Ik werd onder mijn pauze opgebeld door een vrouw van Mediahuis. Mijn pa wou 1 maand gratis het Belang van Limburg, maar die had dat enkele maanden geleden al eens genomen en dus ging dat niet meer. Daarom heeft die de krant 1 maand lang op mijn adres laten leveren. Nu goed, meestal kwam die die dan 's morgens uit mijn bus halen ofwel las ik die zelf. Op zich wel fijn om het gazetje 's morgens bij de koffie te lezen.
Nu goed, maar een krant aan huis is voor mij geen must. Als ik eens de krant wil lezen doe ik dat op café. Ondertussen ken ik verschillende adresjes waar het belang of zelfs 3 nationale kranten liggen. Fijn eentje drinken en ondertussen het gazetje lezen. Voor mij een leuke, sociale aangelegenheid.
Nu heb ik al een paar keer telefoon gehad van Mediahuis. De eerste keer had ik dat telefoontje gemist en 's avonds teruggebeld. Nu kreeg ik dus de voicemail dat dit "Het Mediahuis is". Dus nu hebben die een paar keer teruggebeld, maar ik heb dat genegeerd omdat ik wist dat zij het waren. Vandaag heb ik dan onder mijn pauze toch maar opgepakt, want die blijven anders bezig.
Ik krijg een dame aan de lijn:
Dame: "Goedemiddag meneer. Klopt het dat u een maand heeft kunnen genieten van onze krant Het Belang van Limburg?"
Ik: "Dat klopt".
Dame: "Zeker met de aanstaande verkiezingen lijkt het me goed om de actualiteit te volgen. U hebt waarschijnlijk een sterke interesse in de actualiteit."
Ik: "Ik volg het redelijk."
Dame: "En u bent misschien ook een sportliefhebber."
Ik: "Voetbal, ja."
Dame: "Wel, wij hebben een zeer sterke krant die veel onderzoeksjournalistiek brengt. Enzovoort. Enzovoort,...."
En zo bleef die maar bezig om Het belang op te hemelen. Ik zei de hele tijd maar gewoon "Ja", terwijl ik dacht: zo sterk is die krant ook weer niet, want meestal binnen 10 minuten heb ik die uit. Daarna probeerde ze mij een abonnement aan te smeren voor 6 euro per week. Dat is niet veel, maar ik maakte duidelijk dat ik de krant altijd op café lees en dus geen abonnement nodig heb. Maar die bleef dus bezig, dus uiteindelijk heb ik beleefd, maar kordaat gezegd dat ik die krant niet moest.
Opdringerige lui zijn dat toch die verkopers.
In dezelfde categorie: Politici die ondanks een duidelijke sticker met "Geen reclame" toch uw brievenbus volproppen met blaadjes. Rot toch op. Blij als dat circus weer langs is.