Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het blijft toch wel crap op muzikaal niveau. Of het nu mainstream dance is of pure underground. Maar dat is niet eigen aan TML volgens me. Wel aan de Steve Aoki's en Swedish House Maffia's. DJ's van mijn voeten die met al die rand bullshit en show zijn begonnen etc. Sommigen producen dan soms nog niet eens alles, ghost producers etc.

Festivals zijn big busines nu, en zeer kleinschalige events zijn gewoon niet meer zo in. In de 90's tot nillies dicteerde de unground gans de scene, nu is het omgekeerd, het circus en het groot geld dicteert de scene teveel.
Kunnen die scenes niet naast elkaar bestaan? In metal heb je gigantische bands die stadions uitverkopen maar tegelijk een levendige undergroundscene. Dat het "gewone publiek" eerder richting die commerciële variant neigt lijkt me normaal, want die krijgen playtime op de radio.

Kunnen die scenes niet naast elkaar bestaan? In metal heb je gigantische bands die stadions uitverkopen maar tegelijk een levendige undergroundscene. Dat het "gewone publiek" eerder richting die commerciële variant neigt lijkt me normaal, want die krijgen playtime op de radio.
In de 90s nillies was dat wel ook zo, nu een heel pak minder. Ik lees ook dat op zij podiums ook niet zo veel soeps staat dit jaar vgl met andere jaren. Op TML had je ook wel die scenes naast elkaar, want zo veel stages, maar steeds minder heb ik de indruk.

Tijdens het zappen zaterdagavond nog even halt gehouden bij een live DJ-Set op Tomorrowland van "Timmy Trumpet".
...
Mijn ergernis van Dimitri Vegas en Like Mike van 10 jaar geleden, maar dan nog 10 keer erger geworden.
Ging jij niet genieten van uw verlof? Allé, doe uw goesting é maar u zitten ergeren aan een tv-uitzending over een festival en er nog wat over komen klagen hier gaat niet helpen denk ik?

Dat het uw ding niet is, ok, maar er is een publiek voor, die mensen amuseren zich, laat ze doen, ze zijn aan het genieten van hun congé. Genoeg kleinere festivals waar "het echte werk" te zien is.

Ineens verscheen hij op de mainstage: Courtois doet duit in het zakje tijdens unieke feestset op Tomorrowland

Zit zegt veel over (bepaalde) voetballers en over Tomorrowland. Beiden hebben geen enkele interesse of affiniteit met muziek (of toch niet die met de hoofdletter M). Het enige criterium lijkt wel te zijn: "Is het achterlijk en vooral decadent? Ok, bring it on!".

Tijdens het zappen zaterdagavond nog even halt gehouden bij een live DJ-Set op Tomorrowland van "Timmy Trumpet". De naam alleen al doet het slechtste vermoeden. Eigenlijk dacht ik dat het een karikatuur was, maar het was blijkbaar voor echt. Tja, wat kan ik zeggen? Mijn ergernis van Dimitri Vegas en Like Mike van 10 jaar geleden, maar dan nog 10 keer erger geworden. En ik die dacht dat mensen nooit zo smakeloos konden zijn om dit soort toneeltjes te blijven appreciëren.

Kereltje steekt in het begin van zijn "set" een USB-stick in zijn Pioneer DJ1000 met een voorafgemixt misbaksel, drukt op Play en gaat dan een uur lang wat show verkopen op zijn DJ-tafel, die niet langer blijkt te dienen om DJ-booth op te stallen maar wel als podium op een podium. Uiteraard in obligaat ontbloot afgetraind bovenlijf (*), volledig in lijn met het publiek op Tomorrowland. Is er nu werkelijk één simpele ziel in het publiek die daar nog in trapt en denkt van: "Whoaw, wat een zotte sloeber dat hij bovenop zijn tafel durft staan springen tijdens zijn set! Crazy crazy crazy!". Of is het collectieve verdwazing terwijl iedereen de illusie hoog houdt dat dit the party of the year is, ze tonnen geld betaald hebben en zich dus verplicht voelen om vrolijk en enthousiast te blijven zijn?
(*) En ook steeds meer zie je de vrouwelijke variant onder DJ's. Schoon poppemieke, uitdagende kledij, ... en geen hond die nog een opmerking durft maken over haar muzikale kwaliteiten als DJ.

