Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Waarom laten ouders hun kinderen racen met winkelkarretjes op een piekmoment van de dag? Ik krijg of Matteo of Ella-Louise tegen mijn enkels, Germaine krijgt Lowie tegen haar kar en de rekkenvulster van Coca-Cola moet bijna in het rek kruipen omdat Manoe-Magdalena voorbij komt sjeezen. Laat dat in de auto met het raam op een kier.
Of midden de rayon stil staan omdat Gianfranco-Lewis zelf wil scannen en zijn zus Helena-Mirabelle een crise piqueert. (Copyright op de namen)
In de Jumbo hebben ze zo mini traktors met een fucking kar aan :sop:

Wie bedenkt zoiets?

Waarom laten ouders hun kinderen racen met winkelkarretjes op een piekmoment van de dag? Ik krijg of Matteo of Ella-Louise tegen mijn enkels, Germaine krijgt Lowie tegen haar kar en de rekkenvulster van Coca-Cola moet bijna in het rek kruipen omdat Manoe-Magdalena voorbij komt sjeezen. Laat dat in de auto met het raam op een kier.
Of midden de rayon stil staan omdat Gianfranco-Lewis zelf wil scannen en zijn zus Helena-Mirabelle een crise piqueert. (Copyright op de namen)
Die namen hehe :lol:

Vintage namen zijn hip blijkbaar, en dubbel vintage is dubbel hip zeker!

Erger me daar ook soms aan, een winkel is geen speeltuin. Daarom ga ik meestal in de week en rond 13h... geen ouwe zagen of ambetante kinderen en gewoon een pak minder volk, tenzij in schoolvakanties natuurlijk ...

Onze reporter Annick Grobben en fotograaf Pieter-Jan Vanstockstraeten reisden naar de Costa Romantica en verzamelden verrassende verhalen van Vlamingen die ginds, onder de eeuwige staalblauwe hemel, hun hart verloren.

Man man man...

denkt ge, "de turken hebben verloren, 't zal wel rustig zijn"
zijn der al Hollanders naar hier afgezakt. stond er ene naast mij aan't rood licht, met zo'n vuurpijl uit zijn raam aan't hangen.

gaat hier nog tof worden.

We hebben al vijf jaar dezelfde kippen, 2 van de 4 leggen niet meer, maar dat zijn onze beestjes, dus je ziet dat graag lopen. Het hok is volledig omheind en er kan in principe niets bij. Vannacht waren de twee honden vrij agressief aan het doen, maar we zagen niets, dus gewoon tot stilte aangemaand. Nu ontdekt dat er een kip weg is en er een gat van 10cm doornede in de grond zit, omringd door witte pluimen. Ik kan me geen beest voorstellen dat zoiets doet, maar toch ergens spijt dat we de honden niet hebben laten doen. Ze zijn 's nachts eigenlijk altijd stil, we hadden ze moeten vertrouwen.

Jij hebt nog nooit van een vos of marter gehoord?
De honden hebben al een vos gevangen, maar het gat is te klein voor een vos. Een marter hebben we hier nog nooit gezien, maar dat lijkt idd het meest plausibele. Ze hebben trouwens ook al ratten en marters gepakt, dus het verwonderd me gewoon dat er iets van onder de grond komt om mijn kip te pakken. De honden lopen ook gewoon door de kippen heen, instant suicide zou je denken.

We hebben al vijf jaar dezelfde kippen, 2 van de 4 leggen niet meer, maar dat zijn onze beestjes, dus je ziet dat graag lopen. Het hok is volledig omheind en er kan in principe niets bij. Vannacht waren de twee honden vrij agressief aan het doen, maar we zagen niets, dus gewoon tot stilte aangemaand. Nu ontdekt dat er een kip weg is en er een gat van 10cm doornede in de grond zit, omringd door witte pluimen. Ik kan me geen beest voorstellen dat zoiets doet, maar toch ergens spijt dat we de honden niet hebben laten doen. Ze zijn 's nachts eigenlijk altijd stil, we hadden ze moeten vertrouwen.

Zal inderdaad een marter zijn geweest denk ik .
Bij mijn ouders staat er een volière en daar kwamen ze ook regelmatig ondergronds in om vogels te pakken .
Mijn ouders hebben dan de grond wat afgegraven in het kot en dan glasscherven gelegd en daar terug het afgegraven zand op en dat helpt toch blijkbaar om de marters weg te houden . ;)

Scrollen door FB en daar plots hardcore hentai zien. Eerst bizarre AI-shit met een Jezus met stewardessen bij een vliegtuigcrash en nu weer dit.

Dat was vroeger echt niet anders hoor. Indertijd kreeg je klop van een bende als je aanpapte met een meiske van een dorp verder ("dat is ene van ons"). Als dat nu gebeurt wordt dat breed uitgesmeerd in het nationaal nieuws met commentaren eronder dat de jeugd aan het ontsporen is.
Wat hier als een soort feit geponeerd wordt is dat er vandaag kennelijk meer kinderen zijn die zich slecht gedragen dan vroeger. Ik weet het, het is waarschijnlijk iets voor P&A, maar wie zegt dat? Dat lijkt me echt gewoon zo'n gevoel dat je begint te krijgen als je wat ouder wordt en je eigen jeugd begint te romantiseren.

Langs beide kanten, overdrijven is een kunst precies.
Vermits je iets onsamenhangend zegt over 60-plussers en dat misschien aan mij gericht is: het ging over facebook, dat tegenwoordig vooral bevolkt wordt door oudere mensen terwijl de "jeugd" al lang elders zit.

nu we toch over hotels bezig zijn....

Zopas dan toch maar al mijn hotel bookingen aangepast naar nieuwe creditcard.
(vorige creditcard was plots gehacked, terwijl ik die quasi enkel op booking.com gebruikte nogtans, maar ja kan altijd gebeuren natuurlijk zei m'n bank...)

Mijn eerste idee was: gewoon al mijn hotels deze zomer laten staan aan die reeds geblokkeerde creditcard :p zo kunnen ze al zeker niets afhalen, en ik betaal wel cash bij inchecken.

Maar nu is mijn vrouw reeds vertrokken dit weekend, en het hotel wou al daags voordien het geld reserveren: bijgevolg hotel geannulleerd :crazy:.

Dus ja, overal mijn nieuwe creditcard opgegeven.... pfff met al die leaks op booking.com dat voelt toch aan als met een blinddoek in een mijnenveld wandelen.

Echt klote dat er nog zoveel landen zijn waar je niet gewoon via paypal kan betalen op booking.com . In europa is dat al erg goed ingeburgerd nogtans. Ik vind dat Booking hun hotels zou moeten verplichten paypal aan te bieden. Dan moet je zo tenminste niet meer al je CC nummers en CVC opgeven.

Appartement dat ik vandaag ging bekijken, maar eigenlijk maar half zin in had, om 16u stuurt net een bericht dat het niet meer vrij is. Heb er gisteren contact mee gehad om vandaag een bezichtiging te doen.

Thanks om te laten weten, kalle

Appartement dat ik vandaag ging bekijken, maar eigenlijk maar half zin in had, om 16u stuurt net een bericht dat het niet meer vrij is. Heb er gisteren contact mee gehad om vandaag een bezichtiging te doen.

Thanks om te laten weten, kalle
Tijdens mijn vorige zoektocht heb ik 2x (!) te horen gekregen dat het eigenlijk al weg was tijdens de bezichtiging. Telkens aan de persoon voor mij 🥲

Terug
Bovenaan