Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Overvolle dierenasielen trekken aan de alarmbel

Zoals elk jaar opnieuw en opnieuw.

Oa deze quote

Honden die zelfs direct beginnen te urineren of zich ontlasten als je nog maar voor hun kennel gaat staan, gewoon omdat ze doodsbang zijn van mensen. In zulke honden moeten we veel tijd investeren om ze klaar te krijgen voor adoptie. Bovendien vind je moeilijker adoptanten die genoeg ervaring en geduld hebben om met zulke honden om te gaan.
--> We hebben zo'n hond in huis gehaald en we hadden daar NUL ervaring mee.
1x raden of dat goed of slecht is afgelopen.

Neen sorry dat is een flauw excuus.

Of onze Loki (kater): Hij is meermaals teruggebracht naar het asiel wegens anti-sociaal en zeer schuchter

Agv13Z4_d.webp

Laatst bewerkt:
Ik zou nu geen hond in huis halen, gezien ik nu al twee katten heb. Maar als ik er eentje in huis zou halen, zou ik eerlijk gezegd gezien ik nul ervaring heb met honden (nooit zelf een hond gehad) niet direct voor een probleemhond kiezen. Dat lijkt me niet de beste keuze.

Voor een kat is dat anders. Ik heb al sinds jongsaf katten. Daar heb ik dus véél meer ervaring mee, dus als ik weet dat ik er die tijd kan insteken, dan zie ik de slaagkans daar toch al groter.

20 minuten geleden heeft mijn vrouw haar iPhone passcode gewijzigd en ze is die nu al vergeten. Allez, 15 minuten geleden al was ze die vergeten. Nu ben ik al 15 minuten mijn tijd aan het te verdoen met te moeten luisteren naar haar gebleit (want ahja, niks van media/data gesynced dus bij een erase alles kwijt) en moet ik googlen naar oplossingen (want ahja, ik werk toch in IT dus ik ben toch goed met zo'n dingen?).

Gaat weer ne plezante zondagavond worden, putain.

20 minuten geleden heeft mijn vrouw haar iPhone passcode gewijzigd en ze is die nu al vergeten. Allez, 15 minuten geleden al was ze die vergeten. Nu ben ik al 15 minuten mijn tijd aan het te verdoen met te moeten luisteren naar haar gebleit (want ahja, niks van media/data gesynced dus bij een erase alles kwijt) en moet ik googlen naar oplossingen (want ahja, ik werk toch in IT dus ik ben toch goed met zo'n dingen?).

maar je zal daar ook al wel op uitgekomen zijn :p.

Sjans dat ge in België leeft.

Mijn voorschrift zou dus zijn.

8x Rochefort 10 voor het slapen gaan.
En 2 x ne Karmeliet.

maar je zal daar ook al wel op uitgekomen zijn :p.

Yup, maar die spreekt over de iPhone wissen. En dan is ze dus al haar data kwijt blijkbaar.

Yup, maar die spreekt over de iPhone wissen. En dan is ze dus al haar data kwijt blijkbaar.
Ook niets van die gegevens opgeslagen in icloud ?

EDIT: of een andere vorm van herkenning als backup voorzien ?

Ik heb vb bij mijn telefoon zowel een code, patroon, gezichtsherkenning als vingerherkenning opstaan.

Ik zou nu geen hond in huis halen, gezien ik nu al twee katten heb. Maar als ik er eentje in huis zou halen, zou ik eerlijk gezegd gezien ik nul ervaring heb met honden (nooit zelf een hond gehad) niet direct voor een probleemhond kiezen. Dat lijkt me niet de beste keuze.
Als ik kinderen zou hebben zou ik nooit een probleemhond in huis halen. Dat is 'asking for problems'.

En het hangt er ook vanaf. Een kleine kefferke? Of ne Mechelse Scheper? Of ne (relatief kleine) maar sterke pitbull? Dat is allemaal een verschilleke hé.
En ook: wat is het probleem juist? De ene hond is de andere niet en de ene situatie is de andere niet.

Ik was inderdaad iets te snel met mijn post. Maar uit eigen ervaring (want nu heb ik dus wél redelijk wat ervaring): Veel (maar niet alle) probleemhonden en katten zijn in praktijk mits veel geduld eigenlijk geen probleem.

En nu ja géén ervaring met honden is relatief. Toen ik kind was, was er altijd wel een hond in huis en ook bij de opa en oma.

Laatst bewerkt:
Overvolle dierenasielen trekken aan de alarmbel

Zoals elk jaar opnieuw en opnieuw.

Oa deze quote

Honden die zelfs direct beginnen te urineren of zich ontlasten als je nog maar voor hun kennel gaat staan, gewoon omdat ze doodsbang zijn van mensen. In zulke honden moeten we veel tijd investeren om ze klaar te krijgen voor adoptie. Bovendien vind je moeilijker adoptanten die genoeg ervaring en geduld hebben om met zulke honden om te gaan.
--> We hebben zo'n hond in huis gehaald en we hadden daar NUL ervaring mee.
1x raden of dat goed of slecht is afgelopen.

Neen sorry dat is een flauw excuus.

Of onze Loki (kater): Hij is meermaals teruggebracht naar het asiel wegens anti-sociaal en zeer schuchter

Agv13Z4_d.webp
Goed dat je vermeldt dat het een kater is. Schunnige moppen vermeden.

Vriendin met haar 3 kinderen van 3 en half, 6 en bijna 8 op bezoek:
- jongste draagt nog altijd een tut dus versta je niet, praat heel slecht. De andere twee praten ook heel slecht en versta je amper.
- jongste zat ongegeneerd het potje met suikerbonen van onze zoon dat op de kast staat op te eten.
- na 3 minuten in de speeltuin: dat is hier saaaai. Kunnen we niet naar een andere speeltuin?
- schreeuwen, brullen en wenen omdat ze maar 1 pannenkoek kregen
- schreeuwen en elkaar constant pijn doen ipv samen te spelen.

En de ouders doen niets.

Rotverwende kinderen zonder manieren.

Onze zoon was er helemaal van over zijn toeren.

Vriendin met haar 3 kinderen van 3 en half, 6 en bijna 8 op bezoek:
- jongste draagt nog altijd een tut dus versta je niet, praat heel slecht. De andere twee praten ook heel slecht en versta je amper.
- jongste zat ongegeneerd het potje met suikerbonen van onze zoon dat op de kast staat op te eten.
- na 3 minuten in de speeltuin: dat is hier saaaai. Kunnen we niet naar een andere speeltuin?
- schreeuwen, brullen en wenen omdat ze maar 1 pannenkoek kregen
- schreeuwen en elkaar constant pijn doen ipv samen te spelen.

En de ouders doen niets.

Rotverwende kinderen zonder manieren.

Onze zoon was er helemaal van over zijn toeren.
Dat is toch ook een vriendin die je niet gauw meer wil terugzien ...

Terug
Bovenaan