Vroeg of laat komt deze hoogheidswaanzin ten val. En wat mij betreft mag dat eerder vroeg dan laat zijn. En als ze niet oppassen in (de uitgangsregio van) Ibiza, zijn ze hetzelfde lot beschoren.

Neen, de échte muziekliefhebbers die vind je in de winter in de donkerste hoekjes van een industrieel pand terwijl de zweetdruppels van het plafond druppen.

Tja het moet niet allemaal rond muziek liefhebbers draaien.

Ik ben een complete leek kwa muziek (het boeit me ook niet echt) dus ik ga meer voor de sfeer naar festivals (of eerder ging, laatste jaren wat minder omwille van kinderen).

En tomorrowland is dan wel plezant

het moet idd niet rond muziekliefhebbers alleen draaien.
maar wie is er een liefhebber van een kerel die veel show verkoopt, zonder veel inhoud?

ik heb efkes op YT die trumpet zijn set van vorig jaar bekeken. kerel loopt dus rond met een trompet, zelfs uitgerust met microfoon, om gewoon wat te mimicken over de muziek?

en dan heb je dus die gasten die hun set niks anders doen dan selfies nemen, of gewoon wat taarten of drank in het publiek komen gooien...
waar is dan het "plezant"? zelfs als ge daar op kickt als toeschouwer, ne keer dat ge op rij 3 staat heb ge zelfs daar als niks meer aan, toch?

Zit zegt veel over (bepaalde) voetballers en over Tomorrowland. Beiden hebben geen enkele interesse of affiniteit met muziek (of toch niet die met de hoofdletter M). Het enige criterium lijkt wel te zijn: "Is het achterlijk en vooral decadent? Ok, bring it on!".
Dus even backstory, in case you care:

Courtois is een groot aandeelhouder in Artist Amplifier. Het platenlabel wat onderandere de Tomorrowland Academy beheert. Hij is ondertussen al jaren aan het investeren in verschillende artiesten/dj's. Enkele van hun stonden dit jaar op ook TML (kleinere stages wel).

Maar als we voetballers gaan bekritiseren (all for it) die niks te maken hebben met TML of muziek, dan is Courtois helaas het slechtste voorbeeld dat je kan kiezen.

het moet idd niet rond muziekliefhebbers alleen draaien.
maar wie is er een liefhebber van een kerel die veel show verkoopt, zonder veel inhoud?

ik heb efkes op YT die trumpet zijn set van vorig jaar bekeken. kerel loopt dus rond met een trompet, zelfs uitgerust met microfoon, om gewoon wat te mimicken over de muziek?

en dan heb je dus die gasten die hun set niks anders doen dan selfies nemen, of gewoon wat taarten of drank in het publiek komen gooien...
waar is dan het "plezant"? zelfs als ge daar op kickt als toeschouwer, ne keer dat ge op rij 3 staat heb ge zelfs daar als niks meer aan, toch?
Tmoet zijn van wel he want het is elk jaar een stormloop op de tickets.

ja, echt zot. enkel te verklaren door massa-FOMO
Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat het eerder over de ervaring, excuseer, the experience gaat, en niet echt over de muziek, voor veel (het merendeel?) van de mensen. Uiteindelijk is Tomorrowland ook gewoon een voorbeeld van perfecte marketing. Elk jaar reizen er mensen van over heel de wereld, vaak voor een bedrag dat een pak meer is dan een plaatselijk maandloon, naar Boom, of all places, om daar in bedenkelijk weer naar elektronische muziek te luisteren.

En dat is ok.

Ge moet het toch maar meemaken. Een paar honderd euro neertikken om naar TML te gaan en dan een taart in uw gezicht gesmeten krijgen door een van de grootste kwallen van dit land. :rofl:
Waarom zit Courtois eigenlijk overal met taarten te smijten? Is die aan het solliciteren voor een rol in Samson & Gert ofzo?

Het blijft toch wel crap op muzikaal niveau. Of het nu mainstream dance is of pure underground. Maar dat is niet eigen aan TML volgens me. Wel aan de Steve Aoki's en Swedish House Maffia's. DJ's van mijn voeten die met al die rand bullshit en show zijn begonnen etc. Sommigen producen dan soms nog niet eens alles, ghost producers etc.

