Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Programmatieoverzicht - wat kan een goed concept beter maken? Doe het met BV's!!!

Programmamakers zullen zich richten op "testen" die ze via panels doen voor ze concepten aankondigen, maar mijn puur buikgevoel zegt toch dat programma's zonder BV's vaak gewoon de leukste programma's zijn om te volgen. Hoe schaars ze ook zijn vandaag de dag. Echt jammer, echt geen behoefte aan een zoveelste BV programma.

nee, sorry, dit is té warm. ik ga naar Noorwegen emigreren, als dit het nieuwe normaal wordt hier.
Je krijgt wat je wilt:

KMI waarschuwt met code oranje in Limburg en Luik voor onweer: vooral kans op veel neerslag, ook hagel en windstoten mogelijk
Na twee zwoele dagen neemt de kans op onweer vandaag geleidelijk toe. De felste onweders worden in de loop van de avond en nacht voorspeld in het oosten en het centrum van het land. Vanaf 17 uur geldt code oranje in Limburg en Luik. Het weerinstituut waarschuwt onder meer voor overvloedige neerslag, hagel en windstoten. In andere provincies geldt voorlopig code geel. “Dat kan nog opgeschaald worden naar code oranje”, aldus het KMI.

Verfrissende wind en regen op komst.

Collega die elke maand klaagt over hoe duur het leven is.
Dan spreekt ze wel over haar 8-jarige dochter die voor de tweede keer in een paar maanden een nieuwe iphone om zeep geholpen heeft, deze keer door hem in het zwembad te laten vallen. Maar deze keer ging ze toch geen nieuwe kopen, haar meter ging haar wel een nieuwe iphone 15 (> €800) cadeau doen. Zo kan het natuurlijk snel gaan, zeker als je je kinderen zo opvoedt dat ze letterlijk met geld gooien.
Wat heeft een 8 jarige aan een Iphone 15?

Waarom geeft die niet een Iphone 8 of zo. Voor 50€ heb je dat al. Dan kan die er bij wijze van spreken 32 stuk gooien voor de prijs van die 2 van de Iphone 15.

Ik snap sommige mensen niet :(.

Mijn zus en haar vriend gaan uit elkaar.
2 kinderen samen en in november een huis gekocht (na eerder al een huis gehad te hebben samen).

Nu proberen ze op een "correcte" manier alles te regelen maar het gaat niet geweldig goed. Geld is de duvel.
Ik kom goed overeen met hem en hij komt mijn mening over veel vragen. Ik luister en laat hem zijn uitleg doen zonder positie te kiezen.
Zij bespreekt absoluut niets met mij (moet ze ook niet) maar het ligt er dus dik op dat ze dat aanziet als "kant kiezen", want zo een zaken zou ze in het algemeen wel bespreken met mij.

Absolute kutsituatie.

Mijn zus en haar vriend gaan uit elkaar.
2 kinderen samen en in november een huis gekocht (na eerder al een huis gehad te hebben samen).

Nu proberen ze op een "correcte" manier alles te regelen maar het gaat niet geweldig goed. Geld is de duvel.
Ik kom goed overeen met hem en hij komt mijn mening over veel vragen. Ik luister en laat hem zijn uitleg doen zonder positie te kiezen.
Zij bespreekt absoluut niets met mij (moet ze ook niet) maar het ligt er dus dik op dat ze dat aanziet als "kant kiezen", want zo een zaken zou ze in het algemeen wel bespreken met mij.

Absolute kutsituatie.
Zeker een kutsituatie, maar eerlijk gezegd, als dichte familie zou ik mij ver houden van geldsituaties zelfs al stel je u op als neutrale partij. Voor zo'n zaken bestaan er bemiddelaars. Het geeft op zijn minst de schijn van partij kiezen, je gaat nooit goed kunnen doen en voor de tegenpartij kan het ook bedreigend overkomen, die heeft plots een extra persoon tegenover zich staan waarmee onderhandeld moet worden, ook al is dat dan indirect en is dat niet uw intentie.

Beste passagier, een korte update over je vlucht TB1001 van Brussel naar Malaga, vandaag 29 juli. Vanwege operationele redenen is je vertrektijd gewijzigd. De nieuwe vertrektijd is 20:30 uur. Nogmaals onze excuses en een goede vlucht. Groet, TUI fly

:puke: :puke: :puke:

Even hier op terug komen voor een nieuwe ergernis: de EU regels omtrent vertragingen bij vluchten. Bij meer dan 3 uur vertraging heb je recht op een compensatie. Dus ik vraag de compensatie aan aangezien mijn vriendin met onze baby van 1 jaar, meer dan 6 uur vertraging had.

Maar voor een baby krijg je dus geen compensatie omdat die zogezegd gratis vliegen.

