Je ergernissen van vandaag - Deel 2

(dieren)artsen die steeds meer consultatie's willen...

ik ben enkele maanden geleden, gegaan met mijn kat, voor een cyste op haar hoofd. ze hadden er vocht uit gehaald, moest me geen zorgen maken, maar die cyste kwam terug.
Dan zelf thuis identiek gedaan wat dieren arts deed, met naald open prikken, uit duwen, en ontsmetten. komt steeds terug na paar dagen.

Soit, ben het nu toch wat beu, plus ze krabt er aan. gebeld om die te laten verwijderen.

"haja komt die eerst nog maar eens tonen hoor". Ik zeg, "er is niets veranderd, en ik heb zopas een foto doorgemaild. als ik ze kom tonen, kan je dan meteen daarna de operatie uitvoeren, dat ik geen 2 keer dien te komen?"

"nee dat kunnen we niet, want als we het niet kunnen weg nemen, hebben we teveel tijd in gecalculeerd".

"wtf... hoezo met een mes kun je toch alles weg nemen". Telefoon toe, verhaal gedaan aan andere gerenommeerde dieren arts, ik mag meteen morgen al gaan voor de operatie.

Zo moet dat. vanaf nu dus nieuwe dieren arts.
Doet me denken aan mijn ervaring met dermatologen. Zowiezo al zeer lange wachttijden, dus echt keuze bij wie je gaat is er niet. En zo had ik dus een afspraak om een vetbolletje op mijn voorhoofd te verwijderen (iets kleins van een cm of 2 doorsnede dat er al jaren zat).

Afspraak 1: Binnen komen, zet u maar. Ja, ik zie uw vetbolletje, en ja, u verteld me dat dat er al jaren zit zonder van vorm te veranderen. Toch wil ik dat je eerst een antibioticakuur volgt van 2 weken en dan nog eens terugkomt. Duur: 8 minuten. Kostprijs: €65.

Afspraak 2: Ik zie dat de antibiotica niks heeft gedaan (duhh), maar aangezien het uw eerste vetbolletje is ga ik hem maar gedeeltelijk verwijderen en een biopsie nemen om te zien of dat wel effectief vet is. Duur: 16 minuten incl wegname halve vetbol. Kostprijs: €125.

Afspraak 3: Ja, je bent hier terug om de draadjes er uit te halen, biopsie toonde niks afwijkends. Maar omdat ik nu al een deel heb weg genomen moeten we minstens 3 weken wachten om het ander deel te verwijderen, dus ik verwijder nu alleen de draadjes. Duur: 6 minuten. Kostprijs: €65.

Ik was het zo beu, en was zo gechoqueerd van de prijs dat ik jaren later nog altijd met een halve vetbol rondloop :unsure:

Nu, ik vond het gewoon zotjes hoe die zonder schaamte €65 durfde te vragen letterlijk alleen voor een voorschrift. En uiteindelijk €255 heeft ontvangen voor een halve vetbol te verwijderen en hoogstens een half uurtje werk in totaal.

Doet me denken aan mijn ervaring met dermatologen. Zowiezo al zeer lange wachttijden, dus echt keuze bij wie je gaat is er niet. En zo had ik dus een afspraak om een vetbolletje op mijn voorhoofd te verwijderen (iets kleins van een cm of 2 doorsnede dat er al jaren zat).

Afspraak 1: Binnen komen, zet u maar. Ja, ik zie uw vetbolletje, en ja, u verteld me dat dat er al jaren zit zonder van vorm te veranderen. Toch wil ik dat je eerst een antibioticakuur volgt van 2 weken en dan nog eens terugkomt. Duur: 8 minuten. Kostprijs: €65.

Afspraak 2: Ik zie dat de antibiotica niks heeft gedaan (duhh), maar aangezien het uw eerste vetbolletje is ga ik hem maar gedeeltelijk verwijderen en een biopsie nemen om te zien of dat wel effectief vet is. Duur: 16 minuten incl wegname halve vetbol. Kostprijs: €125.

Afspraak 3: Ja, je bent hier terug om de draadjes er uit te halen, biopsie toonde niks afwijkends. Maar omdat ik nu al een deel heb weg genomen moeten we minstens 3 weken wachten om het ander deel te verwijderen, dus ik verwijder nu alleen de draadjes. Duur: 6 minuten. Kostprijs: €65.

