen ken ik verschillende adresjes waar het belang of zelfs 3 nationale kranten liggen. Fijn eentje drinken en ondertussen het gazetje lezen. Voor mij een leuke, sociale aangelegenheid.

Nu heb ik al een paar keer telefoon gehad van Mediahuis. De eerste keer had ik dat telefoontje gemist en 's avonds teruggebeld. Nu kreeg ik dus de voicemail dat dit "Het Mediahuis is". Dus nu hebben die een paar keer teruggebeld, maar ik heb dat genegeerd omdat ik wist dat zij het waren. Vandaag heb ik dan onder mijn pauze toch maar opgepakt, want die blijven anders bezig.

Ik krijg een dame aan de lijn:

Dame: "Goedemiddag meneer. Klopt het dat u een maand heeft kunnen genieten van onze krant Het Belang van Limburg?"

Ik: "Dat klopt".

Dame: "Zeker met de aanstaande verkiezingen lijkt het me goed om de actualiteit te volgen. U hebt waarschijnlijk een sterke interesse in de actualiteit."

Ik: "Ik volg het redelijk."

Dame: "En u bent misschien ook een sportliefhebber."

Ik: "Voetbal, ja."

Dame: "Wel, wij hebben een zeer sterke krant die veel onderzoeksjournalistiek brengt. Enzovoort. Enzovoort,...."

En zo bleef die maar bezig om Het belang op te hemelen. Ik zei de hele tijd maar gewoon "Ja", terwijl ik dacht: zo sterk is die krant ook weer niet, want meestal binnen 10 minuten heb ik die uit. Daarna probeerde ze mij een abonnement aan te smeren voor 6 euro per week. Dat is niet veel, maar ik maakte duidelijk dat ik de krant altijd op café lees en dus geen abonnement nodig heb. Maar die bleef dus bezig, dus uiteindelijk heb ik beleefd, maar kordaat gezegd dat ik die krant niet moest.

Opdringerige lui zijn dat toch die verkopers.

In dezelfde categorie: Politici die ondanks een duidelijke sticker met "Geen reclame" toch uw brievenbus volproppen met blaadjes. Rot toch op. Blij als dat circus weer langs is.

Ik werd onder mijn pauze opgebeld door een vrouw van Mediahuis. Mijn pa wou 1 maand gratis het Belang van Limburg, maar die had dat enkele maanden geleden al eens genomen en dus ging dat niet meer. Daarom heeft die de krant 1 maand lang op mijn adres laten leveren. Nu goed, meestal kwam die die dan 's morgens uit mijn bus halen ofwel las ik die zelf. Op zich wel fijn om het gazetje 's morgens bij de koffie te lezen.
Je entertaint het gesprek ook wel lang. Zodra ik door heb dat ik met een verkoper te maken heb, zeg ik vriendelijk dat ik geen interesse heb en indien mogelijk om mij op de do not call lijst te plaatsen. Meestal geef ik ze de kans niet om hun praatje te doen. De meesten 'appreciëren' dat ook wel en eindigen het gesprek.

Het viel dit schooljaar tot nu toe nog mee, maar de whatsapp groep van de ouders is vandaag alsnog ontploft; eentje vraagt wie z’n kind er nog mee wil doen aan een leesjury op zaterdag voormiddag.

Waarop een stortvloed van reacties genre “oh jammer, onze X heeft dan turnen/zwemles/hockey/paardrijden/kantklossen/…”

family-guy-peter-griffin.gif
Onze X moet het kolenkot uitkuisen, en indien niet goed blijft hij er de voor- en namiddag in, sorry!

Ouders scheppen ergens zo soms een beetje op denk ik, van kijk wat onze X allemaal doet!
Onnodig idd, X kan niet volstaat.

Copy paste van Wannez he, lui zijn! Slaat wat op het onpersoonlijke zeker als je toch geen idee hebt van wie al die kinderen zijn.

Nieuwe tactiek op Vinted: iemand die allerlei spulletjes aankoopt met de bundle korting en dan zogezegd 1 item vergeten is en vraagt of je dat toch kan meesturen. :unsure “ik heb geen bod gedaan dus het leek me ok om dit te vragen”. Zie ik er uit als een liefdadigheidsinstelling?

Collega die als collega top is, maar als mens verschrikkelijk.

Feest constant en laat hare kleine bij de pa, de kleine is wel zeer goed opgevoed dat wel.
Zo een dat zich met ne gewone auto op de elektrische parkeerplaats zet.

Soit, paar maand terug wou ze perse ne hond en ze moest die die week nog hebben. Ik zeg nog: zo gaat dat niet met deftige rashonden. Neem u de tijd om dat te onderzoeken en heb geduld. Maar ja boeien hé....

Na een paar weken was ze de hond al beu, hij deed constant binnen. Maar ja, ze hield er zich ook niet mee bezig en nu is dat dier verkocht.
Ik versta zo een mensen niet, echt.

Terug
Bovenaan