Je ergernissen van vandaag - Deel 2

plannen voor de ruime buurt in de bus.
niet alleen komt er dus een (eerder aangekondigde) school in mijn straat (1 rijvak, 2 richtingen), maar ze gaan ook nog een campus voor de Arteveldehogeschool aanleggen, en in de buurt studentenbehuizing.

allemaal welkom, daar niet van, en de jeugdzaal in de buurt doet wel goed werk om de overlast te beperken, dus dat zal ook het probleem niet worden.

maar ik begin wel te snappen dat sommige mensen bij het aankondigen van zulke plannen wel eens beginnen denken of het niet allemaal te druk gaat worden.

zeker als je gaat kijken naar de verkeersplannen met knippen en verkeersvrije zones die ook al aangekondigd zijn.

plannen voor de ruime buurt in de bus.
niet alleen komt er dus een (eerder aangekondigde) school in mijn straat (1 rijvak, 2 richtingen), maar ze gaan ook nog een campus voor de Arteveldehogeschool aanleggen, en in de buurt studentenbehuizing.

allemaal welkom, daar niet van, en de jeugdzaal in de buurt doet wel goed werk om de overlast te beperken, dus dat zal ook het probleem niet worden.

maar ik begin wel te snappen dat sommige mensen bij het aankondigen van zulke plannen wel eens beginnen denken of het niet allemaal te druk gaat worden.

zeker als je gaat kijken naar de verkeersplannen met knippen en verkeersvrije zones die ook al aangekondigd zijn.
Anderzijds zijn meer scholen waarschijnlijk nodig omdat de stad en omliggende gemeenten een groeiende bevolking kennen, dus tenzij men enige tijd terug zou beslist hebben om niet meer woningen toe te laten kan men nu moeilijk anders vermoed ik. En ja, er zullen dan wel stemmen opgaan om dat elders in te plannen, maar dat wordt al snel enkele rondjes NIMBY'en denk ik.

Anderzijds zijn meer scholen waarschijnlijk nodig omdat de stad en omliggende gemeenten een groeiende bevolking kennen, dus tenzij men enige tijd terug zou beslist hebben om niet meer woningen toe te laten kan men nu moeilijk anders vermoed ik. En ja, er zullen dan wel stemmen opgaan om dat elders in te plannen, maar dat wordt al snel enkele rondjes NIMBY'en denk ik.
de plannen voor de buurt zijn gewoon heel ambitieus, wat op zich goed is, maar het moet qua infrastructuur wel haalbaar zijn. en gezien ze hier een heel deel van de R40 verkeersvrij gaan maken (van de nieuwe Verapaz-brug tot Dok Noord), en in het andere deel gaan knippen (Dok Noord tot rotonde Dampoort), gaat er heel veel druk komen op straten die daar niet geschikt voor zijn.

ik ben eens benieuwd hoe ze het allemaal gaan fixen, want op dit moment lijken imo al die plannen niet altijd even compatibel met elkaar.

Tjah de "wooncrisis", nu durven ze het woord gebruiken omdat de bouwbedrijven hun order boekjes slinken, en immo's en makelaars mogelijks in de problemen raken. Die crisis is al 5 - 6 jaar bezig op de huurmarkt en bereikt nu nieuwe hoogtes. Zie @Sloan en en een vriend van me, steeds deksel op de neus, wat je ook doet (goed huurverleden voorleggen), of hoe positief je ook voorkomt. Het is nog erger als solliciteren, want er is gewoon heel weinig aanbod. En dan huurpijzen betalen waar je nog niet zo lang geleden een mooie lening met kon afbetalen (of vandaag nog).

In 2015-2016 kon je nog iets gaan zien op afspraak alleen met de immo of huisbaas. Vandaag? Bezoekdagen (trend al begonnen sinds een jaar voor corona) met 47, en dan veel geghost worden.

Laatst bewerkt:
verschrikkelijk nieuws gekregen zopas..
Nonkel, 62 jaar , op 7 maand van z'n pensioen, heeft lymfeklier kanker :(

hij was al altijd een magere kerel, een kilo of 60..... nu is hij 10 kilo kwijt in 4 maand tijd. constant moeten overgeven ook...
nooit gerookt. eens een sangria of een cocktail in de zomer, maar anders ook nooit gedronken...

Daar heb ik het dan nog eens zoveel moeilijker mee hé, iemand die een gezonde levensstijl heeft, die z'n hele leven alles heeft gedaan om gezond te blijven, zijn soms dan nog de eerste waarbij het noodlot toeslaat.