1. Baby heeft helemaal niet gratis gevlogen, We hebben 50€ per vlucht betaald. Waarom krijg je dan op z'n minst die 100€ niet terug.?
2. Ik denk dat de mensen die het meeste last ondervinden van de vertraging net mensen met kleine kinderen zijn. Meer dan 6u op uw eentje op een luchthaven op een baby moeten letten, is echt geen cadeau. Daarbij kwam nog dat ze om middernacht aangekomen zijn, waardoor ze natuurlijk nog heel de nacht ontregeld was. Maar dus mensen die 6u lang op café hebben kunnen zitten, krijgen 400€ per persoon, wij niks om een baby 6 uur lang bezig te houden. Bizar.

En dan nog het antwoord van Tui op mijn mail dat we weldegelijk 100€ hebben betaald en dat dat naar mijn weten niet gratis is:

Wij gaan evenwel niet in op uw vraag tot toekenning van een forfaitaire financiële compensatie aangezien, in overeenstemming met de rechtspraak van het Europese Hof van Justitie, er geen recht op compensatie bestaat. In onze correspondentie hebben wij u nader toegelicht op welke gronden wij uw verzoek hiertoe hebben afgewezen. Wij handhaven dit standpunt onverkort. Voor de volledigheid vermelden wij dat u geen reactie meer op eventuele verdere correspondentie zult ontvangen aangezien wij hier niets meer aan hebben toe te voegen. Enkel en alleen wanneer er nieuwe argumenten zijn die een heel ander licht op deze gebeurtenis werpen zullen wij de correspondentie aan u hervatten.

Tui, never again!

Wij gaan evenwel niet in op uw vraag tot toekenning van een forfaitaire financiële compensatie aangezien, in overeenstemming met de rechtspraak van het Europese Hof van Justitie, er geen recht op compensatie bestaat. In onze correspondentie hebben wij u nader toegelicht op welke gronden wij uw verzoek hiertoe hebben afgewezen. Wij handhaven dit standpunt onverkort. Voor de volledigheid vermelden wij dat u geen reactie meer op eventuele verdere correspondentie zult ontvangen aangezien wij hier niets meer aan hebben toe te voegen. Enkel en alleen wanneer er nieuwe argumenten zijn die een heel ander licht op deze gebeurtenis werpen zullen wij de correspondentie aan u hervatten.

Tui, never again!
Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat ze er goedkoop van af willen komen. Ik vind dit op het web:
Can I Claim Flight Compensation On Behalf Of A Child?
Yes, you can. Children have exactly the same right to claim flight compensation as adults do.

Compensation amounts under EU261 are calculated by flight distance and length of delay: It doesn’t matter what age the passenger, everyone is eligible to claim the same amount of money. The only caveat is that the child you are claiming for must have paid something for their ticket, even if it was a reduced fare or they didn’t have their own seat. In other words, you can claim for a child as long as they were not travelling free of charge.

Children under 18 will, however, need to appoint a litigation friend to handle the claim on their behalf. A litigation friend is a responsible adult who agrees to oversee the claim on the child’s behalf.

Er zijn firma's die schadeclaims vragen in jouw naam, in ruil voor een percentje uiteraard. Als ik jou was, zou ik er zo eentje opzetten. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Online 'rage bait'. Ik had de term nog nooit gehoord, maar mijn zoon wees me er op. Dat is dus het met opzet posten van verkeerde of misleidende content, met als doel verontwaardigde/corrigerende reacties te lokken om zo opgepikt te worden in de algoritmes.
Voorbeelden: reken-oefeningen die duidelijk fout zijn (nu net: "X-X=50" oplossen), doe-het-zelf videos die compleet belachelijk zijn, enz...

Ik denk er serieus over na mijn Facebook account te deleten. De nuttige posts (van bvb ook vrienden, groepen die je volgt...) gaan compleet verloren tussen alle reclame, oplichting, idiote posts, click bait (recente trend: AI foto's met een hoop reacties van idioten die dit niet eens door hebben), rage bait, enz... Anderzijds gebruik ik FB Messenger nog wel vaak om met familie berichten te sturen.

Bot-Driven Web-Theorie he.
de theorie dat een belangrijk deel van wat je ziet op facebook gewoon bots zijn die op andere bots reageren. en dat wordt dus versterkt door het algoritme van Facebook dat nu ingesteld is om u zoveel mogelijk nieuwe content voor te stellen, op een platform waar veel users eigenlijk al gaan lopen zijn.

Imperva heeft in 2022 uitgerekend dat 47,7% van het internetverkeer gegenereerd wordt door bots.
wilt dus zeggen als de echte mensen van uw pagina verdwijnen, wordt het verkeer op die pagina gewoon overgenomen door bots.

ergo: facebook is dood, en Zuckie heeft het niet eens door.

Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat ze er goedkoop van af willen komen. Ik vind dit op het web:
Can I Claim Flight Compensation On Behalf Of A Child?
Yes, you can. Children have exactly the same right to claim flight compensation as adults do.

Compensation amounts under EU261 are calculated by flight distance and length of delay: It doesn’t matter what age the passenger, everyone is eligible to claim the same amount of money. The only caveat is that the child you are claiming for must have paid something for their ticket, even if it was a reduced fare or they didn’t have their own seat. In other words, you can claim for a child as long as they were not travelling free of charge.

Children under 18 will, however, need to appoint a litigation friend to handle the claim on their behalf. A litigation friend is a responsible adult who agrees to oversee the claim on the child’s behalf.

Er zijn firma's die schadeclaims vragen in jouw naam, in ruil voor een percentje uiteraard. Als ik jou was, zou ik er zo eentje opzetten. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Is blijkbaar een achterpoortje in de compensatieregels: https://www.claimcompass.eu/blog/en/baby-flight-compensation/

Als het een administratieve toeslag is en geen ticket, dan is er geen recht op compensatie.

De regel is inderdaad dat een kind onder de 2 jaar geen compensatie krijgt. Dus dat is wat ik aanklaag. We hebben er 100€ voor betaald, mijn vriendin heeft ze 6 uur moeten bezig houden en ze was helemaal ontregelt maar je krijgt dus niks. Lijkt me niet logisch.

Als Tui dan nog vriendelijk zou terugsturen en zeggen dat het hen spijt en dat ze de situatie begrijpen maar dat ze gewoon de regels volgen, zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen (voor de volledigheid: vlucht was eerst om 12.30u in Antwerpen, dag ervoor verzet naar 14.30u in Brussel (veel verder rijden voor ons) en dan nog meer dan 6u vertraging), maar dit vind ik wel een heel botte reactie nadat je zelf zo in de fout bent gegaan. Ik heb zelf ook nog een taxi moeten regelen van Zaventem naar huis. Dat was ook 100€ die je niet kan terugvragen.

Spullen verkopen op 2ehands en facebook groepen. Waarom doe ik het toch...

1) Niemand leest tekst. Ik zet overal duidelijk bij dat er enkel afgehaald kan worden in dorp x. Continu "kan je't opsturen", "van waar ben je". Lees de fucking tekst en je had het antwoord geweten.

2) Als je dan toch eindelijk een afspraak hebt met iemand, dan dagen ze in 8 van de 10 gevallen gewoon niet op. Geen verwittiging, niets.

Echt ik verspil er mijn tijd niet meer aan. Ik doe alles naar't containerpark.

@apzoeir De groepen van Gift zijn wel nog gemakkelijk om je gerief soms gratis weg te geven. Circulair en je hoeft niet naar het containerpark. win-win. Heb dat deze week ook gedaan met een fietstrainer waar ik misschien nog 10 of 20 euro voor kon krijgen maar ik wou niet zitten onderhandelen via Marketplace.

Spullen verkopen op 2ehands en facebook groepen. Waarom doe ik het toch...

1) Niemand leest tekst. Ik zet overal duidelijk bij dat er enkel afgehaald kan worden in dorp x. Continu "kan je't opsturen", "van waar ben je". Lees de fucking tekst en je had het antwoord geweten.

2) Als je dan toch eindelijk een afspraak hebt met iemand, dan dagen ze in 8 van de 10 gevallen gewoon niet op. Geen verwittiging, niets.

Echt ik verspil er mijn tijd niet meer aan. Ik doe alles naar't containerpark.
Die 1) zijn in 99% van de gevallen gewoon oplichters. Meestal sturen ze een generieke vraag zoals is het"artikel" nog beschikbaar en niet de naam van wat je verkoopt. Ook vragen naar de prijs en van waar je bent zijn typisch om dan meestal te vragen of je het kan reserveren en dat ze gaan vooruitbetalen om op te sturen met Mondial Relay of dat ze zelf een koerier sturen. Ik rapporteer die altijd op Facebook maar het lijkt dweilen met de kraan open.

Die poortjes van het treinstation aan de luchthaven in Bxl. Hoezo zijn er maar twee poortjes om naar de sporen te gaan? Standaard metro in Bxl heeft gemakkelijk het dubbele daarvan. En hoezo werkt die scanner langs geen kanten? QR code van de app wilt ie maar niet pakken. 10 toeristen samen aan het sukkelen. Geweldig om dan de trein te missen. Met die diabolo-toeslag komt men niet toe zeker... 10 euro voor een rit van 11 minuten naar Bxl Noord 🫠

aan de andere kant zijn er meestal 3-4 poortjes om naar de sporen te gaan.
maar iedereen komt die roltrap af, spurt naar de eerste poortjes die ze zien, en blijft daar dan sukkelen, want 't zijn er maar 2, en ze krijgen hun tickets niet gescand.

Terug
Bovenaan