Festivals zijn big business nu, en zeer kleinschalige events zijn gewoon niet meer zo in. In de 90's tot nillies dicteerde de unground gans de scene, nu is het omgekeerd. Het circus en het groot geld dicteert de scene teveel.

ps. paar jaar geleden de vinly only set van Mike en Dimitri bekeken op youtube. Man man, 30 minuten. 10 minuten lullen in micro; wat show geven en 5 platen gemixed ofzo, mixen van ronduit 5seconden beat mix of gewoon aan elkaar in en uit faden
Zet daar eens een Carl Cox naast met 3 draaitafels

Nu ja, veel mensen weten geeneens hoe het eraan toe ging in de 90's of laat staan underground etc wegens te jong, kan je hen niet kwalijk nemen.

Timmy trompet krijgt in het TML topic toch ook ferme kritiek.
Helemaal akkoord.
Denk dat minder dan 10% van de TML bezoekers weet wie Carl Cox, Dave Clarke of Ben Sims zijn. Laat staan Beltram of CJ Bolland.
De eerste I love Techno's in de vooruit in Gent waren de max, zelfs Daft Punk kwam er langs.
Daarna is het beginnen slabakken toen het circus naar Flanders Expo verhuisde, een veelvoud aan bezoekers maar de muziek ging er in schrikwekkend tempo op achteruit met steeds meer dubstep, fusion en andere troep.
10 Days Off was een verdienstelijke poging tijdens de Gentse Feesten maar op het einde ook veel crap en en een totaal ander publiek.
Tijden zijn inderdaad veranderd, nu gaat het blijkbaar vooral om de "beleving", whatever je daar moet onder verstaan dan.
Goed ja, elk zijn tijd en elk zijn soort beleving, maar bezorg mij gratis TML-kaarten en ik geef ze zonder verpinken weg.

Muziek snobisme, het blijft iets speciaals. :unsure:

Ik dacht dat enkel de metalscene last had van elitaire snobs.
Daar gaat het niet om bij me, want haat dat ook...
Underground, commerciële dance of es zot of speciaal doen met electronica, all fine by me ... Als het maar uit het hart komt, want muziek is emotie.
Waar ik niet van hou is fakeness en overdreven hipster gedoe in muziek. Ja sommige hipsters worden zo muziek snobs door meer te leuteren erover dan ze te beleven in hart en ziel.

De Dj's die in bvb Gent stonden van 1990 tot bv 2010 op I love techno en Ten days off en de vele partys waren geen snobs hoor, maar professioneel en passioneel hard bezig met hun ding. In eigen land (bv VS DJ's uit Chicago Detroit, NY...) soms klein, en hier groot en heel dankbaar.

Holy sh*t

Die jeugd kan dus echt niet meer rekenen of wat?

Daarnet weer aan een kassa.

Ik kon kiezen, ofwel de flexi-oma, maar ik dacht dat gaat te traag gaan.
Dan maar die snotneus.
Verkeerde keuze, oma kan wsl wel goed hoofdrekenen.

Van sommige zaken ging 50% af. Moest die zelf berekenen.

Ik heb die telkens geholpen maar, alles berekend. Allemaal van die kleine prutsbedragen.
Je moet daar niet eens bij nadenken.

Een ander product, waarvan de 1+1 actie weer niet aangerekend.
Ik wou het melden, maar ondertussen was het chaos geworden, en had ik iets van laat zijn.

4 sollicitatierondes (opdrachten, testen, interviews) maar "helaas moeten we u mededelen dat we hebben besloten om niet verder te gaan met uw kandidatuur". Ugh, deze piekt wel. Een job die echt op m'n lijf geschreven was, creatief, variatie, goede voorwaarden. Pffff. Pijnlijk.

Heb feedback gevraagd, ben benieuwd wat de redenering was, had zelf (voor een keer) niet het geval dat ik de bal ergens serieus had misgeslagen en de resultaten van opdrachten en tests waren ook goed.
Misschien iemand intern die is vrij gekomen en dan gaat soms wel eens de voorkeur uit naar de 'interne' kandidaat. :S

Ik ben nu ook finaal 1ste geëindigd na 2 interviews en maar liefst 8 IQ en EQ (!) testen uit een dozijn kandidaten en toch is er nog een andere kandidaat die mogelijks de job verkrijgt. Hoe kan dit? Ah wel omdat die andere persoon een 'interne' kandidaat is. Men is er momenteel nog niet aan uit maar ik ga uit van slecht nieuws (en goed nieuws = zoveel te beter zeker?)

Terug
Bovenaan