Niet echt een ergernis, maar vond geen betere topic..
Tldr;
Ik heb genoeg mensen nodig die zeggen: "Stop overdenken en doe het Waelvis!!!"
Op 30/08 enkele games gekocht in promotie op Steam. Één ervan (Core Keeper) is mijn vrouw verzot op:
(Ja, je rekent juist. 11u per dag. Niet dat ze er 11u per dag op gamed, maar dat ligt hier dikwijls een tijd opzij met dat spel open om te grinden/...)
Zij zit al maanden thuis met een zware (heel terechte) burn-out, en heeft er vorige week een heel zware mentale tik bijgekregen (voor wie mee is, mijn posts ivm bedrog, nakende scheiding,... gaat over haar ouders) .
Dus dat spel is ideaal om haar gedachten af te leiden. Ik ben oprecht blij voor haar hiermee en het valt op dat ze sinds ze dat speelt mentaal enorme stappen gezet heeft.
Ik heb er wel 1 zwaar probleem mee.
En dat is dat ik nu al een maand zo goed als niet op onze Steam Deck heb kunnen spelen. En aangezien we dat spel op mijn account gekocht hebben kan ik ook niet gelijktijdig iets anders spelen op m'n PC.
Voordeel hieraan is dat ik nu wel meer films en series die op mijn "to watch" lijst staan kan bekijken, en dat ik die backlog wat kan bij enen.
Sinds een dikke week heb ik Steam family management ontdekt en heeft ze haar eigen account (en de kindjes uiteraard ook).
Met die family dink kan iedereen elke game uit ieders library spelen op z'n eigen account. Maar als er bvb 2 tegelijk hetzelfde spel willen spelen moet dat in 2 accounts zitten.
Zij heeft dat spel ook op haar account gekocht, en speelt het af en toe samen met ons zonen.
Maar, aangezien haar save game op mijn account staat speelt ze meest/liefst daarop uiteraard. (Ik moet nog eens uitzoeken hoe/of het mogelijk is om die savegame over te zetten naar haar account)
Vandaag is ze terug (halftijds) beginnen werken. Dit wil natuurlijk zeggen dat ze overdag minder gaat gamen maar vooral na de werkuren, toevallig de momenten dat ik ook tijd heb om te gamen.
Momenteel staat de LCD-variant van de Steam Deck in promotie tot ze uitverkocht zijn. Worden vervangen door OLED.
Hierdoor staat die met 64GB aan 369€ en die met 256GB aan 419€. (Wij hebben indertijd 679€ betaald voor onze huidige 512GB)
Ik twijfel dan ook wel dewelke. Die van 64GB is in principe genoeg (Core Keeper is maar 670MB), zeker met een SD-kaartje erbij. Maar echt future proof is dat niet, zeker niet als ze nog andere games gaat spelen en de kinderen die ook gaan gebruiken.
Ik ben mezelf nu al ruim een week aan het tegenhouden om nu een 2e Steam Deck in huis te halen. (Echt al 10x op het punt gestaan op de bestel knop te klikken)
Met 3 kinderen die ook interesse hebben in gamen is dat op zich geen overbodige luxe. (Alhoewel we momenteel een (licht verouderde) game PC, 2 game laptops, een Steam Deck, een Switch, een PS3 en een PS4 hebben)
Maar het is financieel niet echt het ideale moment, september sowieso een heel dure maand (700€ kadaster, 650€ SSV, 500€ schooltoestanden, ...) en we zijn met onze oudste zoon bezig aan een traject voor mogelijk ASS. Dat heeft ons de afgelopen maand 700€ gekost (nog geen idee hoeveel we daarvan gaan terugkrijgen van de mutualiteit).
En ik wil, uit principe, geen geld van ons spaarrekening halen voor "een folieke".
Maar anderzijds, we gaan 3700€ terugkrijgen van de belastingen (de vraag is wanneer), dus dan stort ik dat onmiddellijk terug.
En als ik zou wachten tot we dat geld hebben is de goedkoopste Steam Deck al 569€ (512GB).
Maar dat doet me dan nog extra twijfelen, want zo een OLED scherm is natuurlijk beter. Maar "150€ beter"?