Dokter zegt : voorlopig kunnen we niets doen, de kanker zit op een beperkte plaats en zaait niet uit. Hij mag zelfs terug gaan werken! ...
(ik weet niet of ik nog die moed zou hebben hoor, 7 maand voor mijn pensioen)

Tjah de "wooncrisis", nu durven ze het woord gebruiken omdat de bouwbedrijven hun order boekjes slinken, en immo's en makelaars mogelijks in de problemen raken. Die crisis is al 5 - 6 jaar bezig op de huurmarkt en bereikt nu nieuwe hoogtes. Zie @Sloan en en een vriend van me, steeds deksel op de neus, wat je ook doet (goed huurverleden voorleggen), of hoe positief je ook voorkomt. Het is nog erger als solliciteren, want er is gewoon heel weinig aanbod. En dan huurpijzen betalen waar je nog niet zo lang geleden een mooie lening met kon afbetalen (of vandaag nog).

In 2015-2016 kon je nog iets gaan zien op afspraak alleen met de immo of huisbaas. Vandaag? Bezoekdagen (trend al begonnen sinds een jaar voor corona) met 47, en dan veel geghost worden.
Ge moet weten dat er al 3 panden zijn geweest waarbij ik niet eens een bezoek kreeg wegens bezoekdag vol.

Ge moet weten dat er al 3 panden zijn geweest waarbij ik niet eens een bezoek kreeg wegens bezoekdag vol.
Idd, ook al veel gezien indertijd reeds in 2021-22. Advertentie komt online op immoweb, en 4 uur later al update 'bezoekdag vol'. Een dag te laat is al te laat veelal.

Laatst bewerkt:
Zie @Sloan en en een vriend van me, steeds deksel op de neus, wat je ook doet (goed huurverleden voorleggen), of hoe positief je ook voorkomt. Het is nog erger als solliciteren, want er is gewoon heel weinig aanbod. En dan huurpijzen betalen waar je nog niet zo lang geleden een mooie lening met kon afbetalen (of vandaag nog).
Hier hetzelfde :(

Een stuk krapuul heeft het onderste raam van de voordeur van onze opbrengsteigendom kapot geslaan. De nieuwe voordeur van een paar duizenden euro zat er nog geen jaar in. Hoewel ik de identiteit van de minderjarige dader heb kunnen achterhalen met behulp van de buren, blijft de politie weigeren om een PV op te stellen (voor de verzekering).
Toen de krapuulvader van dat minderjarig stuk krapuul eerst beweerde om het in der minne te regelen, had de politie mij wijsgemaakt dat ik het ofwel in der minne moest regelen ofwel klacht moest indienen met behulp van een PV. Maar, zo zei de politie-inspecteur, als ik voor het eerste koos en het liep alsnog fout, dan mocht hij mij altijd contacteren om achteraf alsnog een PV op te stellen. Dat heeft mij overtuigd om die mensen een kans te geven, en het eerst in der minne te proberen.

Rarara: Toen ik de offerte doorstuurde, was het plots van "te duur meneer, te duur meneer". Ik zei dat hij moest betalen. Reageerde niet meer.
Ik dus terug naar de flikken dat ze dan maar een PV moesten opstellen. Mailen. Geen antwoord. Reminder sturen. Geen antwoord. Bellen. "Hij zal je terugbellen". Gebeurde niet. Nogmaals bellen. Nogmaals bellen. Tot ik hem te pakken kreeg. "Ja, misschien moet je het toch eerst nog eens in der minne proberen regelen maar niet de volle pot vragen want het zijn sukkelaars."
Kijk eens aan, de politie fungeert hier blijkbaar als een extra laag (bovenop alle andere lagen) sociaal werkers.

Ik zei dat ik al genoeg geprobeerd had en dat ik graag zou hebben dat ze een PV opstellen. Niets meer van gehoord. Intussen heeft de verzekering betaald dus ik ga er ook niet meer achteraan, maar what the fuck eigenlijk?! Bende tamzakken.

:wtf: :wtf:

Maar o wee als je eens blaast tegen uw gaspedaal en 31 km/h rijdt in een zone 30 hoor: "NU ONMIDDELLIJK BETALEN ANDERS ADMINISTRATIEKOSTEN EN ANDERS SLEPEN WE U VOOR HET GERECHT!!!"

