Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ja, gemeenschappelijk deel, 3 appartementen. de meters van mijn bovenbuur zijn evenwel niét vervangen. dat zeiden ze ook aan telefoon: dat ze van hem nog geen antwoord hadden ontvangen.Normaal gezien mogen die mannen niet binnenkomen zonder toestemming van de bewoner.
Woon je dan een appartementsblok waar de meters ergens gezamelijk staan?
Heb ook al voorgehad dat een onderaannemer een andere planning heeft dan Fluvius en Fluvius dit niet weet.
Dat is toch niet nieuw dat zij Trump niet steunt.Taylor Swift![]()
Stel je voor dat de Swifties de verkiezingen in de US zouden bepalen, er gaan een paar een mental breakdown krijgenDat is toch niet nieuw dat zij Trump niet steunt.

Ja, maar ik stuur niks.. het gaat om mails die binnenkomen.die postmaster is toch gewoon de automatische retour zender van de meeste mail-handlers, wanneer je mail stuurt naar een onbeschikbaar adres?
raar dat je dat krijgt ivm binnenkomende mails, dat wel.
Kga toch passenNeem de TGV naar Zuid-Frankrijk, in een goei 6 uur zit je in mooi weer
Mijn schoonbroer heeft hetzelfde voor. Meter is vervangen toen hij niet thuis was (appartementsgebouw waar alle meters samen staan).Fluvius/3DM
in augustus contacteren ze mij voor de installatie van mijn digitale meter. mijn huisbaas laat mij weten dat ik daar zelf bij moet zijn, ivm de meterstanden.
Goed, ik maak een afspraak voor volgende week, de 18de.
Vandaag sms + mail: "wij komen morgen langs voor de installatie van je digitale meters". ik bel hun: "ah ik zie dat ze vandaag langs komen op uw adres." ik zeg dat mijn afspraak de 18de is, die bekijkt dat in haar systeem: "ah ja, ik zie dat hier effectief staan, dus die zullen voor u de 18de komen".
ik kom thuis: mijn meters zijn vervangen. waarom maakt een mens nog een afspraak? en wie heeft mijn meterstanden genoteerd zodat ik die kan na gaan?
Propere hangaar welik ben moordlustig momenteel...
Wij zijn bezig met (onder andere) het dak te vernieuwen van onze hangar. Daar liggen(lagen) asbesthoudende golfplaten op, we gaan die vervangen door geisoleerde sandwichpanelen.
Begin juli 2023 hebben we de offerte getekend, en toen had de aannemer geschat dat hij rond april 2024 zou kunnen beginnen. De afbraak had ik voorzien om zelf te doen.
Maar door zowel fysieke (breuk aan m'n fibula, chronische tenniselleboog) en mentale (nog niet echt in orde na m'n burn-out van zomer 2023), het feit dat het toch wel hoog is en we een premie kunnen krijgen door het door een erkend aannemer te laten doen heb ik toch wijselijk beslist om die afbraak uit te besteden.
Dus heb ik in maart 2024 de aannemer gecontacteerd met de vraag of hij officeel erkend is om dat te doen, en of hij dat ziet zitten. Maar dat was niet het geval dus ben ik op zoek gegaan naar een erkende aannemer. Vrij snel gevonden, en die konden ook vrij snel langskomen om dat te doen, dus ik had dat ingepland begin juli 2024. Ik liet dat zo weten aan de aannemer waarop die me terugmailde dat hij door het slechte weer enorm achterliep op z'n planning. Hij vroeg om die afbraak uit te stellen tot begin september. Dat was voor die afbraakfirma gelukkig geen probleem, dus die werken verplaatst naar 5+6/09/2024.
Half augustus plots mail van de aannemer dat ze nog extra vertraging zijn opgelopen en met de vraag om de afbraak uit te stellen tot begin oktober. De afbraakfirma had de werken al aangegeven, dus kon ze niet meer verplaatsen.
Dus om de tussentijd te overbruggen moet de hangar afgedekt worden met dekzeilen.
Ik was van plan om te vragen aan die afbraakfirma of die het zouden zien zitten om, als ze daar toch bezig waren, dat dekzeil erop te smijten. Maar terwijl ze bezig waren mocht ik (uiteraard, asbest) de werfzone niet betreden. Ik was dus van plan om ze het donderdagavond voor ze vertrokken te vragen. Maar kort na de middag waren ze al klaar en ze hadden alles al opgeruimd. Het zou stom geweest zijn om te vragen hun ladders/stelling/... terug te zetten daarvoor. Dus dan maar beslist om het zelf te doen.
Om het in Jeremy Clarkson zijn woorden te zeggen: "how hard can it be".
Very hard dus..
De ruimte is ongeveer 8x9m op de vloer. De schuine zijden 2x ongeveer 9,5x4x5m. Ik had enkele dekzeilen liggen (8x10m, 6x8m, 3x3m), dus dat moest ermee wel lukken.
Die donderdag moest ik om 15u30 de kinderen van school ophalen en om 19u30 was het infoavond op de school van onze jongste. Niet veel tijd om daar aan te beginnen. Maar ze gaven regen, dus heb ik vlug dat grootste dekzeil op de vloer gelegd om toch een beetje bescherming te hebben.
Die vrijdag had ik een dag verlof (geregeld om evt naar DHZ te rijden om een extra dekzeil als die mannen van de afbraakfirma dat wouden), dus zag ik dat wel in orden komen. Maar mijn vrouw moest om 9u30 naar de arbeidsgeneesheer (ze zit al enkele maanden ziek thuis) en ze wou graag dat ik mee ging als "emotional support" en uiteraard als chauffeur. Tegen 11u waren we thuis dus kon ik er aan beginnen.