Ik was het zo beu, en was zo gechoqueerd van de prijs dat ik jaren later nog altijd met een halve vetbol rondloop :unsure:

Nu, ik vond het gewoon zotjes hoe die zonder schaamte €65 durfde te vragen letterlijk alleen voor een voorschrift. En uiteindelijk €255 heeft ontvangen voor een halve vetbol te verwijderen en hoogstens een half uurtje werk in totaal.
Dat is oplichterij. Een beetje dermatoloog snijdt dat ineens weg in 1 zitting. AB voor een vetbol..lol

Dat is oplichterij. Een beetje dermatoloog snijdt dat ineens weg in 1 zitting. AB voor een vetbol..lol
Ik zou denken dat ze het volledig wegsnijden en tegelijkertijd een biopsie doen.

Allez bij mijn tumor hebben ze ook niet gezegd van we snijden een stukje weg om te zien of het goedaardig is. Daar hebben ze het ook gewoon volledig weggesneden.

GSM-verbod op school. Totaalverbod.
Ik begrijp de bezorgdheid en het is totaal mee met de huidige maatschappelijke hysterie over van alles dat ze dit doen … maar het is begot toch ambetant.
Ten eerste moet je elk eerste en laatste lesuur twee leerlingen naar het secretariaat sturen met een gesloten box gsms. Die moeten eerst uit, dan in een hoesje, dan in die box en dan twee verdiepen naar beneden (enkel trap) en terug. Dat kost tijd. En sowieso ben je bij het eerste lesuur al niet die eerste minuut vertrokken.
Ten tweede: Maar voor dingen als kahoot mogen ze het toestel wel gebruiken. Mijn vraag is ‘hoe dan, die dingen zitten twee gebouwen verder’.
Ten derde: voor een noodgeval als brand mag je ook je toestel gebruiken. Herhaal mijn vraag van punt 2. (Natuurlijk is er brandalarm om aan te zetten)
Ten derde: de hoeveelheid leerlingen die effectief de gsm tijdens de les ‘fout’ gebruikt is zó miniem. Ik had er vorig jaar welgeteld twee, eentje gewoon hardleerse puber en eentje die probeerde tickets voor iets te scoren.

Ook tijdens de speeltijd en lunch niet. Dat is om pesten tegen te gaan. Want voor de gsm was pesten onmogelijk. Geen laptops op de speelplaats, dat is dan wel een goede opmerking want dat is toch heel duur spul en vaak minder beschermd als een telefoon.
Maar tijdens de les kunnen ze alles van de telefoon ook gewoon op die laptop. Het valt zelfs minder op.

GSM is nu eenmaal deel van het leven, hun job zal in slechts héél weinig gevallen echt die telefoon *verbieden*. Er moet toch een betere insteek en werkwijze zijn om aan die ‘concentratie-issues’ van jongeren te werken? Kijk thuis al eens samen naar het nieuws bijv. dat is dertig minuten de telefoon neerleggen en informatie op een andere manier opnemen?

tl; dr: totaalverbod op gsm op school is met een bazooka schieten op een mug die eigenlijk een kruimel blijkt te zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Squidward : gewoon uit interesse en ook mogelijks toekomstige problemen: wat dan met kinderen die bv diabetes hebben en pomp, sensor, etc tegenwoordig allemaal via bluetooth aan hun gsm geconnecteerd zijn en zo gestuurd worden? Krijgen die dan een uitzondering op doktersattest?

@Squidward : gewoon uit interesse en ook mogelijks toekomstige problemen: wat dan met kinderen die bv diabetes hebben en pomp, sensor, etc tegenwoordig allemaal via bluetooth aan hun gsm geconnecteerd zijn en zo gestuurd worden? Krijgen die dan een uitzondering op doktersattest?
Met doktersattest is de uitzondering toegestaan.

Ik had een moedervlek op mn voorhoofd.

Mijn huisdokter is echt een beer..
Die zei, zoiets doe ik wel zelf ipv u door te verwijzen.

Hop zo gedaan. Weekske later ofzo draadjes er uit.

Maar ja zo zie je maar... overal heb je profiteurs zitten. Best van al is klacht neerleggen dat ze er uit gaan.

Nadat we 6 kippen verloren hebben aan vossen, automatisch poortje geïnstalleerd.

Dan 2 kippen gewoon na paar maand gestorven.

6 mnd geen kippen gehad.

Alles gekuist en 2 verse kippen. Deze ochtend kakel kakel. En 1h later ligt die ene kip dood. Die is 4w geleden gekocht...

Mens zou bijna beginnen denken dat er iets in de grond zit. Waar we vroeger woonden gingen de kippen 3 4 5 y mee...