De discrepantie tussen massale hoeveelheden parkeerboetes, snelheidsboetes, ... bij het minste moment van onoplettendheid enerzijds en de dienstverlening van de flikken wanneer je ze nodig hebt bij echte krapuulstreken anderzijds, begint toch echt schandalig te worden hoor. Get your priorities straight en stop eens met de weg van de minste weerstand te kiezen. Politiek, justitie en politie, bende lafbekken.

Laatst bewerkt:

Dat is ook mijn ervaring: voor de verhuur staan ze in rijen aan te schuiven, voor de verkoop komt er geen kat meer op af. Heel opmerkelijk.

Laatst bewerkt:
Een stuk krapuul heeft het onderste raam van de voordeur van onze opbrengsteigendom kapot geslaan. De nieuwe voordeur van een paar duizenden euro zat er nog geen jaar in. Hoewel ik de identiteit van de minderjarige dader heb kunnen achterhalen met behulp van de buren, blijft de politie weigeren om een PV op te stellen (voor de verzekering).
Toen de krapuulvader van dat minderjarig stuk krapuul eerst beweerde om het in der minne te regelen, had de politie mij wijsgemaakt dat ik het ofwel in der minne moest regelen ofwel klacht moest indienen met behulp van een PV. Maar, zo zei de politie-inspecteur, als ik voor het eerste koos en het liep alsnog fout, dan mocht hij mij altijd contacteren om achteraf alsnog een PV op te stellen. Dat heeft mij overtuigd om die mensen een kans te geven, en het eerst in der minne te proberen.

Rarara: Toen ik de offerte doorstuurde, was het plots van "te duur meneer, te duur meneer". Ik zei dat hij moest betalen. Reageerde niet meer.
Ik dus terug naar de flikken. Mailen. Geen antwoord. Reminder sturen. Geen antwoord. Bellen. "Hij zal je terugbellen". Gebeurde niet. Nogmaals bellen. Nogmaals bellen. Tot ik hem te pakken kreeg. "Ja, misschien moet je het toch eerst nog eens in der minne proberen regelen maar niet de volle pot vragen want het zijn sukkelaars."
Kijk eens aan, de politie fungeert hier blijkbaar als een extra laag (bovenop alle andere lagen) sociaal werkers.

Ik zei dat ik al genoeg geprobeerd had en dat ik graag zou hebben dat ze een PV opstellen. Niets meer van gehoord. Intussen heeft de verzekering betaald dus ik ga er ook niet meer achteraan, maar what the fuck eigenlijk?! Bende tamzakken.

:wtf: :wtf:

Maar o wee als je eens blaast tegen uw gaspedaal en 31 km/h rijdt in een zone 30 hoor: "NU ONMIDDELLIJK BETALEN ANDERS ADMINISTRATIEKOSTEN EN ANDERS SLEPEN WE U VOOR HET GERECHT!!!"

De discrepantie tussen massale hoeveelheden parkeerboetes, snelheidsboetes, ... bij het minste moment van onoplettendheid enerzijds en de dienstverlening van de flikken wanneer je ze nodig hebt bij echte krapuulstreken anderzijds, begint toch echt schandalig te worden hoor. Get your priorities straight en stop eens met de weg van de minste weerstand te kiezen. Politiek, justitie en politie, bende lafbekken.
Hoewel ik uw frustratie absoluut begrijp en gelijk hebt.

Waarom zou je zoiets in godsnaam in der minne proberen regelen als je een verzekering hebt en een pv nodig hebt voor uw verzekering?

En als je klacht wil indienen moet je toch niet die ene inspecteur hebben?

Dat is ook mijn ervaring: voor de verhuur staan ze in rijen aan te schuiven, voor de verkoop komt er geen kat meer op af. Heel opmerkelijk.
Ideaal, want normaal gezien huis gekocht waar ik snel in kan trekken dus de opzegperiode in het huurhuis zal dan wel snel overgenomen worden.

Hoewel ik uw frustratie absoluut begrijp en gelijk hebt.

Waarom zou je zoiets in godsnaam in der minne proberen regelen als je een verzekering hebt en een pv nodig hebt voor uw verzekering?

Omdat ik een schappelijke mens ben? :unsure:

Neen, het was toen allemaal net gebeurd, had nog geen contact gehad met de verzekeringen (dus nog geen idee of dat überhaupt gedekt werd), maar had wel al de politie gebeld. Toen kwam die inspecteur met zijn verhaaltje af, wat dus gelogen blijkt. Hij had perfect al een PV kunnen opstellen terwijl we het alsnog in der minne probeerden te regelen. Maar hij was wellicht te tam om die PV op te stellen dus heeft hij er maar zo'n draai aan gegeven: alsof dat altijd gepaard gaat met klacht indienen en administratie allerhande.
Dan denk ik al snel: stort gewoon dat geld en we zwijgen erover.