Ik had het lumineuze idee om enkele schroevendraaiers aan touwen te knopen om die over het gebinte te smijten om zo dat dekzeil erover te trekken. Het enige touw dat ik hier thuis vond was zo een "kooktouw", maar ik dacht, dat moet wel lukken. Maar bij het omhoog trekken is dat touw meermaals kapot gesprongen.
Ondertussen weet ik wel zeker dat ik geen goede basketter zou zijn, want ik heb meer moeten wegspringen van de terugkerende schroevendraaiers dan dat het me lukte om ze er deftig over te smijten. Ook leuk was dat dat touw heel snel "knosselde" waardoor ik enorm veel tijd verloren heb om de knopen daaruit te halen. Het was intussen ook zwaar beginnen regenen waardoor dat touw nat werd en dus vrij glad. Dat dekzeil werd daardoor ook zwaarder.
Uiteindelijk is het mij gelukt om het er over te krijgen. Ik had dat dekzeil langs de ene kant gefixeerd door er betonklinkers op te leggen in de dakgoot en aan de zijkanten door elke ring een touw te knopen dat ik langs buiten naar beneden liet hangen om daar ergens aan vast te knopen.
Aangezien dat dekzeil te kort was heb ik aan de andere kant ongeveer hetzelfde gedaan met die 2 andere dekzeilen.
Bekijk bijlage 32988
Ik wist wel dat het niet voldoende ging zijn met die betonklinkers in de dakgoten en met , maar ik had die vrijdag geen tijd meer om het deftiger vast te maken. Ik dacht dat alles wel een beetje ging blijven liggen zodat ik in de daaropvolgende dagen op m'n gemak alles beter en steviger kon vastmaken. Zaterdagochtend ben ik eens gaan kijken, en de boel was half losgekomen. Doordat dat dekzeil wat doorhing bleef er water instaan en op den duur werd dat zo zwaar dat die betonklinkers dat niet meer konden tegenhouden. Langs beide zijden was dat dus losgekomen en al het water liep recht die ruimte binnen.
Die zaterdag moest ik om 9u met onze oudste naar een centrum voor psychodiagnostiek (we zijn gestart met een traject voor mogelijk ASS), daarna moest ik nog naar de supermarkt en om 14u werden we verwacht voor een boottochtje voor de verjaardag van mijn kut schoonmoeder.
Rond 17u waren we eindelijk thuis en kon ik er terug op vliegen.
Gelukkig gaven ze goed weer, dus de toestand kon niet echt slechter worden.
Ik heb dus verticaal enkele pannenlatten (ik heb er hier gelukkig een hele hoop liggen) vastgemaakt aan het gebinte om het doorzakken tegen te gaan, en onderaan dat dekzeil vastgebonden aan die pannenlatten. Ik was ermee klaar tegen dat het donker werd, maar wist wel dat ik alles best nog extra zou vastmaken met steviger touw. Maar alles zag er goed uit dus dat kon wachten tot maandag.
Tot ik zondagochtend nog eens ging kijken, en dit tegen kwam:
Bekijk bijlage 32989
Door de hevige wind waren een hoop touwtjes gesprongen. Ik ben zondagnamiddag een hele namiddag bezig geweest met alles terug vast te maken, overal dubbele touwtjes in. Ik heb enorm lopen vloeken, want door hevige windstoten klopte dat dekzeil constant. En aangezien nog niet alles dubbel vastgebonden was moest ik enorm vechten om dat dekzeil in bedwang te houden om de touwtjes te kunnen vastbinden.
Vanochtend ga ik nogmaals op inspectie en tot m'n niet meer zo grote verbazing (op den duur ging ik er al vanuit dat alles weer om zeep was) kwam ik hetzelfde scenario tegen.
Blijkt dus dat dat grote dekzeil al heel verstorven was en bijna alle verstevingsringen waaraan ik het had vastgebonden waren losgescheurd. dit in combinatie met de hevige wind van de afgelopen dagen is dus een ramp.
Gelukkig had ik vandaag ook een dag verlof aangezien m'n vrouw en ik deze voormiddag terug naar het centrum voor psychodiagnostiek voor onze oudste. Tegen dat we daar van terug waren, en ik naar de DHZ gereden was voor nieuwe dekzeilen en steviger touw was het al 13u30. Om 14u40 moest ik onze oudste van school gaan halen, en om 15u30 de andere 2.
Onze jongste moest om 17u15 vertrekken naar hockeytraining. Aangezien m'n vrouw naar de kinesist moest in dezelfde straat ging zij hem voeren en ophalen. Om 17u10 kwam ik even naar binnen en zag m'n vrouw net de douche binnenstappen. Dus mocht ik in de auto springen om hem naar z'n training te sturen. Uiteraard werd er dan van mij verwacht dat ik zou zorgen dat het eten klaar was tegen dat ze terugwaren.
Ik heb vandaag dus bijna niets kunnen doen.
Gelukkig heb ik in allerijl morgen nog een dag verlof kunnen nemen. M'n hele lijf schreeuw het uit van de pijn, vooral m'n tenniselleboog is moordend, maar ik zal morgen die pijn toch moeten verbijten. Hopelijk kan ik eindelijk eens een hele dag doordoen en is het deftig opgelost dan. En ik hoop ook dat het dan deftig is en blijft, want ik heb geen zin om de komende maand constant daarmee bezig te moeten zijn. Ik heb meer dan genoeg andere dingen te doen.
Je zou je dan natuurlijk kunnen afvragen waarom m'n vrouw dan niet de kinderen van/naar school voert, boodschappen doet, naar dat centrum voor psychodiagnostiek rijdt, kookt, ... Maar dat is een heel extra verhaal waar ik nu niet over ga uitweiden.