Nadat we 6 kippen verloren hebben aan vossen, automatisch poortje geïnstalleerd.

Dan 2 kippen gewoon na paar maand gestorven.

6 mnd geen kippen gehad.

Alles gekuist en 2 verse kippen. Deze ochtend kakel kakel. En 1h later ligt die ene kip dood. Die is 4w geleden gekocht...

Mens zou bijna beginnen denken dat er iets in de grond zit. Waar we vroeger woonden gingen de kippen 3 4 5 y mee...
Vogelgriep ?

Dacht dat dat ondertussen ook in België weer onder de dieren was.

Vogelgriep ?

Dacht dat dat ondertussen ook in België weer onder de dieren was.

Monitoren. Er is nog een andere kiek. Als die ook snel neervalt...

Nog eens gedubbelcheckt. Geen snot of andere ziektesymptomen bij beide kiekens...

Laatst bewerkt:
De traditionele ergernis van ‘waarom zijn er 28 enkele sokken uit mijn droogkast gekomen?’ (Soms vergeet ik ze in die speciale zak te steken).

Familiedag van Vlaams Belang in Planckendael blijkbaar :/

2 observaties:
  • Voor een eventueel vaag gedroomd idee van een superieure genenpoel was alvast bepaald geen overweldigend visueel en vocaal bewijs terug te vinden;
  • Nog nooit zo veel tattoos van voornamen & 'levenswijsheden' bij elkaar gezien.

Niet nodig om het in het belachelijke te trekken.

2 observaties:
  • Voor een eventueel vaag gedroomd idee van een superieure genenpoel was alvast bepaald geen overweldigend visueel en vocaal bewijs terug te vinden;
  • Nog nooit zo veel tattoos van voornamen & 'levenswijsheden' bij elkaar gezien.
Allee allee, ons Stacy en onze Ringo mogen toch ook eens buiten komen? Je kan tenslotte Neveah, Ilana, Stan en Liam niet elke week gewoon op het marktplein laten rondhangen. #NoRagrets

2 observaties:
Nog iemand die zich superieur voelt. Ocharme toch.

zelfs voor een appartement , niet eens super groot, als deze vragen ze al 722 euro in onze gemeente!
das amper een kleine 200 euro minder dan ik betaal voor mijn huis,(die toch 2 verdiepingen en een tuin heeft).
1 van de appartementen op het 1ste verdiep staat hier nu te huur: Huurprijs 835€/maand. 90m²
Ik woon op de benedenverdieping 99m² - ik ben zelf eigenaar en ik betaal 862€/maand voor de lening.

Ik heb de lening 9 jaar geleden aangegaan en het verschil met de huurprijs is nu al dichtgefietst. OK er komt nog SSV en belastingen bij. Dat is waar. Maar dan nog ..

1 van de appartementen op het 1ste verdiep staat hier nu te huur: Huurprijs 835€/maand. 90m²
Ik woon op de benedenverdieping 99m² - ik ben zelf eigenaar en ik betaal 862€/maand voor de lening.

Ik heb de lening 9 jaar geleden aangegaan en het verschil met de huurprijs is nu al dichtgefietst. OK er komt nog SSV en belastingen bij. Dat is waar. Maar dan nog ..
Normaal komt er ook nog de medeeigendom kost bij. Al is een stuk van die kost de kost voor de blokpolis (brandverzekering)
En het andere feit dat de 862€ van 9jaar geleden ook niet meer dezelfde hoeveelheid is. We hebben op een goede 2 jaar een 20% prijsinflatie gehad.

Normaal komt er ook nog de medeeigendom kost bij. Al is een stuk van die kost de kost voor de blokpolis (brandverzekering)
En het andere feit dat de 862€ van 9jaar geleden ook niet meer dezelfde hoeveelheid is. We hebben op een goede 2 jaar een 20% prijsinflatie gehad.
Dat eerste is zeker waar. Dat die 862€ minder waard is? Als eigenaar is dat toch net een voordeel (of toch zeker geen nadeel). De huurprijs stijgt terwijl die lening hetzelfde blijft.

Deze ochtend op de E40 richting Brussel terug een fenomeen mogen ervaren waarvan ik dacht dat het aan het uitsterven was: de ongeduldige derdevaksrijder die het nodig vindt om aan hoge snelheid tot op armlengte te naderen en vervolgens met de grootlichten te knipperen terwijl ik een inhaalmanoeuver doe aan 120 km/u 😒

Terug
Bovenaan