Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Deze ochtend op de E40 richting Brussel terug een fenomeen mogen ervaren waarvan ik dacht dat het aan het uitsterven was: de ongeduldige derdevaksrijder die het nodig vindt om aan hoge snelheid tot op armlengte te naderen en vervolgens met de grootlichten te knipperen terwijl ik een inhaalmanoeuver doe aan 120 km/u 😒

Hij was mss te laat voor zijn eerste schooldag?

Deze ochtend op de E40 richting Brussel terug een fenomeen mogen ervaren waarvan ik dacht dat het aan het uitsterven was: de ongeduldige derdevaksrijder die het nodig vindt om aan hoge snelheid tot op armlengte te naderen en vervolgens met de grootlichten te knipperen terwijl ik een inhaalmanoeuver doe aan 120 km/u 😒
Gas een beetje lossen en heeel traag naar middenvak

ik doe vandaag Facebook NIET open!
1000019255.jpg

Mijn jaarlijkse post ;)

Gas een beetje lossen en heeel traag naar middenvak
En wat lost dat op?
De al opgefokte chauffeur nog meer opfokken, je weet nooit hoe die gaat reageren. En potentieel is dat nodeloos vertragen ook nog eens gevaarlijk voor de rest van het verkeer.

Uitsterven? Dagelijks zou ik niet zeggen, maar ik maak dit toch wel 1 keer per week mee. En naar mijn mening is dit erger geworden het laatste decennium.

Al weken/maanden zwaar oververmoeid, zo ver dat ik quasi elk vrij moment dutjes aan het doen was in de zetel en die zeldzame vrije dagen lang uitsliep.

Nu sinds 3 dagen congé, en al 3 ochtenden dat ik om half 7 wakker schiet en niet meer in slaap geraak (na tot 2 uur s´ nachts films te hebben gekeken). Biologische klok is helemaal overstuur precies.

En dan gisteren gaan BBQ'en in het megalomane nieuwe huis van een vriend, en daar zaten dazen in de tuin. Steek op de voet gehad en nu voet die helemaal gezwollen is en al open ligt van te krabben.

En wat lost dat op?
De al opgefokte chauffeur nog meer opfokken, je weet nooit hoe die gaat reageren. En potentieel is dat nodeloos vertragen ook nog eens gevaarlijk voor de rest van het verkeer.

Idd, gewoon negeren, uw ding doen en opzij gaan van zodra het (veilig/deftig) kan.

Je weet nooit waarom die dat ook doet. Voor hetzelfde geld heeft die net te horen gekregen dat een van zijn kinderen, ouders, ... gevallen is of op weg is naar spoed of zo.

Ik heb ook ooit al fahrend en trompend naar huis gereden. Ik was vertrokken naar m'n werk (nachtshift), en na een kwartier kreeg ik een enorm paniekerige telefoon van mijn vrouw: "ONS HUIS STAAT IN BRAND!!!!!". Zij was alleen thuis met onze 2 maand oude baby.
Als er toen iemand voor mij had vertraagd, of me express had opgehouden, ik had die toen letterlijk geramd denk ik.

Mijn vrouw wou gisteren "Camino" zien, een Spaanse film uit 2008 die eigenlijk helemaal zo goed niet is, maar die nu in Mexico kennelijk plots populair is omdat het gaat over de schandalige Opus Dei sekte.

Gaat over een 14-jarig meisje dat terminale kanker krijgt en dan door haar religeus-gekke moeder en entourage vooral wordt gebruikt omdat ze jesus ziet en als mirakel/martelaar opgevoerd kan worden. Wat gebaseerd op ware feiten trouwens.

Ik moest echt helemaal geen film zien over een kind dat sterft aan kanker.

Laatst bewerkt:
Uitsterven? Dagelijks zou ik niet zeggen, maar ik maak dit toch wel 1 keer per week mee. En naar mijn mening is dit erger geworden het laatste decennium.
Mja, ik deed vroeger heel veel autostrade, dan 3 jaar gespoord naar het werk en nu pas sinds eind januari terug met de auto naar Brussel. Het is de eerste keer op 7 maand dat ik dit voorheb. Swat, het was een heel onaangename reminder aan vervlogen tijden :sop:

Idd, gewoon negeren, uw ding doen en opzij gaan van zodra het (veilig/deftig) kan.

Je weet nooit waarom die dat ook doet. Voor hetzelfde geld heeft die net te horen gekregen dat een van zijn kinderen, ouders, ... gevallen is of op weg is naar spoed of zo.

Ik heb ook ooit al fahrend en trompend naar huis gereden. Ik was vertrokken naar m'n werk (nachtshift), en na een kwartier kreeg ik een enorm paniekerige telefoon van mijn vrouw: "ONS HUIS STAAT IN BRAND!!!!!". Zij was alleen thuis met onze 2 maand oude baby.
Als er toen iemand voor mij had vertraagd, of me express had opgehouden, ik had die toen letterlijk geramd denk ik.
Zal wel :')

Openbaar vervoer gestoord in het Antwerpse door een spontane vakbondsactie. Eerste schooldag.
OV 🥹

Zaterdagavond was er een seinstoring vanaf Luik.

We zaten in een gehuchtje achter Luik. Maar ook die treinen konden daar niet meer verder, en iedereen moest afstappen in de tussenstationnetjes.

Heeft lang geduurd, wie nog ver moest, gaat het niet gehaald hebben waarschijnlijk, er gaan er overnacht moeten hebben.

Ik was er met de auto al maar goed. Ik heb er enkele meegenomen en onderweg aan een station afgezet.

Was een gedoe. Enkele bussen werden ingelegd.
Eentje tot Brussel, maar niet geheel tot in Brussel blijkbaar, en daar moest je dan verder gewone bussen nemen, maar hoe zit het met verdere aansluitingen op dat uur.
Een bus tot in Luik zelf, maar je kon dan nog niet verder met een trein. Goed je zat op zijn minst niet in een gehucht waar niks is.
De bussen verder ingezet vanaf Luik moeten ook wat geweest zijn. Propvol uiteraard, ruzies en lawaai, iedereen kapotgefrusteerd.

Van enkelen weet ik dat ze bij vrienden hebben overnacht.
Eerst vanaf Luik een vervangbus. Dan nog een gewone. Daar stonden ze dan. Gebeld naar die vrienden.
Die vrienden zijn die komen ophalen met de auto, en daar hebben ze dan overnacht.

Praise den otto!

Laatst bewerkt:
Die reclame op Youtube soms: 'Hoe open jij je autodeur of raam als je in het water belandt?'

Zo precies of ik ben al eens de Schelde ingereden om het te proberen. 🤷‍♂️

Die reclame op Youtube soms: 'Hoe open jij je autodeur of raam als je in het water belandt?'

Zo precies of ik ben al eens de Schelde ingereden om het te proberen. 🤷‍♂️
Met die waterdichte gsm's kun je dat gelukkig wel opzoeken als je in zo'n situatie zit 😂

Wat zouden we zijn zonder die filmpjes.

Mijn directrice heeft moeten bellen om de kerel die mij vorig jaar vervangen heeft er toe te krijgen mijn laptop (school maar toch) en sleutels terug te brengen. Hij was het 'vergeten'.

Inderdaad... Nu die mizerie tussen brugge en gent...

Je zou maar eens moeten op die trein zitten naar de luchthaven, ticket van +1000 € , en de vlucht moeten missen hierdoor.

Ik denk niet dat de NMBS daarvoor tussen komt.
En trein vroeger nemen is ook geen optie hé, als je net op degene zit met panne, en die staat uren stil (en je mag er niet uit).

Terug
Bovenaan