En als je klacht wil indienen moet je toch niet die ene inspecteur hebben?

Klacht is nooit in mij opgekomen.

Niet echt een ergernis, maar vond geen betere topic..

Tldr;

Ik heb genoeg mensen nodig die zeggen: "Stop overdenken en doe het Waelvis!!!"

Op 30/08 enkele games gekocht in promotie op Steam. Één ervan (Core Keeper) is mijn vrouw verzot op:
1000020873.jpg

(Ja, je rekent juist. 11u per dag. Niet dat ze er 11u per dag op gamed, maar dat ligt hier dikwijls een tijd opzij met dat spel open om te grinden/...)

Zij zit al maanden thuis met een zware (heel terechte) burn-out, en heeft er vorige week een heel zware mentale tik bijgekregen (voor wie mee is, mijn posts ivm bedrog, nakende scheiding,... gaat over haar ouders) .
Dus dat spel is ideaal om haar gedachten af te leiden. Ik ben oprecht blij voor haar hiermee en het valt op dat ze sinds ze dat speelt mentaal enorme stappen gezet heeft.

Ik heb er wel 1 zwaar probleem mee.
En dat is dat ik nu al een maand zo goed als niet op onze Steam Deck heb kunnen spelen. En aangezien we dat spel op mijn account gekocht hebben kan ik ook niet gelijktijdig iets anders spelen op m'n PC.
Voordeel hieraan is dat ik nu wel meer films en series die op mijn "to watch" lijst staan kan bekijken, en dat ik die backlog wat kan bij enen.

Sinds een dikke week heb ik Steam family management ontdekt en heeft ze haar eigen account (en de kindjes uiteraard ook).
Met die family dink kan iedereen elke game uit ieders library spelen op z'n eigen account. Maar als er bvb 2 tegelijk hetzelfde spel willen spelen moet dat in 2 accounts zitten.
Zij heeft dat spel ook op haar account gekocht, en speelt het af en toe samen met ons zonen.
Maar, aangezien haar save game op mijn account staat speelt ze meest/liefst daarop uiteraard. (Ik moet nog eens uitzoeken hoe/of het mogelijk is om die savegame over te zetten naar haar account)

Vandaag is ze terug (halftijds) beginnen werken. Dit wil natuurlijk zeggen dat ze overdag minder gaat gamen maar vooral na de werkuren, toevallig de momenten dat ik ook tijd heb om te gamen.

Momenteel staat de LCD-variant van de Steam Deck in promotie tot ze uitverkocht zijn. Worden vervangen door OLED.

Hierdoor staat die met 64GB aan 369€ en die met 256GB aan 419€. (Wij hebben indertijd 679€ betaald voor onze huidige 512GB)

Ik twijfel dan ook wel dewelke. Die van 64GB is in principe genoeg (Core Keeper is maar 670MB), zeker met een SD-kaartje erbij. Maar echt future proof is dat niet, zeker niet als ze nog andere games gaat spelen en de kinderen die ook gaan gebruiken.

Ik ben mezelf nu al ruim een week aan het tegenhouden om nu een 2e Steam Deck in huis te halen. (Echt al 10x op het punt gestaan op de bestel knop te klikken)
Met 3 kinderen die ook interesse hebben in gamen is dat op zich geen overbodige luxe. (Alhoewel we momenteel een (licht verouderde) game PC, 2 game laptops, een Steam Deck, een Switch, een PS3 en een PS4 hebben)

Maar het is financieel niet echt het ideale moment, september sowieso een heel dure maand (700€ kadaster, 650€ SSV, 500€ schooltoestanden, ...) en we zijn met onze oudste zoon bezig aan een traject voor mogelijk ASS. Dat heeft ons de afgelopen maand 700€ gekost (nog geen idee hoeveel we daarvan gaan terugkrijgen van de mutualiteit).
En ik wil, uit principe, geen geld van ons spaarrekening halen voor "een folieke".

Maar anderzijds, we gaan 3700€ terugkrijgen van de belastingen (de vraag is wanneer), dus dan stort ik dat onmiddellijk terug.
En als ik zou wachten tot we dat geld hebben is de goedkoopste Steam Deck al 569€ (512GB).

Maar dat doet me dan nog extra twijfelen, want zo een OLED scherm is natuurlijk beter. Maar "150€ beter"?

Terug
Bovenaan