Doet me denken aan mijn ervaring met dermatologen. Zowiezo al zeer lange wachttijden, dus echt keuze bij wie je gaat is er niet. En zo had ik dus een afspraak om een vetbolletje op mijn voorhoofd te verwijderen (iets kleins van een cm of 2 doorsnede dat er al jaren zat).(dieren)artsen die steeds meer consultatie's willen...
ik ben enkele maanden geleden, gegaan met mijn kat, voor een cyste op haar hoofd. ze hadden er vocht uit gehaald, moest me geen zorgen maken, maar die cyste kwam terug.
Dan zelf thuis identiek gedaan wat dieren arts deed, met naald open prikken, uit duwen, en ontsmetten. komt steeds terug na paar dagen.
Soit, ben het nu toch wat beu, plus ze krabt er aan. gebeld om die te laten verwijderen.
"haja komt die eerst nog maar eens tonen hoor". Ik zeg, "er is niets veranderd, en ik heb zopas een foto doorgemaild. als ik ze kom tonen, kan je dan meteen daarna de operatie uitvoeren, dat ik geen 2 keer dien te komen?"
"nee dat kunnen we niet, want als we het niet kunnen weg nemen, hebben we teveel tijd in gecalculeerd".
"wtf... hoezo met een mes kun je toch alles weg nemen". Telefoon toe, verhaal gedaan aan andere gerenommeerde dieren arts, ik mag meteen morgen al gaan voor de operatie.
Zo moet dat. vanaf nu dus nieuwe dieren arts.
Afspraak 1: Binnen komen, zet u maar. Ja, ik zie uw vetbolletje, en ja, u verteld me dat dat er al jaren zit zonder van vorm te veranderen. Toch wil ik dat je eerst een antibioticakuur volgt van 2 weken en dan nog eens terugkomt. Duur: 8 minuten. Kostprijs: €65.
Afspraak 2: Ik zie dat de antibiotica niks heeft gedaan (duhh), maar aangezien het uw eerste vetbolletje is ga ik hem maar gedeeltelijk verwijderen en een biopsie nemen om te zien of dat wel effectief vet is. Duur: 16 minuten incl wegname halve vetbol. Kostprijs: €125.
Afspraak 3: Ja, je bent hier terug om de draadjes er uit te halen, biopsie toonde niks afwijkends. Maar omdat ik nu al een deel heb weg genomen moeten we minstens 3 weken wachten om het ander deel te verwijderen, dus ik verwijder nu alleen de draadjes. Duur: 6 minuten. Kostprijs: €65.
Ik was het zo beu, en was zo gechoqueerd van de prijs dat ik jaren later nog altijd met een halve vetbol rondloop
Nu, ik vond het gewoon zotjes hoe die zonder schaamte €65 durfde te vragen letterlijk alleen voor een voorschrift. En uiteindelijk €255 heeft ontvangen voor een halve vetbol te verwijderen en hoogstens een half uurtje werk in totaal.