Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Van de week de winterset vd Beemer verkocht. Koppel Bulgaren of Roemenen reageren.
Ik zet duidelijke foto's van elke velg apart met de beschrijving per velg. Eentje heeft stoeprandschade dankzij de vrouw.
Enfin , allemaal goed en wel. Die mannen komen hier aan. M'n vraagprijs (en tevens vaste prijs) was 400€ voor de set.
Zeker niet te veel omdat het ook nog eens om een breedset ging met vooraan 2 zo goed als nieuwe banden.
Gure kopers komen af en checken de velgen langst alle kanten en zeggen plots : kameraad , die velg kapuut.
Ik zo van , ja duh , da stond toch in de omschrijving. En toch duidelijk te zien op foto.
Kost je 75€ om te laten maken en herspuiten. Daar is m'n verkoopprijs dan ook naar hé.

Na veel bla bla en si en la , zegt den oudste dat ie 200€ wil geven voor de gehele set.
Ik lach eens en begin de velgen terug in de garage te rollen.
Kerels vertrekken , 10 min later bericht op 2dehands. Ikke koop 300.
ik schrijf terug , nope , gaat op een ander zagen.
Nog eens 10 min nadien , ikke wil 350 geven.
Ik nog eens terug , nee , min prijs 400€.

5 min nadien , ok , ikke koop.
Half uur later staan ze daar terug met een briefke van 500 en de vraag of ik kan terug geven.
Ik zeg , ja , moment en mee dat ik binnen ben zwier ik dat briefje door een blacklight apparaat.
Doe ik standaard omdat ik x aantal jaar geleden eens ben opgelicht bij zo'n verkoop.
Vals dus. Ik geef em da terug en zeg dat em moet oprotten. Haalt em nog een briefke van 500€ uit een stapeltje.
Probeer deze meneer. Ik dus terug naar binnen . En dit was wel een echt exemplaar.

Dan vraag ik me dus af hoeveel mensen al in de zeik zijn gezet door dat volk.

Een mens moet toch serieus onder zich uit zijn tegenwoordig hoor.
Veel goesting om iets te verkopen op 2dehands krijg je daar niet meer van.
Goed dat je dat hier eens deelt. Heel veel mensen staan daar gewoon niet bij stil.

Op dit punt zou ik daar toch niet zo licht overheen gaan als jij, dat is valsmunterij. Daar staat tot vijf jaar gevangenisstraf op. Als je iets van gegevens hebt van hen (Profiel tweedehands, telefoonnummer, nummerplaat van hun auto,...) zou ik dat gaan aangeven bij de politie.
Haha. In theorie, ja. In realiteit zal er niet veel gebeuren. 't Begint al bij de politie die die kerels zal moeten opsporen om de vaststelling te kunnen doen. Als dit al effectief zou gebeuren kunnen ze in de rechtbank nog zeggen dat ze niet wisten dat ze van iemand vals geld gekregen hebben. Tenzij ze een huiszoeking kunnen bekomen en hopen vals geld vinden + materiaal om het te kunnen maken.

En dan hopen dat die mannen het niet kunnen linken aan u of je hebt nog de kans dat ze plots aan uw deur staan.

Zo, wat klagen jullie nu steeds:

“Ik ben de hitte echt beu”: Vlaamse Marleen woont al 15 jaar in Spanje maar ‘overzomert’ voor het eerst in België

De buienradar geeft vandaag ook weer een beeld weer, waar velen van dromen.

De buienradar geeft vandaag ook weer een beeld weer, waar velen van dromen.
Ja, het wordt tijd dat onze toeristische sector zich aanpast:
"Boek nu je hotel in België, nu met goedslecht-weer garantie!"
"Profiteer van onze zonneregen-deals"
"Als je van water houdt, is België de perfecte vakantiebestemming! We hebben een exclusieve deal met de wolken."

Ja, het wordt tijd dat onze toeristische sector zich aanpast:
"Boek nu je hotel in België, nu met goedslecht-weer garantie!"
"Profiteer van onze zonneregen-deals"
"Als je van water houdt, is België de perfecte vakantiebestemming! We hebben een exclusieve deal met de wolken."
Mensen snappen niet dat er gewoon goud uit de lucht valt

De voorspelling: Vandaag af en toe een regendruppel maar niet veel.
De praktijk: Het is al heel de ochtend met bakken uit de lucht aan het vallen.

De voorspelling: Vandaag af en toe een regendruppel maar niet veel.
De praktijk: Het is al heel de ochtend met bakken uit de lucht aan het vallen.
Troost u, 't is aan het opklaren. Een half uur geleden zaten mijn zonnepanelen op 0.88% productiviteit, nu al op 4.86%. (Pal op het zuiden btw)

Straffe ergernissen. Gelukkig krijg je enkel voor dadjokes wat strafpunten en niet voor wat cynisch gedoe. :sarcastic:
Ik heb 'naar mijn mening' wel eens bewust zaken gepost in het verleden waarvan ik dacht: Eens uittesten. Ik krijg 100% zeker strafpunten. En dan kreeg ik daar zelfs geen waarschuwing voor.

Ik heb echter ook ooit lang geleden eens 1x strafpunten gekregen (wel maar 1x op 10+ jaar tijd dus dat was nu wel een uitzondering) en de reden? --> Ik weet nog altijd niet waarom. Op een PM geen reactie verkregen en via report ook niet. En het issue is dat als men uw post verwijdert dat je die niet / nooit meer kan zien als 'leek'. Dus je kan niet meer zien wat je gepost hebt. Als dat dan enkele dagen geleden is (en ik post erg veel) dan weet ik niet altijd meer waarover het gaat. Zeker als ik onbewust iets 'NOK' gepost heb.

Ik begrijp dat men het soms druk heeft en dat sommige posts die strafpunten verdienen door de mazen van het net glippen. Maar anderzijds als je dan wel strafpunten krijgt maar je krijgt geen reactie wanneer je u van geen kwaad bewust bent (en je daarom een PM of report stuurt). Hoe kan je u dan corrigeren naar de toekomst toe? Ik heb het toen zo gelaten maar toen dacht ik toch ook van: Mmm OK?

In totaal 17 jaar cel al verkregen - niet gezeten - en nu twee jaar er nog bij maar in beroep een jaar er af. Klojo liep een loodjesgeweer tegen het hoofd van mensen te houden. Waarom zou een mens zich nog inhouden?
Context zou toch echt wel een toegevoegde waarde zijn bij veel van je posts.

Context zou toch echt wel een toegevoegde waarde zijn bij veel van je posts.
Er stond nog een post voor over dit artikel:

(waarvan de inhoudelijke discussie waarschijnlijk beter past in P&A)

Klapband tijdens het rijden op de A10 :wallbash: .
Gelukkig bedrijfswagen want anders kostelijk grapje.

Scotch and Soda is blijkbaar helemaal gedaan. Nu kan ik een nieuw merk gaan vinden voor smalle lange mensen :unsure:

Terug
Bovenaan