Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vorig jaar mijn reach en heftruck attest gaan halen, had het al een tijd (10j?) intern maar nu dus extern.
Nieuw bedrijf dat zegt NOPE, nog eens intern gaan halen.

But why!

Je beseft toch dat je melk in de koelkast maar een dag of 5 goed kan houden he? Beetje logisch dat je na een paar weken ranzige brokkepap in uw koffie zit te kappen
Pertang gebruik ik hier kartonnen verpakkingen halfvolle melk meer dan 5 dagen eens geopend en bewaard in de koelkast zonder dat daar brokken uitkomen hoor . ;)
Ik gebruik dat karton van 1 l om iedere ochtend een beetje in de koffie te kappen en dan ook nog voor mijn thermos thee die ik mee neem (is 1 L ) …dus doe vrij lang met 1 karton en nog geen slechte melk gehad . ;),

Al heel de dag kleine keuteltjes aan het lossen, wreed ombetand constand het gevoel dat ik moet kakken. Peins dat ik de tuinslang in men anus ga steken en de inhoud van men darmen ga lees spoelen. .....alleen moet ik die tuinslang bij iemand lenen omdat ik zelf geen heb, wegens gebrek aan een tuin.
Je kan er mee lachen maar ..

in het verleden is er hier in de buurt een verhaaltje rond gegaan (geen idee of het echt waar gebeurd is) waarbij iemand overleden is omdat men een hogedrukspuit in zijn achterste staken en die dan aanschakelden.

Tjah hoge druk in anus en darmen, kans groot op darmbreuk en ander schade intern ... en dat kan dodelijk zijn. (en is natuurlijk oerdom)

Konijnen keutels kakken is 9/10 gewoon even constipatie of stres hoor. Eten wat aanpassen: slaatjes en kiwi erna bvb, geen konijnenkorrels meer! Veel bewegen en desnoods iets laxerend nemen. Is het na 2weken nog niet beter ... go see the doctor.

De voorbije weken gemerkt dat er wat brokjes tevoorschijn kwamen als ik wat melk in de koffie goot. Verder leek er niets mis met de melk, geen verkeerde geur of consistentie, smaakt ook gewoon normaal in cornflakes, ook fysiek niets van ondervonden. Nu deze ochtend per ongeluk de melk heel efkes laten overkoken en man, wat een ranzig zicht. Volledig geschift, vol brokken, gele kleur, bleuh. Er is duidelijk iets mis mee, en ook al is er wss niets gevaarlijk aan ofzo is het toch een heel onsmakelijk gevoel dat we al weken van die melk aant drinken zijn (volledig karton is zo)
Wij hebben dat hier ooit eens gehad met een karton melk dat (blijkbaar) in de zon in de garage stond. Qua geur viel daar ook niets aan op, maar qua textuur was duidelijk dat er iets mee scheelde.

...

Konijnen keutels kakken is 9/10 gewoon even constipatie of stres hoor. Eten wat aanpassen: slaatjes en kiwi erna bvb, geen konijnenkorrels meer! Veel bewegen en desnoods iets laxerend nemen. Is het na 2weken nog niet beter ... go see the doctor.
Gewoon wat van deze melk.
Wij hebben dat hier ooit eens gehad met een karton melk dat (blijkbaar) in de zon in de garage stond. Qua geur viel daar ook niets aan op, maar qua textuur was duidelijk dat er iets mee scheelde.

Tjah hoge druk in anus en darmen, kans groot op darmbreuk en ander schade intern ... en dat kan dodelijk zijn. (en is natuurlijk oerdom)

Het is al vele beter, alles wat vast zat ging er GELIJDelijk uit. goe veel water gegeten en vezeltjes gedronken. Dan op de pot zitten op mijnen duim blazen en dat opgeblazen gevoel verdween weer, daarna ne Aaaaahhh van opluchting, en ik voelde mij herboren.

