Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Verhuizen en ergens op een berg of het platteland gaan wonen, dan heb je daar allemaal geen last :thumb:
We leven hier nu eenmaal niet alleen.
Dat is toch gewoon illegaal? Ga je dat ook antwoorden voor andere illegale zaken zoals wat licht vandalisme aan je eigendom waar de politie geen prioriteit van maakt?

Zijn het niet de mensen die zich niets aantrekken van anderen (en de wet) die beter buiten de maatschappij gaan wonen?

Dat is toch gewoon illegaal? Ga je dat ook antwoorden voor andere illegale zaken zoals wat licht vandalisme aan je eigendom waar de politie geen prioriteit van maakt?

Zijn het niet de mensen die zich niets aantrekken van anderen (en de wet) die beter buiten de maatschappij gaan wonen?
Zeker waar.

Mijn punt is eerder, dat er hier over klagen, maar er verder niks aan doen niks zal verhelpen. Maar dat was misschien niet zo duidelijk.

Zeker waar.

Mijn punt is eerder, dat er hier over klagen, maar er verder niks aan doen niks zal verhelpen. Maar dat was misschien niet zo duidelijk.
Je zou daarvoor de politie moeten bellen. Maar of dat veel uithaalt weet ik niet. Algemeen heb ik het gevoel dat als je in onze maatschappij maar consequent je asociaal gedraagt maar nooit echt zware zaken doet, je rustig kan verderdoen.

Je zou daarvoor de politie moeten bellen. Maar of dat veel uithaalt weet ik niet. Algemeen heb ik het gevoel dat als je in onze maatschappij maar consequent je asociaal gedraagt maar nooit echt zware zaken doet, je rustig kan verderdoen.
Als het echt heel storend is, dan zou ik dat absoluut doen. Wat er daarna gebeurt ligt niet meer in je eigen handen, maar dan blijft het op zijn minst niet enkel bij klagen en fingerpointen.

Als ik hier in de straat iemand zijn hond zie kakken, dan hou ik dat toch ook even in 't oog om te zien of het wordt opgeraapt als ik passeer. Indien niet, dan spreek ik die persoon daar over aan zonder daarbij de flik te spelen. Het is hier soms een mijnenveld aan hondendrollen en dan vind ik het mijn plicht want ik heb evenveel recht op een proper trottoir dan iedereen. Multicultureel of niet multicultureel, dat maakt voor mij geen hol uit.

Als het echt heel storend is, dan zou ik dat absoluut doen. Wat er daarna gebeurt ligt niet meer in je eigen handen, maar dan blijft het op zijn minst niet enkel bij klagen en fingerpointen.

Als ik hier in de straat iemand zijn hond zie kakken, dan hou ik dat toch ook even in 't oog om te zien of het wordt opgeraapt als ik passeer. Indien niet, dan spreek ik die persoon daar over aan zonder daarbij de flik te spelen. Het is hier soms een mijnenveld aan hondendrollen en dan vind ik het mijn plicht want ik heb evenveel recht op een proper trottoir dan iedereen. Multicultureel of niet multicultureel, dat maakt voor mij geen hol uit.
Dat meteen aanspreken omdat er een drol ligt is wel IMO "laagdrempeliger" dan ergens gaan aanbellen omdat er een rookpluim opstijgt. Waarschijnlijk is de mentaliteit gewoon "ik doe bij mij thuis wat ik wil", wat ik op vlak van rommel opstoken hier altijd merk bij oudere, oervlaamse mensen.

Ik vind het wel straf dat daar direct dat multiculturele of dat die man een turk is moet bij getrokken worden. Alsof vuiligheid opstoken exclusief voor andere culturen is.

Dat meteen aanspreken omdat er een drol ligt is wel IMO "laagdrempeliger" dan ergens gaan aanbellen omdat er een rookpluim opstijgt. Waarschijnlijk is de mentaliteit gewoon "ik doe bij mij thuis wat ik wil", wat ik op vlak van rommel opstoken hier altijd merk bij oudere, oervlaamse mensen.
Ik heb nergens gezegd dat je moet aanbellen hé. Politie bellen.

Ik vind het wel straf dat daar direct dat multiculturele of dat die man een turk is moet bij getrokken worden. Alsof vuiligheid opstoken exclusief voor andere culturen is.
Exact dit.

Anders gezegd: je betaalt opdat andere mensen langer moeten wachten.
Mss kunnen we in het verkeer ook technologie installeren: voor enkele tienduizend euro per jaar heb je overal direct groen licht. Goed, want de overheid kan dat gebruiken om vernieuwingen aan het wegdek te doen, dat ze anders in de gewone weegbelasting moeten verrekenen.
Ja, want nergens anders in de wereld kan je sneller geholpen worden als je meer geld op tafel legt.

Het staat u toch volledig vrij om langer aan te schuiven in het pretpark en minder te betalen?

Of ga naar een pretpark zonder fast pass (bv. Bellewaerde) als je tere zieltje er niet tegen kan dat mensen jou ‘voorbijsteken’.

Goh. 'Op een berg of platteland gaan wonen' en 'we leven hier niet alleen' zijn ook maar flauwe dooddoeners in zo'n geval. Dat laatste kan je in feite beter tegen die pipo's zeggen die zo vuil stoken. Hier is dat ook elke herfst of winter van dat. Enkelen met een stoof die er maar wat afval bij insmijten en dan stinkt het hier ook in de buurt. Tot een keer of 2 dat de brandweer moest komen omdat hun schoorsteen verstopt zat.

