Openbaar vervoer gestoord in het Antwerpse door een spontane vakbondsactie. Eerste schooldag.
OV
Zaterdagavond was er een seinstoring vanaf Luik.
We zaten in een gehuchtje achter Luik. Maar ook die treinen konden daar niet meer verder, en iedereen moest afstappen in de tussenstationnetjes.
Heeft lang geduurd, wie nog ver moest, gaat het niet gehaald hebben waarschijnlijk, er gaan er overnacht moeten hebben.
Ik was er met de auto al maar goed. Ik heb er enkele meegenomen en onderweg aan een station afgezet.
Was een gedoe. Enkele bussen werden ingelegd.
Eentje tot Brussel, maar niet geheel tot in Brussel blijkbaar, en daar moest je dan verder gewone bussen nemen, maar hoe zit het met verdere aansluitingen op dat uur.
Een bus tot in Luik zelf, maar je kon dan nog niet verder met een trein. Goed je zat op zijn minst niet in een gehucht waar niks is.
De bussen verder ingezet vanaf Luik moeten ook wat geweest zijn. Propvol uiteraard, ruzies en lawaai, iedereen kapotgefrusteerd.
Van enkelen weet ik dat ze bij vrienden hebben overnacht.
Eerst vanaf Luik een vervangbus. Dan nog een gewone. Daar stonden ze dan. Gebeld naar die vrienden.
Die vrienden zijn die komen ophalen met de auto, en daar hebben ze dan overnacht.
Praise den otto!