Je kan er mee lachen maar ..

in het verleden is er hier in de buurt een verhaaltje rond gegaan (geen idee of het echt waar gebeurd is) waarbij iemand overleden is omdat men een hogedrukspuit in zijn achterste staken en die dan aanschakelden.
Ik heb nog niet gehoord dat er iemand gestorven is van een hogedrukspuit in zijn anus. Ik zou vermoeden dat men daar toch twee keer over zou nadenken om zoiets te doen (heb je al eens per ongeluk je hand te dicht voor zo'n spuit gehouden?)
Ik weet dat er wél geregeld iemand sterft omdat men "voor de grap" lucht uit een compressor in zijn anus spuit. Daar is een paper over verschenen:

Enkele voorbeelden (first page google hits):

Plusartikel, maar ik citeer enkele pareltjes.

De 65-jarige Mattie Vorsselmans kwam met de auto om zijn kleinkind op te halen. Volgens hem ligt het grootste probleem elders. “Als je op het voetpad durft te parkeren, staat de politie meteen daar en kan je een bonneke van 75 euro verwachten. Dat doen ze niet voor de veiligheid, het moet vooral opbrengen voor de gemeente.”
Ja seg, het VOETpad. Mag een mens daar nu ook al niet meer parkeren. Groot gelijk. :thumb:

“Op vrijdag is het nog erger, dan pikken de marktkramers onze plekken in”, zegt Joy Van Laarschot (35), die zijn verkeerd geparkeerde auto nauwlettend in de gaten houdt. “Maar o wee als wij onze auto op de markt zetten. Of op de gehandicaptenplek daar, waar ik nog nooit iemand heb zien staan.”
Die marktkramers toch. Hoe durven ze... :sarcastic: Verder commentaar overbodig. Wat een kotsmentaliteit. Verder commentaar overbodig Durf te wedden dat dit figuur met een SUV of zo'n pickuptruck rijdt. Want dat is lekker """"veilig""""

“Niet iedereen heeft de tijd om met zijn kind naar school te fietsen. Lagereschoolkinderen alleen op de fiets naar school laten gaan in een post-Dutroux-tijdperk, dat is onverantwoord”, zegt gemeenteraadslid Rik Hertogs van BBB.
Vanaf een vijfde of zesde leerjaar moet dat in bepaalde gevallen toch zeker kunnen. Of is de grens (zomervakantie) tussen zesde leerjaar en eerste middelbaar plots de magische periode waarin je in twee maanden een pak zelfstandiger wordt? Ja de wereld is gevaarlijk, maar niet achter elke boom zit een kinderlokker. Doet me denken aan het moment dat Dutroux ontsnapt was. Ik was een jaar of tien en had toen training. Ouders kwamen ons speciaal halen (voor een afstand van ocharme nog geen kilometer), want Dutroux was een uur eerder in een of ander fokking boerengat in Luxemburg ontsnapt en die zou nu toch wel eens in het Antwerpse kunnen opduiken om een paar jongens te ontvoeren zeker? :crazy:

Woensdagmiddag, een kwartier voor de bel gaat, zien we de straat in een mierennest veranderen. Van beide kanten komen auto’s aan, veel ouders en grootouders komen wat vroeger om een plek te bemachtigen.

Rookie-numbers. Bij de school van mijn dochter ben je al te laat voor een goed plekje als je een uur op voorhand komt. :sop:

Ja seg, het VOETpad. Mag een mens daar nu ook al niet meer parkeren. Groot gelijk. :thumb:

Die marktkramers toch. Hoe durven ze... :sarcastic: Verder commentaar overbodig. Wat een kotsmentaliteit. Verder commentaar overbodig Durf te wedden dat dit figuur met een SUV of zo'n pickuptruck rijdt. Want dat is lekker """"veilig""""

Vanaf een vijfde of zesde leerjaar moet dat in bepaalde gevallen toch zeker kunnen. Of is de grens (zomervakantie) tussen zesde leerjaar en eerste middelbaar plots de magische periode waarin je in twee maanden een pak zelfstandiger wordt? Ja de wereld is gevaarlijk, maar niet achter elke boom zit een kinderlokker. Doet me denken aan het moment dat Dutroux ontsnapt was. Ik was een jaar of tien en had toen training. Ouders kwamen ons speciaal halen (voor een afstand van ocharme nog geen kilometer), want Dutroux was een uur eerder in een of ander fokking boerengat in Luxemburg ontsnapt en die zou nu toch wel eens in het Antwerpse kunnen opduiken om een paar jongens te ontvoeren zeker? :crazy:

Rookie-numbers. Bij de school van mijn dochter ben je al te laat voor een goed plekje als je een uur op voorhand komt. :sop:
Sterk "eigen gedrag goedpraten"-artikel wel zo te zien. Ik ben echt blij dat mijn dochter te voet naar school kan, want elke keer ik rond schooltijd aan eender welke school moet zijn heb ik het gevoel dat iedereen zijn hersenen thuislaat voor die trip (een beetje zoals wanneer er naar de supermarkt wordt gegaan).

Ik wil deze ochtend vertrekken met de auto om dochterlief naar school te brengen maar er staat een werkcamionette geparkeerd die onze oprit volledig blokkeert.

Geen erg. Ze zijn hiernaast de ramen aan het vervangen dus snel even aangebeld en ze hebben de camionette verzet.

Wat dan wel tergend is: ik kom 15' later terug thuis en staat dat onding weeral voor onze oprit.

De tweede keer minder vriendelijk gezegd dat ze maar hun benen moeten gebruiken als ze hun camionette och god 10m verder moeten parkeren en dat die van voor onze oprit moet wegblijven deze keer.

Zoals je zelf al aangeeft is dit een artikel dat je zowat over de helft van de scholen in Vlaanderen zou kunnen schrijven. Die taferelen zie je werkelijk overal.
Als journalist zou men beter eens onderzoeken wat de gemeentes effectief doen om dit te vermijden. Want ik heb al ervaring in meerdere gemeentes dat als het er op aan komt, ze toch de andere kant op kijken. Bijvoorbeeld Keerbergen: 3 scholen in één straat. Verder stonden daar wat oude huizen en villa's. Wat is daar op vijf jaar tijd gebeurd: meerdere van die oude huizen hebben moeten plaatsmaken voor grote appartementsblokken, met als resultaat uiteraard nog veel meer verkeersonveiligheid.

ze gaan hier in't straat ook een school zetten. straat met 2 richtingen verkeeer, met maar 1 rijvak. we houden ons hart al vast.

Mensen zijn tegenwoordig luie vuillappen. Bij mijn ouderlijk huis is een kleuterschool. Daar ligt ook nog op geen 50 meter verder een kerk met aan alle vier de kanten een parking. Plaats genoeg. Nee, die FUCKING debielen moeten per se net langs die school half op de weg parkeren. Ook nog aan twee kanten. Luie, rotte vuillappen.

Ik heb echt goesting om dit te doen:

Tja, ik heb het al duizend keer gezegd, maar knal dit soort vuiligheid gewoon van de aardbol. Fuck die tweede kans. Als ge al ooit veroordeeld zijt voor verkrachting verliest ge al uw rechten en moet ge maar van de aardbol verdwijnen. Iedere week leest ge wel ergens dat een jong meisje of vrouw wordt verkracht en ergens dood wordt teruggevonden en dat de daders al eerder zijn veroordeeld. Die slachtoffers zijn duizend keer meer waard dan die stukken stront. Weg ermee. De laatste tijd kan ik echt kwaad worden van het nieuws.

Administratieve blunder kostte Philippine (19) het leven: opgepakte verdachte in Zwitserland was bekend bij gerecht voor eerdere verkrachting

Het levenloze lichaam van de Franse studente Philippine (19) werd afgelopen zaterdag gevonden in het Bois de Boulogne. Ze werd met geweld om het leven gebracht. Vier dagen later werd een verdachte gearresteerd in Zwitserland. Het gaat om een 22-jarige Marokkaan die al veroordeeld was tot 7 jaar cel voor een verkrachting in 2019. Hij werd begin september vrijgelaten. Zonder een administratieve blunder had Philippine nog geleefd.

Leven met ADHD is: smarttags kopen om nooit meer je sleutels en portefeuille te verliezen, vervolgens nalaten de batterijen te vervangen als ze leeg zijn, om dan alsnog je portefeuille te verliezen.

Terug
Bovenaan