Dus ik zou niet weten waarom jij, als je u aan de regels houdt, dan maar een ander ventilatiesysteem zou moeten gestoken hebben gewoon omdat een ander zich van niks iets aantrekt. Beetje omgekeerde wereld.

Zijn geen flauwe dooddoeners. Je hebt gewoon een paar manieren hoe je kan reageren.

Je kan het negeren om verschillende redenen (onbelangrijk voor u, je doet het zelf, de discussie niet waard,...)
Je kan er u in opjagen en dit intern opkroppen of er over zagen.
Je kan maatregelen nemen zoals de politie bellen, protesteren bij de persoon in kwestie, een voorziening treffen zodanig dat je er geen last meer van hebt of...

Als ik mij alles moest aantrekken van wat iemand anders doet dan zou ik geen leuk leven hebben. Ik vind de makkelijkste manier dan ook om gewoon maatregelen te treffen die het voorwerp van mijn onbehagen neutraliseren.

In een maatschappij gaan er nu eenmaal mensen buiten de regeltjes kleuren. Ongeacht dat dit fout is, ga je dat nooit tegenhouden. Ook ik kleur soms buiten de lijntjes. En het zou mijn levensvreugde enorm verminderen indien ik mij daarin ga moeten opjagen.

Als je dan toch al een ventilatiesysteem voorziet, en je jaagt u zo op in dergelijke zaken. Dan had ik gewoon die extra maatregel genomen. Of de mogelijkheid voorzien die achteraf makkelijk bij te zetten.

Die van mij zit nu bijna 6 weken in de gips door breukjes in haar middenvoetsbeentjes.
Een kennis van ons is enkele dagen geleden na 6 weken ook uit de gips gehaald en dat meiske moet nog enkele weken door met krukken en kan nog altijd amper steunen.

Goed, ik wil hier nu niet zelf de grote dramaqueen uithangen want ik wil niet met haar ruilen.
Maar gvd dat zijn voor mij ook al 6 zware weken geweest en ik hoop dat ze er volgende week écht uit mag, wat mag steunen op haar voet en een handje kan helpen hier.
Op zich doe ik altijd al makkelijk 80% van het huishouden, wat ik ook niet erg vind. Ik werk goed door als ik poets en ik kan dat vaak ook doen op dagen dat ik thuiswerk of als ik snel 's middags eens thuis kom. Al is het de laatste weken bij ons ook nog eens érg druk op het werk.

Maar nu is dat dus 100% alle huishoudtaken doen (al plooit ze wel al eens de was bijvoorbeeld, ze doet haar best wel) én daarboven komt dat ze voor veel zaken hulp nodig heeft.
Dat is eigenlijk de grootste reden dat ik niet op zoek ga naar een vriendin (ook al is niemand gemaakt om alleen te blijven).
Ik ben de hulpbehoevende in dit geval en wil niemand opzadelen met extra last want is niet altijd evident.

Intussen in onze multiculturele stadsomgeving. Een paar jaar geleden heel ons huis verbouwd volgens de regels van de kunst. Alles potdicht, supergoed geïsoleerd en ventilatiesysteem C+.

Maar regelmatig begint een Turk 2 huizen verder (afstand tot ons huis 5 a 10 meter) zijn Turks stoofpotje te bereiden van ‘s morgens vroeg op een geïmproviseerd kampvuur van chemisch bewerkt hout. Omdat dat goedkoper is dan een pot op een elektrisch vuur te zetten. Stinkt als de pest. In een dichte stadsomgeving, in zijn stadstuintje van 5x8 meter. :wtf:
Hier zitten we dan. Wil je ‘s morgens eens goed uw huis verluchten en afkoelen, moet je alles potdicht houden omwille van de stank en gezondheid.
Gewoon melden bij stad of milieudienst zo'n zever, of ze er iets (snel) aan doen is iets anders ...
En die buur is idd wettelijk gezien in fout. Het is aan hem normaal te stoken of koken. In tuinen al open vuren maken is ook al verboden dacht ik.

Laatst bewerkt:
Gewoon melden bij stad of milieudienst zo'n zever, of ze er iets (snel) aan doen is iets anders ...
En die buur is idd wettelijk gezien in fout. Het is aan hem normaal te stoken of koken. In tuinen al open vuren maken is ook al verboden dacht ik.
Misschien eens informeren ook bij de gemeente of er geen dienst buurtbemiddeling is?

Al een paar weken last van mijn maag vooral na het drinken van koffie. Besloten van de koffie dus even te laten maar shit zeg, wat een ontwenningsverschijnselen. Al een ganse dag loop ik hier als een zombie rond.

Het is het proberen waard. Collega van me drinkt ook geen koffie maar tankt wel 5 Monsters op een dag. Lijkt me ook top voor de maag.
Een wel serieuze tip: als je ook met een koude koffie aan de slag kan (gewoon ijskoffie, moet geen ingewikkelde receptuur zijn) en je doet een cold-brew doorheen de nacht, is je koffie met 65% ongeveer in aciditeit gedaald. Veel zachter voor de maag en een cold-brew is wel lekker, vol en zacht maar toch met alle bonus van een zwarte koffie. En vries er in, dan wateren de ijsblokjes je koffie niet af.

Ik probeer een vlucht te boeken naar Madrid.

1e keer via Cheaptickets krijg ik op de site een melding dat de boeking gelukt is, vervolgens een mail dat de boeking toch mislukt is.

Dan maar naar de Airline zelf, ietsje duurder maar bon. Tot 3x toe betaling mislukt.

Ondertussen natuurlijk tot drie keer toe de prijs omhoog geslagen :smile:

Terug
Bovenaan